⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Kobiety w 24h Le Mans 2025. Dobra obsada nie tylko w LMGT3

Motorsport. Kobiety w 24h Le Mans 2025. Dobra obsada nie tylko w LMGT3

  • Serie z Polakami
12 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Grzegorz Piotrowicz

Kobiety w 24h Le Mans 2025. Dobra obsada nie tylko w LMGT3

OStatnie lata są coraz lepsze dla reprezentacji kobiet w 24h Le Mans. Oprócz Iron Dames zobaczymy jeszcze kilka innych reprezentantek "płci pięknej"

Iron Dames to już tradycja i siła, z którą trzeba się liczyć

W 2020 roku wraz z debiutem Iron Lynx w 24h Le Mans, swój debiut zaliczyła nowa inicjatywa w postaci projektu Iron Dames. Początkowo w GTE Am panie rywalizowały samochodem Ferrari 488 GTE. Jednak co ciekawe, nieformalnie cały projekt zadebiutował w 2019 roku pod brandem Kessel Racing. Wówczas Rahel Frey, Michelle Gatting i Manuela Gostner zajęły dziewiąte miejsce w klasie ze stratą czterech okrążeń do zwycięzcy klasy. Dwa kolejne lata przyniosły kolejne dwa dziewiąte miejsca. Z tą różnicą, że w 2021 roku do Frey i Gatting dołączyła Sarah Bovy. Zaś załoga #85 przejechała dwa razy po 332 okrążenia. W 2019 roku udało im się okrążyć tor 330 razy.

Istotnego postępu udało się dokonać w trzech następnych edycjach. 2022 rok przyniósł im siódmą lokatę w GTE Am i 339 okrążeń nawiniętych na koła Ferrari 488 GTE. Po tamtym sezonie zaszły zmiany. W 2023 Iron Lynx i Iron Dames opuściły obóz Ferrari w związku ze współpracą w Lamborghini. To oznaczało, że w ostatnim sezonie w historii GTE Am należało skorzystać z samochodu innego producenta z koncernu VAG, a mianowicie Porsche 911 RSR. Tu do współpracy dołączył też Proton Competition, którego pomoc zdecydowanie służyła paniom. Do ostatnich godzin to auto było w walce o podium, a na mecie zabrakło do niego około dziesięciu sekund. Natomiast w 2024 roku przyszła era klasy LMGT3. Wtedy też zaczęła się współpraca tej ekipy z Lamborghini, w której 24h Le Mans było jednym z jaśniejszych punktów sezonu. Wtedy też Sarah Bovy, Michelle Gatting i Rahel Frey wywalczyły piątą lokatę w wyścigu zdominowanym przez opady deszczu.

Fot. Julien Delfosse / DPPI

2025 rok to kolejna zmiana

W tym roku już nie oglądamy tego zespołu we współpracy z Lamborghini, ponieważ „Żelazne damy” przesiadły się na Porsche 911 992 GT3. Dodatkowo zaszły też zmiany w składzie. Za kierownicą pozostały Frey z Gatting. Natomiast Sarah Bovy po awansie na srebrną licencję musiała ustąpić miejsca, które zajęła Cella Martin. Jednakże Belgijka w ostatniej chwili załapała się na start w Le Mans. Tu powodem była kontuzja stopy Michelle Gatting, której duńska zawodniczka nabawiła się podczas próbnych pit stopów

Lilou Wadoux chce wyrównać rachunki z Le Mans

24-letnia Francuzka w ostatnich kilku latach kilkukrotnie dała o sobie znać w świecie wyścigów długodystansowych. Zaczęło się od dość głębokiego przeskoku prosto z pucharu Alpine prosto do klasy LMP2 i ekipy #1 Richard Mille. Tą obsługiwało Signatech Alpine. Wtedy wraz z Charlesem Milesim i Sebastienem Ogierem w 24h Le Mans 2022 wywalczyła ona trzynastą lokatę w LMP2. Niestety tego wyniku nie udało się poprawić w #21 AF Corse Ferrari, którym rywalizowała w 2023 roku w GTE Am. Za to wcześniej na Spa udało się jej wygrać w tej załodze. To uczyniło ją pierwszą kobietą wygrywającą wyścig WEC w jakiejkolwiek klasie.

2024 oznaczał rozbrat z WEC na rzecz rywalizacji w japońskim Super GT, tym razem w Ferrari 296 GT3. W tym roku plan był podobny, ale niedawno temu Ferrari zdecydowało się ściągnąć ją powrotem do Europy, aby Wadoux pojechała w ELMS oraz 24h Le Mans. Tu jej zmiennikami w #150 AF Corse w LMGT3 będą Custodio Toledo i Riccardo Agostini.

Kobiety 24h Le Mans: Jamie Chadwick przybyła tu z misją

Popularna brytyjska zawodniczka szuka swojego miejsca w wyścigach. Po trzech tytułach w W Series udała się ona do USA, gdzie rywalizowała w Inndy NXT w sezonach 2023 i 2024 w barwach Andretti Global. W tym roku nadeszła kolejna zmiana kierunku. Ten sezon przyniósł jej starty w ELMS w ekipie #18 IDEC Sport z Mathysem Jaubertem oraz Danim Juncadellą. W Le Mans ten ostatni pojedzie z Corvette i na jego miejse wskoczy Andre Lotterer. Tak doświadczony zawodnik zdecydowanie pomoże IDEC Sport w realizacji celu w postaci walki o zwycięstwo. Dla samej Chadwick jest to o tyle istotne, że IDEC Sport związało się z marką Genesis, którą za rok zobaczymy z tym zespołem w klasie Hypercar. Ewentualny sukces w Le Mans oraz cyklu ELMS mógłby dać jej awans ze srebnej licencji na złotą. Zaś sam producent mógłby przekonać się do jej angażu we wspomnianym programie.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • 24H of Le Mans
  • gt3
  • lmp2
  • WEC

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Pierwszy Polak w programie GT3 Lamborghini

Motorsport. Pierwszy Polak w programie GT3 Lamborghini

Adrian Drozdek

  • Inne wyścigi
28 lipca 2025

W minionym tygodniu marka Lamborghini ogłosiła listę 20 kierowców, którzy zostali przez nią wybrani do posezonowej sesji shootout. W gronie tym znalazło się 15 zawodników, biorących udział w różnych mistrzostwach Lamborghini Super Trofeo oraz zaledwie czterech zawodników GT3. Właśnie w stawce tych drugich znalazł się także Robin Rogalski, będący pierwszym Polakiem rywalizującym w kategorii GT3, który może liczyć na wsparcie fabrycznej ekipy tej legendarnej marki.

WEC: Cadillac z pierwszą wygraną w WEC. Kubica w punktach

Motorsport. WEC: Cadillac z pierwszą wygraną w WEC. Kubica w punktach

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
14 lipca 2025

Wyścig 6h Sao Paulo WEC przebiegał spokojnie. Od startu do mety tylko Porsche mogło zbliżyć się do Cadillaca. Ten jednak nie dał się pokonać wygrywając po raz pierwszy w WEC

6H Sao Paulo BoP: Czy to koniec dominacji Ferrari?

Motorsport: 6H Sao Paulo BoP: Czy to koniec dominacji Ferrari?

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
10 lipca 2025

6 Hours of Sao Paulo najprawdopodobniej ujrzy kres tegorocznej hegemonii Ferrari. Po wygraniu wszystkich czterech dotychczasowych wyścigów, model 499P (nareszcie) został poważnie spowolniony. Tifosi mogą również oczekiwać trudnego weekendu w klasie LMGT3.

Toto Wolff: Nie będzie Hypercara Mercedesa, bo…

Motorsport. Toto Wolff: Nie będzie Hypercara Mercedesa, bo…

Adrian Januszkiewicz

  • Inne wyścigi
24 czerwca 2025

Szef zespołu Formuły 1 Mercedesa, Toto Wolff, wykluczył dołączenie niemieckiej marki w klasie Hypercar do serii WEC, jak i ikonicznego wyścigu 24h Le Mans. Podał też powody tej decyzji.

Aktywny kierowca F1 wystąpi w Le Mans 24H? To niewykluczone

Aktywny kierowca F1 wystąpi w Le Mans 24H? To niewykluczone

Igor Długosz

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Ogłoszenie kierowców Hypercar McLarena nie wydarzy się w najbliższej przyszłości. Długie oczekiwanie może być jednak tego warte. Sporą niespodziankę potencjalnie szykują dla nas Lando Norris i Oscar Piastri.

Mistrz świata chce wystartować w Le Mans, ale…

Mistrz świata chce wystartować w Le Mans, ale…

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Max Verstappen podkreśla, że chciałby wystartować pewnego dnia w legendarnym wyścigu 24h Le Mans. Mistrz świata jednak pewne zastrzeżenia co do przepisów obowiązujących w serii WEC.

Kubica wygrał 24h Le Mans z Ferrari. Triumf Inter Europolu w LMP2

Motorsport. Kubica wygrał 24h Le Mans z Ferrari. Triumf Inter Europolu w LMP2

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
15 czerwca 2025

Robert Kubica wygrał 24h Le Mans 2025 wraz z Ferrari. Inter Europol Competition triumfował w Le Mans w klasie LMP2 po raz drugi w swojej historii

24h Le Mans: Kubica z Ferrari i Inter Europol walczą o zwycięstwo

Motorsport. 24h Le Mans: Kubica z Ferrari i Inter Europol walczą o zwycięstwo

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
15 czerwca 2025

Robert Kubica wraz z #83 AF Corse Ferrari prowadzą w 24h Le Mans. Wraz z nim o zwycięstwo walczą dwa fabryczne samochody. Natomiast Inter Europol Competition rywalizuje o wygraną w LMP2.

Kubica wściekły: Sami coś zrobimy

Motorsport. Kubica wściekły: Sami coś zrobimy

Jakub Mikołajczak

  • Serie z Polakami
15 czerwca 2025

Robert Kubica nie gryzł się w język podczas wywiadu telewizyjnego. Polak miał zastrzeżenia co do załogi #51.

Ferrari odjeżdża rano 24h Le Mans 2025. Kubica niezadowolony

Motorsport. Ferrari odjeżdża rano 24h Le Mans 2025. Kubica niezadowolony

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
15 czerwca 2025

Poranek w 24h Le Mans nie przyniósł nan trzęsienia ziemi, ale kilka załóg zaliczyło problemy, a nawet musiało się wycofać ze ścigania. Prowadzi trójka Ferrari 499P między którymi doszło do sprzeczki o kolejność w stawce.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren266
2.Lando NorrisMcLaren250
3.Max VerstappenRed Bull185
4.George RussellMercedes157
5.Charles LeclercFerrari149
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Isack HadjarVisa Cash App RB22
12.Pierre GaslyAlpine20
13.Lance StrollAston Martin20
14.Liam LawsonVisa Cash App RB16
15.Fernando AlonsoAston Martin16
16.Carlos SainzWilliams16
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas8
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team6
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione