⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
ABRAMCZYK POLONIA BYDGOSZCZ Logo
42:24
UT.png Logo
15.06.2025 16:30
LIVE
Lokomotiv Daugavpils Logo
35:43
WG.png Logo
15.06.2025 15:15
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

  • Formuła 1
6 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Aston Martin nie porzuca nadziei na poprawę sezonu. Niedługo wprowadzi ulepszenia. Zespół będzie testować technologie na przyszły rok.

Aston Martin musi eksperymentować

Aston Martin zaliczył kolejny trudny weekend w F1. Nie zdobył żadnych punktów w niedzielnym Grand Prix i okazał się wolniejszy od Stake. Mogą cieszyć się jedynie z tych czterech, które Stroll otrzymał za piąte miejsce w sprincie, ale ponownie stało się to dzięki korzystnemu splotowi wydarzeń, a nie rzeczywistemu tempu. Zespół mógł zająć też dobrą pozycję w sobotnim wyścigu z Alonso, gdyby nie zła strategia i wypadek spowodowany przez Lawsona.

"We need to continue to analyse where we can improve and work hard to be more competitive in Imola."

Debrief the #MiamiGP with Andy Cowell and the team.

— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) May 5, 2025

Ekipa z Silverstone przygotowuje się do zmiany regulacji na przyszły rok. Adrian Newey, który rozpoczął pracę na początku marca, pracuje wyłącznie nad AMR26. Większość wysiłków została skierowana na 2026, bo Aston Martin chce wykorzystać okazję i przesunąć się na przód stawki. Jednak zespół planuje przywieźć ulepszenia, aby choć trochę poprawić sytuację w tym sezonie. Całkowite porzucenie projektu mogłoby być zbyt demoralizujące.

– Wyniki odzwierciedlają osiągi bolidu i nie jesteśmy z tego powodu zadowoleni. Analizujemy informacje, jakie mamy o kierowcach i dane, próbując zrozumieć. To nasza ogólna ewaluacja na moment dzisiejszy. To jest bardzo reprezentatywny tor. Na tę chwilę nie mamy konkretnego obszaru, gdzie tracimy czas. Jest mnóstwo problemów do rozwiązania – stwierdził szef zespołu.

Aston Martin będzie testował

Wszystkie ulepszenia wprowadzone w przeciągu ostatnich dwóch lat okazały się nieskuteczne. Poprawki za każdym razem wyłącznie pogorszyły osiągi bolidów i uczyniły je trudniejszymi w prowadzeniu. Ich najlepszy wynik w kwalifikacjach do GP Miami w tym roku był gorszy aż o 0,4s niż najlepszy czas w 2023. Okrążenie wykręcone przez Fernando Alonso w tym roku w Q1 to 1:27.604. Dwa lata temu w Q3 pojechał 1:27.202.

Qualifying comes to an end in Miami.#MiamiGP pic.twitter.com/exMVtRhVMJ

— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) May 3, 2025

Andy Cowell wyjaśnił Motorsport España, że zespół przywiezie ulepszenia do AMR25 na Imolę, a także do Monako i Barcelony. Nie wszystkie części jednak zostaną na stałe, bo niektóre będą testować technologie planowane na przyszły rok. Aston Martin chce rozwiązać problemy z korelacją danych widzianych w tunelu aerodynamicznym a rzeczywistością na torze. Pozwoli to rozwiać wszelkie wątpliwości.

– Ale to kolejne wydarzenie [Grand Prix Miami – przyp. red.], dzięki któremu możemy zebrać informacje dla naszych narzędzi symulacyjnych. Są technologie, o których myśleliśmy, aby je wykorzystać w 2026, które będą testowane w bolidzie na 2025. To jedyny sposób, aby potwierdzić, co będzie dobre w przyszłości – jeśli działa w wyścigu, wtedy naprawdę działa – kontynuował Andy Cowell.

Królik doświadczalny

Szef zespołu, który dołączył do Astona Martina w roli CEO grupy w październiku 2024, przejął obowiązki Mike’a Kracka na początku tego roku. W Miami zapowiedział, że ekipa ma jeszcze szansę skończyć z przyzwoitym wynikiem pod koniec sezonu.

🚨RACE PACE IN MIAMI 2025 RACE

1 – McLaren: 1:31.069
2 – Red Bull: 1:31.625 (+0.555s)
3 – Mercedes: 1:31.737 (+0.667s)
4 – Williams: 1:31.823 (+0.753s)
5 – Ferrari: 1:31.990 (+0.920s)
6 – Racing Bulls: 1:32.149 (+1.079s)
7 – Haas: 1:32.258 (+1.188s)
8 – Kick Sauber: 1:32.541… pic.twitter.com/slGhvV1zUS

— Holiness (@F1BigData) May 4, 2025

W celu potwierdzenia korelacji nowego sprzętu, stajnia z Silverstone wkrótce wprowadzi ulepszenia do AMR25. Zdaniem Cowella, tegoroczny bolid posłuży im do testowania, a także opanowania własnych zasobów i rozwiązań technologicznych do perfekcji. Twierdzi, że zespół nadal ma dość mało doświadczenia w pracy razem i dopiero przyzwyczaja się do narzędzi oraz mechanizmów, które duże zespołu wykorzystują od dekad.

Kolejne miesiące pokażą, czy Aston Martin może być pewny swojego postępu, jeśli chodzi o przyszłoroczne regulacje. Nowe rozwiązania i technologie będzie można zobaczyć w drugiej połowie sezonu.

Aston Martin confirma que llevará actualizaciones a Imola, Mónaco y España.

➡️ Andy Cowell lo ha confirmado, aunque algunas piezas estarán relacionadas con la directiva técnica de Barcelona.#F1 #AstonMartin https://t.co/vOk0KGME0X

— SoyMotor.com (@SoyMotor) May 6, 2025

– Mam nadzieję, że uda nam się trochę dokręcić śruby. Możesz dać znać Fredowi [Vasseurowi – przyp. red.] – przekornie odparł Cowell na konferencji prasowej.

Ta zaczepka w stronę Ferrari to odpowiedź na sugestie dziennikarzy, że zespół nie zamierza wprowadzać żadnych ulepszeń do AMR25. Pokazuje ambicje Astona Martina. Zespół chce wspiąć się w górę tabeli, nawet jeśli nie w tym roku, to przygotowuje fundamenty na sukces w 2026.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Andy Cowell
  • Aston Martin F1
  • F1
  • F1 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Kanady: napięcie do samego końca

Kwalifikacje GP Kanady: napięcie do samego końca

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

Kwalifikacje do GP Kanady Formuły 1 2025 były bardzo emocjonujące. Tym razem to nie McLaren rozdawał karty. Blisko pole position był Max Verstappen, ale to Mercedes może być bardziej zadowolony z "czasówki".

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

George Russell nie martwi się brakiem nowego kontraktu. Mercedes ma teraz ważniejsze rzeczy do załatwienia. Rozumie zainteresowanie Maxem Verstappenem.

Treningi GP Kanady: mieszany piątek 13-go | Podsumowanie

Treningi GP Kanady: mieszany piątek 13-go | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

Piątkowe sesje treningowe przed GP Kanady nie dały nam jeszcze jasnego obrazu, kto będzie zdecydowanym faworytem w Montrealu. Pozytywnie kończą je jednak Red Bull i Mercedes.

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

W tym tygodniu poznaliśmy już kalendarz Formuły 1 na rok 2026. Względem tegorocznego nie ma znaczących zmian. Te prawdopodobnie zaczną się za 2 lata.

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać. Grozi mu zakaz jazdy w wyścigu, ale nie myśli o tym. Kierowca ufa swoim umiejętnościom.

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Fernando Alonso jest zaskoczony trudnościami rywali. Powiedział, że Aston Martin musi radzić sobie z większymi problemami. Zespół jest jednak zmotywowany obecnością Adriana Neweya.

George Russell: Max Verstappen zapłacił wysoką cenę

George Russell: Max Verstappen zapłacił wysoką cenę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

George Russell docenia przeprosiny Maxa Verstappena. Jest zaskoczony, że mistrz świata wziął odpowiedzialność na siebie. Przyznaje, że Holender zapłacił wysoką cenę.

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

Wiktoria Żupińska

  • Felietony
12 czerwca 2025

Przyszłość szefa zespołu jest kwestionowana. Media skupiają się na formie mistrza świata. Jednak Hamilton i Vasseur nie są problemem. Ferrari potrzebuje twardego resetu na najwyższym szczeblu.

Niepewna przyszłość GP Hiszpanii. Madring ma kłopoty prawne

Niepewna przyszłość GP Hiszpanii. Madring ma kłopoty prawne

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
12 czerwca 2025

Grand Prix Hiszpanii może się nie odbyć. Przyszłość toru w Madrycie stoi pod znakiem zapytania. Organizatorzy Madringu mają kłopoty prawne.

George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
11 czerwca 2025

George Russell przestrzega Formułę 1, która nie może brać swojej popularności za pewnik. Mistrzostwo znajduje się w krytycznym momencie. F1 powinna zachować ostrożność, bo wszystko może się rozpaść.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione