⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
 Logo Grand Prix Wielkiej Brytanii w Manchesterze
14.06.2025 20:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

  • Formuła 1
13 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Wiktoria Żupińska

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Fernando Alonso jest zaskoczony trudnościami rywali. Powiedział, że Aston Martin musi radzić sobie z większymi problemami. Zespół jest jednak zmotywowany obecnością Adriana Neweya.

Nie ma łatwych rozwiązań

Fernando Alonso zdobył w Hiszpanii pierwsze punkty w sezonie 2025. Jego najlepszy wynik w kwalifikacjach to piąte miejsce do Grand Prix Emilii-Romanii. Aston Martin przywiózł na Imolę pierwsze skuteczne ulepszenia od dwóch lat i widać poprawę. AMR25 nadal jednak ma słabe strony, a szczególnie brak prędkości na prostych.

Fernando Alonso przyznał przed GP Kanady, że Aston Martin będzie musiał żyć z niektórymi problemami do końca sezonu. Rozmawiając z mediami podczas czwartkowej sesji przyznał, że niektóre komplikacje AMR25 są niemożliwe do rozwiązania w ciągu roku.

Adrian Newey is a big fan of Fernando Alonso 🤝 pic.twitter.com/CtrbbpHauE

— Autosport (@autosport) January 27, 2025

– Myślę, że to [brak prędkości na prostych – przyp. red.] kombinacja kilku rzeczy. Prawdopodobnie wydajność nie jest taka, jakiej oczekiwaliśmy w tym samochodzie. Poziom docisku, którego potrzebujemy czasami, jest wyższy niż byśmy chcieli. Ale żeby mieć jakąś przyczepność na zakrętach, musimy poświęcić proste. W kwalifikacjach otwierasz DRS i nie ponosisz zbytnich konsekwencji, ale w wyścigu widzimy pewną przeszkodę. Mamy kilka pomysłów na ulepszenie tegorocznego samochodu bez poświęcania czasu na przyszły rok. Ale tak, są komplikacje w bolidzie na 2025, z którymi będziemy musieli żyć do końca roku – wyznał Hiszpan.

Adrian Newey wszystkich motywuje

W marcu pracę w Astonie Martinie rozpoczął Adrian Newey. Legendarny inżynier skupia się w całości na projektowaniu bolidu na przyszły rok. Szef ekipy niejednokrotnie już zachwalał pozytywną zmianę, jaką wniósł zarządzający dyrektor techniczny.

Fernando Alonso od lat chciał współpracować z Adrianem Neweyem. On również entuzjastycznie wypowiada się o inżynierze. W Kanadzie powiedział, że daje to zespołowi mnóstwo motywacji.

💥 Cowell: “Cada vez que hablo con Fernando del coche de este año me mira fríamente: ‘¿No vais a comprometer el año que viene verdad?’.”

“Y le digo que no, que (lo que se va a introducir) ayuda también al año que viene.”

📰 AS pic.twitter.com/MJWR59Y5nl

— ElReyGuiri (@ElReyGuiri) June 12, 2025

– Sporo motywacji, jaką mamy na przyszły rok jest dzięki niemu. Przy wszystkich trudnościach, jakie mamy w tym roku, mając go na pokładzie i patrząc na przyszłoroczny samochód – daje nam to pewność siebie. Oczekiwania będą wysokie. To będzie coś nowego dla wszystkich, więc jesteśmy optymistami – ale twardo stąpamy po ziemi. Wiemy, jak bardzo jesteśmy w tyle. Nawet przy zmianie przepisów musimy znaleźć lepsze osiągi w tegorocznym samochodzie

Aston Martin nie może wszystkiego poświęcić

Fernando Alonso przyznał, że Aston Martin musi poprawić się w kilku obszarach niezwiązanych z bolidem. Chodzi zapewne o korelacje sprzętu i aspekt operacyjny zespołu, o czym mówił również Andy Cowell. Dwukrotny mistrz świata powiedział, że ekipa pracuje w 2025 r. nad polepszeniem wspomnianych obszarów.

– Nie możemy za bardzo skupiać się na rozwiązywaniu problemu, ponieważ musimy myśleć o przyszłości i 2026 roku i takich rzeczach. Nawet jeśli jest za późno, prawdopodobnie spróbujemy mieć lepszą drugą połowę roku – kontynuował 43-latek.

When the Canadian Grand Prix gave us arguably the greatest F1 podium of all-time 🤩 pic.twitter.com/GJczH7JgiB

— Autosport (@autosport) June 5, 2025

Fernando Alonso nie omieszkał zrobić przytyku w stronę rywali. Nawiązał do problemów Ferrari, które w tym roku zdobyło jedynie trzy podia w Grand Prix i nie wygrało żadnego wyścigu. Stajnia z Maranello próbuje obecnie ratować sezon.

– To trudne, trudniejsze niż u niektórych naszych przeciwników, a oni nie są zadowoleni, ponieważ w tym roku stanęli na podium tylko 3 lub 4 razy i nie chcieli wyścigu. Walczymy, żeby wyjść z Q1. Czasami jestem zaskoczony trudnościami, jakie wydają się mieć inni – dodał kierowca Astona Martina.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Aston Martin F1
  • F1
  • F1 2025
  • Fernando Alonso

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

George Russell nie martwi się brakiem nowego kontraktu. Mercedes ma teraz ważniejsze rzeczy do załatwienia. Rozumie zainteresowanie Maxem Verstappenem.

Treningi GP Kanady: mieszany piątek 13-go | Podsumowanie

Treningi GP Kanady: mieszany piątek 13-go | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

Piątkowe sesje treningowe przed GP Kanady nie dały nam jeszcze jasnego obrazu, kto będzie zdecydowanym faworytem w Montrealu. Pozytywnie kończą je jednak Red Bull i Mercedes.

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

W tym tygodniu poznaliśmy już kalendarz Formuły 1 na rok 2026. Względem tegorocznego nie ma znaczących zmian. Te prawdopodobnie zaczną się za 2 lata.

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać. Grozi mu zakaz jazdy w wyścigu, ale nie myśli o tym. Kierowca ufa swoim umiejętnościom.

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Fernando Alonso jest zaskoczony trudnościami rywali. Powiedział, że Aston Martin musi radzić sobie z większymi problemami. Zespół jest jednak zmotywowany obecnością Adriana Neweya.

George Russell: Max Verstappen zapłacił wysoką cenę

George Russell: Max Verstappen zapłacił wysoką cenę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

George Russell docenia przeprosiny Maxa Verstappena. Jest zaskoczony, że mistrz świata wziął odpowiedzialność na siebie. Przyznaje, że Holender zapłacił wysoką cenę.

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

Wiktoria Żupińska

  • Felietony
12 czerwca 2025

Przyszłość szefa zespołu jest kwestionowana. Media skupiają się na formie mistrza świata. Jednak Hamilton i Vasseur nie są problemem. Ferrari potrzebuje twardego resetu na najwyższym szczeblu.

Niepewna przyszłość GP Hiszpanii. Madring ma kłopoty prawne

Niepewna przyszłość GP Hiszpanii. Madring ma kłopoty prawne

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
12 czerwca 2025

Grand Prix Hiszpanii może się nie odbyć. Przyszłość toru w Madrycie stoi pod znakiem zapytania. Organizatorzy Madringu mają kłopoty prawne.

George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
11 czerwca 2025

George Russell przestrzega Formułę 1, która nie może brać swojej popularności za pewnik. Mistrzostwo znajduje się w krytycznym momencie. F1 powinna zachować ostrożność, bo wszystko może się rozpaść.

Kalendarz F1 2026. Mistrzostwa na dłużej w Europie

Kalendarz F1 2026. Mistrzostwa na dłużej w Europie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
10 czerwca 2025

Formuła 1 przedstawiła dziś oficjalny kalendarz na sezon 2026. Względem obecnego liczba wyścigów pozostaje bez zmian. Które weekendy będą obejmowały wyścig sprinterski, jeszcze oficjalnie nie wiadomo.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione