⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

  • Formuła 1
2 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 17 minut

Wiktoria Żupińska

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Nico Hülkenberg zdobył sensacyjne piąte miejsce w GP Hiszpanii. Oscar Piastri wygrał już piąty wyścig w sezonie. Maxa Verstappena poniosły emocje. Kto wykorzystał okazję, a kto ją zmarnował? Oto nasz werdykt.

Zwycięzcy

Nico Hülkenberg

Kierowca Stake odpadł z Q1 w kwalifikacjach do Grand Prix Hiszpanii i startował z 15. miejsca. Pozwoliło mu to jednak zachować nowe miękkie opony, co okazało się dużym atutem w wyścigu. Wykorzystał zamieszanie w 1. zakręcie, spowodowane przez Liama Lawsona i wyjechał poza tor. Można to uznać za działanie na granicy przepisów, ale sędziowie nie nałożyli żadnej kary.

Down the inside on Lewis Hamilton! 🤯

Nico Hulkenberg gets the run on the Ferrari and takes the place on his way to P5 in Spain 👏#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/RMpmJhp3Gb

— Formula 1 (@F1) June 1, 2025

Nadrobił aż pięć miejsc na pierwszym okrążeniu i znalazł się na pozycji punktowanej. Przejechał solidny wyścig, w czym pomogły zaoszczędzone mieszanki w kwalifikacjach. Przy restarcie miał nowe miękkie opony i wyprzedził Isacka Hadjara w Racing Bulls i Lewisa Hamiltona w Ferrari. Po karze dla Maxa Verstappena, zajął ostatecznie piątą lokatę. Osiągnął swój najlepszy wynik w tym roku i zdobył cenne 10 punktów dla zespołu.

Stake przywiózł pakiet ulepszeń do Hiszpanii. Zarówno Nico Hülkenberg jak i Gabriel Bortoleto pochwalili poprawki. Szczególną zmianę przyniosła nowa podłoga, która poprawiła zachowanie bolidu w wyścigu i podążanie za innymi autami.

Charles Leclerc

Charles Leclerc podjął samodzielną decyzję o poświęceniu dobrej pozycji w kwalifikacjach na rzecz korzystniejszej strategii w wyścigu. W sobotę wykonał jedno okrążenie pomiarowe na miękkich oponach w Q3 i uplasował się na 7. miejscu. Przyznał, że zespół odradzał mu ten pomysł, ale Monakijczyk chciał zachować dwa nowe komplety mieszanki pośredniej.

That start from Charles! 🤯

We go onboard with Leclerc and Lewis Hamilton for the start in Spain, presented by @awscloud 💪👀#F1 #F1Insights #SpanishGP pic.twitter.com/4SuTCltGNg

— Formula 1 (@F1) June 2, 2025

Strategia opłaciła się, bo po dobrym starcie, gdzie wyprzedził George’a Russella, miał znakomite tempo. Wymienił się pozycjami z wolniejszym Lewisem Hamiltonem, co pozwoliło mu zmniejszyć straty. Miał szczególnie dobry drugi stint. Miał szczęście z samochodem bezpieczeństwa, co ostatecznie zapewniło mu miejsce na podium, bez którego skończyłby na 4. miejscu. Nie umniejsza to jednak jego decyzji podjętej w sobotę, bo nowe opony okazały się kluczowe do osiągnięcia ostatecznego wyniku.

Oscar Piastri

Oscar Piastri zdobył pole position w Hiszpanii z jak dotąd największą przewagą w tym sezonie, czyli 0,209 s nad Lando Norrisem. Po raz kolejny okazał się lepszy od swojego kolegi zespołowego. Kontrolował wyścig bez problemu i wykazał się opanowaniem.

Win number five of 2025 🍾 @OscarPiastri #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/4zmAKmyAqd

— Formula 1 (@F1) June 1, 2025

Australijczyk wygrał piąte Grand Prix w tym sezonie i powiększył przewagę w klasyfikacji generalnej. Zrobił to, co do niego należało i nie popełnił błędu. Swoimi regularnymi wynikami pokazuje, że jest solidnym kandydatem na mistrza świata, a nawet pewniejszym niż Lando Norris. McLaren również może się cieszyć, bo zdobył 1-2. Rywale mieli nadzieję, że dyrektywa FIA, nakazująca zmniejszoną elastyczność przednich skrzydeł, osłabi ekipę z Woking, ale Hiszpania pokazała, że nie mają na co liczyć.

Fernando Alonso

Fernando Alonso w końcu zdobył pierwsze punkty w tym sezonie. Nie odzwierciedlają jego dobrej jazdy w tym roku. Miał szanse zdobyć je wcześniej, ale przeszkodziły mu tym awaria hamulców w Chinach, kolizja spowodowana przez Liama Lawsona w sprincie w Miami, niekorzystna strategia i pech z neutralizacją na Imoli, a ostatnio zepsuła mu się jednostka napędowa w Monako.

W swoim domowym wyścigu i na torze, które został właśnie ambasadorem, Hiszpan ponownie pokazał się z dobrej strony i tym razem jego wysiłek został wynagrodzony upragniony i zasłużonymi punktami. Awans do Q2 i Q3 zapewniły mu pojedyncze okrążenia, a drugie mógł przerwać. W Q3 wykonał sensacyjny przejazd, również tylko jeden, chcąc zachować komplet opon na wyścig. Zrobił je w połowie sesji i wystarczyło na 5. miejsce, ale gdy pozostali (oprócz Charlesa Leclerka) wyjechali pod koniec, ostatecznie spadł na 10. pozycję.

The battle that just kept on giving… 💪

Fernando Alonso gave it everything on his way to securing his first points of the season 👊#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/rH8onmfunP

— Formula 1 (@F1) June 2, 2025

Mimo wszystko to już trzecie Q3 z rzędu dla dwukrotnego mistrza świata, co pokazuje, że ulepszenia z Imoli działają. Biorąc pod uwagę, w jakiej pozycji znajdował się Aston Martin na początku sezonu, jest to optymistyczny znak. W wyścigu AMR25 nadal brakuje prędkości do rywali, szczególnie na prostych.

Fernando Alonso przejechał bardzo dobre GP, pokazując umiejętności przed swoimi fanami, wykonując odważne manewry w 3. zakręcie. W pewnym momencie wyglądało na to, że ponownie nie zdobędzie punktów, ale po restarcie wyprzedził sensacyjnie 3 bolidy w ciągu 6 okrążeń i zapewnił sobie miejsce w pierwszej dziesiątce. Po karze Maxa Verstappena awansował na 9. pozycję.

Przegrani

Max Verstappen

Max Verstappen stracił dużą liczbę punktów i to w większości z własnej winy, z czego doskonale zdaje sobie sprawę, biorąc pod uwagę jego dzisiejszy post na Instagramie. Zazwyczaj Holender maksymalizuje wszystkie wyścigi, lecz w Hiszpanii górę nad nim wzięły emocje. Nie zdarza się to często, ostatni raz w Meksyku i na Węgrzech w 2024, ale mimo wszystko jest to jedna z niewielu jego słabości.

Max Verstappen posts his reaction to yesterday's race on Instagram 🗣️👇#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/hxiNG3VFFZ

— Formula 1 (@F1) June 2, 2025

Max Verstappen miał nawet marginalną szansę wygrać Grand Prix Hiszpanii, a na pewno poważnie zagrozić przynajmniej jednemu kierowcy McLarena. Red Bull obrał strategię na trzy pit stopy, która zapewniłaby mu przewagę na nowszych oponach. Ekipa z Woking wyraźnie obawiała się tempa Holendra, bo Piastri i Norris przez radio dostali polecenie zwiększenia tempa.

Szansa na dobry wynik zniknęła przy neutralizacji, gdy Antonelli miał awarię silnika. Max Verstappen zjechał na pit stop z pozycji lidera po nowe twarde opony i znalazł się na trzecim miejscu. Pozostałe mieszanki nie były w dobrym stanie. Przy sześciu okrążeniach do końca nie miał szans doprowadzić ich do odpowiedniej temperatury.

George Russell on Max Verstappen after the Spanish Grand Prix 🗣️ pic.twitter.com/nYNUN09cQZ

— ESPN F1 (@ESPNF1) June 1, 2025

Wyprzedził go Charles Leclerc, a następnie George Russell. Brytyjczyk wypchnął Holendra poza tor, a ten dołączył przed nim. Inżynier wyścigowy Verstappena kazał mu oddać pozycję, aby uniknąć potencjalnej kary. Zrobił to z niezadowoleniem, jednocześnie wyładował frustrację i zderzył się z kierowcą Mercedesa.

Verstappen miał pecha z samochodem bezpieczeństwa, bo zrujnowało to błyskotliwą strategię Red Bulla. Zespół mógł zostawić go na zużytych oponach, w nadziei, że dotrwa do końca GP lub założyć jedyne nowe opony, czyli twarde, co też zrobili. Nie było dobrego wyjścia z sytuacji, ale to sam Holender przypieczętował swój los. Nie odpuścił i potencjalne 10 punktów za piąte miejsce zamienił w zaledwie 1 za dziesiątą pozycję. Mało tego, jest na pograniczu zakazu wyścigu, bo wraz z dziesięcioma sekundami kary otrzymał także 3 punkty karne do superlicencji. Nagromadził ich łącznie 11 na 12 dopuszczalnych.

Drama in the closing stages of the race! 😱

Max Verstappen drops to P10 following a 10-second penalty for causing a collision with George Russell #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/anhkyJ92pk

— Formula 1 (@F1) June 1, 2025

Williams

Williams od paru lat nie radzi sobie najlepiej w Hiszpanii. Tor w Montmeló to jeden z najgorszych dla ich bolidu. Tym razem nie było inaczej. Ekipa z Grove nie zdobyła żadnego punktu, ale wyjechała ze szkodami. Najpierw Carlos Sainz odpadł z Q1 w swoim domowym wyścigu, a następnie Alex Albon zakwalifikował się na 11. miejscu.

Na starcie wyścigu Albon źle wystartował i zderzył się z kierowcą Stake Sauber. Musiał zjechać na zmianę przedniego skrzydła. Spadł na koniec stawki, podobnie jak Carlos Sainz, który również potrzebował wymiany nosa w swoim bolidzie.

📻 "I just watched about 5000 pieces come off my car!"

Unfortunate contact between Alex Albon and Liam Lawson eventually led to Albon's retirement from the race 😢#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/Pq0iZh1c5X

— Formula 1 (@F1) June 2, 2025

Następnie Tajlandczyk uszkodził kolejne przednie skrzydło w wyniku zawziętej walki z Liamem Lawsonem. Otrzymał 10 sekund kary za opuszczenie toru i dołączenie przed Nowozelandczykiem. Ostatecznie Albon zjechał do garażu. Carlos Sainz kolei zaliczył anonimowy wyścig i nie pomogła mu nawet neutralizacja. Skończył na 14. miejscu, prawie 30 sekund za liderami.

Lewis Hamilton

Lewis Hamilton zaliczył kolejne anonimowe Grand Prix. Podobnie jak w Monako, nie toczył zawziętych walk ani z przodu stawki, ani z tyłu. Startował z czwartego miejsca i dojechał na szóstym. Musiał przepuścić szybszego kolegę zespołowego. Miał problem przy drugim stincie ze stabilnością bolidu, co bada jeszcze zespół. Podczas neutralizacji zjechał na pit stop, lecz ten okazał się powolny. Na ostatnich okrążeniach wyprzedził go Nico Hülkenberg na nowszych miękkich oponach.

Lewis was asked what he can take from the triple header 🙃 pic.twitter.com/hJXUFVRZ0V

— ESPN F1 (@ESPNF1) June 2, 2025

Po wyścigu nie był w najlepszym humorze, zdawkowo odpowiadając na pytania. Przygnębiony oznajmił, że nie wie, dlaczego ma problemy, ale nazwał GP Hiszpanii najgorszym, jakiego doświadczył pod względem balansu bolidu. Podsumował, że nie widzi żadnych pozytywów po tym weekendzie i nie nauczył się niczego po trzech rundach z rzędu.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • Fernando Alonso
  • GP Hiszpanii
  • Lewis Hamilton
  • Max Verstappen
  • Nico Hulkenberg
  • Oscar Piastri
  • Williams

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Carlos Sainz nie sądzi, że Williams będzie gotowy wygrywać w przyszłym roku. Hiszpan marzy o byciu mistrzem świata. Problemy Lewisa Hamiltona to dla niego nic nowego.

Bloki ślizgowe bolidów F1 – jest decyzja FIA

Bloki ślizgowe bolidów F1 – jest decyzja FIA

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Bloki ślizgowe, które znajdują się pod podłogą bolidów F1 były jednym z istotniejszych tematów minionego GP Hiszpanii. W trakcie weekendu testowano te wykonane ze stali nierdzewnej, aby wywoływały mniej iskier spod bolidów i nie powodowały pożarów traw przy torze. FIA wydała już werdykt po testach.

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Szef zespołu McLaren, Andrea Stella, nie ukrywał swojej radości po dublecie w GP Hiszpanii. Włoch i inni członkowie ekipy otrzymali jednak zadanie domowe od aktualnego lidera klasyfikacji generalnej.

Red Bull szykuje kolejną zmianę w składzie?

Red Bull szykuje kolejną zmianę w składzie?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Stajnia z Milton Keynes dała Yukiemu Tsunodzie duży kredyt zaufania od GP Japonii. Jednak Japończyk nie skraca dystansu do Maxa Verstappena i nie broni się wynikami. Brak progresu w kolejnych rundach może wymusić na Red Bullu kolejną zmianę partnera aktualnego 4-krotnego mistrza świata.

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Niepewne występy Franco Colapinto za kierownicą tegorocznego bolidu Alpine F1 Team mogą sprawić, że również Argentyńczyk zostanie zdjęty przez kierownictwo ekipy z Enstone. Jego potencjalnym następcą może być Mick Schumacher.

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Helmut Marko nie rozumie reakcji Maxa Verstappena. Twierdzi, że Holendra poniosły emocje. Przyznaje, że przyczyniły się do tego złe decyzje.

Briatore się wypiera: Nigdy z nim o tym nie rozmawiałem

Briatore się wypiera: Nigdy z nim o tym nie rozmawiałem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Flavio Briatore, obecnie konsultant wykonawczy w zespole Alpine, zapytany o aferę "Crashgate" z roku 2008, zaprzecza zeznaniom Nelsona Piqueta Jr. Włoch powołuje się też na wyrok Francuskiego Sądu Najwyższego.

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Charles Leclerc miał szczęście w Grand Prix Hiszpanii. Przyznał, że bez neutralizacji nie zdobyłby podium. Okazuje się, że oba Ferrari miały problem w wyścigu.

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hülkenberg zdobył sensacyjne piąte miejsce w GP Hiszpanii. Oscar Piastri wygrał już piąty wyścig w sezonie. Maxa Verstappena poniosły emocje. Kto wykorzystał okazję, a kto ją zmarnował? Oto nasz werdykt.

Nico Hulkenberg pozytywnie zaskoczony po GP Hiszpanii

Nico Hulkenberg pozytywnie zaskoczony po GP Hiszpanii

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hulkenberg był prawdopodobnie największą niespodzianką minionego GP Hiszpanii. Kierowca Saubera dojechał do mety niedzielnego wyścigu na 5. miejscu. Czy tak dobry rezultat wisiał w powietrzu?

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione