⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Leclerc i Hamilton chcą odpowiedzi po GP Wielkiej Brytanii

Leclerc i Hamilton chcą odpowiedzi po GP Wielkiej Brytanii

  • Formuła 1
7 lipca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Wiktoria Żupińska

Leclerc i Hamilton chcą odpowiedzi po GP Wielkiej Brytanii

Leclerc i Hamilton nie są zadowoleni wynikami w GP Wielkiej Brytanii. Obaj zmagali się z problemami w wyścigu. Monakijczyk chce wiedzieć, dlaczego brakowało mu tempa.

Leclerc zdziwiony brakiem tempa

Charles Leclerc po kwalifikacjach do Grand Prix Wielkiej Brytanii wyraził swoje rozczarowanie swoimi występami. Monakijczyk był sfrustrowany 6. miejscem, na którym się uplasował. Obaj z Hamiltonem stracili czas w 3. sektorze podczas okrążeń pomiarowych i nie zdobyli pole position, pomimo dobrej formy w treningach.

Leclerc był bardzo krytyczne wobec siebie tuż po zakończeniu Q3, mówiąc, że w tym sezonie ma problemy w kwalifikacjach. Wcześniej stanowiło to jego mocną stronę. Wyjawił też, że zmaga się z nieokreślonym problemem, który pojawia się podczas niektórych sesji, a w innych nie.

Total frustration for Charles Leclerc 😖#F1 #BritishGP pic.twitter.com/aj529wyj96

— Formula 1 (@F1) July 5, 2025

W niedzielnym wyścigu Leclerc zjechał wraz z Russellem po przejechaniu okrążenia formacyjnego na zmianę opon z przejściowych na slicki. Decyzja okazała się błędna, bo obaj znaleźli się w środku stawki daleko za liderami.

– To była moja decyzja. Pierwszy i drugi sektor nadawał się na slicki. Trzeci sektor był mokry, spodziewałem się tego. Widziałem to. Ale oczekiwałem, że tor wyschnie znacznie szybciej. Nie wysechł. Było parę, którzy popełnili ten błąd, myśląc, że szybko wyschnie – tłumaczył mediom po GP.

Wczesna decyzja wszystkiego nie wyjaśnia

Charles Leclerc w trakcie wyścigu miał problem z utrzymaniem się na torze i nie był w tym odosobniony. Monakijczyk zmagał się z utrzymaniem odpowiedniej temperatury w oponach i dogrzaniem ich przez złe wybory strategiczne.

Kierowca Ferrari wiele razy wyjechał poza tor, w tym jeden raz w wyniku braku widoczności. Zderzył się też z Carlosem Sainzem w Williamsie, broniąc swojej pozycji. Uszkodził Hiszpanowi przednie skrzydło. Przyznał, że był to błąd.

Eau no, not again Charles! 😁#F1 #BritishGP pic.twitter.com/mw7jVOZ1z4

— Formula 1 (@F1) July 6, 2025

Do kłopotów Leclerca dochodzi również słaba komunikacja z inżynierem wyścigowym. Stajnia z Maranello nie radzi sobie najlepiej z podejmowaniem dobrych decyzji strategicznych w deszczowych warunkach. Ostatni raz wygrali mokry wyścig w Malezji w 2012 z Fernando Alonso.

Leclerc ukończył GP Wielkiej Brytanii na 14. miejscu, ponad minutę za zwycięzcą. Przyznał, że jego ustawienia SF-25 są dość ekstremalne i nie sprawdzają się w deszczowych warunkach. Jedynym pozytywem z weekendu jest dla niego tempo Hamiltona, który uplasował się na 4. pozycji.

Leclerc and Sainz made contact, not seen in the broadcastpic.twitter.com/uKbuPgTRhB

— Holiness (@F1BigData) July 7, 2025

– To [zmiana opon po okrążeniu formacyjnym – przyp. red.] jest jeden z powodów, dla których mieliśmy słaby wyścig, ale muszę przyznać, że największym problemem był dziś brak tempa. Chcę poznać odpowiedzi na te pytania, zanim wrócę do domu. Będę więc ciężko pracować, żeby spróbować zrozumieć, co się tam działo – powiedział zrezygnowany Leclerc.

Hamilton też nie jest zadowolony

Lewis Hamilton wykazywał więcej optymizmu po kwalifikacjach. Czuł się lepiej w bolidzie i nawet sądził, że zdobycie podium może być możliwe.

Jednak w trakcie wyścigu nie był zadowolony z zachowania SF-25. Narzekał na zachowanie samochodu i niestabilny tył. Sam też popełnił błędy, szczególnie po zmianie opon na slicki pod koniec wyścigu.

Jak się okazało, decyzja okazała się przedwczesna o co najmniej jedno okrążenie. Później szef zespołu Ferrari przyznał, że wykonali pierwszy pit stop za późno, a drugi za wcześnie. Nie byli jedyną ekipą, która popełniła ten błąd.

A little bit of Ferrari radio chaospic.twitter.com/xjWa1aPcBB

— Holiness (@F1BigData) July 6, 2025

– Było tak trudno… ten samochód w ogóle nie lubi takich warunków. Miałem duży poślizg i szerokie wyjście z zakrętu 3, przez co straciłem dużo czasu. Potem popełniłem inne błędy, to nie był dobry dzień – opowiadał Lewis Hamilton.

Siedmiokrotny mistrz świata przyznał, że brak pewności, co do zachowania tyłu SF-25 w zakrętach szczególnie utrudnia mu jazdę. Po raz pierwszy od 2014 nie ukończył Grand Prix Wielkiej Brytanii na podium.

Jak wyjawił Fred Vasseur w rozmowie z DAZN España, bolid Lewisa Hamiltona miał też problemy z GPS. Utrudniło to komunikację i orientację, gdzie samochód znajdował się na torze, co wpłynęło na utratę pozycji po pierwszym pit stopie.

Lewis Hamilton's podium streak at Silverstone has been broken ❌ pic.twitter.com/wEJZMLzTRq

— Autosport (@autosport) July 6, 2025

– To najgorsze uczucie. Nie możesz usiedzieć spokojnie i mieć pewność co do tyłu. Kiedy ciągle ci ucieka, nie masz pewności siebie. Ostatecznym celem jest próba zyskania pewności co do samochodu, a następnie jechanie coraz szybciej. Ale to jest jak budowanie muru, a potem go burzenie, budowanie muru, a potem go burzenie. Kiedy nie możesz zyskać tej pewności, nigdzie nie jedziesz, jesteś w czymś w rodzaju ziemi niczyjej. Tak właśnie czułem się przez większość wyścigu –tłumaczył 40-latek.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • GP Wielkiej Brytanii
  • Lewis Hamilton

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione