⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
Texom Stal Rzeszów Logo
3:3
unia_tarnow.png Logo
10.07.2025 19:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Były partner Roberta Kubicy chwali mistrza świata

Były partner Roberta Kubicy chwali mistrza świata

  • Formuła 1
24 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 14 minut

Adrian Januszkiewicz

Były partner Roberta Kubicy chwali mistrza świata

Nick Heidfeld, były kolega zespołowy Roberta Kubicy, w obszernym wywiadzie skomentował bieżące wydarzenia w Formule 1. Przy okazji pochwalił Maxa Verstappena i jego osiągnięcia.

Nick Heidfeld ma dobre wspomnienia związane z GP Monako

Nick Heidfeld, dawny kolega Roberta Kubicy z BMW Sauber, pojawił się w Monako, gdzie w ten weekend odbywać się będzie kolejne Grand Prix w kalendarzu Formuły 1. Niemiec w rozmowie z F1 Insider odniósł się m.in. do swoich wspomnień związanych z torem na ulicach Monte Carlo.

– Widziałem swój pierwszy wyścig Formuły 1 na żywo tutaj w 1989 roku – to było naprawdę wyjątkowe. Najważniejszym momentem był rok 1996, kiedy po raz pierwszy wystartowałem tutaj w Formule 3. Wygrałem wyścig w 1997 r., ale jazda przez tunel po raz pierwszy i delektowanie się dźwiękiem – tego się nigdy nie zapomina. Później wygrałem tu Formułę 3000, byłem drugi w Formule 1 i na podium w Formule E. Jestem z tego nawet dumny. Monako ma po prostu niesamowity piękny tor, zawsze cieszę się, że tu jestem – powiedział Heidfeld. – Nie ma porównywalnej trasy. Singapur pojawił się później i też jest fajny, ale Monako jest wyjątkowe. Tutaj ryzyko błędu jest praktycznie zerowe, a dawniej było jeszcze większe. Na terenie basenu znajdowała się ściana po prawej i lewej stronie. Brzmi to głupio, ale może właśnie dlatego jest tak atrakcyjne. To dreszcz emocji, to dreszcz emocji – kiedyś było jeszcze bardziej wyraźne.

2005 MONACO

Mark Webber & Nick Heidfeld present their 3rd & 2nd place trophies #F1 pic.twitter.com/vE3PTuyWYL

— F1 Icons That Go Hard (@CrystalRacing) May 21, 2023

Były kolega Roberta Kubicy chwali Maxa Verstappena

Nick Heidfeld jest jednym z ekspertów telewizji Sky i na bieżąco śledzi, co się dzieje w Formule 1. Jest pod szczególnym wrażeniem jazdy Maxa Verstappena. W wywiadzie odniósł się do manewru wyprzedzania Holendra w szykanie Tamburello, który finalnie dał mu zwycięstwo w minionym GP Emilii-Romanii. Dla niektórych był to jeden z najlepszych manewrów wyprzedzania w historii.

– Uważam, że to przesada. To był świetny ruch, dzięki któremu wygrał wyścig – ale widzieliśmy już takie rzeczy wcześniej. Światowej klasy, bez dwóch zdań. Ale co wydaje mi się najciekawsze, to fakt, że nie siedzi już w lepszym aucie. Teraz jest pod presją – i nadal nie popełnia błędów. Imponujące. I jak zwykle jego koledzy zespołowi mają z nim ciężko – powiedział.

GP Emilii-Romanii: Verstappen w swoim żywiole | Podsumowanie

Skomentował także wyczyn 4-krotnego mistrza świata na Nordschleife pod pseudonimem Franz Herrmann. Pobił on tam rekord okrążenia.

– Tak, to było niezwykle imponujące. Formuła 1 jest oczywiście miarą wszystkiego, ale jako ktoś, kto brał udział w 24-godzinnym wyścigu na tym obiekcie trzy razy, wiem, jak to jest trudne. Do dziś twierdzę, że nie znam trasy idealnie – zwłaszcza biorąc pod uwagę natężenie ruchu. To, co pokazał tam Verstappen, było niezwykłe. Wielu uważa, że ​​jego talent pojawia się raz na sto lat. I udowadnia to raz za razem – powiedział.

Holendra zabrakło wśród kierowców, którzy w kinie w Monako obejrzeli przedpremierowo film „F1” z Bradem Pittem w roli głównej. Sam stwierdził, że później go nadrobi.

– […] On nie płynie z prądem. Wierzy w siebie i ma wątpliwości. Fakt, że nie dołączył do serialu Netflixa, bo uważał to za zbyt fałszywe rozwiązanie, mówi sam za siebie. Najważniejsze jest, żeby pozostał twardo stąpający po ziemi i ciągle się rozwijał. I dokładnie to robi – uznał Heidfeld.

Film „F1”. Opublikowano pełny trailer produkcji z Bradem Pittem

W F1 dominują rekiny, które wykorzystują słabości rywali

Zarówno Lando Norris, jak i Oscar Piastri w wywiadach wykazują się samokrytyką. Zdaniem Nicka Heidfelda to może być broń obosieczna.

– […] Przyznawanie się do błędów jest ważne, aby móc się poprawić. Ale czy zadawanie sobie takich pytań publicznie jest mądre? W przypadku Formuły 1, gdzie dominują rekiny, może to stanowić problem, bo inni chcą wykorzystać słabości – stwierdził.

Lando Norris podczas FP1 do GP Monako 2025
Fot. McLaren / X

Dawny partner Roberta Kubicy o Lewisie Hamiltonie: już nie jest specjalnie młody

Na pytanie, czy Lewis Hamilton może coś jeszcze osiągnąć w barwach Ferrari, Heidfeld odpowiedział twierdząco.

– Myślę, że tak. Jeśli samochód będzie mu odpowiadał, nadal będzie mógł osiągać najlepsze wyniki. Widzieliśmy to w Chinach. Jednak w porównaniu do Leclerca obecnie jest w tyle – zwłaszcza w kwalifikacjach. I oczywiście, nawet jeśli niektórym osobom nie podoba się to: On nie jest już taki młody. Jeśli porównamy go z Hamiltonem sprzed pięciu czy dziesięciu lat, zobaczymy różnice – powiedział Niemiec.

GP Chin: Sprint w Szanghaju dla Hamiltona | Podsumowanie

Zwrócił też uwagę na kwestię adaptacji do nowego dla Brytyjczyka środowiska.

– […] po wielu latach w tym samym środowisku trudno jest zmienić zespół. Lewis doskonale odnalazł się w Mercedesie – teraz musi przyzwyczaić się do nowego samochodu. Im jesteś starszy, tym trudniej jest zacząć wszystko od nowa.

Sauber musi się poprawić

Na pytanie odnośnie oczekiwań wobec zespołu Saubera, którego barwy Heidfeld reprezentował w latach 2001-2003 (jako Sauber Petronas – przyp. red.) i 2006-2010 (jako BMW Sauber – przyp. red.), a także współpracy ekipy z Hinwil z Audi, Niemiec odpowiedział stanowczo.

– Poprawa – to musi nastąpić. Ale jedno jest pewne: nie jest łatwo dostać się do Formuły 1. Trzeba dać zespołowi czas. Wcześniej ważne było, aby obie strony – BMW i Sauber – ze sobą współpracowały. Kiedy duży producent łączy się z mniejszym zespołem, dwa światy się zderzają. Zazwyczaj problemy wynikają z tego, że duże korporacje mają zupełnie inne struktury – podejmowanie decyzji zajmuje im znacznie więcej czasu. A na to nie można sobie pozwolić w Formule 1. Mam nadzieję, że Audi wyciągnęło wnioski z błędów popełnionych w przeszłości przez innych producentów samochodów.

Bolid Sauber podczas FP2 do GP Monako 2025
Fot. Stake F1 Team KICK Sauber / X

– Najważniejsze: dysponujesz większą ilością pieniędzy – to był również decydujący punkt dla BMW. To był jedyny raz w mojej karierze, kiedy samochód na początku był słaby, ale w trakcie sezonu udało nam się odwrócić sytuację. Ważne jest, aby pieniądze i wiedza były wykorzystywane prawidłowo – ale także, aby procesy nie były przeciągane w nieskończoność i aby wszystko nie ginęło w zespołach zadaniowych, jak to miało miejsce na początku w BMW. To właśnie sprawia, że ​​Formuła 1 jest interesująca dla producentów – niezwykle szybkie tempo rozwoju.

Cadillac ma powody, żeby postawić na Schumachera

Zapytany o to, dlaczego Cadillac powinien zdecydować się na zatrudnienie Micka Schumachera, Kolega Roberta Kubicy z lat 2006-2009 powiedział: – Ma doświadczenie, szybkość i siłę woli. Z niemieckiego punktu widzenia naturalne byłoby, że ktoś chciałby, aby to on zasiadł za sterami bolidu.

Cadillac rozważa kierowcę-ulubieńca Ecclestone’a

Żródło: F1 Insider

Zdjęcie otwierające: Jürgen Friedrich

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Cadillac
  • F1
  • F1 2025
  • GP Monako
  • Lando Norris
  • Lewis Hamilton
  • Max Verstappen
  • Mick Schumacher
  • Oscar Piastri
  • Sauber F1 Team

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Christian Horner został niespodziewanie zwolniony po 20 latach. Rozstaje się z zespołem, którym kierował od samego początku w F1. Jakie ma teraz możliwości?

Kryzys zaczął się wcześniej. Co się dzieje w Red Bullu?

Kryzys zaczął się wcześniej. Co się dzieje w Red Bullu?

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Trzęsienie ziemi w Red Bullu. Christian Horner został zwolniony po 20 latach. Zespół nie chce utracić swojego najlepszego kierowcy. To nie koniec zmian w ekipie. Jak do tego doszło? Oto podsumowanie wszystkich powodów.

Red Bull zaszokował. Christian Horner zwolniony po 20 latach

Red Bull zaszokował. Christian Horner zwolniony po 20 latach

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Red Bull podał szokującą informację. Christian Horner został zwolniony po 20 latach. Jego rolę obejmie Laurent Mekies. Zespołowi grozi utrata najlepszego kierowcy.

Stroll ostro skrytykował bolid po dobrym wyniku na Silverstone

Stroll ostro skrytykował bolid po dobrym wyniku na Silverstone

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 lipca 2025

Lance Stroll nie krył zadowolenia pomimo dobrego wyniku w GP Wielkiej Brytanii. Ostro skrytykował bolid. Aston Martin przywiózł ulepszenia na Silverstone.

Youtuberzy i złodziej przyłapani podczas GP Wielkiej Brytanii

Youtuberzy i złodziej przyłapani podczas GP Wielkiej Brytanii

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Minione GP Wielkiej Brytanii upamiętniające 75-lecie Formuły 1 było bez wątpienia świętem motorsportu dla zebranych na Silverstone kibiców. Niestety nie obyło się bez przykrych incydentów. Trzej youtuberzy i jeden złodziej zostali aresztowani w trakcie weekendu przez policję z hrabstwa Northamptonshire.

Szef FIA szydzi z opinii rywala w wyborach

Szef FIA szydzi z opinii rywala w wyborach

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Mohammed Ben Sulayem, obecny szef FIA, wyśmiał pogłoski o „rządach terroru” w światowym organie zarządzającym sportem motorowym. Obiecał przy tym w niedzielę, że nadchodzące wybory na jego stanowisko będą uczciwe i przejrzyste.

Ferrari ma jeszcze czas. Fred Vasseur nadal bez nowego kontraktu

Ferrari ma jeszcze czas. Fred Vasseur nadal bez nowego kontraktu

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Ferrari w końcu zabrało głos w sprawie przyszłości szefa zespołu. Dyrektor generalny wyjawił, że prowadzi rozmowy z Vasseurem. Zapewnia, że jest jeszcze czas na podpisanie nowego kontraktu.

Leclerc i Hamilton chcą odpowiedzi po GP Wielkiej Brytanii

Leclerc i Hamilton chcą odpowiedzi po GP Wielkiej Brytanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 lipca 2025

Leclerc i Hamilton nie są zadowoleni wynikami w GP Wielkiej Brytanii. Obaj zmagali się z problemami w wyścigu. Monakijczyk chce wiedzieć, dlaczego brakowało mu tempa.

GP Wielkiej Brytanii: Norris wygrywa, Hulkenberg sensacją

GP Wielkiej Brytanii: Norris wygrywa, Hulkenberg sensacją

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
6 lipca 2025

Zmieniające się warunki pogodowe podczas GP Wielkiej Brytanii sprawiły, że bardzo dużo się działo. Ostatecznie zwycięski był w tym wszystkim Lando Norris przed Oscarem Piastrim. Ku zaskoczeniu wszystkich swoje pierwsze podium zdobył Nico Hulkenberg.

Pierwsze pole Minardi? Jak Jos Verstappen zaskoczył w roku 2003

Pierwsze pole Minardi? Jak Jos Verstappen zaskoczył w roku 2003

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
6 lipca 2025

Max Verstappen to obecnie absolutna ikona Formuły 1 i motorsportu w ogóle. Jego ojciec Jos ma znacznie skromniejsze osiągnięcia, ale też miał kilka swoich momentów. Jednym z nich był nadzwyczajny wynik w kwalifikacjach do GP Francji w roku 2003, gdy jeździł dla zespołu Minardi.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione