⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Charles Leclerc sięga po ekstremalne rozwiązania. Ferrari widzi efekty

Charles Leclerc sięga po ekstremalne rozwiązania. Ferrari widzi efekty

  • Formuła 1
2 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

Charles Leclerc sięga po ekstremalne rozwiązania. Ferrari widzi efekty

Charles Leclerc ma przewagę nad kolegą zespołowym. Od Grand Prix Chin pokonuje Lewisa Hamiltona w kwalifikacjach i wyścigach. Sekret tkwi w ekstremalnych ustawieniach.

Charles Leclerc rośnie w siłę

Charles Leclerc już raz pokonał 7-krotnego mistrza świata i to w pierwszym sezonie z Ferrari. Dwa lata spędzone u boku Sebastiana Vettela, który ma na koncie cztery tytuły mistrzowskie, pokazały, że Monakijczyk jest przyszłością zespołu. Teraz mierzy się z Lewisem Hamiltonem, statystycznie najlepszym kierowcą w historii F1. Pomijając zwycięstwo Brytyjczyka w sprincie w Chinach, jak dotąd Leclerc radzi sobie bardzo dobrze.

Z każdym kolejnym wyścigiem znajduje sposób, aby polepszyć swoje występy. W Arabii Saudyjskiej zdobył pierwsze podium dla Ferrari w Grand Prix w tym sezonie. Charles Leclerc wyjawił, że znalazł odpowiednie ustawienie bolidu, które pozwala mu zmaksymalizować wyniki. Wiadomo, że poszedł dość w agresywnym kierunku, co zmusiło go do zmodyfikowania stylu jazdy, bo auto ma tzw. „ostry przód”

Lewis Hamilton: "The upgrades are definitely working."

Charles Leclerc…https://t.co/GvqGy3VUs2#F1 pic.twitter.com/wiQXaR1m7I

— PlanetF1 (@Planet_F1) April 12, 2025

– Oczywiście nie zdradzę zbyt wielu szczegółów, ale to [ustawienia – przyp. red] uczyniło bolid trochę bardziej trudnym, bardzo, bardzo ostrym [czułym na przedniej osi – przyp. red.]. I to jest dość trudne w prowadzeniu, szczególnie gdy znajdujesz się na granicy w kwalifikacjach. Ale to jest coś, co lubię, co zawsze lubiłem w trakcie mojej kariery. Ponowne zmodyfikowanie wszystkiego w bolidzie, żeby pójść w tym kierunku zajmuje parę wyścigów, a to jest proces, przez który przechodzimy i w ostatnich GP to się opłaciło – Charles Leclerc wyjawił dziennikarzom The Race.

Lepszy od mistrza świata

Charles Leclerc wyjaśnił, że nadal pracuje ze swoimi inżynierami nad udoskonaleniem ustawień, ale jak dotąd przynoszą one rezultaty. W ostatnich trzech kwalifikacjach do Grand Prix był szybszy od Hamiltona kolejno o 0,311 s, 0,597 s i 0,531 s.

Monakijczyk czuje się lepiej z precyzyjniejszym przodem bolidu, co oczywiście w rezultacie powoduje zmniejszenie stabilności w tylnej części auta. Leclerc radzi sobie z tym bardzo dobrze, w przeciwieństwie do Hamiltona. Nie przepada za to za podsterownością. Znacznie lepiej od swojego kolegi zespołowego toleruje zwiększoną niestabilność przy wejściach w szybkie zakręty. Wyniki absolwenta Ferrari Driver Academy pokazują, że dobrze zaadaptował się do charakterystyki SF-25.

Lewis Hamilton had a message for his fans in London today 🙌📈 pic.twitter.com/4X8rbhHXs9

— Autosport (@autosport) April 25, 2025

– Inżynierowie, z którymi pracuję są przyzwyczajeni do ustawiania bolidu pod innego kierowcę i inny styl jazdy, a ja jestem przyzwyczajony do jeżdżenia autem z innym stylem jazdy. To jest więc kombinacja różnych czynników – Lewis Hamilton tłumaczył swoje problemy na wczorajszej konferencji prasowej w Miami.

Podobne ustawienia

Lewis Hamilton od paru tygodni otwarcie mówi, że nie wie, z czego tak naprawdę wynikają jego problemy. W Arabii Saudyjskiej ukończył wyścig prawie 31 sekund za Leclerkiem, co skłoniło go do wyznania, że jest zagubiony i nie wie, jakie są powodu jego deficytu.

Wcześniej Hamilton miał nadzieję, że nowa podłoga poprawi jego sytuację. Niestety, oczekiwania się nie spełniły. Ferrari ma miękkie tylne zawieszenie, a wiadomo, że mistrz świata preferuje bardziej sztywno ustawione auto i stabilny tył. Do tego dochodzą jego kłopoty z adaptacją stylu jazdy do obecnej generacji bolidów. Przez swoje przyzwyczajenia, nie jest w stanie osiągnąć maksimum możliwości i całkowicie odblokować swojego potencjału, nawet jeśli jego wyniki nie są najgorsze.

Charles Leclerc has overtaken Sebastian Vettel as the driver who has scored the most points with Ferrari 🔥#JapaneseGP pic.twitter.com/QIlkunyEcO

— Motorsport.com (@Motorsport) April 6, 2025

Według Charlesa Leclerka, ustawienia jego i Lewisa Hamiltona teraz są znacznie bardziej zbliżone niż wcześniej. Sugeruje to, że 40-latek nie do końca czuje się komfortowo z ekstremalnym podejściem, które wybrał jego kolega zespołowy. Tym gorzej dla niego, bo wygląda na to, że SF-25 działa najlepiej właśnie wtedy, gdy kierowca podąży w tym bardziej ,,drastycznym” kierunku.

– Zawsze bardzo, bardzo trudno porównać odczucia kierowców, bo jeśli nie czujesz się komfortowo, to zawsze jest coś, z czym zmagasz się bardziej niż inny kierowca i dlatego nie możesz jechać szybko. Jeśli chodzi o mnie, w tym roku poszliśmy w dość ekstremalnych kierunkach pod względem ustawień, aby wycisnąć z samochodu trochę więcej, więc czuję, że muszę zmienić całkiem sporo w swoim stylu jazdy, aby dostosować się do nowych wymagań tego samochodu – odpowiedział Leclerc przed Grand Prix Miami.

Dodał, że rozumie, że pewne rzeczy są dla niego naturalne po siedmiu latach w Ferrari. Chodzi o sposób funkcjonowania zespołu, pracy z inżynierami, znajomość narzędzi i metod działania. Jak sam jednak powiedział, czuje, że w tym roku jeździ zupełnie inaczej, bo SF-25 wymaga innych ustawień i stylu jazdy.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • Ferrari
  • Lewis Hamilton
  • Scuderia Ferrari

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Pierwsze zwycięstwo Ferrari w F1 – Silverstone 1951

Pierwsze zwycięstwo Ferrari w F1 – Silverstone 1951

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
14 lipca 2025

14 lipca to jeden z wyjątkowych dni w historii Ferrari. Właśnie tego dnia podczas GP Wielkiej Brytanii 1951 ekipa z Maranello osiągnęła swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Zawdzięcza to Argentyńczykowi José Froilánowi Gonzálezowi.

Ferrari ma jeszcze czas. Fred Vasseur nadal bez nowego kontraktu

Ferrari ma jeszcze czas. Fred Vasseur nadal bez nowego kontraktu

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
8 lipca 2025

Ferrari w końcu zabrało głos w sprawie przyszłości szefa zespołu. Dyrektor generalny wyjawił, że prowadzi rozmowy z Vasseurem. Zapewnia, że jest jeszcze czas na podpisanie nowego kontraktu.

Leclerc i Hamilton chcą odpowiedzi po GP Wielkiej Brytanii

Leclerc i Hamilton chcą odpowiedzi po GP Wielkiej Brytanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 lipca 2025

Leclerc i Hamilton nie są zadowoleni wynikami w GP Wielkiej Brytanii. Obaj zmagali się z problemami w wyścigu. Monakijczyk chce wiedzieć, dlaczego brakowało mu tempa.

Charles Leclerc rozczarowany swoją formą w kwalifikacjach

Charles Leclerc rozczarowany swoją formą w kwalifikacjach

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 lipca 2025

Charles Leclerc nie krył frustracji po kwalifikacjach do GP Wielkiej Brytanii. Monakijczyk jest rozczarowany swoją formą w sesjach. Okazało się, że winą może być nieokreślony problem, z jakim zmaga się Ferrari.

Ferrari będzie testować na Mugello. Czeka ich ważna decyzja

Ferrari będzie testować na Mugello. Czeka ich ważna decyzja

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Ferrari nie podjęło jeszcze decyzji o kluczowym ulepszeniu. Zespół będzie testował na torze Mugello w lipcu. Stajnia z Maranello chce sprawdzić nowe tylne zawieszenie.

Ecclestone wywołał burzę w sieci swoją opinią

Ecclestone wywołał burzę w sieci swoją opinią

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
2 lipca 2025

Bernie Ecclestone był obecny na minionym GP Austrii, gdzie na podium wręczył Lando Norrisowi medal za wygraną w wyścigu. Były szef F1 wypowiedział się także dla telewizji Sky Sports nt. jednego z kierowców i jego zespołu. Jego opinia spotkała się z falą krytyki ze strony kibiców tego zawodnika.

Hamilton nadal ma problemy. Chce, aby Ferrari skupiło się na 2026

Hamilton nadal ma problemy. Chce, aby Ferrari skupiło się na 2026

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
1 lipca 2025

To nie koniec problemów Lewisa Hamiltona. Ferrari przywiozło ulepszenia do Austrii. Siedmiokrotny mistrz świata nadal ma trudności z adaptacją do SF-25. Sugeruje, że czas skupić się na przyszłorocznym bolidzie.

Grand Prix Austrii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Austrii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
30 czerwca 2025

Bortoleto zdobył pierwsze punkty w F1. Norris wygrał Grand Prix Austrii. Antonelli wjechał w Verstappena, a Williams zaliczył podwójny DNF. Alpine znowu nie zdobyło punktów. Kto zaskoczył, a kto nie wykorzystał swojej szansy? Oto nasz werdykt.

Montezemelo i McLaren połączyli siły. Włoch przeszedł do rywali

Montezemelo i McLaren połączyli siły. Włoch przeszedł do rywali

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
27 czerwca 2025

Luca di Montezemelo przeszedł do rywali. Były prezydent Ferrari został właśnie dyrektorem spółki McLarena. W kwietniu krytykował stajnię z Maranello.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione