⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

  • Formuła 1
6 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Aston Martin nie porzuca nadziei na poprawę sezonu. Niedługo wprowadzi ulepszenia. Zespół będzie testować technologie na przyszły rok.

Aston Martin musi eksperymentować

Aston Martin zaliczył kolejny trudny weekend w F1. Nie zdobył żadnych punktów w niedzielnym Grand Prix i okazał się wolniejszy od Stake. Mogą cieszyć się jedynie z tych czterech, które Stroll otrzymał za piąte miejsce w sprincie, ale ponownie stało się to dzięki korzystnemu splotowi wydarzeń, a nie rzeczywistemu tempu. Zespół mógł zająć też dobrą pozycję w sobotnim wyścigu z Alonso, gdyby nie zła strategia i wypadek spowodowany przez Lawsona.

"We need to continue to analyse where we can improve and work hard to be more competitive in Imola."

Debrief the #MiamiGP with Andy Cowell and the team.

— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) May 5, 2025

Ekipa z Silverstone przygotowuje się do zmiany regulacji na przyszły rok. Adrian Newey, który rozpoczął pracę na początku marca, pracuje wyłącznie nad AMR26. Większość wysiłków została skierowana na 2026, bo Aston Martin chce wykorzystać okazję i przesunąć się na przód stawki. Jednak zespół planuje przywieźć ulepszenia, aby choć trochę poprawić sytuację w tym sezonie. Całkowite porzucenie projektu mogłoby być zbyt demoralizujące.

– Wyniki odzwierciedlają osiągi bolidu i nie jesteśmy z tego powodu zadowoleni. Analizujemy informacje, jakie mamy o kierowcach i dane, próbując zrozumieć. To nasza ogólna ewaluacja na moment dzisiejszy. To jest bardzo reprezentatywny tor. Na tę chwilę nie mamy konkretnego obszaru, gdzie tracimy czas. Jest mnóstwo problemów do rozwiązania – stwierdził szef zespołu.

Aston Martin będzie testował

Wszystkie ulepszenia wprowadzone w przeciągu ostatnich dwóch lat okazały się nieskuteczne. Poprawki za każdym razem wyłącznie pogorszyły osiągi bolidów i uczyniły je trudniejszymi w prowadzeniu. Ich najlepszy wynik w kwalifikacjach do GP Miami w tym roku był gorszy aż o 0,4s niż najlepszy czas w 2023. Okrążenie wykręcone przez Fernando Alonso w tym roku w Q1 to 1:27.604. Dwa lata temu w Q3 pojechał 1:27.202.

Qualifying comes to an end in Miami.#MiamiGP pic.twitter.com/exMVtRhVMJ

— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) May 3, 2025

Andy Cowell wyjaśnił Motorsport España, że zespół przywiezie ulepszenia do AMR25 na Imolę, a także do Monako i Barcelony. Nie wszystkie części jednak zostaną na stałe, bo niektóre będą testować technologie planowane na przyszły rok. Aston Martin chce rozwiązać problemy z korelacją danych widzianych w tunelu aerodynamicznym a rzeczywistością na torze. Pozwoli to rozwiać wszelkie wątpliwości.

– Ale to kolejne wydarzenie [Grand Prix Miami – przyp. red.], dzięki któremu możemy zebrać informacje dla naszych narzędzi symulacyjnych. Są technologie, o których myśleliśmy, aby je wykorzystać w 2026, które będą testowane w bolidzie na 2025. To jedyny sposób, aby potwierdzić, co będzie dobre w przyszłości – jeśli działa w wyścigu, wtedy naprawdę działa – kontynuował Andy Cowell.

Królik doświadczalny

Szef zespołu, który dołączył do Astona Martina w roli CEO grupy w październiku 2024, przejął obowiązki Mike’a Kracka na początku tego roku. W Miami zapowiedział, że ekipa ma jeszcze szansę skończyć z przyzwoitym wynikiem pod koniec sezonu.

🚨RACE PACE IN MIAMI 2025 RACE

1 – McLaren: 1:31.069
2 – Red Bull: 1:31.625 (+0.555s)
3 – Mercedes: 1:31.737 (+0.667s)
4 – Williams: 1:31.823 (+0.753s)
5 – Ferrari: 1:31.990 (+0.920s)
6 – Racing Bulls: 1:32.149 (+1.079s)
7 – Haas: 1:32.258 (+1.188s)
8 – Kick Sauber: 1:32.541… pic.twitter.com/slGhvV1zUS

— Holiness (@F1BigData) May 4, 2025

W celu potwierdzenia korelacji nowego sprzętu, stajnia z Silverstone wkrótce wprowadzi ulepszenia do AMR25. Zdaniem Cowella, tegoroczny bolid posłuży im do testowania, a także opanowania własnych zasobów i rozwiązań technologicznych do perfekcji. Twierdzi, że zespół nadal ma dość mało doświadczenia w pracy razem i dopiero przyzwyczaja się do narzędzi oraz mechanizmów, które duże zespołu wykorzystują od dekad.

Kolejne miesiące pokażą, czy Aston Martin może być pewny swojego postępu, jeśli chodzi o przyszłoroczne regulacje. Nowe rozwiązania i technologie będzie można zobaczyć w drugiej połowie sezonu.

Aston Martin confirma que llevará actualizaciones a Imola, Mónaco y España.

➡️ Andy Cowell lo ha confirmado, aunque algunas piezas estarán relacionadas con la directiva técnica de Barcelona.#F1 #AstonMartin https://t.co/vOk0KGME0X

— SoyMotor.com (@SoyMotor) May 6, 2025

– Mam nadzieję, że uda nam się trochę dokręcić śruby. Możesz dać znać Fredowi [Vasseurowi – przyp. red.] – przekornie odparł Cowell na konferencji prasowej.

Ta zaczepka w stronę Ferrari to odpowiedź na sugestie dziennikarzy, że zespół nie zamierza wprowadzać żadnych ulepszeń do AMR25. Pokazuje ambicje Astona Martina. Zespół chce wspiąć się w górę tabeli, nawet jeśli nie w tym roku, to przygotowuje fundamenty na sukces w 2026.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Andy Cowell
  • Aston Martin F1
  • F1
  • F1 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Hamilton nadal ma problemy. Chce, aby Ferrari skupiło się na 2026

Hamilton nadal ma problemy. Chce, aby Ferrari skupiło się na 2026

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
1 lipca 2025

To nie koniec problemów Lewisa Hamiltona. Ferrari przywiozło ulepszenia do Austrii. Siedmiokrotny mistrz świata nadal ma trudności z adaptacją do SF-25. Sugeruje, że czas skupić się na przyszłorocznym bolidzie.

Schumacher świętował jubileusz i wspominał dawne lata

Schumacher świętował jubileusz i wspominał dawne lata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
1 lipca 2025

Wczoraj, 30 czerwca, Ralf Schumacher skończył 50 lat. F1-Insider z tej okazji zadał mu kilka pytań o jego przeszłość w motorsporcie, brata Michaela i syna Davida.

Adrian Newey zainterweniował. Aston Martin zmienił plan

Adrian Newey zainterweniował. Aston Martin zmienił plan

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
1 lipca 2025

Adrian Newey zainterweniował i Aston Martin zmienił pierwotny plan. Zespół nie porzuci rozwoju obecnego bolidu. Wszystko dzięki Grand Prix Monako. Legendarny inżynier znalazł sposób na poprawę sezonu.

Silverstone Festival uczci 75-lecie Formuły 1

Silverstone Festival uczci 75-lecie Formuły 1

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 czerwca 2025

Przed nami weekend Formuły 1 na torze Silverstone, gdzie 75 lat temu zaczęła się jej historia. Organizatorzy GP Wielkiej Brytanii w jego trakcie najpewniej nawiążą do tego jubileuszu. To jednak nie będzie wszystko, bo organizatorzy sierpniowego Silverstone Festival zapowiedzieli swoje obchody tej rocznicy i specjalną atrakcję.

Carlos Sainz chce, aby Williams wziął odpowiedzialność

Carlos Sainz chce, aby Williams wziął odpowiedzialność

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
30 czerwca 2025

Carlos Sainz wzywa Williamsa do wzięcia odpowiedzialności. W Austrii zespół nie zdobył żadnego punktu. Bolidy obu kierowców doznały awarii.

Znamy daty testów i aktualizację kalendarza F1 2026. Jest wyjątek

Znamy daty testów i aktualizację kalendarza F1 2026. Jest wyjątek

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
30 czerwca 2025

Władze Formuły 1 i FIA oficjalnie potwierdziły daty przedsezonowych testów, jak i aktualizację kalendarza wyścigów F1 w 2026 roku.

Grand Prix Austrii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Austrii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
30 czerwca 2025

Bortoleto zdobył pierwsze punkty w F1. Norris wygrał Grand Prix Austrii. Antonelli wjechał w Verstappena, a Williams zaliczył podwójny DNF. Alpine znowu nie zdobyło punktów. Kto zaskoczył, a kto nie wykorzystał swojej szansy? Oto nasz werdykt.

Kimi Antonelli z karą za wypadek w GP Austrii

Kimi Antonelli z karą za wypadek w GP Austrii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
29 czerwca 2025

Kimi Antonelli otrzymał karę za wypadek w GP Austrii. Wyeliminował Maxa Verstappena z wyścigu. W ten sposób Włoch zmniejszył szanse Holendra w walce o mistrzostwo świata.

GP Austrii: Norris po raz trzeci, przebudzenie Lawsona i Saubera

GP Austrii: Norris po raz trzeci, przebudzenie Lawsona i Saubera

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
29 czerwca 2025

Lando Norris z McLarena wygrał po raz trzeci w tym sezonie i odrobił część strat w "generalce" do zespołowego kolegi, Oscara Piastriego. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari.

Kwalifikacje GP Austrii: Verstappen poza TOP 3 | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Austrii: Verstappen poza TOP 3 | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
28 czerwca 2025

Kwalifikacje przed GP Austrii dały dość ciekawe rezultaty. Ku rozczarowaniu lokalnej publiczności, nie zobaczymy z przodu kierowców Red Bull Racing. Zawodnicy McLarena stoją więc przed szansą, żeby odskoczyć po tym weekendzie jeszcze bardziej swojemu głównemu rywalowi w klasyfikacji kierowców.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren216
2.Lando NorrisMcLaren201
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes146
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari91
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas23
10.Nico HulkenbergStake F1 Team22
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin14
13.Fernando AlonsoAston Martin14
14.Carlos SainzWilliams13
15.Liam LawsonVisa Cash App RB12
16.Pierre GaslyAston Martin11
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione