⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » F2: Gabriele Mini z pole position | Podsumowanie kwalifikacji

F2: Gabriele Mini z pole position | Podsumowanie kwalifikacji

  • Formuła 1
14 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Krzysztof Jankowski

F2: Gabriele Mini z pole position | Podsumowanie kwalifikacji

Sezon Formuły 2 dopiero się rozpoczął, a już mamy pierwsze niespodzianki. Pole position w inauguracyjnych kwalifikacjach wywalczył bez większych trudności Gabriele Mini, który wcześniej przejechał w F2...ledwie dwa wyścigi.

!!! Aktualizacja, godz. 12:50: Już po zakończeniu sesji kwalifikacyjnej sędziowie zbadali incydent między Gabriele Minim i Jakiem Crawfordem. Uznano, że Włoch w końcowej części czasówki zablokował Amerykanina w zakręcie nr 4. Mini złamał tym samym art. 31.6 Regulacji Sportowych F2, za co został ukarany karą przesunięcia o 3 miejsca na starcie obu wyścigów. Pole position przypadło zatem Victorowi Martinsowi.

Wejście smoka Fornaroliego

Na pierwsze fajerwerki w tegorocznej F2 nie trzeba było długo czekać. W toku kilku pierwszych okrążeń „rozgrzewkowych”, kiedy kierowcy dopiero szukają sobie miejsca do przyspieszenia, w ostatnim zakręcie toru zderzyli się Oliver Goethe i Max Esterson. Winowajcą był drugi z nich; Amerykanin przypłacił swój błąd połamanym zawieszeniem, resztę sesji spędził zresztą w boksach.

W tym samym czasie pierwsze kółka z kwalifikacyjnym tempem zaczęli wykręcać Victor Martins i Joshua Durksen. Początkowo wydawało się, że przewagę mieć będą kierowcy dysponujący doświadczeniem z poprzedniego sezonu i znajomością maszynerii. Wypada bowiem wspomnieć, że w tym sezonie F2 zawodnicy ponownie ścigają się modelami Dallara F2 2024, wprowadzonymi w zeszłym roku. Zbudowano je na podobieństwo maszyn F1, w dużej mierze wykorzystują efekt przypowierzchniowy.

Z taką maszyną bardzo dobrze radził sobie Victor Martins. Francuz był najszybszy w sesji treningowej i to on otworzył też tabelę czasów w kwalifikacjach. Po chwili przebił Durksen, ale na swoim drugim okrążeniu pomiarowym Francuz znów okazał się szybszy od Paragwajczyka. Minęła jednak minuta i pokonał go Jak Crawford. Amerykanin jako pierwszy zbliżył się do przebicia granicy 1 minuty i 30 sekund. Ale jeszcze bardziej zbliżyli się do niej Gabriele Mini i Leonardo Fornaroli.

Urzędujący mistrz F3 prezentował się najlepiej spośród debiutantów. Nie zamierzał zresztą poprzestać na czasie 1:30:136 i na kolejnym kółku przycisnął maszynę mocniej, poprawiając się o kolejne 2 dziesiąte sekundy. Wówczas większość jego rywali była już w boksach, oczekując zmiany opon na nowy komplet gum supermiękkich.

Pokaz siły Miniego

Gdy boksy ponownie opuścili, walka rozpoczęła się na nowo – z podwójną intensywnością. Swój akces do czołówki zgłosili Dino Beganović i Alex Dunne; imponował zwłaszcza Irlandczyk, który po kraksie w sesji treningowej zdołał w czasówce wbić się na 5. miejsce. Kapitalne czasy kręcili też Roman Stanek, Luke Browning i Richard Verschoor.

Najwięcej asów w rękawie miał jednak, dość niespodziewanie, Mini. Włoch wykręcił okrążenie na poziomie 1:29:286, na co ani Martins, ani Crawford nie mieli chwilowo odpowiedzi. Wydawało się, że Francuz i Brytyjczyk spróbują się jeszcze odegrać, ale ogumienie w ich Dallarach nie pozwoliło już na żadne heroiczne wyczyny.

Obaj spasowali i udali się do boksów. Tak samo postąpili zresztą Verschoor i Dunne. Ostatnimi dwoma kierowcami z czołówki próbującymi poprawić swój czas zostali więc Beganović i Fornaroli. Szwed polepszył czas pierwszego sektora, jednak w pozostałych partiach toru jego wymęczone gumy odcisnęły swoje piętno na czasie okrążenia – i Beganovic uplasował się siódmy.

Fornaroli tymczasem heroicznie wyciskał z maszyny siódme poty. I mało nie zapłacił za to poważną kraksą. Wychodząc z prawego zakrętu pod koniec trzeciego sektora, wpadł w pułapkę żwirową i jego samochód wykręciło. Szczęśliwie, Włoch od razu przycisnął hamulec i, jadąc bokiem w poprzek toru, zdołał uratować się przed zderzeniem z barierami. Gabriele Mini mógł oficjalnie świętować pole position.  

Czeka nas poranne ściganie

Zgodnie z regulaminem serii, kolejność czołowej dziesiątki kierowców zostanie odwrócona. Tym samym pierwsze pole na starcie do skróconego wyścigu otrzyma Fornaroli. Na torze z 4 strefami DRS-u debiutantowi może być jednak trudno utrzymać prowadzenie na dystansie 23 kółek. Doskonałym tempem wydają się dysponować także Prema, DAMS czy ART Grand Prix.

W toku tego weekendu kierowcom pozostały jeszcze tylko dwie sesje: wyścig sprinterski oraz wyścig główny. Jeden z nich rozpisany jest na sobotę, drugi na niedzielę. Ponieważ w Australii czas przesunięty jest względem Polski o 10 godz. do przodu, rywalizacja w sobotnim sprincie rozpocznie się o 4:15 polskiego czasu, zaś gdy wystartuje wyścig niedzielny, zegary nad Wisłą wskażą godzinę…1:30 w nocy.

Wyniki kwalifikacji Formuły 2 2025 na torze Albert Park

!!! Uwaga: Zgodnie z decyzją sędziów, 6 kierowców (z zespołów DAMS, Rodin Motorsport i Trident) zostanie ukaranych przesunięciem o 10 pozycji na polach startowych przed oboma wyścigami. To konsekwencja złamania przepisów jeszcze w trakcie przedsezonowych testów.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F2
  • Gabriele Mini
  • Leonardo Fornaroli
  • Victor Martins

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Arvid Lindblad nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem

Motorsport. Arvid Lindblad nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 2
2 lipca 2025

Arvid Lindblad pojedzie w pierwszej sesji treningowej w Silverstone. Junior Red Bulla zastąpi Yukiego Tsunodę. Helmut Marko uważa go za talent pokoleniowy. Jednak kierowca F2 nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem.

F2: Verschoor liderem mistrzostw po Austrii

Motorsport: F2: Verschoor liderem mistrzostw po Austrii

Daniel Bonna

  • Formuła 2
29 czerwca 2025

W sobotnim sprincie doszło do niebezpiecznie wyglądającego wypadku i ściganie zostało przerwane czerwoną flagą. Niedzielny wyścig był już o wiele bardziej spokojny i zwycięzcą został Richard Verschoor, który objął prowadzenie w mistrzostwach.

Kalendarz F2 2026. Długie pauzy w trakcie sezonu

Motorsport. Kalendarz F2 2026. Długie pauzy w trakcie sezonu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 2
10 czerwca 2025

Wraz z dzisiejszą prezentacją kalendarza Formuły 1 na rok 2026, przedstawiono także przyszłoroczny harmonogram Formuły 2. Liczba weekendów wyścigowych będzie taka sama jak w tym roku. Będzie jednak więcej długich przerw.

F2: Verschoor w sprincie, Lindblad w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu w Hiszpanii

F2: Verschoor w sprincie, Lindblad w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu w Hiszpanii

Wiktor Żuchowski

  • Formuła 2
1 czerwca 2025

Trzeci weekend wyścigowy Formuły 2 z rzędu przyniósł równie wiele emocji, co poprzednie. Pora na podsumowanie zmagań F2 w Hiszpanii.

F2: Crawford zwyciężył w Monako po karambolu na starcie i kontrowersjach

F2: Crawford zwyciężył w Monako po karambolu i kontrowersjach

Wiktor Żuchowski

  • Formuła 2
25 maja 2025

Formuła 2 w Monako potrafi zaskakiwać. Nie inaczej było w wyścigu głównym, który przyniósł sporo emocji... niekoniecznie pozytywnych. Po kontrowersyjnym wyścigu zwyciężył Jak Crawford, przed Leonardo Fornarolim i Sebastianem Montoyą.

Błąd sędziów? Na szali pole position

Motorsport - Błąd sędziów? Na szali pole position

Jakub Mikołajczak

  • Formuła 2
23 maja 2025

Po kilku godzinach poznaliśmy werdykt w sprawie kolizji pomiędzy Alexem Dunnem i Rafaelem Villagomezem. Decyzja już teraz wywołała sporo kontrowersji.

Wirtualna neutralizacja w F2. Nie każdy wie o tej zasadzie

Motorsport. Wirtualna neutralizacja w F2. Nie każdy wie o tej zasadzie

Jakub Mikołajczak

  • Formuła 2
23 maja 2025

Oglądając F2 wielu kibiców zastanawia się, dlaczego w czasie wirtualnej neutralizacji kierowcy nie zjeżdżają na wymianę opon. Otóż zakazuje tego regulamin. Przyjrzyjmy się temu.

F2: Crawford wygrał w sprincie, Dunne w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu na Imoli

Motorsport. F2: Crawford wygrał w sprincie, Dunne w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu na Imoli

Wiktor Żuchowski

  • Formuła 2
19 maja 2025

Podczas GP Emilii-Romagnii, obok rywalizacji kierowców Formuły 1, walka trwała także w Formule 2. Czas na podsumowanie tych zmagań na torze Imola.

Klasyfikacja F2 2025. Aktualna punktacja kierowców i zespołów

Motorsport. Klasyfikacja F2 2025. Aktualna punktacja kierowców i zespołów

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 2
26 kwietnia 2025

W ciągu jednego weekendu klasyfikacja F2 może się zmieniać dwukrotnie. Wynika to ze stałego formatu sprintu i wyścigu głównego na każdą rundę mistrzostw. O szczegółach dowiesz się z tego artykułu.

Kalendarz F2 2025. Gdzie i kiedy pojadą pretendenci do F1?

Motorsport. Kalendarz F2 2025. Gdzie i kiedy pojadą pretendenci do F1?

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 2
18 kwietnia 2025

Tak jak w ubiegłym roku kalendarz F2 obejmie 14 rund. Rozpoczął się on w marcu w Australii, a ostatni wyścig odbędzie się 7 grudnia. Poza Antypodami obejmuje on 5 rund w Azji i 8 w Europie.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione