⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

  • Formuła 1
  • Kariery
15 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 12 minut

Adrian Januszkiewicz

Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

Isack Hadjar był ostatnim kierowcą, którego ogłoszono na sezon 2025 po decyzji Red Bulla o tym, że Liam Lawson zastąpi Sergio Pereza. Francuz pochodzenia algierskiego zajął, w związku z tym, wolne miejsce w Racing Bulls.

Początki

Isack Hadjar urodził się 28 września 2004 r. w Paryżu. Pochodzi z algierskiej rodziny medyków i fizyków. Ma obywatelstwa zarówno francuskie, jak i algierskie. Jego ojciec, Yassine Hadjar, jest badaczem mechaniki kwantowej. Isack po raz pierwszy zasiadł za kierownicą gokarta w wieku 5 lat. Rok później na dobre rozpoczęła się jego kariera kartingowa. Z początku jego ojciec był jego osobistym mechanikiem kartingowym. Isack przyznał w wywiadzie u francuskiego youtubera LeBouseuh, że profesjonalne starty w kartingu były jego pragnieniem, a nie jego rodziców. Po obejrzeniu filmu „Auta” od studia Pixar jego marzeniem stało się zostać profesjonalnym kierowcą wyścigowym. W kartingu z każdym rokiem z czempionatów lokalnych przenosił się coraz wyżej. Zwieńczeniem tego rozdziału w karierze Francuza były Kartingowe Mistrzostwa Świata 2018.

#Promotion du 11em #challenge #Nationale de #karting #kid's avec le jeune pilote #Isack_Hadjar 🇩🇿🇩🇿🇩🇿 pic.twitter.com/uU6rZh0n30

— Karting Algerie (@kartingMegakart) December 30, 2016

Kolejnym krokiem było wejście do Akademii FFSA (fr. Fédération Française du Sport Automobile – pol. Francuska Federacja Sportów Samochodowych). Pod jej skrzydłami startował we Francuskiej Formule 4, którą ukończył w swoim debiucie na 7. miejscu w klasyfikacji generalnej + wygrał wyścig na belgijskim Spa-Francorchamps. Rok później, w wieku 16 lat, wypadł jeszcze lepiej. 8 razy stawał na podium, 2 razy startował z pole position i wygrał 3 wyścigi. Te rezultaty pozwoliły mu ukończyć mistrzostwa na 3. miejscu i wykonać kolejny poważny krok w jego motorsportowej karierze. Po drodze miał jeszcze starty w Formule 4 Zjednoczonych Emiratów Arabskich (sezon 2019/2020), w której zajął 11. miejsce oraz w Azjatyckiej Formule 3 (początek roku 2021), którą ukończył na 6. miejscu z 5 podiami.

FRECA i F3: Isack Hadjar wchodzi do akademii Red Bulla

W roku 2021 wszedł do Europejskiej Formuły Regionalnej (FRECA), która w „drabince” single-seaterów jest między Formułą 4 a Formułą 3. Wielu jego rówieśników decydowało się na bezpośrednie wejście do F3, jednak Hadjar uznał starty w FRECA za lepsze wyjście. I miał rację, bo stał się gwiazdą tej serii. Wygrał w niej wyścig w Monako, czym zwrócił na siebie uwagę Helmuta Marko. Austriak postanowił włączyć go do programu juniorskiego Red Bulla i zapewnić mu starty w Formule 3 od kolejnego roku. Do końca sezonu Hadjar wygrał jeszcze drugi wyścig na torze Monza i stanął łącznie 5 razy na „pudle”. Zajął wtedy 5. miejsce na koniec mistrzostw i był najlepszym z grona debiutantów.

Hadjar najlepszym debiutantem FRECA sezonu 2021
Fot. Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool

Jeszcze przed startem sezonu 2022 w Formule 3 Isack Hadjar spróbował swoich sił jeszcze w Azjatyckiej Formule Regionalnej (FR Asian). Ukończył ją na 3. miejscu wygrywając 2 wyścigi i 5 razy stając na podium. Zarówno w niej, jak i potem w F3, reprezentował zespół Hitech Grand Prix. W Trójce również błyszczał, bo wygrał wtedy 3 wyścigi i 5 razy stawał na podium. Miał nawet szanse na tytuł mistrzowski w rywalizacji z Victorem Martinsem i Oliverem Bearmanem, ale nieudane kwalifikacje na Monzy pogrzebały na to szanse. Wraz z punktami zdobytymi za niższe lokaty zapewnił sobie 4. miejsce na koniec sezonu i awans do kolejnej dywizji.

Hadjar podczas wyścigu F3 na Silverstone rok 2022
Fot. Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool

F2: Kluczowe 2 sezony

Po wejściu do Formuły 2 w sezonie 2023 Hadjar kontynuował swoją współpracę z zespołem Hitech. Otrzymał też posadę kierowcy testowego w zespołach Scuderia AlphaTauri i Red Bull Racing startujących w Formule 1. Pierwszy rok traktował jako naukę, bo w odróżnieniu od F3, tu musiał ściśle współpracować ze swoimi inżynierami, a nie tylko jechać szybko w otrzymanym bolidzie. Ta współpraca niestety nie układała się dobrze, i Francuz ukończył swój debiutancki sezon w F2 na 14. miejscu. W F1 otrzymał też szanse jazd w bolidach. Wystąpił w 1. treningu przed Grand Prix Meksyku za kierownicą bolidu AlphaTauri AT04, jak i w 1. treningu przed Grand Prix Abu Zabi, ale już za sterami Red Bulla RB19. Pod koniec roku spróbował jeszcze sił w Grand Prix Makau, czyli prestiżowym Pucharze Świata FIA F3. Tam ukończył wyścig na 7. miejscu, po czym zakończył współpracę z ekipą Hitech.

Hadjar na Imoli w F2 roku 2024
Fot. Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool

W rok 2024 wszedł z nową energią i nowym zespołem. Na ten sezon podpisał umowę z ekipą Campos Racing i wyraźnie odczuł różnicę. Red Bull w F1 również podpisał z nim nowy kontrakt, na mocy którego stał się kierowcą rezerwowym zarówno Visa Cash App RB, jak i Red Bull Racing. W F2 włączył się w walkę o tytuł i do ostatniej rundy w Abu Zabi miał na niego szansę. Niestety, zepsuty start i 2. miejsce na mecie jego głównego rywala, Gabriela Bortoleto, sprawiły, że Hadjar ukończył sezon jako wicemistrz ze stratą 22,5 pkt do Brazylijczyka. Mimo to, był to dla niego udany sezon, w którym wygrał 4 wyścigi i 7 razy stawał na podium. Finalnie zapewnił sobie tym upragniony awans do Formuły 1 na sezon 2025.

F1: Isack Hadjar dociera do celu

Od początku tego roku Isack Hadjar jest etatowym kierowcą Racing Bulls i buduje swoją pozycję w Królowej Sportów Motorowych. Start nie był przyjemny, ponieważ Francuz niefortunnie rozbił bolid przed rozpoczęciem inaugurującego sezon GP Australii, zaliczając w ten sposób jeden z gorszych debiutów w historii F1. Niemniej, w kolejnych weekendach pokazał, że może mieć dobre tempo, zajmować wysokie lokaty w kwalifikacjach, jak i punktować w wyścigach. Być może na koniec tego roku będzie jednym z lepszych debiutantów, których na ten sezon mamy oficjalnie sześciu.

Francuz przed Alexem Albonem podczas GP Bahrajnu 2025
Getty Images / Red Bull Content Pool

Polecam zapoznać się również z historiami z naszej serii „Droga do F1”:

Gabriel Bortoleto: Protegowany Alonso, który ciągle idzie do przodu | Droga do F1

Droga do F1: Andrea Kimi Antonelli

Zdjęcie główne: Rudy Carezzevoli / Getty Images / Red Bull Content Pool

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Droga do F1
  • F1
  • F1 2025
  • F2
  • F3
  • FRECA
  • Isack Hadjar
  • Karting
  • Racing Bulls
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 maja 2025

Yuki Tsunoda jak dotąd przyzwoicie spisuje się w Red Bullu. Zespół pochwalił kierowcę za radzenie sobie z presją. Kierowca nie boi się wyrażać własnego zdania.

Były szef Alpine wprowadzi dwunasty zespół do F1?

Były szef Alpine wprowadzi dwunasty zespół do F1?

Adrian Drozdek

  • Felietony
9 maja 2025

Otmar Szafnauer, były szef Alpine i Force India/Racing Point, przekonywał, że Formuła 1 potrzebuje kolejnego zespołu. Sam widziałby też siebie jako na czele nowego projektu.

Vettel wróci do Red Bulla?

Vettel wróci do Red Bulla?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
9 maja 2025

Sebastian Vettel wielokrotnie wiązany był z powrotem do Formuły 1. Niemiec często łączony był z powrotem do roli kierowcy, ale ostatnio coraz częściej widzi się go w innych rolach.

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 maja 2025

Chociaż Max Verstappen rozpoczął GP Miami z pole position, to ukończył je poza podium. Po wyścigu w rozmowie z Viaplay szerzej powiedział, co myśli o swoim tempie.

Limit budżetowy F1 zostanie wycofany?

Limit budżetowy F1 zostanie wycofany?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
8 maja 2025

Trudno w to uwierzyć, ale wkrótce możemy mieć zwrot w sprawie limitu budżetowego w F1. Prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, cytowany przez "Associated Press", rzekomo widzi w nim tylko "problem".

Powrót Angelard do walki w ROK Cup Italia

Sport motorowy - Powrót Angelard do walki w ROK Cup Italia

Adrian Drozdek

  • Serie juniorskie z Polakami
8 maja 2025

Po dwutygodniowej przerwie włoska seria ROK Cup Italia ponownie wraca na kartingowe tory. Tym razem obiektem, na który udaje się także Julia Angelard wraz z zespołem JSTR by Jastrzębski Racing jest położony w Jesolo tor Pista Azzurra.

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 maja 2025

Ferrari nie osiąga spodziewanych rezultatów. Zdobyli tylko jedne podium w Grand Prix w 2025. Bolid ma fundamentalny błąd. Zespół chce wprowadzić odważne zmiany.

Alpine nie zwalnia tempa. Argentyńczyk za Australijczyka

Alpine nie zwalnia tempa. Argentyńczyk za Australijczyka

Ernest Mróz

  • Formuła 1
7 maja 2025

Stało się. Właściwie mówiło się o tym przed startem sezonu. Ostatecznie stało się to po 6 rundach - Franco Colapinto wraca do ścigania w F1. Alpine nie daje mu jednak gwarancji dokończenia sezonu.

Trzęsienie w Alpine. Oliver Oakes zrezygnował

Trzęsienie w Alpine. Oliver Oakes zrezygnował

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Oliver Oakes złożył rezygnację. Nie będzie już szefem zespołu Alpine. Jego obowiązki przejmie Flavio Briatore.

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Aston Martin nie porzuca nadziei na poprawę sezonu. Niedługo wprowadzi ulepszenia. Zespół będzie testować technologie na przyszły rok.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren131
2.Lando NorrisMcLaren115
3.Max VerstappenRed Bull99
4.George RussellMercedes93
5.Charles LeclercFerrari53
6.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
7.Lewis HamiltonFerrari41
8.Alexander AlbonWilliams30
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Yuki TsunodaRed Bull9
12.Pierre GaslyAlpine7
13.Carlos SainzWilliams7
14.Nico HulkenbergStake F1 Team6
15.Oliver BearmanHaas5
16.Isack HadjarVisa Cash App RB5
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VeschoorMP Motorsport53
2.Pepe MartíCampos Racing41
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing40
4.Alex DunneRodin Motorsport35
5.Luke BrowningHitech TGR33
6.Victor MartinsART Grand Prix28
7.Arvid LindbladCampos Racing24
8.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil20
9.Dino BenaovicHitech TGR12
10.Gabriele MiniPrema Racing12
11.Joshua DürksenAIX Racing11
12.Roman StanekInvicta Racing8
13.Oliver GoetheCampos Racing6
14.Sebastián MontoyaPrema Racing3
15.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
16.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
17.Ritomo MiyataART Grand Prix0
18.Amaury CordeelRodin Motorsport0
19.Sami MeguetounifTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP140
2.Marc MarquezDucati Lenovo Team139
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team84
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team63
6.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team50
7.Johann ZarcoCASTROL Honda LCR43
8.AI OguraTrackhouse MotoGP Team37
9.Marco BezzecchiAprilia Racing36
10.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing33
11.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
12.Luca MariniHonda HRC Castrol32
13.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech328
14.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP25
15.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech324
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team17
18.Joan MirHonda HRC Castrol11
19.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team6
20.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
21.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
22.Lorenzo SalvadoriAprilia Racing1
23.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
24.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
25.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione