⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
INNPRO ROW Rybnik Logo
36:53
falubaz.png Logo
06.06.2025 18:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

  • Formuła 1
5 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Wiktoria Żupińska

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Carlos Sainz nie sądzi, że Williams będzie gotowy wygrywać w przyszłym roku. Hiszpan marzy o byciu mistrzem świata. Problemy Lewisa Hamiltona to dla niego nic nowego.

Problemy Lewisa Hamiltona to nic nowego

Carlos Sainz w tym roku dołączył do Williamsa po czterech latach w Ferrari. Jego miejsce zajął Lewis Hamilton. Obaj mierzą się z problemami dostosowania się do nowych zespołów. Charles Leclerc regularnie pokonuje siedmiokrotnego mistrza świata, który otwarcie mówi o swoich kłopotach. Alex Albon również jest lepszy od swojego nowego kolegi zespołowego. Tajlandczyk ma 42 punkty w porównaniu do 12. Hiszpana.

Carlos Sainz was left frustrated at Williams for the second race in a row as they ignored their own plans in Imola.

Read more: https://t.co/VmLecWAwnO#CarlosSainz #Imola #F1 pic.twitter.com/9R7agVH1ti

— PlanetF1 (@Planet_F1) May 19, 2025

W wywiadzie dla Motorsport Italia Carlos Sainz powiedział, że sytuacja, w której znalazł się Lewis Hamilton, jest mu dobrze znana. Nie zawsze wszyscy rozumieli trudności, z jakimi musiał się zmierzyć. Dużą przeszkodą w szybkim przystosowaniu się do nowej ekipy jest mała ilość testów.

– Myślę, że dużo się mówi o tym temacie, ponieważ jest świetny kierowca, który mierzy się z problemami związanymi ze zmianą zespołu. Teraz sytuacja, którą znam bardzo dobrze, ponieważ zmieniałem zespół pięć razy, zwróciła uwagę opinii publicznej. Pamiętam, jak byłem w Renault przez rok, w McLarenie przez dwa lata i kiedy powiedziałem, że dostosowuję się do zespołu, nie sądzę, żeby [ludzie – przyp. red.] rozumieli trudności – podzielił się swoimi przemyśleniami kierowca Williamsa.

Williams nie będzie gotowy w przyszłym roku

Carlos Sainz niejednokrotnie powtarza, że dołączył do Williamsa, ponieważ wierzy, że zespół może powrócić na czoło stawki. W Miami i na Imoli Alex Albon nie tylko zakwalifikował się lepiej od Ferrari, lecz także ukończył wyścig na wyższym miejscu od co najmniej jednego kierowcy Scuderii.

Williams poczynił znaczny postęp w stosunku do ubiegłego roku. Obecnie jest piąty w klasyfikacji konstruktorów. Zespół zdobył już ponad trzykrotnie więcej punktów niż łącznie wszystkich w 2024.

Carlos Sainz and Alex Albon have both finished in the top 10 in their last three F1 races 😮

Williams are currently fifth in the Constructors’ standings 🤩 pic.twitter.com/BDf5mgyQTO

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 19, 2025

Ekipa z Grove jako pierwsza ze stawki zaprzestała już prac nad FW47. Inżynierowie całkowicie skupiają się na przyszłorocznym bolidzie. James Vowles liczy na sukces w 2026, ale oczekuje go bardziej w 2027 lub nawet 2028. Pogląd ten podziela Carlos Sainz.

– Myślę, że nie będziemy gotowi w przyszłym roku. Wspaniale byłoby zrobić kolejny krok naprzód, ponieważ oznaczałoby to bycie [na czele stawki – przyp. red.] z najlepszymi zespołami, ale doświadczenie w Ferrari pomogło mi również zrozumieć, że bycie w grupie to jedno, a pokonanie najlepszych zespołów to zupełnie inna sprawa – stwierdził Hiszpan.

Carlos Sainz chce zostać mistrzem świata

Czterokrotny zwycięzca Grand Prix chce pomóc Williamsowi przekształcić się w zespół walczący na czele stawki. Twierdzi, że nie mógł dołączyć do żadnej z czterech obecnie najlepszych ekip, bo żadna go nie chciała. Zrobi więc wszystko, aby wynieść stajnię z Grove na najwyższy poziom.

– Doszedłem do pewnych wniosków, ale zachowuję je dla siebie. Wierzę, że osoby z wewnątrz Formuły 1 doskonale znają powody pewnych wyborów, nie muszę tłumaczyć tego przed mikrofonem. Powiedziałem więc sobie, że jeśli nie mogę przejść do czołowego zespołu, mogę wnieść swój wkład w jego stworzenie, w Williamsie zobaczyłem potencjał na rozpoczęcie pięknej historii – wyjawił kierowca.

W zeszłym roku rozmawiał m.in. z Marcedesem. Toto Wolff jednak był w stanie zaoferować mu jedynie roczny kontrakt, ale ostatecznie wybrał młodego juniora zespołu, Andreę Kimiego Antonellego. Skontaktował się także z Red Bullem, ale komunikacja szybko ustała.

Carlos Sainz on not signing for Red Bull last year 👀 pic.twitter.com/BWz4NmCoW8

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 29, 2025

– Chciałbym wygrać mistrzostwo świata, walczyć z Williamsem o najwyższy cel. To mój projekt życiowy, mieć entuzjazm, motywację i poświęcić wszystko projektowi – wyraził swoje ambicje 30-latek.

Ostatni rok w Ferrari nie był najlepszy

Carlos Sainz w zeszłym roku wygrał dwa Grand Prix. Wielu uznało to za jego najlepszy dotąd sezon w karierze. Sam jednak nie widzi tego w taki sposób. Brak pewności odnośnie tego, gdzie będzie jeździł w 2025, utrudniał mu ściganie.

– To nie był najlepszy rok w mojej karierze, prawdopodobnie sezony, które uważam za najlepsze, to nadal te z okresu McLarena. W Ferrari miałem kilka bardzo mocnych momentów, które pozwoliły mi wygrać, ale najtrudniejszy sezon był zdecydowanie ostatni. Nie wiedziałem, gdzie będę ścigał się w tym roku i nie jest to idealne, aby ścigać się w takich warunkach, aby dać z siebie 100%, trzeba być spokojnym i w otoczeniu takim, jakie mają dzisiaj Max lub Charles, gdzie wiesz wszystko i wszystko kręci się wokół ciebie – podsumował Sainz.

Carlos Sainz's father said he would have "liked" to see his son join Red Bull and go up against Max Verstappen.

Full story here: https://t.co/YpuJdOyDQe pic.twitter.com/TX5yoc0gML

— PlanetF1 (@Planet_F1) May 28, 2025

Hiszpan wspomniał tu o stabilności, którą mogą cieszyć się Max Verstappen i Charles Leclerc ze względu na swoje kontrakty. Obaj mają wieloletnie umowy. Monakijczyk ma pozostać w Ferrari do 2027, z opcją przedłużenia na kolejne 2 lata. Z kolei Holender związany jest z Red Bullem do końca 2028, choć nieustannie powracają spekulacje na temat jego przyszłości w zespole.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Carlos Sainz
  • F1
  • F1 2025
  • Lewis Hamilton
  • Williams

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Szefowie zespołów F1 na bakier z Niemcami

Szefowie zespołów F1 na bakier z Niemcami

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
6 czerwca 2025

Szefowie zespołów F1 nie mają łatwego życia w ostatnim czasie. Co weekend muszą się mierzyć z niewygodnymi pytaniami i komentarzami niektórych ekspertów. Na ostre odpowiedzi zdecydowali się niedawno Christian Horner i Andrea Stella wobec Ralfa Schumachera i Nico Rosberga.

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Carlos Sainz nie sądzi, że Williams będzie gotowy wygrywać w przyszłym roku. Hiszpan marzy o byciu mistrzem świata. Problemy Lewisa Hamiltona to dla niego nic nowego.

Bloki ślizgowe bolidów F1 – jest decyzja FIA

Bloki ślizgowe bolidów F1 – jest decyzja FIA

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Bloki ślizgowe, które znajdują się pod podłogą bolidów F1 były jednym z istotniejszych tematów minionego GP Hiszpanii. W trakcie weekendu testowano te wykonane ze stali nierdzewnej, aby wywoływały mniej iskier spod bolidów i nie powodowały pożarów traw przy torze. FIA wydała już werdykt po testach.

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Szef zespołu McLaren, Andrea Stella, nie ukrywał swojej radości po dublecie w GP Hiszpanii. Włoch i inni członkowie ekipy otrzymali jednak zadanie domowe od aktualnego lidera klasyfikacji generalnej.

Red Bull szykuje kolejną zmianę w składzie?

Red Bull szykuje kolejną zmianę w składzie?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Stajnia z Milton Keynes dała Yukiemu Tsunodzie duży kredyt zaufania od GP Japonii. Jednak Japończyk nie skraca dystansu do Maxa Verstappena i nie broni się wynikami. Brak progresu w kolejnych rundach może wymusić na Red Bullu kolejną zmianę partnera aktualnego 4-krotnego mistrza świata.

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Niepewne występy Franco Colapinto za kierownicą tegorocznego bolidu Alpine F1 Team mogą sprawić, że również Argentyńczyk zostanie zdjęty przez kierownictwo ekipy z Enstone. Jego potencjalnym następcą może być Mick Schumacher.

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Helmut Marko nie rozumie reakcji Maxa Verstappena. Twierdzi, że Holendra poniosły emocje. Przyznaje, że przyczyniły się do tego złe decyzje.

Briatore się wypiera: Nigdy z nim o tym nie rozmawiałem

Briatore się wypiera: Nigdy z nim o tym nie rozmawiałem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Flavio Briatore, obecnie konsultant wykonawczy w zespole Alpine, zapytany o aferę "Crashgate" z roku 2008, zaprzecza zeznaniom Nelsona Piqueta Jr. Włoch powołuje się też na wyrok Francuskiego Sądu Najwyższego.

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Charles Leclerc: Mieliśmy szczęście. Oba Ferrari z problemami

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Charles Leclerc miał szczęście w Grand Prix Hiszpanii. Przyznał, że bez neutralizacji nie zdobyłby podium. Okazuje się, że oba Ferrari miały problem w wyścigu.

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hülkenberg zdobył sensacyjne piąte miejsce w GP Hiszpanii. Oscar Piastri wygrał już piąty wyścig w sezonie. Maxa Verstappena poniosły emocje. Kto wykorzystał okazję, a kto ją zmarnował? Oto nasz werdykt.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione