⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

  • Formuła 1
  • Kariery
15 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 12 minut

Adrian Januszkiewicz

Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

Isack Hadjar był ostatnim kierowcą, którego ogłoszono na sezon 2025 po decyzji Red Bulla o tym, że Liam Lawson zastąpi Sergio Pereza. Francuz pochodzenia algierskiego zajął, w związku z tym, wolne miejsce w Racing Bulls.

Początki

Isack Hadjar urodził się 28 września 2004 r. w Paryżu. Pochodzi z algierskiej rodziny medyków i fizyków. Ma obywatelstwa zarówno francuskie, jak i algierskie. Jego ojciec, Yassine Hadjar, jest badaczem mechaniki kwantowej. Isack po raz pierwszy zasiadł za kierownicą gokarta w wieku 5 lat. Rok później na dobre rozpoczęła się jego kariera kartingowa. Z początku jego ojciec był jego osobistym mechanikiem kartingowym. Isack przyznał w wywiadzie u francuskiego youtubera LeBouseuh, że profesjonalne starty w kartingu były jego pragnieniem, a nie jego rodziców. Po obejrzeniu filmu „Auta” od studia Pixar jego marzeniem stało się zostać profesjonalnym kierowcą wyścigowym. W kartingu z każdym rokiem z czempionatów lokalnych przenosił się coraz wyżej. Zwieńczeniem tego rozdziału w karierze Francuza były Kartingowe Mistrzostwa Świata 2018.

#Promotion du 11em #challenge #Nationale de #karting #kid's avec le jeune pilote #Isack_Hadjar 🇩🇿🇩🇿🇩🇿 pic.twitter.com/uU6rZh0n30

— Karting Algerie (@kartingMegakart) December 30, 2016

Kolejnym krokiem było wejście do Akademii FFSA (fr. Fédération Française du Sport Automobile – pol. Francuska Federacja Sportów Samochodowych). Pod jej skrzydłami startował we Francuskiej Formule 4, którą ukończył w swoim debiucie na 7. miejscu w klasyfikacji generalnej + wygrał wyścig na belgijskim Spa-Francorchamps. Rok później, w wieku 16 lat, wypadł jeszcze lepiej. 8 razy stawał na podium, 2 razy startował z pole position i wygrał 3 wyścigi. Te rezultaty pozwoliły mu ukończyć mistrzostwa na 3. miejscu i wykonać kolejny poważny krok w jego motorsportowej karierze. Po drodze miał jeszcze starty w Formule 4 Zjednoczonych Emiratów Arabskich (sezon 2019/2020), w której zajął 11. miejsce oraz w Azjatyckiej Formule 3 (początek roku 2021), którą ukończył na 6. miejscu z 5 podiami.

FRECA i F3: Isack Hadjar wchodzi do akademii Red Bulla

W roku 2021 wszedł do Europejskiej Formuły Regionalnej (FRECA), która w „drabince” single-seaterów jest między Formułą 4 a Formułą 3. Wielu jego rówieśników decydowało się na bezpośrednie wejście do F3, jednak Hadjar uznał starty w FRECA za lepsze wyjście. I miał rację, bo stał się gwiazdą tej serii. Wygrał w niej wyścig w Monako, czym zwrócił na siebie uwagę Helmuta Marko. Austriak postanowił włączyć go do programu juniorskiego Red Bulla i zapewnić mu starty w Formule 3 od kolejnego roku. Do końca sezonu Hadjar wygrał jeszcze drugi wyścig na torze Monza i stanął łącznie 5 razy na „pudle”. Zajął wtedy 5. miejsce na koniec mistrzostw i był najlepszym z grona debiutantów.

Hadjar najlepszym debiutantem FRECA sezonu 2021
Fot. Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool

Jeszcze przed startem sezonu 2022 w Formule 3 Isack Hadjar spróbował swoich sił jeszcze w Azjatyckiej Formule Regionalnej (FR Asian). Ukończył ją na 3. miejscu wygrywając 2 wyścigi i 5 razy stając na podium. Zarówno w niej, jak i potem w F3, reprezentował zespół Hitech Grand Prix. W Trójce również błyszczał, bo wygrał wtedy 3 wyścigi i 5 razy stawał na podium. Miał nawet szanse na tytuł mistrzowski w rywalizacji z Victorem Martinsem i Oliverem Bearmanem, ale nieudane kwalifikacje na Monzy pogrzebały na to szanse. Wraz z punktami zdobytymi za niższe lokaty zapewnił sobie 4. miejsce na koniec sezonu i awans do kolejnej dywizji.

Hadjar podczas wyścigu F3 na Silverstone rok 2022
Fot. Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool

F2: Kluczowe 2 sezony

Po wejściu do Formuły 2 w sezonie 2023 Hadjar kontynuował swoją współpracę z zespołem Hitech. Otrzymał też posadę kierowcy testowego w zespołach Scuderia AlphaTauri i Red Bull Racing startujących w Formule 1. Pierwszy rok traktował jako naukę, bo w odróżnieniu od F3, tu musiał ściśle współpracować ze swoimi inżynierami, a nie tylko jechać szybko w otrzymanym bolidzie. Ta współpraca niestety nie układała się dobrze, i Francuz ukończył swój debiutancki sezon w F2 na 14. miejscu. W F1 otrzymał też szanse jazd w bolidach. Wystąpił w 1. treningu przed Grand Prix Meksyku za kierownicą bolidu AlphaTauri AT04, jak i w 1. treningu przed Grand Prix Abu Zabi, ale już za sterami Red Bulla RB19. Pod koniec roku spróbował jeszcze sił w Grand Prix Makau, czyli prestiżowym Pucharze Świata FIA F3. Tam ukończył wyścig na 7. miejscu, po czym zakończył współpracę z ekipą Hitech.

Hadjar na Imoli w F2 roku 2024
Fot. Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool

W rok 2024 wszedł z nową energią i nowym zespołem. Na ten sezon podpisał umowę z ekipą Campos Racing i wyraźnie odczuł różnicę. Red Bull w F1 również podpisał z nim nowy kontrakt, na mocy którego stał się kierowcą rezerwowym zarówno Visa Cash App RB, jak i Red Bull Racing. W F2 włączył się w walkę o tytuł i do ostatniej rundy w Abu Zabi miał na niego szansę. Niestety, zepsuty start i 2. miejsce na mecie jego głównego rywala, Gabriela Bortoleto, sprawiły, że Hadjar ukończył sezon jako wicemistrz ze stratą 22,5 pkt do Brazylijczyka. Mimo to, był to dla niego udany sezon, w którym wygrał 4 wyścigi i 7 razy stawał na podium. Finalnie zapewnił sobie tym upragniony awans do Formuły 1 na sezon 2025.

F1: Isack Hadjar dociera do celu

Od początku tego roku Isack Hadjar jest etatowym kierowcą Racing Bulls i buduje swoją pozycję w Królowej Sportów Motorowych. Start nie był przyjemny, ponieważ Francuz niefortunnie rozbił bolid przed rozpoczęciem inaugurującego sezon GP Australii, zaliczając w ten sposób jeden z gorszych debiutów w historii F1. Niemniej, w kolejnych weekendach pokazał, że może mieć dobre tempo, zajmować wysokie lokaty w kwalifikacjach, jak i punktować w wyścigach. Być może na koniec tego roku będzie jednym z lepszych debiutantów, których na ten sezon mamy oficjalnie sześciu.

Francuz przed Alexem Albonem podczas GP Bahrajnu 2025
Getty Images / Red Bull Content Pool

Polecam zapoznać się również z historiami z naszej serii „Droga do F1”:

Gabriel Bortoleto: Protegowany Alonso, który ciągle idzie do przodu | Droga do F1

Droga do F1: Andrea Kimi Antonelli

Zdjęcie główne: Rudy Carezzevoli / Getty Images / Red Bull Content Pool

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Droga do F1
  • F1
  • F1 2025
  • F2
  • F3
  • FRECA
  • Isack Hadjar
  • Karting
  • Racing Bulls
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Hamilton nadal ma problemy. Chce, aby Ferrari skupiło się na 2026

Hamilton nadal ma problemy. Chce, aby Ferrari skupiło się na 2026

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
1 lipca 2025

To nie koniec problemów Lewisa Hamiltona. Ferrari przywiozło ulepszenia do Austrii. Siedmiokrotny mistrz świata nadal ma trudności z adaptacją do SF-25. Sugeruje, że czas skupić się na przyszłorocznym bolidzie.

Schumacher świętował jubileusz i wspominał dawne lata

Schumacher świętował jubileusz i wspominał dawne lata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
1 lipca 2025

Wczoraj, 30 czerwca, Ralf Schumacher skończył 50 lat. F1-Insider z tej okazji zadał mu kilka pytań o jego przeszłość w motorsporcie, brata Michaela i syna Davida.

Adrian Newey zainterweniował. Aston Martin zmienił plan

Adrian Newey zainterweniował. Aston Martin zmienił plan

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
1 lipca 2025

Adrian Newey zainterweniował i Aston Martin zmienił pierwotny plan. Zespół nie porzuci rozwoju obecnego bolidu. Wszystko dzięki Grand Prix Monako. Legendarny inżynier znalazł sposób na poprawę sezonu.

Silverstone Festival uczci 75-lecie Formuły 1

Silverstone Festival uczci 75-lecie Formuły 1

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 czerwca 2025

Przed nami weekend Formuły 1 na torze Silverstone, gdzie 75 lat temu zaczęła się jej historia. Organizatorzy GP Wielkiej Brytanii w jego trakcie najpewniej nawiążą do tego jubileuszu. To jednak nie będzie wszystko, bo organizatorzy sierpniowego Silverstone Festival zapowiedzieli swoje obchody tej rocznicy i specjalną atrakcję.

Carlos Sainz chce, aby Williams wziął odpowiedzialność

Carlos Sainz chce, aby Williams wziął odpowiedzialność

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
30 czerwca 2025

Carlos Sainz wzywa Williamsa do wzięcia odpowiedzialności. W Austrii zespół nie zdobył żadnego punktu. Bolidy obu kierowców doznały awarii.

Znamy daty testów i aktualizację kalendarza F1 2026. Jest wyjątek

Znamy daty testów i aktualizację kalendarza F1 2026. Jest wyjątek

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
30 czerwca 2025

Władze Formuły 1 i FIA oficjalnie potwierdziły daty przedsezonowych testów, jak i aktualizację kalendarza wyścigów F1 w 2026 roku.

Grand Prix Austrii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Austrii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
30 czerwca 2025

Bortoleto zdobył pierwsze punkty w F1. Norris wygrał Grand Prix Austrii. Antonelli wjechał w Verstappena, a Williams zaliczył podwójny DNF. Alpine znowu nie zdobyło punktów. Kto zaskoczył, a kto nie wykorzystał swojej szansy? Oto nasz werdykt.

Kimi Antonelli z karą za wypadek w GP Austrii

Kimi Antonelli z karą za wypadek w GP Austrii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
29 czerwca 2025

Kimi Antonelli otrzymał karę za wypadek w GP Austrii. Wyeliminował Maxa Verstappena z wyścigu. W ten sposób Włoch zmniejszył szanse Holendra w walce o mistrzostwo świata.

GP Austrii: Norris po raz trzeci, przebudzenie Lawsona i Saubera

GP Austrii: Norris po raz trzeci, przebudzenie Lawsona i Saubera

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
29 czerwca 2025

Lando Norris z McLarena wygrał po raz trzeci w tym sezonie i odrobił część strat w "generalce" do zespołowego kolegi, Oscara Piastriego. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari.

F2: Verschoor liderem mistrzostw po Austrii

Motorsport: F2: Verschoor liderem mistrzostw po Austrii

Daniel Bonna

  • Formuła 2
29 czerwca 2025

W sobotnim sprincie doszło do niebezpiecznie wyglądającego wypadku i ściganie zostało przerwane czerwoną flagą. Niedzielny wyścig był już o wiele bardziej spokojny i zwycięzcą został Richard Verschoor, który objął prowadzenie w mistrzostwach.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren216
2.Lando NorrisMcLaren201
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes146
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari91
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas23
10.Nico HulkenbergStake F1 Team22
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin14
13.Fernando AlonsoAston Martin14
14.Carlos SainzWilliams13
15.Liam LawsonVisa Cash App RB12
16.Pierre GaslyAston Martin11
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione