W sobotnim sprincie najlepszy okazał się Pepe Marti. Natomiast w niedzielę bezkonkurencyjny był Leonardo Fornaroli, który mimo 5-sekundowej kary wygrał wyścig. Drugi dojechał Roman Stanek i zapewnili dublet dla Invicty.
Walka do końca w sprincie
Pepe Marti pewnie utrzymał prowadzenie, natomiast Lindblad pokonał Dunne’a w pojedynku o drugą pozycję. Mini uderzył w tył Stanka i Czech obrócił się. Najszybszy kierowca wczorajszych kwalifikacji spadł na sam koniec stawki. Roman bardzo szybko wyprzedził Miyatę i Estersona, ale były minimalne szanse na punkty w sprincie. Mini otrzymał 10 sekund kary za kolizję z rywalem.
8. okrążenie i Lindblad zaatakował od wewnętrznej w jedynce zespołowego kolegę. Marti jednak odpowiedział w kolejnym zakręcie i pozostał na prowadzeniu. Lindblad stracił DRS do Hiszpana i musiał skupić się na obronie 2. pozycji, ponieważ Dunne był tuż za nim. Inżynier Brytyjczyka mówił mu, żeby zadbał bardziej o opony, ponieważ będzie to istotne na sam koniec sprintu. Podczas 16. okrążenia pojawiła się żółta flaga, Villagomez zgubił lewą lotkę przedniego skrzydła po kolizji z Cordeelem. Mini zjechał do pit-lane wymienić opony i odbyć otrzymaną wcześniej karę.
19. kółko i Dunne popisał się bardzo późnym i odważnym atakiem w jedynce, ale był to udany manewr i wyprzedził Lindblada. Victor Martins również próbował wyprzedzić juniora Red Bulla, ale został przyblokowany. Wykorzystał to Jak Crawford, który zyskał pozycje kosztem Francuza. Lindblad kompletnie stracił tempo i bronił się jak tylko mógł, aby pozostać na ostatnim stopniu podium. Pierwsza dwójka uciekła od niego już na 5 sekund. Awaria w bolidzie Montoyi przerwała ten pojedynek, Kolumbijczyk zatrzymał się na prostej startowej. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.
3 okrążenia do końca i zawodnicy wrócili do rywalizacji. Marti utrzymał prowadzenie, Browning natomiast wyprzedził Martinsa i awansował na 5. miejsce. Ostatnie kółko wyścigu i Crawford w końcu pokonał Lindblada, klasyczny manewr do pierwszego zakrętu. Dunne nie poddawał się i próbował wymusić błąd na Martim. Zobaczyliśmy świetną walkę do samej linii mety, Dunne był po wewnętrznej w ostatnim zakręcie, ale Marti zdołał utrzymać prowadzenie i wygrać sprint. Tuż za nim dojechał Dunne, a trzeci Crawford.
Wieczorem dostaliśmy informacje o kilku karach, z tego powodu z punktów wyleciał Lindblad i Browning.
Zwycięstwo Fornaroliego mimo kary
Roman Stanek pierwszy raz wygrał kwalifikacje w F2 i startował dzisiaj z pole position. Okrążenie formujące rozpoczęło się z lekkim opóźnieniem i za samochodem bezpieczeństwa. W F3 były deszczowe warunki, ale zawodnicy F2 założyli już slicki. Lotny start i Czech pewnie utrzymał prowadzenie, tuż za nim zespołowy kolega, Leonardo Fornaroli. Przez chwile pojawiła się żółta flaga, winowajcą był Miyata, który najechał na mokrą część toru i obrócił się.
Chwilę później na prostej startowej zaczął unosić się dym z bolidu Cordeela. Belg zatrzymał się obok porządkowych i spowodowało to wirtualną neutralizację. Kierowcy nie mogli przez to odbyć obowiązkowego pit-stopu. Końcówka 7. okrążenia i ponownie pojawiła się zielona flaga. Lindblad wykorzystał walkę Goethe z Durksenem i wyprzedził ich obu. Brytyjczyk był na alternatywnej strategii i jechał na pośrednich oponach. Victor Martins kolejnym pechowcem tego wyścigu i zatrzymał się na środku toru w trzecim sektorze. Jednak ponownie był to tylko wirtualny samochód bezpieczeństwa.
Kiedy pojawiła się zielona flaga Goethe próbował wyprzedzić Lindblada, ale kompletnie przestrzelił przedostatni zakręt. Wykorzystał to Dunne, który w jedyne pokonał również Durksena. Lider wyścigu, Roman Stanek, zaczął narzekać na swoje opony. Marti w dwóch pierwszych zakrętach świetnie wyprzedził Goethe i Miniego. Browning i Durksen jako pierwsi z czołówki zjechali do pit-lane. Zaraz po nich mechaników odwiedzili Stanek i Crawford. Fornaroli wyjechał ze sporą przewagą przed Stankiem i wirtualnie był na prowadzeniu. Dunne po pit-stopie nie mógł znaleźć tempa i został wyprzedzony przez Durksena oraz Goethe.
Fornaroli otrzymał 5 sekund kary za przekroczenie prędkości w pit-lane. Verschoor jako pierwszy z alternatywnej strategii zjechał po miękkie opony. Zaraz po nim Lindblad i wyjechał wirtualnie na 5. miejscu. Kierowcy na nowych oponach mieli spore problemy, aby rozgrzać nowe opony. 28. okrążenie Crawford zaatakował Stanka od wewnętrznej w jedynce, ale zdołał odzyskać miejsce w dojeździe do dwójki. Fornaroli uciekł im na 5 sekund dzięki temu. Włoch cały czas powiększał swoją przewagę, a Crawford nie mógł sobie poradzić ze Stankiem.
Fornaroli miał 5 sekund kary, ale mimo to wygrał wyścig. Drugi dojechał Stanek zapewniając dublet dla Invicty. Na ostatnim stopniu podium stanął Jak Crawford.
Klasyfikacja generalna F2
Leonardo Fornaroli ma obecnie 154 punkty, drugi Jak Crawford 137 punktów. Natomiast najlepszą trójkę zamyka Richard Verschoor, który posiada 135 „oczek”.
Klasyfikacja F2 2025. Aktualna punktacja kierowców i zespołów
Następna runda F2: 5-7 września Monza
Zawodnicy otrzymają aż miesiąc przerwy i na początku wrześniu pojawią się we Włoszech. Jeden z najlepiej znanych torów dla juniorów, czyli oczywiście Monza, zwana również świątynią prędkości. Rok temu w sprincie najlepszy był Oliver Bearman, a w wyścigu głównym zwyciężył startujący z końca stawki, Gabriel Bortoleto.
Kalendarz F2 2025. Gdzie i kiedy pojadą pretendenci do F1?
Wyniki sprintu F2 2025 na Hungaroringu
Fot. FIAWyniki wyścigu F2 2025 na Hungaroringu
Fot. FIAAby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!