⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Hamilton go nie martwi. Leclerc chce szybkiego bolidu

Hamilton go nie martwi. Leclerc chce szybkiego bolidu

  • Formuła 1
27 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 6 minut

Wiktoria Żupińska

Hamilton go nie martwi. Leclerc chce szybkiego bolidu

Charles Leclerc nie martwi się wpływem Lewisa Hamiltona. Monakijczyk chce zwyczajnie mieć najszybszy samochód. Zawsze może ustawić go pod swój styl jazdy, jeśli będzie trzeba.

Nadzieje na przyszły rok

W tym sezonie F1 Ferrari zdobyło jedynie trzy podia w Grand Prix i wygrało sprint w Chinach. Jak dotąd zespół ma problemy z odblokowaniem potencjału SF-25. Nowa podłoga wprowadzona w Austrii ma pomóc z polepszeniem formy w kwalifikacjach i zmniejszeniu degradacji opon.

Dotychczas Charles Leclerc radzi sobie lepiej niż Lewis Hamilton. Niektórzy wyrażali obawy przez początkiem roku, że siedmiokrotny mistrz świata może zdominować Monakijczyka. Jak na razie jednak to 8-krotny zwycięzca Grand Prix pokazuje lepszą formę niż Brytyjczyk. Monakijczyk ma 25 punktów więcej i odnajduje się lepiej w bolidzie.

Charles Leclerc said his first experience driving a virtual version of Ferrari's 2026 car in the simulator was "not the most enjoyable" 😅 pic.twitter.com/ueMtTCAg7U

— ESPN F1 (@ESPNF1) June 26, 2025

Leclerc testował już bolid na 2026 w symulatorze i nie miał najlepszych wrażeń. Ferrari jednak jeszcze nie skupia się w pełni na przyszłorocznym projekcie. Monakijczyk wyjawił, że dzielą pracę po połowie na ten sezon i następny.

Leclerc nie martwi się Hamiltonem

Lewis Hamilton otwarcie mówi o swoich problemach z SF-25. Zasugerował, że już niedługo Ferrari będzie musiało podjąć decyzję o skupieniu się w całości na bolidzie na 2026. W Austrii przyznał, że już pracuje z zespołem nad przednim i tylnym zawieszeniem w przyszłym samochodzie.

– Upewnienie się, że wyciągamy wnioski z poprzednich lat, a także z tego roku, aby kolejny rok był najlepszym, jaki kiedykolwiek mieliśmy – to jest mój główny cel – powiedział Hamilton.

Nie ulega wątpliwościom, że siedmiokrotny mistrz świata będzie chciał, aby inżynierowie uwzględnili jego potrzeby i preferencje w przyszłorocznym projekcie. Leclerc jednak nie martwi się tą perspektywą.

Lewis Hamilton on the Ferrari SF-25…https://t.co/cHYWx7bYkr#F1 pic.twitter.com/KOXZRoOVM5

— PlanetF1 (@Planet_F1) June 15, 2025

– W ogóle mnie to nie martwi, ponieważ poza zespołem zawsze dużo się o tym mówi, ale w zespole dysponujemy wszystkimi narzędziami, aby dostosować samochód do moich potrzeb pod względem stylu jazdy lub Lewisa. Więc nie sądzę, żeby to był problem, chcę po prostu najszybszego samochodu, jaki jest możliwy w przyszłym roku. To jest dokładnie to, czego chce Lewis, a potem, gdziekolwiek będziemy w przyszłym roku, ustawię samochód tak, jak mi się podoba, a Lewis zrobi dokładnie to samo – wyjaśnił Monakijczyk.

Hamilton nie lubi obecnych bolidów

Lewis Hamilton ma w obecnej erze regulacji problem z stuprocentowym dostosowaniem się do bolidów. Nadal osiąga bardzo dobre wyniki, ale nie jeździ w pełni swoich możliwości. Związane jest to z charakterystyką bolidów przypowierzchniowych.

Brytyjczyk ma nadzieję, że 2026 przyniesie odmianę i nowe bolidy będą lepiej pasowały do jego stylu jazdy. Z kolei Leclerc zwyczajnie chce najszybszy samochód, aby w końcu wygrać mistrzostwo świata z Ferrari.

"You can see that Charles feels at home and Lewis doesn't yet"https://t.co/SgTC8STMoz pic.twitter.com/MwHtFzUeQ7

— PlanetF1 (@Planet_F1) June 11, 2025

– Naprawdę się tym nie martwię. Myślę, że jesteśmy w czasach w Formule 1, w których inżynierowie i technologia są na takim poziomie, że potrzebujemy po prostu najszybszego samochodu. Robimy najszybszy samochód na torze, a potem mamy całe pole możliwości. To nie jest tak jak 10 czy 15 lat temu, kiedy byłeś trochę zapędzony w róg pod względem równowagi i nie miałeś narzędzi, aby samochód jechał szybciej. Teraz mamy te narzędzia, więc zdecydowanie się nie martwię – zapewnił Charles Leclerc.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • GP Austrii
  • Lewis Hamilton

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Montezemelo i McLaren połączyli siły. Włoch przeszedł do rywali

Montezemelo i McLaren połączyli siły. Włoch przeszedł do rywali

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
27 czerwca 2025

Luca di Montezemelo przeszedł do rywali. Były prezydent Ferrari został właśnie dyrektorem spółki McLarena. W kwietniu krytykował stajnię z Maranello.

Wolff i Verstappen prowadzą prywatne rozmowy

Wolff i Verstappen prowadzą prywatne rozmowy

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
27 czerwca 2025

Toto Wolff przyznał, że prowadzi rozmowy z Maxem Verstappenem. Nie chce dyskutować o kontrakcie publicznie, lecz prywatnie. Niczego nie wyklucza. Nawet Russella i Verstappena jako kolegów zespołowych w Mercedesie.

Treningi GP Austrii: piątek dla Brytyjczyków | Podsumowanie

Treningi GP Austrii: piątek dla Brytyjczyków | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
27 czerwca 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Austrii 2025 Formuły 1 już za nami. Red Bull Ring, jak zawsze, wymaga od kierowców perfekcyjnego okrążenia. Te w piątek przypadły George'owi Russellowi i Lando Norrisowi. Czasy bliskie do tych uzyskanych przez Brytyjczyków miał Max Verstappen.

Hamilton go nie martwi. Leclerc chce szybkiego bolidu

Hamilton go nie martwi. Leclerc chce szybkiego bolidu

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
27 czerwca 2025

Charles Leclerc nie martwi się wpływem Lewisa Hamiltona. Monakijczyk chce zwyczajnie mieć najszybszy samochód. Zawsze może ustawić go pod swój styl jazdy, jeśli będzie trzeba.

Max Verstappen ma nadzieję na podium w GP Austrii

Max Verstappen ma nadzieję na podium w GP Austrii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
26 czerwca 2025

Max Verstappen ma nadzieję na podium w GP Austrii. Red Bull przywiózł poprawki, które mają polepszyć bolid. Wie, że wraz z ekipą zawsze maksymalizują możliwości.

Charles Leclerc: To po prostu dziwne. Testował już bolid na 2026

Charles Leclerc: To po prostu dziwne. Testował już bolid na 2026

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
26 czerwca 2025

Charles Leclerc testował już bolid na 2026. Nie jest fanem nowego auta. Niektóre rzeczy mogą się jeszcze zmienić. Przyznał, że wyprzedzanie w F1 w przyszłym roku może być dziwne.

Lando Norris ma jeszcze czas. Carlos Sainz udziela wsparcia

Lando Norris ma jeszcze czas. Carlos Sainz udziela wsparcia

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
26 czerwca 2025

Carlos Sainz udziela wsparcia przyjacielowi. Zapewnia, że Lando Norris ma jeszcze czas nadrobić straty w walce o tytuł. Obecny sezon nie jest łatwy dla Brytyjczyka.

Neapol chce gościć F1: Grand Prix Morza Śródziemnego

Neapol chce gościć F1: Grand Prix Morza Śródziemnego

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
26 czerwca 2025

Neapol chce gościć Formułę 1. Miasto pragnie zorganizować Grand Prix Morza Śródziemnego na swoich ulicach. Powstał już komitet promocyjny.

Alex Albon: Nie podoba mi się, jak się teraz ścigamy

Alex Albon: Nie podoba mi się, jak się teraz ścigamy

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
26 czerwca 2025

Alex Albon krytykuje obecny sposób ścigania się w F1. Teraz to sport kontaktowy, a przepisy nadal są niejasne. Za uniknięcie zderzenia można otrzymać karę.

Red Bull szykuje duże zmiany. Zwrot w walce o tytuł?

Red Bull szykuje duże zmiany. Zwrot w walce o tytuł?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
26 czerwca 2025

Dr Helmut Marko, główny konsultant ekipy Red Bull Racing, opowiedział, jak ważne z perspektywy walki o mistrzostwo może być zbliżające się GP Austrii. Czerwone Byki chcą zbliżyć się do McLarena na tyle, aby Max Verstappen miał narzędzia do walki z Oscarem Piastrim i Lando Norrisem.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren198
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes136
5.Charles LeclercFerrari104
6.Lewis HamiltonFerrari79
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas22
10.Isack HadjarVisa Cash App RB21
11.Nico HulkenbergStake F1 Team20
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams13
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Fernando AlonsoAston Martin8
17.Oliver BearmanHaas6
18.Liam LawsonVisa Cash App RB4
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione