⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Grand Prix Kanady: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Kanady: Zwycięzcy i przegrani

  • Formuła 1
17 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 17 minut

Wiktoria Żupińska

Grand Prix Kanady: Zwycięzcy i przegrani

George Russell wygrał czwarte Grand Prix w karierze. Andrea Kimi Antonelli zdobył pierwsze podium. Lando Norris popełnił kosztowny błąd. Kto wykorzystał swoje szanse w Kanadzie, a kto je zmarnował? Oto nasz werdykt.

Zwycięzcy

George Russell

Mercedes wyglądał w Kanadzie znacznie lepiej niż w ciągu ostatnich kilku GP. Ekipa znalazła z powrotem formę, ale trudno ocenić, czy jest to powrót ostateczny do regularnej walki. W Montrealu w tej erze regulacji dobrze sobie radzili.

These two 🤩

George and Kimi share the podium for the first time! 👀#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/gmrgAGcttG

— Formula 1 (@F1) June 15, 2025

Mercedes po poprawkach przywiózł tylne zawieszenie z Imoli. George Russell zdobył pole position, pokonując Maxa Verstappena jak w 2024. W tym roku udało mu się przekuć pozycję startową w wygraną. Kontrolował wyścig i zrobił dokładnie to, co do niego należało.

Fernando Alonso

Aston Martin wygląda na naprawdę porządny bolid od czasu poprawek na Imoli, a przynajmniej w rękach Fernando Alonso. AMR25 sprawdził się na kilku różnych torach w Emilii-Romanii, Monako, Barcelonie i Kanadzie. Jego ostatnie wyniki w kwalifikacjach to piąte, siódme (szóste po karze Hamiltona), dziesiąte i szóste.

Hiszpan po raz czwarty przeszedł do Q3 i po raz drugi zdobył punkty, po tym jak neutralizacja i awaria silnika uniemożliwiły mu to w Emilii-Romanii i Monako. Dwukrotny mistrz świata pokazał się z lepszej strony niż Lando Norris i Charles Leclerc, startując przed nimi. W trakcie wyścigu nieuchronnie został wyprzedzony przez szybszego McLarena i Ferrari, ale zmaksymalizował możliwości AMR25.

Another radio message to add to the Fernando Alonso classics 🤣#F1 #CanadianGP @alo_oficial pic.twitter.com/pUHWFbGgNj

— Formula 1 (@F1) June 16, 2025

Aston Martin obawiał się, że Kanada może odsłonić słabości aerodynamiczne bolidu, ale nie było powodów do zmartwień. W Montrealu był piątym najszybszym autem w stawce, jeśli weźmiemy dane Alonso. Co więcej, mógł wyprzedzać z pomocą DRS, w przeciwieństwie do poprzednich GP.

Nico Hülkenberg

Podobnie jak w przypadku Fernando Alonso, Nico Hülkenberg zmaksymalizował wszystkie szanse swojego bolidu. Stake zrobił duży postęp dzięki pakietowi poprawek w Barcelonie i wygląda na to, że będzie mógł stawać do walki o ostatnie punkty z pozostałymi ze środka z stawki. Szczególnie wtedy, gdy rywale tacy jak Racing Bulls, Alpine i Williams popełnią błędy.

Momentum in Montreal. Back-to-back points for Nico ✅🙌#CanadianGP🇨🇦 pic.twitter.com/rBjXg7DslA

— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) June 15, 2025

Niemiec po raz drugi z rzędu zdobył punkty dla Stake, które jest obecnie 9. w klasyfikacji konstruktorów. Zespół wyprzedza Alpine, które z kolei wygląda na bardziej zagubione niż wcześniej. Biorąc pod uwagę, w jakiej sytuacji znajdowała się przyszła ekipa Audi, poczyniony postęp jest sporym sukcesem.

Andrea Kimi Antonelli

Włoch w ostatnich trzech wyścigach nie osiągnął najlepszego wyniku (DNF, 18., DNF), co po części spowodowane było pechem i awariami. Jednak w Kanadzie Antonelli wykorzystał lepszą formę Mercedesa i wyglądał porządnie od pierwszej sesji treningowej.

A hair's breadth between Piastri and Antonelli's start times! 🤯

Timing insights powered by @awscloud ⏱️#F1 #F1Insights #CanadianGP pic.twitter.com/RsqaouEGKk

— Formula 1 (@F1) June 16, 2025

W kwalifikacjach zdobył czwarte miejsce, a tuż po starcie wyprzedził Oscara Piastriego na pierwszym okrążeniu. Ostatecznie manewr okazał się kluczowy w osiągnięciu podium, bo to właśnie McLaren był wbrew pozorom najszybszym bolidem w Kanadzie, ale tego nie wykorzystał. Andrea Kimi Antonelli nie popełnił żadnego błędu i w ostatnich okrążeniach, gdy za nim walczyli Oscar Piastri i Lando Norris, próbował zachować jednego z nim w zasięgu swojego DRS, aby chronić pozycję.

Kimi talking about being inspired by Max 🤝 pic.twitter.com/81ZGGnAItj

— ESPN F1 (@ESPNF1) June 16, 2025

18-latek jest trzecim najmłodszym kierowcą w historii F1, który stanął na podium. Niewątpliwie w ciągu roku czekają go gorsze weekendy, ale to właśnie wyniki takie jak w Kanadzie pokazują jego potencjał. Właśnie tego oczekuje Mercedes.

Przegrani

Lando Norris

McLaren jako zespół nie pokazał się z najlepszej strony w Kanadzie, ale to Lando Norris jest największym przegranym weekendu. Od pierwszej sesji treningowej wyglądał na szybszego kierowcę McLarena. Bez problemu przeszedł przez Q1 i Q2, ale w ostatniej, kluczowej sesji, zawiódł. Nie potrafił przejechać okrążenia pomiarowego bez błędu, co ostatecznie dało mu 7. miejsce za wolniejszym bolidem Alonso.

Same place, same team… 14 years apart 😵#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/KTd3d8vSpx

— Formula 1 (@F1) June 16, 2025

W ostatniej fazie wyścigu Lando Norris doganiał Oscara Piastriego i wyglądało na to, że to tylko kwestia czasu, gdy go wyprzedzi. Brytyjczyk wybrał jednak najgorszy moment na manewr i próbował zrobić to po zewnętrznej na prostej przed 1. zakrętem. Od początku było to skazane na porażkę, bo między bolidem Piastriego a bandami było niewiele przestrzeni. Norris zderzył się z nimi i rozbił się.

The Canadian Grand Prix will be the first race so far this season without a McLaren driver on the podium 😱 pic.twitter.com/ugl0bSdy53

— ESPN F1 (@ESPNF1) June 15, 2025

Oddał rywalom co najmniej dwanaście punktów i popełnił kosztowny błąd. Doskonale zdawał sobie z tego sprawę, bo natychmiast po wypadku przeprosił zespół przez radio, a potem Piastriego. Brytyjczyk sam przepowiadał, że kolizja między kierowcami McLarena jest nieunikniona. Ziściło się to już w Kanadzie, gdy po raz pierwszy mieli okazję naprawdę walczyć między sobą. Stało się to z winy Norrisa, który nie wykazał się sprytem i opanowaniem, w przeciwieństwie do kolegi zespołowego.

Ferrari

Charles Leclerc mógł mieć nadzieję, że solidny weekend do momentu, gdy się nie rozbił w pierwszej sesji treningowej. Szkody były na tyle poważne (m.in. pęknięte podwozie), że nie wziął udziału w drugim treningu w piątek.

It's safe to say Charles Leclerc wasn't impressed with his #F1 #CanadianGP qualifying run… pic.twitter.com/vMkSb8fx4f

— PlanetF1 (@Planet_F1) June 14, 2025

W kwalifikacjach Hamilton zdobył piąte, a Leclerc ósme miejsce. Monakijczyk przez cały weekend ponosił konsekwencje wypadku w FP1 i pomyłki w Q3. Do tego doszło też niezdecydowanie inżynierów i dyskusje w trakcie GP odnośnie strategii.

Lewis Hamilton dotrzymywał tempa czołówce do czasu, gdy nie przejechał świstaka. Jego bolid został uszkodzony i stracił 20 punktów docisku. Do końca Grand Prix znajdował się w ziemi niczyjej, prowadząc anonimowy wyścig. Obaj kierowcy Ferrari mieli problem z hamulcami.

Lewis Hamilton's cryptic message about the state of play at Ferrari… https://t.co/DZytKVmy04#F1 pic.twitter.com/U0OSdHn2qA

— PlanetF1 (@Planet_F1) June 17, 2025

Hamilton i Leclerc wskazują na potrzebę wprowadzenia poprawek, ale nie wiedzą, kiedy te zostaną przywiezione. Piąte i szóste miejsce nie wystarczają. Hamilton z kolei zasugerował, że wiele dzieje się za kulisami w Maranello, a struktura wymaga jeszcze reorganizacji. Nie takiego weekendu potrzebowała włoska ekipa po tym, gdy media kwestionują przyszłość Freda Vasseura. Choć właściwie powinny skupić się na wyższym kierownictwie.

Williams

Wyniki w pierwszej sesji treningowej mogły zmylić niektórych, co do właściwej formy Williamsa. W następnych treningach potwierdziło się, że będą jedynie walczyć o ostatnie punkty z resztą stawki. W kwalifikacjach jednak Carlos Sainz został przyblokowany przez Isacka Hadjara w Q1 i startował z 16. pozycji (po karze Tsunody). Alex Albon dostał się do Q3, ale wystarczyło na dziesiąte miejsce.

Mid-race frustration for Alex Albon 😢

He would sadly retire from the race with a mechanical issue several laps later#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/6vLtDcndaa

— Formula 1 (@F1) June 16, 2025

Williams zbyt długo zwlekał z pit stopem i zmianą opon średnich, więc szanse na zdobycie punktów zmalały. Co więcej, już na początku wyścigu Williams poinformował, że zmagają się z problemem z jednostką napędową, ,,ale nie tak poważnym jak w Barcelonie”. Wkrótce okazało się, że jednak poważniejszym, bo Albon ukończył GP Hiszpanii, ale Kanady już nie. Musiał przedwcześnie zakończyć wyścig ze względu na awarię silnika.

Carlos Sainz dzięki twardym oponom był w stanie przedłużyć stint i wykonać tylko jeden pit stop. Zjechał na zmianę po 58. okrążeniach, wraz z Estebanem Oconem. Pozwoliło mu to przeskoczyć parę miejsc, ale na ostatnią pozycję punktowaną awansował dzięki kolizji Lando Norrisa.

Yuki Tsunoda

Yuki Tsunoda w końcu otrzymał te same części, co Max Verstappen. Przez ostatnie parę GP płacił konsekwencje swojego wypadku w kwalifikacjach w Imoli i kosztownych zniszczeń. Red Bull i Japończyk mieli nadzieję, że pozwoli mu to polepszyć formę, ale niestety nic z tego nie wyszło.

Here's how Tsunoda picked up the penalty 👀

Read more here 👉 https://t.co/MLvtQJ8lPd#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/AR9jskRVxO

— Formula 1 (@F1) June 14, 2025

Yuki Tsunoda otrzymał karę cofnięcia o 10 miejsc na starcie za wyprzedzenie Oscara Piastriego w warunkach czerwonej flagi w trakcie sesji treningowej. Zakwalifikował się na 11. miejscu, ale startował z 18. pozycji (po tym jak Lawson i Gasly startowali z alei serwisowej). Ostatecznie zakończył wyścig na 12. loakcie, czyli poza punktami. Red Bull próbował przedłużyć stint, aby zminimalizować karę, ale nie udało się.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Andrea Kimi Antonelli
  • F1
  • F1 2025
  • Fernando Alonso
  • Ferrari
  • George Russell
  • GP Kanady
  • Lando Norris
  • McLaren
  • Mercedes F1
  • Nico Hulkenberg
  • Williams
  • Yuki Tsunoda

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Wood z powrotem w F1. Aston Martin zatrudnił go za radą Neweya

Wood z powrotem w F1. Aston Martin zatrudnił go za radą Neweya

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
18 czerwca 2025

Aston Martin nie stoi w miejscu. Zespół zatrudnił właśnie bliskiego współpracownika Adriana Neweya z Red Bulla. Pracowali razem przy sukcesie Sebastiana Vettela.

Frederic Vasseur: Zmarnowaliśmy szanse na lepszy wynik

Frederic Vasseur: Zmarnowaliśmy szanse na lepszy wynik

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
18 czerwca 2025

Frederic Vasseur, szef zespołu Scuderia Ferrari, podsumował weekend o GP Kanady w wykonaniu ekipy z Maranello. Zdaniem Francuza był to weekend zmarnowanych szans. Docenił też postęp w wykonaniu rywali.

Max Verstappen: Nie ma znaczenia, co mówią o nim byli kierowcy

Max Verstappen: Nie ma znaczenia, co mówią o nim byli kierowcy

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
18 czerwca 2025

Max Verstappen udzielił wsparcia Kimiemu Antonellemu. Nie dziwi się talentowi Włocha. Radzi, żeby nie przejmował się opiniami byłych kierowców.

Toto Wolff: To drobne i małostkowe. Red Bull skrytykowany

Toto Wolff: To drobne i małostkowe. Red Bull skrytykowany

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
17 czerwca 2025

Toto Wolff skrytykował działania Red Bulla. Nazwał protesty żenującymi. Nie rozumie, dlaczego zespół zajmuje się małostkowymi rzeczami.

Debiutant o GP Kanady: To było bardzo stresujące

Debiutant o GP Kanady: To było bardzo stresujące

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
17 czerwca 2025

Minione GP Kanady wzbudziło emocje przede wszystkim rywalizacją George'a Russella i Maxa Vaerstappena, a także zderzeniem kierowców McLarena. Przyćmiły one sukces jednego z tegorocznych debiutantów, który zdobył w Montrealu swoje pierwsze podium. Mowa oczywiście o Andrei Kimim Antonellim.

GP Tajlandii F1: rząd wyłożył pieniądze

GP Tajlandii F1: rząd wyłożył pieniądze

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
17 czerwca 2025

Kolejny krok w stronę organizacji GP Tajlandii Formuły 1 został wykonany. Rząd w Bangkoku chce podpisać kilkuletnią umowę na organizację wyścigu i zabezpieczył na ten cel stosowne środki finansowe. Suma robi wrażenie.

Stroll nie zgadza się z Alonso. Bolid nadal jest wolny

Stroll nie zgadza się z Alonso. Bolid nadal jest wolny

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
17 czerwca 2025

Lance Stroll nie zgadza się z Fernando Alonso. Według niego Aston Martin nadal jest za wolny. Nie widzi różnicy w bolidzie.

Grand Prix Kanady: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Kanady: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
17 czerwca 2025

George Russell wygrał czwarte Grand Prix w karierze. Andrea Kimi Antonelli zdobył pierwsze podium. Lando Norris popełnił kosztowny błąd. Kto wykorzystał swoje szanse w Kanadzie, a kto je zmarnował? Oto nasz werdykt.

Luca de Meo odchodzi. Ma działać w innej branży

Luca de Meo odchodzi. Ma działać w innej branży

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
16 czerwca 2025

Luca de Meo, dotychczasowy szef Renault, zdecydował się opuścić koncern, jak i branżę motoryzacyjną. Informacja wyszła chwilę po zakończeniu GP Kanady Formuły 1. Nieoficjalnie wiadomo, gdzie zajmie nowe stanowisko.

GP Kanady: Mercedes po raz pierwszy w sezonie

GP Kanady: Mercedes po raz pierwszy w sezonie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
15 czerwca 2025

George Russell z Mercedesa zdobył dla siebie i zespołu pierwsze zwycięstwo w sezonie 2025. Podium uzupełnili Max Verstappen z Red Bulla i drugi z kierowców Srebrnych Strzał - Andrea Kimi Antonelli - dla którego było to pierwsze podium w karierze.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren198
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes136
5.Charles LeclercFerrari104
6.Lewis HamiltonFerrari79
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas22
10.Isack HadjarVisa Cash App RB21
11.Nico HulkenbergStake F1 Team20
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams13
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Fernando AlonsoAston Martin8
17.Oliver BearmanHaas6
18.Liam LawsonVisa Cash App RB4
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione