⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
Lokomotiv Daugavpils Logo
24:18
OPO.png Logo
14.06.2025 15:15
LIVE
Autona Unia Tarnów Logo
53:31
ostrovia.png Logo
14.06.2025 14:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

  • Formuła 1
13 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 12 minut

Adrian Januszkiewicz

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

W tym tygodniu poznaliśmy już kalendarz Formuły 1 na rok 2026. Względem tegorocznego nie ma znaczących zmian. Te prawdopodobnie zaczną się za 2 lata.

Kalendarz F1 2027. Priorytetem rynek amerykański

Kalendarz F1 2027 prawdopodobnie będzie inny od tego na rok 2026 i obecny. Po usunięciu kilku wyścigów i zrobieniu jednego rotacyjnym, właściciel praw komercyjnych F1, Liberty Media, ma teraz zapas poniżej górnego limitu 24 rund w roku.

Stefano Domenicali, CEO Formuły 1, wcześniej chwalił się dziesiątkami miejsc, które chcą dołączyć do kalendarza. Dwa z najnowszych wydarzeń wskazują na kierunek obrany przez Liberty Media.

Wyścig w Miami, który niedawno dołączył do kalendarza, w zeszłym miesiącu doczekał się przedłużenia umowy o dekadę. Ma zatem pewne miejsce na dłuższą metę.

Zandvoort to klasyczny obiekt, który został unowocześniony do obecnych standardów zaledwie 5 lat temu. Jest tor domowy dla Maxa Verstappena i zawsze przyciąga tłumy entuzjastycznych fanów. Wyścig w przyszłym roku będzie jego ostatnim.

Chociaż zniknięcie niderlandzkiego obiektu z harmonogramu na 2027 rok jest już potwierdzone, dalsze zmiany wydają się prawdopodobne. F1 nie powróci do Imoli w przyszłym roku, a perspektywy powrotu przy utrzymaniu wyścigu w Monzie wydają się mało prawdopodobne. Domenicali niedawno powiedział, że popyt na wyścigi F1 jest tak wysoki, że trudno jest uzasadnić organizowanie wielu wyścigów w tym samym kraju. Nie dotyczy to jednak priorytetowego rynku dla F1, czyli USA.

Hiszpania będzie miała dwie rundy w 2026 roku, ale prawdopodobnie będzie to jednorazowe. Madryt przejmie GP Hiszpanii w przyszłym roku. Z kolei Circuit de Catalunya, który gościł wyścig w każdym z ostatnich 35 lat, ma mieć rundę pożegnalną pod inną nazwą.

Niepewna przyszłość GP Hiszpanii. Madring ma kłopoty prawne

Inne wydarzenia nie podpisały jeszcze umów na powrót F1 po 2026 roku. Jednak kilka z nich prawdopodobnie okaże się formalnościami, takimi jak wyścigi w Las Vegas i Baku. Jeśli F1 zamierza nadal organizować trzy rundy rocznie w Stanach Zjednoczonych, będzie musiała odnowić umowę z Circuit of the Americas lub znaleźć inne miejsce.

Kalendarz F1 2027: Jeśli F1 zamierza nadal organizować 3 rundy rocznie w USA, będzie musiała odnowić umowę z COTA lub znaleźć inne miejsce.
Fot. Antonin Vincent / Scuderia Ferrari

Będzie mniej rund w Europie

Ale nawet jeśli wszystkie te miejsca zostaną zajęte, F1 prawdopodobnie stanie w obliczu redukcji liczby rund europejskich o dwie w 2027 roku. Kolejne miejsce będzie zwalniane naprzemiennie w latach po 2026 roku, od kiedy Spa-Francorchamps będzie organizować GP Belgii tylko w sezonach nieparzystych.

Jakie wydarzenie mogłoby zająć lukę po Spa, która przypada na połowę lipca przyszłego roku? Przeniesienie serii poza Europę kłóciłoby się z pragnieniem F1, aby usprawnić logistykę między wyścigami. Ale powrót do Katalonii lub Imoli oznaczałby nie tylko dwa wyścigi w tym samym kraju, ale także dwie wizyty w odstępie kilku tygodni: rundy w Monzie i Madrycie zaplanowano na wrzesień przyszłego roku.

Ironicznie, najlepszą opcją na tę lukę mógłby być Zandvoort. Jednak, jak zauważyli jego promotorzy w zeszłym roku, ryzyko finansowe związane z organizacją wyścigu F1 jest znaczne. Niekoniecznie zmniejsza się je, jeśli wyścig odbywa się tylko w latach naprzemiennych. Koszty mogą zostać obniżone, ale tak samo dochód z biletów.

Kalendarz F1 2027 może objąć rundę w Afryce i dodatkową w Azji

Jeśli chodzi o dwie pozostałe regularne luki, kilka możliwych miejsc deklaruje zainteresowanie przyjęciem F1.

Tajlandia podjęła ostatnią z serii prób dołączenia do kalendarza. Poprzednie próby przyjęcia F1 napotkały problemy polityczne, zaczynając od planu wyścigu w Bangkoku 10 lat temu. Nowa próba zorganizowania GP Tajlandii napotkała przeszkodę w zeszłym roku. Premier Srettha Thavisin, który spotkał się z Domenicalim, aby omówić projekt, musiał odejść po tym, jak sąd konstytucyjny Tajlandii uznał, że złamał zasady etyczne.

Jednak po spotkaniu z następczynią Thavisina, Paetongtarn Shinawatrą, Domenicali pozytywnie wypowiadał się o ich „imponujących planach zorganizowania wyścigu w Bangkoku”. Shinawatra wzięła udział w GP Monako w zeszłym miesiącu i spotkała się z Alexandrem Albonem w garażu Williamsa.

GP Tajlandii w F1? Albon zaciera ręce

Jeśli gwiazdy wydają się sprzyjać Tajlandii, to jeszcze nie sprzyjają często deklarowanemu pragnieniu F1, aby dodać wyścig w Afryce. Tylko Republika Południowej Afryki (1962-93) i Maroko (1958) wcześniej organizowały Grand Prix na Czarnym Kontynencie. Rząd tego pierwszego kraju poprosił o wyrażenie zainteresowania. Wśród możliwych opcji jest powrót na tor wyścigowy Kyalami poza Johannesburgiem lub wyścig uliczny w Kapsztadzie. Możliwy jest także powrót nad Morze Śródziemne oraz wyścig w Rwandzie.

Kolejny kraj dołącza do afrykańskiego wyścigu o F1

Kalendarz F1 2027 może obejmować GP Tajlandii. Mark Webber podczas show na ulicach Bangkoku w 2010 r.
Fot. AFP / Getty Images

Arabia Saudyjska przeniesie wyścig z Dżuddy

Następnie jest projekt Qiddiya w Arabii Saudyjskiej, w którym pieniądze nie grają roli. Czy jej ekstrawagancki tor zajmie miejsce Dżuddy, jak pierwotnie planowano, czy też zamierzają zamknąć kalendarz mistrzostw? Budżet władz na „sportwashing” wydaje się nieograniczony. Z pewnością wystarczyłby, aby złagodzić wszelkie obawy Formuły 1 dotyczące organizacji więcej niż jednego wyścigu w tym samym kraju.

Pandemia Covid-19 pokrzyżowała plany Liberty Media dotyczące zwiększenia przychodów F1 poprzez rozszerzenie kalendarza. Teraz sytuacja uległa poprawie z pełną listą dwóch tuzinów wyścigów. Wartość brakujących miejsc rośnie. Ponad połowa z nich jest zarezerwowana do lat 30. XXI wieku. W czasach, gdy zainteresowanie F1 gwałtownie wzrasta, ci, którzy chcą mieć kawałek akcji, będą musieli zapłacić większe sumy.

Zdjęcie otwierające: Marian Chytka / MCH PHOTO / Renault SAS

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • Kalendarz F1

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

George Russell nie martwi się brakiem nowego kontraktu. Mercedes ma teraz ważniejsze rzeczy do załatwienia. Rozumie zainteresowanie Maxem Verstappenem.

Treningi GP Kanady: mieszany piątek 13-go | Podsumowanie

Treningi GP Kanady: mieszany piątek 13-go | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

Piątkowe sesje treningowe przed GP Kanady nie dały nam jeszcze jasnego obrazu, kto będzie zdecydowanym faworytem w Montrealu. Pozytywnie kończą je jednak Red Bull i Mercedes.

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

W tym tygodniu poznaliśmy już kalendarz Formuły 1 na rok 2026. Względem tegorocznego nie ma znaczących zmian. Te prawdopodobnie zaczną się za 2 lata.

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać. Grozi mu zakaz jazdy w wyścigu, ale nie myśli o tym. Kierowca ufa swoim umiejętnościom.

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Fernando Alonso jest zaskoczony trudnościami rywali. Powiedział, że Aston Martin musi radzić sobie z większymi problemami. Zespół jest jednak zmotywowany obecnością Adriana Neweya.

George Russell: Max Verstappen zapłacił wysoką cenę

George Russell: Max Verstappen zapłacił wysoką cenę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

George Russell docenia przeprosiny Maxa Verstappena. Jest zaskoczony, że mistrz świata wziął odpowiedzialność na siebie. Przyznaje, że Holender zapłacił wysoką cenę.

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

Wiktoria Żupińska

  • Felietony
12 czerwca 2025

Przyszłość szefa zespołu jest kwestionowana. Media skupiają się na formie mistrza świata. Jednak Hamilton i Vasseur nie są problemem. Ferrari potrzebuje twardego resetu na najwyższym szczeblu.

Niepewna przyszłość GP Hiszpanii. Madring ma kłopoty prawne

Niepewna przyszłość GP Hiszpanii. Madring ma kłopoty prawne

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
12 czerwca 2025

Grand Prix Hiszpanii może się nie odbyć. Przyszłość toru w Madrycie stoi pod znakiem zapytania. Organizatorzy Madringu mają kłopoty prawne.

George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
11 czerwca 2025

George Russell przestrzega Formułę 1, która nie może brać swojej popularności za pewnik. Mistrzostwo znajduje się w krytycznym momencie. F1 powinna zachować ostrożność, bo wszystko może się rozpaść.

Kalendarz F1 2026. Mistrzostwa na dłużej w Europie

Kalendarz F1 2026. Mistrzostwa na dłużej w Europie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
10 czerwca 2025

Formuła 1 przedstawiła dziś oficjalny kalendarz na sezon 2026. Względem obecnego liczba wyścigów pozostaje bez zmian. Które weekendy będą obejmowały wyścig sprinterski, jeszcze oficjalnie nie wiadomo.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione