⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

  • Formuła 1
5 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Wiktoria Żupińska

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Carlos Sainz nie sądzi, że Williams będzie gotowy wygrywać w przyszłym roku. Hiszpan marzy o byciu mistrzem świata. Problemy Lewisa Hamiltona to dla niego nic nowego.

Problemy Lewisa Hamiltona to nic nowego

Carlos Sainz w tym roku dołączył do Williamsa po czterech latach w Ferrari. Jego miejsce zajął Lewis Hamilton. Obaj mierzą się z problemami dostosowania się do nowych zespołów. Charles Leclerc regularnie pokonuje siedmiokrotnego mistrza świata, który otwarcie mówi o swoich kłopotach. Alex Albon również jest lepszy od swojego nowego kolegi zespołowego. Tajlandczyk ma 42 punkty w porównaniu do 12. Hiszpana.

Carlos Sainz was left frustrated at Williams for the second race in a row as they ignored their own plans in Imola.

Read more: https://t.co/VmLecWAwnO#CarlosSainz #Imola #F1 pic.twitter.com/9R7agVH1ti

— PlanetF1 (@Planet_F1) May 19, 2025

W wywiadzie dla Motorsport Italia Carlos Sainz powiedział, że sytuacja, w której znalazł się Lewis Hamilton, jest mu dobrze znana. Nie zawsze wszyscy rozumieli trudności, z jakimi musiał się zmierzyć. Dużą przeszkodą w szybkim przystosowaniu się do nowej ekipy jest mała ilość testów.

– Myślę, że dużo się mówi o tym temacie, ponieważ jest świetny kierowca, który mierzy się z problemami związanymi ze zmianą zespołu. Teraz sytuacja, którą znam bardzo dobrze, ponieważ zmieniałem zespół pięć razy, zwróciła uwagę opinii publicznej. Pamiętam, jak byłem w Renault przez rok, w McLarenie przez dwa lata i kiedy powiedziałem, że dostosowuję się do zespołu, nie sądzę, żeby [ludzie – przyp. red.] rozumieli trudności – podzielił się swoimi przemyśleniami kierowca Williamsa.

Williams nie będzie gotowy w przyszłym roku

Carlos Sainz niejednokrotnie powtarza, że dołączył do Williamsa, ponieważ wierzy, że zespół może powrócić na czoło stawki. W Miami i na Imoli Alex Albon nie tylko zakwalifikował się lepiej od Ferrari, lecz także ukończył wyścig na wyższym miejscu od co najmniej jednego kierowcy Scuderii.

Williams poczynił znaczny postęp w stosunku do ubiegłego roku. Obecnie jest piąty w klasyfikacji konstruktorów. Zespół zdobył już ponad trzykrotnie więcej punktów niż łącznie wszystkich w 2024.

Carlos Sainz and Alex Albon have both finished in the top 10 in their last three F1 races 😮

Williams are currently fifth in the Constructors’ standings 🤩 pic.twitter.com/BDf5mgyQTO

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 19, 2025

Ekipa z Grove jako pierwsza ze stawki zaprzestała już prac nad FW47. Inżynierowie całkowicie skupiają się na przyszłorocznym bolidzie. James Vowles liczy na sukces w 2026, ale oczekuje go bardziej w 2027 lub nawet 2028. Pogląd ten podziela Carlos Sainz.

– Myślę, że nie będziemy gotowi w przyszłym roku. Wspaniale byłoby zrobić kolejny krok naprzód, ponieważ oznaczałoby to bycie [na czele stawki – przyp. red.] z najlepszymi zespołami, ale doświadczenie w Ferrari pomogło mi również zrozumieć, że bycie w grupie to jedno, a pokonanie najlepszych zespołów to zupełnie inna sprawa – stwierdził Hiszpan.

Carlos Sainz chce zostać mistrzem świata

Czterokrotny zwycięzca Grand Prix chce pomóc Williamsowi przekształcić się w zespół walczący na czele stawki. Twierdzi, że nie mógł dołączyć do żadnej z czterech obecnie najlepszych ekip, bo żadna go nie chciała. Zrobi więc wszystko, aby wynieść stajnię z Grove na najwyższy poziom.

– Doszedłem do pewnych wniosków, ale zachowuję je dla siebie. Wierzę, że osoby z wewnątrz Formuły 1 doskonale znają powody pewnych wyborów, nie muszę tłumaczyć tego przed mikrofonem. Powiedziałem więc sobie, że jeśli nie mogę przejść do czołowego zespołu, mogę wnieść swój wkład w jego stworzenie, w Williamsie zobaczyłem potencjał na rozpoczęcie pięknej historii – wyjawił kierowca.

W zeszłym roku rozmawiał m.in. z Marcedesem. Toto Wolff jednak był w stanie zaoferować mu jedynie roczny kontrakt, ale ostatecznie wybrał młodego juniora zespołu, Andreę Kimiego Antonellego. Skontaktował się także z Red Bullem, ale komunikacja szybko ustała.

Carlos Sainz on not signing for Red Bull last year 👀 pic.twitter.com/BWz4NmCoW8

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 29, 2025

– Chciałbym wygrać mistrzostwo świata, walczyć z Williamsem o najwyższy cel. To mój projekt życiowy, mieć entuzjazm, motywację i poświęcić wszystko projektowi – wyraził swoje ambicje 30-latek.

Ostatni rok w Ferrari nie był najlepszy

Carlos Sainz w zeszłym roku wygrał dwa Grand Prix. Wielu uznało to za jego najlepszy dotąd sezon w karierze. Sam jednak nie widzi tego w taki sposób. Brak pewności odnośnie tego, gdzie będzie jeździł w 2025, utrudniał mu ściganie.

– To nie był najlepszy rok w mojej karierze, prawdopodobnie sezony, które uważam za najlepsze, to nadal te z okresu McLarena. W Ferrari miałem kilka bardzo mocnych momentów, które pozwoliły mi wygrać, ale najtrudniejszy sezon był zdecydowanie ostatni. Nie wiedziałem, gdzie będę ścigał się w tym roku i nie jest to idealne, aby ścigać się w takich warunkach, aby dać z siebie 100%, trzeba być spokojnym i w otoczeniu takim, jakie mają dzisiaj Max lub Charles, gdzie wiesz wszystko i wszystko kręci się wokół ciebie – podsumował Sainz.

Carlos Sainz's father said he would have "liked" to see his son join Red Bull and go up against Max Verstappen.

Full story here: https://t.co/YpuJdOyDQe pic.twitter.com/TX5yoc0gML

— PlanetF1 (@Planet_F1) May 28, 2025

Hiszpan wspomniał tu o stabilności, którą mogą cieszyć się Max Verstappen i Charles Leclerc ze względu na swoje kontrakty. Obaj mają wieloletnie umowy. Monakijczyk ma pozostać w Ferrari do 2027, z opcją przedłużenia na kolejne 2 lata. Z kolei Holender związany jest z Red Bullem do końca 2028, choć nieustannie powracają spekulacje na temat jego przyszłości w zespole.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Carlos Sainz
  • F1
  • F1 2025
  • Lewis Hamilton
  • Williams

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione