⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

  • Formuła 1
7 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Wiktoria Żupińska

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Ferrari nie osiąga spodziewanych rezultatów. Zdobyli tylko jedne podium w Grand Prix w 2025. Bolid ma fundamentalny błąd. Zespół chce wprowadzić odważne zmiany.

Niespełnione nadzieje

Ferrari miało walczyć o mistrzostwo świata w tym sezonie. Jednak wygląda to co raz bardziej wątpliwie. Do liderów klasyfikacji konstruktorów, czyli McLarena, brakuje im aż 152 punkty. Tracą też sporo do Mercedesa, znajdującego się na drugim miejscu. Mają również 11 mniej niż Red Bull, mimo że ta pozycja w tabeli generalnej ekipy z Milton Keynes to zasługa w większości jednego kierowcy, Maxa Verstappena.

Ferrari team principal Fred Vasseur defended the handling of team orders between Leclerc and Hamilton during the Miami GP, despite both drivers being unhappy about the situation during the race: pic.twitter.com/0dp2rqHt0H

— The Race (@wearetherace) May 5, 2025

Na Grand Prix Bahrajnu zespół przywiózł nową podłogę, która miała naprawić problemy ze stabilnością. Tylne zawieszenie SF-25 jest zbyt miękkie, co czyni tył bolidu nieprzewidywalnym. Ferrari ma też problem z wysokością prześwitu i musi podwyższać auto, aby nie ryzykować zbytniego zużycia deski. To sprawia, że nie funkcjonuje w optymalnym oknie operacyjnym. Jeszcze w Arabii Saudyjskiej Charles Leclerc miał nadzieję, że znalazł odpowiednie ustawienia, które pozwolą zmaksymalizować rezultaty.

Fundamentalna wada

Optymizm Charlesa Leclerca po zdobyciu pierwszego podium dla Ferrari w Grand Prix w sezonie okazał się przedwczesny. W Miami zespół został pokonany w kwalifikacjach przez obu kierowców Williamsa, a w niedzielnym wyścigu przez Alexa Albona. Carlos Sainz był w stanie walczyć z dwoma Ferrari, które ostatecznie okazały się niewiele lepsze. Ekipa z Grove jednak pokazała swoje mocne strony i postęp w stosunku do zeszłego roku. Stajnia z Maranello za to zaliczyła jak dotąd najgorszy weekend w 2025, wyłączając podwójną dyskwalifikację w Chinach.

"I was one of the first to arrive at the circuit to make sure we took the right steps through the day, but it didn't make any difference."

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 4, 2025

Jedynym jasnym punktem w Miami dla Ferrari było podium Lewisa Hamiltona w sprincie, w którym pomogła nieprzewidywalna pogoda i dobra decyzja strategiczna. Charles Leclerc rozbił się jeszcze przed startem, po tym jak zespół wysłał go na oponach deszczowych przejściowych na mokry tor.

Następnego dnia jednak Brytyjczyk startował z 12., a Monakijczyk z 8. miejsca. McLaren okazał się nietykalny, z czym nie mógł poradzić sobie nawet Max Verstappen, choć próbował jak najbardziej utrudnić kierowcom życie. Oscar Piastri wygrał trzecie Grand Prix z rzędu, a za nim dojechał Lando Norris.

Jakby tego było mało, Ferrari wprowadziło zamieszenie po pit stopach, nie mogąc zdecydować się na optymalną strategię. Chociaż okazuje się, że to najmniejszy z ich problemów. Inżynierowie z Maranello nie potrafią sprawić, aby tylne zawieszenie działało prawidłowo.

"Fred came to my room. I just put my hand on his shoulder and like, 'Dude, calm down, don't be so sensitive.' I could have said way worse things on the radio"

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 7, 2025

Ferrari i nieużyteczny potencjał

Giuliano Duchessa z Autoracer.it podaje, że Ferrari pracuje nad nowym zawieszeniem. Nowe części mogłyby zostać połączone z pakietem ulepszeń, ale dokładna data nie jest znana. Bardzo możliwe, że prace w tym zakresie trwają już od pewnego czasu.

Chęć dokonania zmian w zawieszeniu w trakcie sezonu sugeruje, że SF-25 ma fundamentalny błąd. Od początku roku Fred Vasseur zarzeka się, że bolid posiada potencjał, tylko musi zostać odblokowany. Jednak informacja, którą podzielił się dzisiaj włoski dziennikarz świadczy o tym, że problem z autem nie dotyczy tylko obszaru aerodynamicznego, ale ma też podłoże mechaniczne.

🗣️ "We had a few upgrades that I think should have helped for here, and the gap seems pretty similar."

P4 on the grid, Charles Leclerc feels he's getting the most out of his Ferrari – and "feels good" in it – but the laptimes just aren't where he wants. pic.twitter.com/5lOcboOXIf

— The Race (@wearetherace) April 19, 2025

Potencjał, o którym nieustannie mówi szef zespołu, istnieje, ale w symulatorze. Na torze jednak rzeczywistość wygląda inaczej, właśnie przez ograniczenia związane z tylnym zawieszeniem. Prace nad poprawkami nadzoruje Loic Serra, który odpowiedzialny też jest za projekt na 2026, czyli pierwszy w Ferrari, nad którym będzie sprawował całkowitą pieczę.

Decyzja o wprowadzeniu tak dużych zmian w trakcie sezonu może wydawać się zaskakująca, ale Ferrari nie może sobie pozwolić na ryzyko, że 2025 będzie wyglądać tak jak dotychczas pod względem wyników.

Czy warto było zmieniać?

Bolid z poprzedniego roku został całkowicie zmodyfikowany. Fred Vasseur mówił przed początkiem sezonu, że zmianom uległo nawet 99% auta, bo Ferrari chciało zaryzykować, aby walczyć z McLarenem o tytuły mistrzowskie. W 2024 r. zajęli drugie miejsce i mieli jedynie 14 punktów straty.

Esclusiva Ferrari: la SF-25 non funziona, Serra lavora a una nuova sospensione! https://t.co/ASs9TIGhqY

— Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) May 7, 2025

Jednak SF-25 posiada inną równowagę aerodynamiczną niż SF-24. Ma również przednie zawieszenie typu pull-rod. Skupiono się bardziej na przedniej części pojazdu, co zmusiło do zaprojektowania innej ogólnej geometrii pojazdu. Zmodyfikowano również skrzynię biegów i zmniejszono tylne zawieszenie. Jak na razie nie przyniosło to efektów, a jedynie ograniczenia.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • Frederic Vasseur
  • Lewis Hamilton

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Verstappen szczerze: Dostałbym zawału

Verstappen szczerze: Dostałbym zawału

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
24 czerwca 2025

Chociaż to duet McLarena wydaje się obecnie najmocniejszy, to Max Verstappen wciąż może zostać Mistrzem Świata Formuły 1 sezonu 2025. Holender przyznał, że swój piąty tytuł wolałby zdobyć przed ostatnim wyścigiem.

Mari Boya jako pierwszy. Aston Martin otwiera akademię kierowców

Mari Boya jako pierwszy. Aston Martin otwiera akademię kierowców

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
24 czerwca 2025

Aston Martin dołączył do reszty zespołów. Stajnia z Silverstone uruchomiła właśnie własną akademię rozwoju młodych kierowców. Z ekipą związał się kolejny Hiszpan.

„F1: Film”. Oglądać, a może lepiej nie? | Recenzja

„F1: Film”. Oglądać, a może lepiej nie? | Recenzja

Daniel Bonna

  • Formuła 1
24 czerwca 2025

23 czerwca odbyły się przedpremierowe pokazy "F1: Film" w reżyserii Josepha Kosinskiego. Oficjalna premiera już w nadchodzący piątek, 27 czerwca. Natomiast tutaj przeczytacie, czego można się spodziewać po tej produkcji bez spojlerów fabularnych.

Alonso uratował mu karierę. Bortoleto o pomocy mistrza świata

Alonso uratował mu karierę. Bortoleto o pomocy mistrza świata

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
24 czerwca 2025

Gabriel Bortoleto wyjawił, że pomoc Fernando Alonso okazała się nieoceniona w drodze do F1. Dzięki znajomościom mistrza świata znalazł się w dobrych zespołach w F3 i F2.

Domenicali: Dajcie mu pracować w spokoju. Vasseur wie, co robi

Domenicali: Dajcie mu pracować w spokoju. Vasseur wie, co robi

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
23 czerwca 2025

CEO F1 powiedział mediom, żeby zostawili szefa zespołu Ferrari w spokoju. Stefano Domenicali wyraził wsparcie dla Freda Vasseura. Media spekulują o przyszłości Francuza.

Alonso spodziewał się bardziej zaciętej walki o tytuł F1 w 2025

Alonso spodziewał się bardziej zaciętej walki o tytuł F1 w 2025

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
22 czerwca 2025

Fernando Alonso spodziewał się, że więcej kierowców będzie walczyć o mistrzostwo w F1. Stawka jest ciasna, ale McLaren nadal ma przewagę nad wszystkimi.

Aktywny kierowca F1 wystąpi w Le Mans 24H? To niewykluczone

Aktywny kierowca F1 wystąpi w Le Mans 24H? To niewykluczone

Igor Długosz

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Ogłoszenie kierowców Hypercar McLarena nie wydarzy się w najbliższej przyszłości. Długie oczekiwanie może być jednak tego warte. Sporą niespodziankę potencjalnie szykują dla nas Lando Norris i Oscar Piastri.

Mistrz świata chce wystartować w Le Mans, ale…

Mistrz świata chce wystartować w Le Mans, ale…

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Max Verstappen podkreśla, że chciałby wystartować pewnego dnia w legendarnym wyścigu 24h Le Mans. Mistrz świata jednak pewne zastrzeżenia co do przepisów obowiązujących w serii WEC.

Racing Bulls zawiedzeni po GP Kanady. Rywale bardzo blisko

Racing Bulls zawiedzeni po GP Kanady. Rywale bardzo blisko

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Wyścig o GP Kanady Formuły 1 nie ułożył się po myśli ekipy Racing Bulls. Isack Hadjar i Laurent Mekies zgodnie uważają, że zespół z Faenzy miał sporo przeszkód w Montrealu.

Norris musi pokazać swój charakter. McLaren go w pełni wspiera

Norris musi pokazać swój charakter. McLaren go w pełni wspiera

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
20 czerwca 2025

Andrea Stella mówi, że Lando Norris musi wyciągnąć wnioski z wypadku w Kanadzie. Szef zespołu liczy na to, że Brytyjczyk pokaże siłę swojego charakteru.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren198
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes136
5.Charles LeclercFerrari104
6.Lewis HamiltonFerrari79
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas22
10.Isack HadjarVisa Cash App RB21
11.Nico HulkenbergStake F1 Team20
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams13
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Fernando AlonsoAston Martin8
17.Oliver BearmanHaas6
18.Liam LawsonVisa Cash App RB4
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione