⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
OK Kolejarz Opole Logo
0:0
trans.png Logo
19.06.2025 16:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Frederic Vasseur: Zmarnowaliśmy szanse na lepszy wynik

Frederic Vasseur: Zmarnowaliśmy szanse na lepszy wynik

  • Formuła 1
18 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Adrian Januszkiewicz

Frederic Vasseur: Zmarnowaliśmy szanse na lepszy wynik

Frederic Vasseur, szef zespołu Scuderia Ferrari, podsumował weekend o GP Kanady w wykonaniu ekipy z Maranello. Zdaniem Francuza był to weekend zmarnowanych szans. Docenił też postęp w wykonaniu rywali.

Frederic Vasseur niezadowolony po weekendzie w Montrealu

Frederic Vasseur po weekendzie o GP Kanady uważa, że Ferrari musi czerpać inspirację od Mercedesa i poprawić realizację weekendu wyścigowego. Tylko w ten sposób może walczyć o zwycięstwa w Formule 1.

Szybki rzut oka na wyniki pokazuje, że Ferrari było odległym 4. najszybszym zespołem w Montrealu. Z kolei Charles Leclerc i Lewis Hamilton byli na ziemi niczyjej, zajmując odpowiednio 5. i 6. miejsce.

Nagminnym problemem ekipy z Maranello, który również miał miejsce w Kanadzie, jest seria zmarnowanych szans i nieudane wykonanie wyścigu. Vasseur nie ma co do tego żadnych wątpliwości.

Kolejna niedziela złych decyzji

Leclerc rozbił się w FP1 i w rezultacie opuścił FP2. Starał się zdobyć lokatę w pierwszych dwóch rzędach. Niestety zepsuł okrążenie w brudnym powietrzu podczas kwalifikacji. To usadowiło go na ósmej pozycji na starcie, a Hamiltona na piątej. Wyścig również nie był prosty. Hamilton stracił na wydajności po uderzeniu w świszcza, a Leclerc nie zgadzał się ze swoim zespołem ws. strategii dotyczącej opon.

Treningi GP Kanady: mieszany piątek 13-go | Podsumowanie

Monakijczyk był pewien, że może pojechać na jeden postój. Zespół przerzucił go na dwa. To gwarantowało, że skończy daleko za czołówką, ku jego frustracji.

– Ma rację, że nie mamy wiele do stracenia, gdy jest się z tyłu stawki — przyznał Vasseur. – Możemy podjąć pewne ryzyko, ale dla nas było trochę zbyt optymistyczne, aby wykonać jeden stint składający się z 50 okrążeń na twardych oponach pod względem żywotności opon. Prawdopodobnie brakowało nam również kilku okrążeń w weekend, aby to oszacować.

Charles Leclerc podczas weekendu o GP Kanady 2025
Fot. Scuderia Ferrari / ASPhotography / Alberto Vimercati

Nieporozumienie Leclerca z zespołem zostało wyemitowane i przyciągnęło dużą uwagę opinii publicznej. Vasseur jednak wskazał na inne przyczyny słabego wyniku Ferrari w Montrealu.

– Pokazaliśmy, że jesteśmy w rytmie, gdy Charles uzyskał fioletowy pierwszy sektor w kwalifikacjach — powiedział Vasseur. – To był słaby punkt przez cały weekend. Nie chcę mówić, że zdobylibyśmy pole position, ale przynajmniej bylibyśmy w dobrej formie.

– Popełniliśmy zbyt wiele błędów zbiorowo od samego początku, z wypadkiem w FP1, błędem w kwalifikacjach, świszczem w wyścigu. Pod koniec walka jest tak zacięta. Możesz zmienić pozycję na prawie nic z jednego weekendu na drugi, jeśli nie przejedziesz idealnego weekendu.

– To dobra lekcja również od Mercedesa. Byli nigdzie w ciągu ostatnich trzech weekendów, a udało im się umieścić dwa samochody na podium w ten weekend. Nie jestem pewien, czy całkowicie zmienili samochód. Od pierwszego okrążenia w piątek rano byli tam, wykonali dobrą robotę w przygotowaniach.

Frederic Vasseur: Mogliśmy lepiej dobrać opony

Vasseur przyznał, że Ferrari mogło przegapić okazję, nie kwalifikując się na bardziej spójnych średnich oponach. Z dobrym skutkiem zrobili to George Russell i Max Verstappen.

Kwalifikacje GP Kanady: napięcie do samego końca

– Najważniejszą kwestią jest najpierw dobre wykorzystanie opon, zrozumienie opon i wybranie dobrych na kwalifikacje — dodał.

– Ćwiczenie jest dość trudne. Myślę, że Max i Mercedes wykonali lepszą robotę w weekend niż McLaren i my, ale to również kwestia wyboru opon, prawdopodobnie od początku weekendu. I to trzeba robić od piątkowego poranka.

– Wykorzystanie opon daje większą wydajność niż między samochodami. To prawda w ten weekend, to prawda w Monako, to prawda w Imoli. Musimy wykonać lepszą robotę.

– Udało nam się być na czele w Monako. Udało nam się być na czele w pierwszej części okrążenia kwalifikacyjnego tutaj. Ale jeśli chcemy wystartować z pierwszych rzędów, musimy mieć bardzo płynny weekend pod względem wykonania. I to właśnie tam ponieśliśmy porażkę w Kanadzie.

Zdjęcie otwierające: Scuderia Ferrari

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • Frederic Vasseur
  • GP Kanady
  • Scuderia Ferrari

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Andy Cowell: Fernando znalazł sposób. Alonso dobrze się bawił

Andy Cowell: Fernando znalazł sposób. Alonso dobrze się bawił

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
19 czerwca 2025

Andy Cowell chwali Fernando Alonso za wyniki w kwalifikacjach. Szef zespołu mówi, że Hiszpan znalazł sposób na maksymalizowanie możliwości. Mistrz świata potrafi prowadzić trudny bolid. Dobrze się bawił w Kanadzie.

Wood z powrotem w F1. Aston Martin zatrudnił go za radą Neweya

Wood z powrotem w F1. Aston Martin zatrudnił go za radą Neweya

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
18 czerwca 2025

Aston Martin nie stoi w miejscu. Zespół zatrudnił właśnie bliskiego współpracownika Adriana Neweya z Red Bulla. Pracowali razem przy sukcesie Sebastiana Vettela.

Frederic Vasseur: Zmarnowaliśmy szanse na lepszy wynik

Frederic Vasseur: Zmarnowaliśmy szanse na lepszy wynik

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
18 czerwca 2025

Frederic Vasseur, szef zespołu Scuderia Ferrari, podsumował weekend o GP Kanady w wykonaniu ekipy z Maranello. Zdaniem Francuza był to weekend zmarnowanych szans. Docenił też postęp w wykonaniu rywali.

Max Verstappen: Nie ma znaczenia, co mówią o nim byli kierowcy

Max Verstappen: Nie ma znaczenia, co mówią o nim byli kierowcy

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
18 czerwca 2025

Max Verstappen udzielił wsparcia Kimiemu Antonellemu. Nie dziwi się talentowi Włocha. Radzi, żeby nie przejmował się opiniami byłych kierowców.

Toto Wolff: To drobne i małostkowe. Red Bull skrytykowany

Toto Wolff: To drobne i małostkowe. Red Bull skrytykowany

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
17 czerwca 2025

Toto Wolff skrytykował działania Red Bulla. Nazwał protesty żenującymi. Nie rozumie, dlaczego zespół zajmuje się małostkowymi rzeczami.

Debiutant o GP Kanady: To było bardzo stresujące

Debiutant o GP Kanady: To było bardzo stresujące

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
17 czerwca 2025

Minione GP Kanady wzbudziło emocje przede wszystkim rywalizacją George'a Russella i Maxa Vaerstappena, a także zderzeniem kierowców McLarena. Przyćmiły one sukces jednego z tegorocznych debiutantów, który zdobył w Montrealu swoje pierwsze podium. Mowa oczywiście o Andrei Kimim Antonellim.

GP Tajlandii F1: rząd wyłożył pieniądze

GP Tajlandii F1: rząd wyłożył pieniądze

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
17 czerwca 2025

Kolejny krok w stronę organizacji GP Tajlandii Formuły 1 został wykonany. Rząd w Bangkoku chce podpisać kilkuletnią umowę na organizację wyścigu i zabezpieczył na ten cel stosowne środki finansowe. Suma robi wrażenie.

Stroll nie zgadza się z Alonso. Bolid nadal jest wolny

Stroll nie zgadza się z Alonso. Bolid nadal jest wolny

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
17 czerwca 2025

Lance Stroll nie zgadza się z Fernando Alonso. Według niego Aston Martin nadal jest za wolny. Nie widzi różnicy w bolidzie.

Grand Prix Kanady: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Kanady: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
17 czerwca 2025

George Russell wygrał czwarte Grand Prix w karierze. Andrea Kimi Antonelli zdobył pierwsze podium. Lando Norris popełnił kosztowny błąd. Kto wykorzystał swoje szanse w Kanadzie, a kto je zmarnował? Oto nasz werdykt.

Luca de Meo odchodzi. Ma działać w innej branży

Luca de Meo odchodzi. Ma działać w innej branży

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
16 czerwca 2025

Luca de Meo, dotychczasowy szef Renault, zdecydował się opuścić koncern, jak i branżę motoryzacyjną. Informacja wyszła chwilę po zakończeniu GP Kanady Formuły 1. Nieoficjalnie wiadomo, gdzie zajmie nowe stanowisko.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren198
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes136
5.Charles LeclercFerrari104
6.Lewis HamiltonFerrari79
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas22
10.Isack HadjarVisa Cash App RB21
11.Nico HulkenbergStake F1 Team20
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams13
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Fernando AlonsoAston Martin8
17.Oliver BearmanHaas6
18.Liam LawsonVisa Cash App RB4
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione