⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Arvid Lindblad nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem

Motorsport. Arvid Lindblad nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem

  • Formuła 2
2 lipca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 6 minut

Wiktoria Żupińska

Arvid Lindblad nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem

Arvid Lindblad pojedzie w pierwszej sesji treningowej w Silverstone. Junior Red Bulla zastąpi Yukiego Tsunodę. Helmut Marko uważa go za talent pokoleniowy. Jednak kierowca F2 nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem.

Przyszłość Red Bulla

Arvid Lindblad pojedzie w pierwszej sesji treningowej w F1 na Silverstone. Zastąpi Yukiego Tsunodę w RB21. Brytyjczyk szwedzko-indyjskiego pochodzenia jest obecnie 6. w klasyfikacji mistrzostw świata kierowców F2.

To jego debiutancki sezon w Formule 2, gdzie jeździ dla Campos Racing razem z Pepe Martím. Wygrał sprint w Arabii Saudyjskiej i główny wyścig w Barcelonie, skąd startował z pole position.

Lindblad urodził się w 2007 i rozpoczął karierę w kartingu w 2015. Szybko pokazał swoje umiejętności i zdobył tytuły mistrzowskie. Red Bull zauważył jego talent i w 2021 dołączył do ekipy juniorów. Rok później zadebiutował we włoskiej Formule 4.

Arvid Lindblad will be on-track at Silverstone this Friday, behind the wheel of Yuki Tsunoda's Red Bull. pic.twitter.com/TFb8Ts6OLs

— PlanetF1 (@Planet_F1) July 2, 2025

W zeszłym roku Lindblad przeniósł się do FIA Formuły 3 z zespołem PREMA Racing. Został najmłodszym zwycięzcą w F3 po wygranej w sprincie w Bahrajnie. Stanął na najwyższym stopniu podium również w Barcelonie w głównym wyścigu, a także w Silverstone, wygrywając zarówno sprint, jak i GP.

Zakończył sezon w F3 na 4. miejscu w klasyfikacji. Red Bull stwierdził, że Lindblad gotowy jest na kolejne wyzwanie i w sezonie 2025 awansował do Formuły 2.

The youngest #F2 race winners, updated 🔁✨

Arvid Lindblad’s Jeddah Sprint win puts him top of the list, ending Theo Pourchaire’s four-year reign! 👑

Theo, however, remains our youngest ever Feature Race winner 🔍👀#RoadToF1 pic.twitter.com/OAbixWQPKC

— Formula 2 (@Formula2) April 27, 2025

Nie chce być kolejnym Verstappenem

Lindblad jest uważany za kolejny talent pokoleniowy na miarę Verstappena. Red Bull zapisał go do swojego programu juniorów, gdy miał zaledwie 13 lat.

– Jestem bardzo ambitny i zawsze, gdy coś robię, chcę być najlepszy. W wieku sześciu lub siedmiu lat byłem gotów poświęcić spędzanie czasu ze znajomymi i chodzenie na przyjęcia urodzinowe, na rzecz chodzenia na tor wyścigowy. Nawet gdy miałem osiem lat, nie szukałem odrobiny zabawy. Chciałem wygrać – opowiadał w wywiadzie dla The Times.

Lindblad wyjawił, że kiedyś idealizował kierowców F1, przede wszystkim Lewisa Hamiltona. Teraz jednak koncentruje się na własnej karierze. Szanuje Maxa Verstappena, bo zawsze może liczyć na jego pomoc, mimo rzadkich okazji do spotkań.

17-year-old Arvid Lindblad has been granted an FIA Super Licence exception ✅

The highly rated Red Bull driver will now be able to participate in F1 sessions… pic.twitter.com/w0QJ7QbWB5

— Autosport (@autosport) June 10, 2025

17-latek otrzymał wcześniejszą superlicencję FIA przed swoimi osiemnastymi urodzinami. Pozwoli mu to wziąć udział w treningach F1. Chce w przyszłości zostać mistrzem świata Formuły 1.

Jak mówi, presja ze strony Helmuta Marko i programu młodych kierowców Red Bulla nie robi nim wrażenia. Wręcz przeciwnie, docenia zaufanie i wiarę, jakie pokłada w nim Austriak, który widzi w nim następcę Verstappena. Lindblad jednak nie chce żyć w cieniu Holendra.

– Oczywiście, że fajnie jest być kojarzonym z czterokrotnym mistrzem świata. Ale z drugiej strony, chcę być pierwszym Arvidem Lindbladem, a nie kolejnym Maxem Verstappenem – podsumował pewnie kierowca F2.

YESSS ARVID!! 🏆 Victorious in the @Formula2 Feature Race 💪#SpanishGP || @redbullmotors pic.twitter.com/tcranQ8mZq

— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) June 1, 2025

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Arvid Lindblad
  • Droga do F1
  • F1
  • F1 2025
  • F2

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

F2: Fornaroli powiększa swoją przewagę w mistrzostwach

Motorsport. F2: Fornaroli powiększa swoją przewagę w mistrzostwach

Daniel Bonna

  • Formuła 2
3 sierpnia 2025

W sobotnim sprincie najlepszy okazał się Pepe Marti. Natomiast w niedzielę bezkonkurencyjny był Leonardo Fornaroli, który mimo 5-sekundowej kary wygrał wyścig. Drugi dojechał Roman Stanek i zapewnili dublet dla Invicty.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

F2: Alex Dunne liderem mistrzostw

Motorsport - F2: Alex Dunne liderem mistrzostw

Daniel Bonna

  • Formuła 2
27 lipca 2025

W sobotę podczas sprintu okazał się zeszłoroczny mistrz F3, czyli Leonardo Fornaroli. Natomiast w niedzielę w deszczowych warunkach najlepszy był Alex Dunne. Irlandczyk świetnie spisał się w deszczu i powrócił na fotel lidera mistrzostw.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione