Trzeci weekend Prototype Cup Germany znowu zdecydowanie padł łupem Soufiego i Lefterova. Natomiast Maks Angelard i Mattis Pluschkell zdobyli jedno podium.
Dominatorzy sezonu niepokonani w sobotę
Zgodnie z dotychczasowym schematem, Danny Soufi i Pavel Lefterov byli poza zasięgiem rywali w sobotę. Natomiast podobnie jak na Hockenheim, w końcówce doświadczyliśmy walki o dwa pozostałe stopnie podium. Jeszcze na ostatnim okrążeniu Pluschkell jechał czwarty za Zino Fahlke z #22 Konrad Motorsport. Jednakże kolizja na ostatnim okrążeniu, którą spowodował zmiennik Angelarda, początkowo zepchnęła wspomnianego Niemca z podium. Zaś na „pudło” prowizorycznie awansował Angelard z Pluschkellem. Tu jednak zainterweniowali sędziowie, którzy nałożyli na załogę #18 Mucke Motorsport karę czasową. Ta zamieniła z powrotem miejscami #18 z #22. To oznacza, że załoga polskiego kierowcy wylądowała na czwartej pozycji.
Niedzielny deszcz nie przeszkodził Soufiemu i Lefterovowi
Drugiego dnia rywalizacji nad torem Lausitzring pojawił się deszcz. Ten rzeczywiście miał wpływ na rywalizację, w której kluczem do sukcesu było unikanie błędów. Ta sztuka nie udała się chociażby zawodnikom Mucke Motorsport. Zarówno #18, jak i #8 lądowały na poboczu w żwirze. Jednak rónica pomiędzy tymi dwoma samochodami polegała na tym, że samochód Angelarda i Pluschkella zdołał wrócić na tor. Tego samego nie mogą o swoim aucie powiedzieć Cirelli i Jakobsen. Ich prototyp utknął w pułapce i tam już został. Z kolei polsko niemiecka załoga zdołała odrobić straty i dzięki karze dla rywali, dojechała ona na podium.
Fot. Maks Angelard / Materiały prasoweKlasyfikacja generalna Prototype Cup Germany po Lausitzring
Dzięki temu, że Soufi i Lefterov zgarnęli pełną pulę w trzeciej rundzie to powiększyli oni przewagę nad całą stawką. Obecnie mają oni po 131 punktów. Zaś drugie miejsce okupują Maks Angelard i Mattis Pluschkell. Oni dzięki niedzielnemu podium mają około 94 „oczek” To oznacza sporą stratę przy dziesięciopunktowej przewadze nad Barthem i Dirickx, a więc duetem z #3 Aust Motorsport.
Trochę poczekamy na start drugiej połowy sezonu
Dopiero piątego i szóstego lipca niemiecka seria wróci do ścigania. Wynika to z tego, że w czerwcu cały świat wyścigów długodystansowych w Europie skupi się na trzech wyścigach. Są to 24h Nurburgring, 24h Le Mans i 24h Spa. Z tego powodu, niektóre serie chwilowo usuwają się w cień i jedną z nich jest właśnie Prototype Cup Germany.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!