⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
 Logo 7. runda DMP 85-140cc w Wawrowie – grupa „A”
23.08.2025 11:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 23 minuty

Adrian Januszkiewicz

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Program Juniorów Red Bulla nie bierze jeńców

Wraz z wejściem do Formuły 1 ekip Red Bull Racing i dzisiejszego Racing Bulls (wcześniej Toro Rosso, potem AlphaTauri – przyp. red.) rozwijał się też Program Juniorów Red Bulla. W ciągu wielu lat swojego funkcjonowania wypromował on w F1 sporo nazwisk, ale nie każdemu w barwach Czerwonych Byków przyszło osiągać wielkie rzeczy.

Sebastian Vettel i Max Verstappen to największe sukcesy programu. Inni byli bez wahania zwalniani lub sami odchodzili. Marko, który nadzoruje program, stał się zarówno architektem karier, jak i ich niszczycielem.

Jedną z jego ostatnich decyzji było przeniesienie Liama ​​Lawsona z powrotem do Racing Bulls na początku bieżącego roku. Po zaledwie dwóch wyścigach z Red Bullem. Warto przypomnieć, że Nowozelandczyk awansował do seniorskiego zespołu zaledwie kilka miesięcy wcześniej.

Liam Lawson wylatuje z Red Bulla! Zastąpi go Yuki Tsunoda

To i inne posunięcia personalne wywołały krytykę bezkompromisowych metod Austriaka.

Marko broni swoich racji

W opinii konsultanta Red Bulla sugestie o niesprawiedliwości jego systemu oceniania kierowców są błędne. W podcaście F1-Insider Austriak powiedział:

– Jestem przekonany o podjętych decyzjach. Trzeba pamiętać, że ponad 95% kierowców, którzy nie zostali w naszej grupie, nadal ściga się w Formule E, WEC, DTM i innych seriach.

Jego zdaniem system Red Bulla przygotowuje kierowców do zawodowego sukcesu, nawet poza Formułą 1.

– Zarabiają dobrze, znacznie więcej niż prawdopodobnie mogliby zarobić w cywilnym zawodzie, i robią to, co kochają.

– A wszystko to jest możliwe głównie dzięki naszemu zaangażowaniu. Formuła 1 to szczyt możliwości i wymaga nie tylko talentu, ale także szczególnych cech i pewnej siły, zarówno psychicznej, jak i fizycznej – dodał Marko.

Mimo to, program nadzorowany przez Austriaka pozostaje znany z szybkości, z jaką kierowcy są awansowani, a następnie zwalniani. Filozofia Marko przyniosła wielu zwycięzców w F1, ale pozostawiła też po sobie ślad w postaci gwałtownie przerwanych karier.

Swoją wypowiedzią 82-latek daje do zrozumienia, że w najbliższym czasie polityka programu nie ulegnie złagodzeniu.

Program Juniorów Red Bulla i jego adepci w F1

Program Juniorów Red Bulla w ciągu dwóch dekad doprowadził łącznie 18 kierowców do startów w Formule 1 z grona znacznie szerszego. Byli to kolejno:

Lata 2005-2008

Christian Klien
Dołączył do Jaguara w 2004 roku jako junior Red Bulla. Potem był jednym z pierwszych kierowców w przemianowanym Red Bull Racing w 2005 roku. Wykazywał potencjał, ale nigdy nie osiągał stałych wyników. Po 2006 roku Red Bull z niego zrezygnował. Później został kierowcą testowym/rezerwowym i przeszedł do wyścigów długodystansowych. Miał jeszcze krótki epizod z ekipą HRT w roku 2010.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Vitantonio Liuzzi
Włoski talent, członek wczesnego Programu Juniorów Red Bulla, zadebiutował w Red Bull Racing w 2005 roku, a następnie w Toro Rosso. Punktował sporadycznie i nigdy nie zyskał miana czołowego zawodnika. Pozostał w F1 do 2011 roku w Force India i HRT, zanim przeniósł się do GT i samochodów turystycznych.

Vitantonio Liuzzi był jednym z pierwszych kierowców, którym Program Juniorów Red Bulla dał szansę pojechać w Formule 1. Wielkich sukcesów nie odniósł, ale pewne szlaki przetarł
Vitantonio Liuzzi był jednym z pierwszych kierowców, którym Program Juniorów Red Bulla dał szansę pojechać w Formule 1. Wielkich sukcesów nie odniósł, ale pewne szlaki przetarł. Fot. Armin Walcher dla Wings for Life World Run

Scott Speed
Amerykanin debiutował razem z Toro Rosso w 2006 roku. Cieszył się dużym wsparciem Red Bulla, ale niespójne wyniki i konflikty z kierownictwem doprowadziły do ​​jego odejścia w połowie 2007 roku. Później Red Bull pomagał mu odnosić sukcesy w NASCAR i rallycrossie.

Sebastian Vettel
Pierwszy wielki sukces programu. Awansował do Toro Rosso w 2007 roku, wygrał w Monzy rok później, a następnie awansował do Red Bull Racing. Tam zdobył cztery tytuły mistrza świata z rzędu (2010–2013). Odszedł z Red Bulla do Ferrari w 2015 roku, a 7 lat później wycofał się z F1.

Program Juniorów Red Bulla sprawił, że w F1 znalazł się m.in. Sebastian Vettel, któremu Czerwone Byki dały 4 tytuły mistrzowskie.
Program Juniorów Red Bulla sprawił, że w F1 znalazł się m.in. Sebastian Vettel, który z Czerwonymi Bykami zdobył 4 tytuły mistrzowskie w klasyfikacji kierowców. Fot. Joerg Mitter / Red Bull Content Pool

Lata 2009-2013

Jaime Alguersuari
Przeszedł do historii w 2009 roku jako najmłodszy kierowca, który wystartował w Grand Prix (w wieku 19 lat). Awansował bezpośrednio z Formuły Renault 3.5 do Toro Rosso. Pozostał w zespole do 2011 roku, ale nigdy nie awansował do Red Bulla. Odszedł z programu w wieku 21 lat, później ścigał się w Formule E i został DJ-em.

Sébastien Buemi
Szwajcar awansował do Toro Rosso w 2009 roku i ścigał się tam przez 3 sezony. Wykazywał prędkość, ale nie wystarczającą do awansu do Red Bull Racing. Od roku 2012 stał się wysoko cenionym kierowcą testowym Red Bulla. Odniósł też znaczące sukcesy w wyścigach długodystansowych, wielokrotnie wygrywając w WEC i Le Mans.

Sébastien Buemi z Red Bullem długo nie pojeździł w Formule 1, ale z jego wsparciem zdołał wygrać Mistrzostwa WEC, w tym ikoniczny wyścig 24h Le Mans
Sébastien Buemi z Red Bullem długo nie pojeździł w Formule 1, ale z jego wsparciem zdołał wygrać Mistrzostwa WEC, w tym ikoniczny wyścig 24h Le Mans. Fot. Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool

Daniel Ricciardo
Awansował w juniorskich szeregach Red Bulla, debiutując w HRT w 2011 roku, a następnie jeżdżąc przez dwa sezony w Toro Rosso. Awansował do głównego zespołu w 2014 roku, gdzie wygrał łącznie 10 wyścigów. Później jeździł dla Renault i McLarena, a następnie powrócił do Red Bulla jako rezerwowy.

Jean-Éric Vergne
Zadebiutował w Toro Rosso w 2012 roku, ścigając się tam przez trzy sezony z regularnymi, ale mało spektakularnymi wynikami. Nigdy nie awansował do Red Bulla. Zrezygnował po 2014 roku. Później został podwójnym mistrzem Formuły E z DS Techeetah.

Jean-Éric Vergne, mimo starań, nie był w stanie awansować do głównego zespołu Red Bulla w F1
Jean-Éric Vergne, mimo starań, nie był w stanie awansować do głównego zespołu Red Bulla w F1. Fot. Getty Images / Red Bull Content Pool

Program Juniorów Red Bulla. Lata 2014-2016

Daniił Kwiat
Przeszedł do Toro Rosso w 2014 roku, skąd szybko awansował do Red Bulla w 2015 roku, gdzie pokonał Ricciardo. Zdegradowany do Toro Rosso w 2016 roku, aby zrobić miejsce Verstappenowi. Ekipę z Faenzy reprezentował jeszcze w roku 2017 i latach 2019-2020. Później przeniósł się do wyścigów długodystansowych i NASCAR.

Max Verstappen
Podpisany jako 16-letnie cudowne dziecko, zadebiutował w Toro Rosso w 2015 roku w wieku 17 lat. Do Red Bulla awansował już w maju 2016 roku i wygrał wyścig w swoim debiucie w Hiszpanii. Od tego czasu stopniowo się poprawiał finalnie zdobywając cztery tytuły mistrzowskie w latach 2021-2024. Być może na tym nie koniec.

Carlos Sainz Jr.
Zadebiutował w F1 w barwach Toro Rosso w 2015 roku, obok Verstappena. Osiągał dobre wyniki, ale był pomijany przy awansie do Red Bulla. Przeszedł potem do Renault, McLarena, a następnie do Ferrari, gdzie wygrał wiele wyścigów. Są opinie, że Red Bull popełnił duży błąd rezygnując z Hiszpana.

Carlos Sainz Jr. dobrze prosperował jako junior Red Bulla, jednak nie zdołał przekonać do siebie kierownictwa głównego zespołu
Carlos Sainz Jr. dobrze prosperował jako junior Red Bulla, jednak nie zdołał przekonać do siebie kierownictwa głównego zespołu. Fot. Getty Images / Red Bull Content Pool

Lata 2017-2021

Pierre Gasly
Zadebiutował w Toro Rosso w 2017 roku, a potem awansował do Red Bulla w 2019 roku. Niestety miał problemy u boku Verstappena i szybko został zdegradowany. Odbudował karierę w Toro Rosso/AlphaTauri, odnosząc emocjonujące zwycięstwo w Monzy w 2020 roku. Następnie opuścił program i dołączył do Alpine w 2023 roku.

Brendon Hartley
Wieloletni junior Red Bulla, który został odsunięty od startów, zanim w ogóle ścigał się w F1. Pod koniec 2017 roku w końcu zadebiutował w Toro Rosso. Pozostał w zespole do 2018 roku, ale nigdy nie zabłysnął w Jedynce. Dwukrotnie wygrał Le Mans i zdobył tytuł mistrza WEC z Porsche i Toyotą.

Brendon Hartley na swój debiut w Formule 1 musiał bardzo długo czekać. Gdy to w końcu nastąpiło, to nie był już w stanie dość szybko się zaadaptować do jazdy bolidem F1. Ostatecznie powrócił do wyścigów długodystansowych, gdzie szło mu znacznie lepiej
Brendon Hartley, gdy w końcu znalazł się w Formule 1, nie był już w stanie się zaadaptować do jazdy bolidem po latach spędzonych w WEC. Fot. Peter Fox / Getty Images / Red Bull Content Pool

Alexander Albon
Opuścił program Red Bulla jako junior, ale w 2019 roku został przywrócony i wszedł do F1 w barwach Toro Rosso. Awansował w połowie sezonu do seniorskiego zespołu, ale tak jak Gasly miał problemy z dorównaniem Verstappenowi. W 2021 roku został zdegradowany do roli rezerwowego, a następnie odrodził karierę w Williamsie, gdzie regularnie punktował.

Yuki Tsunoda
Awansował z Formuły 2 ze wsparciem Red Bulla i Hondy w 2021 roku. Zadebiutował w AlphaTauri i rozwinął się jako zawodnik środka stawki. Został utrzymany w zespole po zmianie nazwy na Racing Bulls, stając się kluczowym ogniwem we współpracy Red Bulla z Hondą. Obecnie w głównym zespole Red Bulla nie błyszczy i jego przyszłość w barwach Czerwonych Byków jest niepewna.

Yuki Tsunoda od czasu debiutu w barwach AlphaTauri próbuje przekonać do swojej szybkości. Dotychczasowe osiągnięcia w Red Bull Racing przemawiają jednak na niekorzyść Japończyka
Yuki Tsunoda od czasu debiutu w barwach AlphaTauri próbuje przekonać do swojej szybkości. Jak dotąd, osiągnięcia w Red Bullu przemawiają jednak na jego niekorzyść. Fot. Samo Vidic / Red Bull Content Pool

Lata 2022-obecnie

Liam Lawson
Nowozelandczyk był długo wspierany przez program juniorski. Zadebiutował jako zmiennik w 2023 roku i zrobił pozytywne wrażenie. Awansował do Red Bulla w 2025 roku, ale szybko go zdegradowano do Racing Bulls.

Najnowszym debiutantem Czerwonych Byków jest Isack Hadjar, który jak dotąd bardzo dobrze prezentuje się w barwach Racing Bulls. Po doświadczeniach ostatnich lat, trudno jednak wierzyć, czy tak samo wyglądałaby jego jazda w Red Bull Racing. Ale być może jego przyszłość będzie bardziej łaskawa dla niego w porównaniu z jego poprzednikami jeżdżącymi u boku Maxa Verstappena.

Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

Zdjęcie otwierające: Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • AlphaTauri
  • F1
  • F1 2025
  • Helmut Marko
  • Racing Bulls
  • Red Bull
  • Toro Rosso

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione