⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

  • Formuła 1
13 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 12 minut

Adrian Januszkiewicz

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

W tym tygodniu poznaliśmy już kalendarz Formuły 1 na rok 2026. Względem tegorocznego nie ma znaczących zmian. Te prawdopodobnie zaczną się za 2 lata.

Kalendarz F1 2027. Priorytetem rynek amerykański

Kalendarz F1 2027 prawdopodobnie będzie inny od tego na rok 2026 i obecny. Po usunięciu kilku wyścigów i zrobieniu jednego rotacyjnym, właściciel praw komercyjnych F1, Liberty Media, ma teraz zapas poniżej górnego limitu 24 rund w roku.

Stefano Domenicali, CEO Formuły 1, wcześniej chwalił się dziesiątkami miejsc, które chcą dołączyć do kalendarza. Dwa z najnowszych wydarzeń wskazują na kierunek obrany przez Liberty Media.

Wyścig w Miami, który niedawno dołączył do kalendarza, w zeszłym miesiącu doczekał się przedłużenia umowy o dekadę. Ma zatem pewne miejsce na dłuższą metę.

Zandvoort to klasyczny obiekt, który został unowocześniony do obecnych standardów zaledwie 5 lat temu. Jest tor domowy dla Maxa Verstappena i zawsze przyciąga tłumy entuzjastycznych fanów. Wyścig w przyszłym roku będzie jego ostatnim.

Chociaż zniknięcie niderlandzkiego obiektu z harmonogramu na 2027 rok jest już potwierdzone, dalsze zmiany wydają się prawdopodobne. F1 nie powróci do Imoli w przyszłym roku, a perspektywy powrotu przy utrzymaniu wyścigu w Monzie wydają się mało prawdopodobne. Domenicali niedawno powiedział, że popyt na wyścigi F1 jest tak wysoki, że trudno jest uzasadnić organizowanie wielu wyścigów w tym samym kraju. Nie dotyczy to jednak priorytetowego rynku dla F1, czyli USA.

Hiszpania będzie miała dwie rundy w 2026 roku, ale prawdopodobnie będzie to jednorazowe. Madryt przejmie GP Hiszpanii w przyszłym roku. Z kolei Circuit de Catalunya, który gościł wyścig w każdym z ostatnich 35 lat, ma mieć rundę pożegnalną pod inną nazwą.

Niepewna przyszłość GP Hiszpanii. Madring ma kłopoty prawne

Inne wydarzenia nie podpisały jeszcze umów na powrót F1 po 2026 roku. Jednak kilka z nich prawdopodobnie okaże się formalnościami, takimi jak wyścigi w Las Vegas i Baku. Jeśli F1 zamierza nadal organizować trzy rundy rocznie w Stanach Zjednoczonych, będzie musiała odnowić umowę z Circuit of the Americas lub znaleźć inne miejsce.

Kalendarz F1 2027: Jeśli F1 zamierza nadal organizować 3 rundy rocznie w USA, będzie musiała odnowić umowę z COTA lub znaleźć inne miejsce.
Fot. Antonin Vincent / Scuderia Ferrari

Będzie mniej rund w Europie

Ale nawet jeśli wszystkie te miejsca zostaną zajęte, F1 prawdopodobnie stanie w obliczu redukcji liczby rund europejskich o dwie w 2027 roku. Kolejne miejsce będzie zwalniane naprzemiennie w latach po 2026 roku, od kiedy Spa-Francorchamps będzie organizować GP Belgii tylko w sezonach nieparzystych.

Jakie wydarzenie mogłoby zająć lukę po Spa, która przypada na połowę lipca przyszłego roku? Przeniesienie serii poza Europę kłóciłoby się z pragnieniem F1, aby usprawnić logistykę między wyścigami. Ale powrót do Katalonii lub Imoli oznaczałby nie tylko dwa wyścigi w tym samym kraju, ale także dwie wizyty w odstępie kilku tygodni: rundy w Monzie i Madrycie zaplanowano na wrzesień przyszłego roku.

Ironicznie, najlepszą opcją na tę lukę mógłby być Zandvoort. Jednak, jak zauważyli jego promotorzy w zeszłym roku, ryzyko finansowe związane z organizacją wyścigu F1 jest znaczne. Niekoniecznie zmniejsza się je, jeśli wyścig odbywa się tylko w latach naprzemiennych. Koszty mogą zostać obniżone, ale tak samo dochód z biletów.

Kalendarz F1 2027 może objąć rundę w Afryce i dodatkową w Azji

Jeśli chodzi o dwie pozostałe regularne luki, kilka możliwych miejsc deklaruje zainteresowanie przyjęciem F1.

Tajlandia podjęła ostatnią z serii prób dołączenia do kalendarza. Poprzednie próby przyjęcia F1 napotkały problemy polityczne, zaczynając od planu wyścigu w Bangkoku 10 lat temu. Nowa próba zorganizowania GP Tajlandii napotkała przeszkodę w zeszłym roku. Premier Srettha Thavisin, który spotkał się z Domenicalim, aby omówić projekt, musiał odejść po tym, jak sąd konstytucyjny Tajlandii uznał, że złamał zasady etyczne.

Jednak po spotkaniu z następczynią Thavisina, Paetongtarn Shinawatrą, Domenicali pozytywnie wypowiadał się o ich „imponujących planach zorganizowania wyścigu w Bangkoku”. Shinawatra wzięła udział w GP Monako w zeszłym miesiącu i spotkała się z Alexandrem Albonem w garażu Williamsa.

GP Tajlandii w F1? Albon zaciera ręce

Jeśli gwiazdy wydają się sprzyjać Tajlandii, to jeszcze nie sprzyjają często deklarowanemu pragnieniu F1, aby dodać wyścig w Afryce. Tylko Republika Południowej Afryki (1962-93) i Maroko (1958) wcześniej organizowały Grand Prix na Czarnym Kontynencie. Rząd tego pierwszego kraju poprosił o wyrażenie zainteresowania. Wśród możliwych opcji jest powrót na tor wyścigowy Kyalami poza Johannesburgiem lub wyścig uliczny w Kapsztadzie. Możliwy jest także powrót nad Morze Śródziemne oraz wyścig w Rwandzie.

Kolejny kraj dołącza do afrykańskiego wyścigu o F1

Kalendarz F1 2027 może obejmować GP Tajlandii. Mark Webber podczas show na ulicach Bangkoku w 2010 r.
Fot. AFP / Getty Images

Arabia Saudyjska przeniesie wyścig z Dżuddy

Następnie jest projekt Qiddiya w Arabii Saudyjskiej, w którym pieniądze nie grają roli. Czy jej ekstrawagancki tor zajmie miejsce Dżuddy, jak pierwotnie planowano, czy też zamierzają zamknąć kalendarz mistrzostw? Budżet władz na „sportwashing” wydaje się nieograniczony. Z pewnością wystarczyłby, aby złagodzić wszelkie obawy Formuły 1 dotyczące organizacji więcej niż jednego wyścigu w tym samym kraju.

Pandemia Covid-19 pokrzyżowała plany Liberty Media dotyczące zwiększenia przychodów F1 poprzez rozszerzenie kalendarza. Teraz sytuacja uległa poprawie z pełną listą dwóch tuzinów wyścigów. Wartość brakujących miejsc rośnie. Ponad połowa z nich jest zarezerwowana do lat 30. XXI wieku. W czasach, gdy zainteresowanie F1 gwałtownie wzrasta, ci, którzy chcą mieć kawałek akcji, będą musieli zapłacić większe sumy.

Zdjęcie otwierające: Marian Chytka / MCH PHOTO / Renault SAS

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • Kalendarz F1

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione