⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Błąd sędziów? Na szali pole position

Motorsport - Błąd sędziów? Na szali pole position

  • Formuła 2
  • Serie juniorskie
23 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 6 minut

Jakub Mikołajczak

Błąd sędziów? Na szali pole position

Po kilku godzinach poznaliśmy werdykt w sprawie kolizji pomiędzy Alexem Dunnem i Rafaelem Villagomezem. Decyzja już teraz wywołała sporo kontrowersji.

Kraksa w kwalifikacjach

Alex Dunne sięgnął po swoje pierwsze w karierze pole position w F2. Niemniej nie obyło się bez kontrowersji. W pewnym momencie kwalifikacji Irlandczyk wpakował w bandę Rafaela Villagomeza. Do tej sytuacji doszło w ostatnim zakręcie.

Junior McLarena włączył „tryb wyścigowy” i wszedł pod przysłowiowy łokieć kierowcy VAR. Między nimi doszło do kontaktu, w wyniku którego rodak Sergio Pereza zakończył udział w sesji na ścianie.

Wydawało się, że Alex Dunne może stracić pole position. Zwłaszcza, że tak naprawdę jedynie nieporozumienie mogło jakoś usprawiedliwić tą sytuację. Niemniej spora część obserwatorów spodziewała się kary dla reprezentanta Rodin Motorsport. Tak się jednak nie stało.

Dlaczego Alex Dunne uniknął kary?

Sędziowie zwrócili w oficjalnym werdykcie uwagę na to, że obaj kierowcy mogli lepiej się zachować.

– Kierowca samochodu 25 [Villagomez] wyjaśnił, że wiedział, że samochód 17 [Dunne] był za nim przez całe okrążenie i że próbował go wyprzedzić kilka razy, aby mieć przestrzeń, ale kierowca bolidu z numerem 25 chciał utrzymać swoją pozycję na torze. Zawodnik z numerem 25 przyznał, że jechał środkiem toru w zakręcie numer 18 i odbił do lewej, aby dać zawodnikowi z numerem 17 więcej miejsca po wewnętrznej, ale nie było wystarczająco dużo miejsca dla nich obu i ostatecznie doszło do zderzenia. Po dokładnym rozważeniu sprawy, sędziowie uznali, że zawodnik jadący w bolidzie z 17-tką pojechał zbyt optymistycznie, próbując wyprzedzić samochód numer 25 w 19. zakręcie, ale zauważyli również nieprzewidywalną jazdę samochodu numer 25 między zakrętami 18 i 19. Dlatego uznali, że żaden z kierowców nie ponosi całkowitej ani przeważającej winy za incydent i stwierdzili, że nie ma potrzeby podejmowania dalszych działań – można było przeczytać w uzasadnieniu.

Pełny werdykt można przeczytać na stronie FIA. Decyzja już teraz robi wiele kontrowersji. Część obserwatorów twierdzi, że junior McLarena zasłużył na przesunięcie w dół stawki. Niemniej fakt pozostaje taki, że Irlandczyk zachował 2 punkty i pole position.

W przeszłości zdarzały się podobne kolizje

Wypadek z kwalifikacji F2 nie jest pierwszą taką sytuacją w Monte Carlo. Za wzór można tutaj podać wydarzenia z 2014 roku. Wówczas w czasówce F1 tuż przed zakrętem numer 5 zderzyli się Felipe Massa i Marcus Ericsson.

Z kolei w GP2 miała miejsce podobna kraksa do tej najnowszej. W wyścigu w tamtym miejscu szczepili się Simon Trummer i Stefano Coletti. Różnica była jednak taka, że w ścianę wpadli obaj.

Patrząc w dalszą przeszłość to sezon 2011 obfitował w ich aż za dużo. Praktycznie wszystkie wydarzyły się w ostatnim sektorze. Najpierw Fabio Leimer został niemalże obrócony przez wspomnianego już Stefano Colettiego. Kilka minut później w sekcji basenowej w kwalifikacjach wpadli w siebie Giedo van der Garde i Oliver Turvey. Dosłownie minutę później Romain Grosjean za zakrętem La Rascasse przeleciał nad Pålem Varhaugiem. Tu warto dodać, że Francuz z Norwegiem byli… kolegami z zespołu. Z kolei na sam koniec sesji podczas pokonywania sekcji basenowej w Alvaro Parentę wjechał Marcus Ericsson.

Do tego wszystkiego można dodać przygodę Daniego Ciosa w ostatnim zakręcie, gdy Hiszpan stał się archetypem Dunne’a. Tam jednak miał on wraz z Parentą więcej szczęścia. Grosjean wcześniej również urwał skrzydło, gdy wpadł w rywala.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Alex Dunne
  • F2
  • F2 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Arvid Lindblad nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem

Motorsport. Arvid Lindblad nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 2
2 lipca 2025

Arvid Lindblad pojedzie w pierwszej sesji treningowej w Silverstone. Junior Red Bulla zastąpi Yukiego Tsunodę. Helmut Marko uważa go za talent pokoleniowy. Jednak kierowca F2 nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem.

F2: Verschoor liderem mistrzostw po Austrii

Motorsport: F2: Verschoor liderem mistrzostw po Austrii

Daniel Bonna

  • Formuła 2
29 czerwca 2025

W sobotnim sprincie doszło do niebezpiecznie wyglądającego wypadku i ściganie zostało przerwane czerwoną flagą. Niedzielny wyścig był już o wiele bardziej spokojny i zwycięzcą został Richard Verschoor, który objął prowadzenie w mistrzostwach.

Kalendarz F2 2026. Długie pauzy w trakcie sezonu

Motorsport. Kalendarz F2 2026. Długie pauzy w trakcie sezonu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 2
10 czerwca 2025

Wraz z dzisiejszą prezentacją kalendarza Formuły 1 na rok 2026, przedstawiono także przyszłoroczny harmonogram Formuły 2. Liczba weekendów wyścigowych będzie taka sama jak w tym roku. Będzie jednak więcej długich przerw.

F2: Verschoor w sprincie, Lindblad w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu w Hiszpanii

F2: Verschoor w sprincie, Lindblad w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu w Hiszpanii

Wiktor Żuchowski

  • Formuła 2
1 czerwca 2025

Trzeci weekend wyścigowy Formuły 2 z rzędu przyniósł równie wiele emocji, co poprzednie. Pora na podsumowanie zmagań F2 w Hiszpanii.

F2: Crawford zwyciężył w Monako po karambolu na starcie i kontrowersjach

F2: Crawford zwyciężył w Monako po karambolu i kontrowersjach

Wiktor Żuchowski

  • Formuła 2
25 maja 2025

Formuła 2 w Monako potrafi zaskakiwać. Nie inaczej było w wyścigu głównym, który przyniósł sporo emocji... niekoniecznie pozytywnych. Po kontrowersyjnym wyścigu zwyciężył Jak Crawford, przed Leonardo Fornarolim i Sebastianem Montoyą.

Błąd sędziów? Na szali pole position

Motorsport - Błąd sędziów? Na szali pole position

Jakub Mikołajczak

  • Formuła 2
23 maja 2025

Po kilku godzinach poznaliśmy werdykt w sprawie kolizji pomiędzy Alexem Dunnem i Rafaelem Villagomezem. Decyzja już teraz wywołała sporo kontrowersji.

Wirtualna neutralizacja w F2. Nie każdy wie o tej zasadzie

Motorsport. Wirtualna neutralizacja w F2. Nie każdy wie o tej zasadzie

Jakub Mikołajczak

  • Formuła 2
23 maja 2025

Oglądając F2 wielu kibiców zastanawia się, dlaczego w czasie wirtualnej neutralizacji kierowcy nie zjeżdżają na wymianę opon. Otóż zakazuje tego regulamin. Przyjrzyjmy się temu.

F2: Crawford wygrał w sprincie, Dunne w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu na Imoli

Motorsport. F2: Crawford wygrał w sprincie, Dunne w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu na Imoli

Wiktor Żuchowski

  • Formuła 2
19 maja 2025

Podczas GP Emilii-Romagnii, obok rywalizacji kierowców Formuły 1, walka trwała także w Formule 2. Czas na podsumowanie tych zmagań na torze Imola.

Klasyfikacja F2 2025. Aktualna punktacja kierowców i zespołów

Motorsport. Klasyfikacja F2 2025. Aktualna punktacja kierowców i zespołów

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 2
26 kwietnia 2025

W ciągu jednego weekendu klasyfikacja F2 może się zmieniać dwukrotnie. Wynika to ze stałego formatu sprintu i wyścigu głównego na każdą rundę mistrzostw. O szczegółach dowiesz się z tego artykułu.

Kalendarz F2 2025. Gdzie i kiedy pojadą pretendenci do F1?

Motorsport. Kalendarz F2 2025. Gdzie i kiedy pojadą pretendenci do F1?

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 2
18 kwietnia 2025

Tak jak w ubiegłym roku kalendarz F2 obejmie 14 rund. Rozpoczął się on w marcu w Australii, a ostatni wyścig odbędzie się 7 grudnia. Poza Antypodami obejmuje on 5 rund w Azji i 8 w Europie.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione