⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Adrian Newey zainterweniował. Aston Martin zmienił plan

Adrian Newey zainterweniował. Aston Martin zmienił plan

  • Formuła 1
1 lipca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

Adrian Newey zainterweniował. Aston Martin zmienił plan

Adrian Newey zainterweniował i Aston Martin zmienił pierwotny plan. Zespół nie porzuci rozwoju obecnego bolidu. Wszystko dzięki Grand Prix Monako. Legendarny inżynier znalazł sposób na poprawę sezonu.

Aston Martin zmienił plan

Aston Martin pierwsze sześć rund sezonu 2025 może zaliczyć do nieudanych. Zespół zdobył punkty głównie dzięki sprzyjającym okolicznościom i korzystając z pecha innych, m.in. dyskwalifikacji Ferrari w Chinach.

AMR25 miał problem z przyczepnością, brakiem tempa w wolnych i szybkich zakrętach, a także na prostych. To był jeden z najwolniejszych bolidów w stawce i tracił do Williamsa, Racing Bulls, Alpine i nawet Haasa. W Miami kierowcy AM zakończyli wyścig 20 sekund za Stake.

Jednak pakiet ulepszeń wprowadzonych na Grand Prix Emilii-Romanii znacznie poprawił wydajność i osiągi samochodu. Pierwsze skutecznie poprawki od dwóch lat uczyniły bolid szybszym i bardziej konkurencyjnym, szczególnie w kwalifikacjach. Alonso wszedł do Q3 na Imoli, w Monako, Barcelonie i Montrealu.

Hello to Adrian Newey 👋

It's the first time we've seen the legendary car designer at a race weekend with his new team @AstonMartinF1 #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/PLdK0OB5Q5

— Formula 1 (@F1) May 23, 2025

Niekorzystna strategia i neutralizacja samochodem bezpieczeństwa oraz awaria jednostki napędowej uniemożliwiły Hiszpanowi zdobycie punktów we Włoszech i Monako. Jednak w ostatnich trzech GP wywalczył je, nawet na Red Bull Ringu, który stanowi jeden ze słabszych torów dla Astona Martina.

– Rano myśleliśmy, że to niemożliwe. Widzieliśmy okazję, ale potrzebowaliśmy planu zapasowego, ponieważ nie byliśmy w 100% pewni, że będzie to możliwe. Fernando bardzo dobrze zadbał o to, aby utrzymać opony przy życiu. Niektóre symulacje sugerowały, że to może zadziałać, ale potem trzeba to zrobić. Gdybyśmy zatrzymali się dwa razy, nie zdobylibyśmy punktów – powiedział Mike Krack po GP.

Aston Martin wie, co może zrobić z Alonso

AMR25 nadal ma problemy, a do największych należy słabe tempo na prostych, co szczególnie widać było w Austrii. Dzięki temu, że dwukrotny mistrz świata utrzymywał się w zasięgu DRS Lawsona i optymalnej strategii na jeden pit stop, udało mu się zdobyć punkty.

https://twitter.com/autosport/status/1934322433520963999

– Szczerze mówiąc, Fernando mnie nie zaskakuje; wiemy, co mamy. To imponujące, jak nadal się spisuje; inni kierowcy na tym etapie kariery nie są na tym samym poziomie. To również trudne na torze, ponieważ wymaga wiele od siebie, ale wymaga też wiele od zespołu. Ale wszystko to prowadzi nas do stania się lepszym zespołem, Byłem bardzo spokojny; to są sytuacje, w których można mu zaufać w 100 procentach. Nie trzeba mu dawać żadnych rad; zostawiasz go w spokoju, a on wie, co robi. Zrobił to doskonale z DRS, z niebieską flagą. To było naprawdę dobrze zarządzanie – kontynuował w rozmowie z mediami były szef zespołu.

Monako wszystko zmieniło

Aston Martin dzięki ulepszeniom z Imoli jest w stanie walczyć o punkty w pierwszej dziesiątce, szczególnie biorąc pod uwagę słabnącą formę Williamsa. Zespół przywiezie kolejne poprawki na Grand Prix Wielkiej Brytanii w tym tygodniu.

Jak się jednak okazuje, nie było tego w oryginalnym planie. Pierwotnie zakładał on, że AM porzuci rozwój obecnego bolidu po GP Hiszpanii i w pełni zajmie się projektem na 2026.

🚨 Nadie contaba con las piezas nuevas de Silverstone.

🗓️ El plan inicial de Aston Martin era abandonar el desarrollo del AMR25 una vez finalizado el triplete europeo, tras Montmeló… pero Newey lo cambió todo.

🧠 En su aparición en Mónaco no se guardó nada y anunció, con… pic.twitter.com/OvUkYsznYj

— Jorge Peiró (@JPEIR0) July 1, 2025

Według hiszpańskiego dziennikarza Jorge Peiró, największy wpływ na zmianę decyzji miał Adrian Newey. Legendarny inżynier pracuje w brytyjskim zespole od 3 marca i w maju po raz pierwszy pojawił się w padoku F1 oficjalnie jako członek Astona Martina. Wtedy powiedział mediom m.in. o problemach z symulatorem w Silverstone. Miał zajmować się wyłącznie bolidem na przyszły rok.

Newey obserwował sposób działania AM w Monako i przygotowania do weekendu. Przyglądał się również projektowi obecnego bolidu. Zarządzający dyrektor techniczny ogłosił zespołowi, że na Silverstone będą ulepszenia. Jak podaje Peiró, inżynier sobie wtedy sprawę, że będzie mógł pomóc przy tegorocznym bolidzie i uratować sezon dzięki drobnym poprawkom. To wszystko bez narażania projektu na następny sezon.

Oznacza to, że Aston Martin zmienił pierwotny plan. Fernando Alonso wspomniał w Austrii, że oprócz pakietu w Silverstone, małe ulepszenia mogą się pojawić także w Belgii.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Adrian Newey
  • Aston Martin F1
  • F1
  • F1 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Hamilton nadal ma problemy. Chce, aby Ferrari skupiło się na 2026

Hamilton nadal ma problemy. Chce, aby Ferrari skupiło się na 2026

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
1 lipca 2025

To nie koniec problemów Lewisa Hamiltona. Ferrari przywiozło ulepszenia do Austrii. Siedmiokrotny mistrz świata nadal ma trudności z adaptacją do SF-25. Sugeruje, że czas skupić się na przyszłorocznym bolidzie.

Schumacher świętował jubileusz i wspominał dawne lata

Schumacher świętował jubileusz i wspominał dawne lata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
1 lipca 2025

Wczoraj, 30 czerwca, Ralf Schumacher skończył 50 lat. F1-Insider z tej okazji zadał mu kilka pytań o jego przeszłość w motorsporcie, brata Michaela i syna Davida.

Adrian Newey zainterweniował. Aston Martin zmienił plan

Adrian Newey zainterweniował. Aston Martin zmienił plan

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
1 lipca 2025

Adrian Newey zainterweniował i Aston Martin zmienił pierwotny plan. Zespół nie porzuci rozwoju obecnego bolidu. Wszystko dzięki Grand Prix Monako. Legendarny inżynier znalazł sposób na poprawę sezonu.

Silverstone Festival uczci 75-lecie Formuły 1

Silverstone Festival uczci 75-lecie Formuły 1

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 czerwca 2025

Przed nami weekend Formuły 1 na torze Silverstone, gdzie 75 lat temu zaczęła się jej historia. Organizatorzy GP Wielkiej Brytanii w jego trakcie najpewniej nawiążą do tego jubileuszu. To jednak nie będzie wszystko, bo organizatorzy sierpniowego Silverstone Festival zapowiedzieli swoje obchody tej rocznicy i specjalną atrakcję.

Carlos Sainz chce, aby Williams wziął odpowiedzialność

Carlos Sainz chce, aby Williams wziął odpowiedzialność

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
30 czerwca 2025

Carlos Sainz wzywa Williamsa do wzięcia odpowiedzialności. W Austrii zespół nie zdobył żadnego punktu. Bolidy obu kierowców doznały awarii.

Znamy daty testów i aktualizację kalendarza F1 2026. Jest wyjątek

Znamy daty testów i aktualizację kalendarza F1 2026. Jest wyjątek

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
30 czerwca 2025

Władze Formuły 1 i FIA oficjalnie potwierdziły daty przedsezonowych testów, jak i aktualizację kalendarza wyścigów F1 w 2026 roku.

Grand Prix Austrii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Austrii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
30 czerwca 2025

Bortoleto zdobył pierwsze punkty w F1. Norris wygrał Grand Prix Austrii. Antonelli wjechał w Verstappena, a Williams zaliczył podwójny DNF. Alpine znowu nie zdobyło punktów. Kto zaskoczył, a kto nie wykorzystał swojej szansy? Oto nasz werdykt.

Kimi Antonelli z karą za wypadek w GP Austrii

Kimi Antonelli z karą za wypadek w GP Austrii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
29 czerwca 2025

Kimi Antonelli otrzymał karę za wypadek w GP Austrii. Wyeliminował Maxa Verstappena z wyścigu. W ten sposób Włoch zmniejszył szanse Holendra w walce o mistrzostwo świata.

GP Austrii: Norris po raz trzeci, przebudzenie Lawsona i Saubera

GP Austrii: Norris po raz trzeci, przebudzenie Lawsona i Saubera

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
29 czerwca 2025

Lando Norris z McLarena wygrał po raz trzeci w tym sezonie i odrobił część strat w "generalce" do zespołowego kolegi, Oscara Piastriego. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari.

Kwalifikacje GP Austrii: Verstappen poza TOP 3 | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Austrii: Verstappen poza TOP 3 | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
28 czerwca 2025

Kwalifikacje przed GP Austrii dały dość ciekawe rezultaty. Ku rozczarowaniu lokalnej publiczności, nie zobaczymy z przodu kierowców Red Bull Racing. Zawodnicy McLarena stoją więc przed szansą, żeby odskoczyć po tym weekendzie jeszcze bardziej swojemu głównemu rywalowi w klasyfikacji kierowców.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren216
2.Lando NorrisMcLaren201
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes146
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari91
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas23
10.Nico HulkenbergStake F1 Team22
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin14
13.Fernando AlonsoAston Martin14
14.Carlos SainzWilliams13
15.Liam LawsonVisa Cash App RB12
16.Pierre GaslyAston Martin11
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione