⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
INNPRO ROW Rybnik Logo
6:12
betard-sparta-wroclaw przezro.png Logo
23.05.2025 18:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Ferrari potrzebuje set-up jak w Szanghaju. Tak mówi mistrz świata

Ferrari potrzebuje set-up jak w Szanghaju. Tak mówi mistrz świata

  • Formuła 1
22 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 6 minut

Adrian Januszkiewicz

Ferrari potrzebuje set-up jak w Szanghaju. Tak mówi mistrz świata

Lewis Hamilton zwrócił uwagę, że Ferrari swoje najlepsze dotąd ustawienia bolidu miało podczas weekendu o GP Chin. Od tamtej pory Włosi nie zdołali odtworzyć takiego balansu.

W Szanghaju Ferrari miało swoje 5 minut

Lewis Hamilton zdobył z Ferrari pole position w wyścigu sprinterskim w Szanghaju i wygrał. Miał jednak problemy z zajęciem szóstego miejsca w Grand Prix za kolegą z zespołu Charlesem Leclerkiem. Oba bolidy Scuderii zostały następnie zdyskwalifikowane za różne naruszenia techniczne: samochód Leclerca miał niedowagę, a deska Hamiltona była nadmiernie zużyta.

GP Chin: Hamilton z sensacyjnym PP do sprintu | Podsumowanie

GP Chin: Sprint w Szanghaju dla Hamiltona | Podsumowanie

Wyścigi sprinterskie odbywają się na krótszych dystansach niż Grand Prix, co oznacza, że ​​samochody potrzebują mniej paliwa, a zatem mają mniejszą masę i mogą mieć niższe prześwity. Niezdolność Ferrari do ustawienia prześwitu, który odpowiadałby samochodowi na gładkim, niedawno odnowionym torze w Szanghaju, może zatem wyjaśniać spadek osiągów zespołu od początku sezonu.

To media narobiły szumu. Ferrari ma problem

Odtworzenie balansu stanowi wyzwanie

Hamilton przyznał, że zespół nie był w stanie odtworzyć ustawień, które zapewniły mu zwycięstwo w sprincie w Szanghaju.

– Kierunek, w którym naciskałem na samochód i ustawienia sprawdziły się w Chinach — powiedział Sky przed wyścigiem w zeszłym tygodniu — a potem musieliśmy się wycofać z niektórych rzeczy i od tamtej pory nie udało nam się tam dotrzeć.

– Zawsze jest tak samo. Jeśli zjedziesz tam, do alei serwisowej, prawdopodobnie wszyscy będą chcieli większej przyczepności z tyłu. Im więcej masz z tyłu, tym szybciej jedziesz.

– We wszystkich latach, w których wygrywałem, jeśli spojrzysz na wszystkie lata wszystkich odnoszących sukcesy kierowców, mają oni stabilny tył i nad tym musimy pracować.

Mimo trudności, Hamilton widzi potencjał w Ferrari SF-25

7-krotny mistrz świata jest jednak przekonany, że bolid Ferrari ma potencjał, by stać się konkurencyjnym.

– Faktem jest, że myślę, że mamy dobry samochód, gdy wszystko się składa w całość — powiedział.

– To temperatura opon, kiedy wyciągamy z nich to, co najlepsze, kiedy wyciągamy to, co najlepsze z podłogi, przedniego skrzydła, silnika i kierowców, i czujemy się komfortowo i pewnie. Myślę, że widzieliście momenty [takie jak] Chiny, widzieliście, jak Charles wchodził na podium.

– Więc wyraźnie jest tam potencjał. Ale wykorzystanie go w każdy weekend jest naprawdę, naprawdę trudne.

– Kluczem jest konsekwencja. Procesy są naprawdę kluczowe. I są obszary, w których po prostu nie byłoby świetnie w tej chwili, a my mamy wszystko. Wszystko musi się poprawić na całej linii. Muszę ja się poprawić, wszyscy muszą się poprawić i nad tym właśnie pracujemy.

Pierwsza szansa na poprawę już w ten weekend podczas GP Monako. W zeszłym roku był on udany dla Scuderii za sprawą wygranej Charlesa Leclerca w domowym wyścigu. Teraz o powtórkę może być bardzo trudno.

Źródło: RaceFans

Zdjęcie otwierające: Scuderia Ferrari / X

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • Lewis Hamilton
  • Scuderia Ferrari

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

2 pit stopy w Monako. Kierowcy ocenili pomysł

2 pit stopy w Monako. Kierowcy ocenili pomysł

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
23 maja 2025

W niedzielę podczas GP Monako kierowcy F1 będą zobowiązani wykonać 2 pit stopy. FIA chce w ten sposób zwiększyć atrakcyjność tego ikonicznego wyścigu. Kierowcy przed startem weekendu zabrali głos ws. tego pomysłu.

Charles Leclerc: Będzie ciężko. Ferrari czeka trudny weekend w F1

Charles Leclerc: Będzie ciężko. Ferrari czeka trudny weekend w F1

Wiktoria Żupińska

  • Felietony
23 maja 2025

Charles Leclerc wątpi, czy uda mu się powtórzyć sukces z zeszłego roku. Kierowca Ferrari ocenia szanse na wygraną jako niskie. Zespół się jednak nie poddaje.

Nie tylko obserwator. Adrian Newey pomoże w Monako

Nie tylko obserwator. Adrian Newey pomoże w Monako

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
22 maja 2025

Adrian Newey będzie obecny na Grand Prix Monako. Legendarny inżynier nie wystąpi jednak jedynie w roli obserwatora. Aktywnie wspomoże Astona Martina.

Ferrari potrzebuje set-up jak w Szanghaju. Tak mówi mistrz świata

Ferrari potrzebuje set-up jak w Szanghaju. Tak mówi mistrz świata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
22 maja 2025

Lewis Hamilton zwrócił uwagę, że Ferrari swoje najlepsze dotąd ustawienia bolidu miało podczas weekendu o GP Chin. Od tamtej pory Włosi nie zdołali odtworzyć takiego balansu.

Polski mistrz świata FIA o niezwykłej przygodzie | WYWIAD

Sport motorowy: Polski mistrz świata FIA o niezwykłej przygodzie | WYWIAD

Adrian Drozdek

  • Serie z Polakami
22 maja 2025

Karol Basz, kartingowy mistrz świata CIK-FIA z 2015 roku, obecnie ścigający się w GT World Challenge Europe i GT Open, opowiedział o swoich motorsportowych wyzwaniach. Polak łączy obowiązki kierowcy wyścigowego z zarządzaniem KB Management, KB Racing Experience, coachingiem i wieloma innymi projektami.

Sainz o strategii: to było za wcześnie

Sainz o strategii: to było za wcześnie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 maja 2025

Carlos Sainz po zakończeniu GP Emilii-Romanii przyznał, że miał zastrzeżenia do strategii Williamsa na wyścig. Według Hiszpana mógł on dojechać na wyższej pozycji niż ósma, bo w ten weekend bardzo dobrze czuł się w bolidzie.

Max Verstappen ostrożny w ocenie. Chwali go były szef zespołu

Max Verstappen ostrożny w ocenie. Chwali go były szef zespołu

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
21 maja 2025

Max Verstappen wygrał drugi wyścig w tym sezonie. Holender podchodzi ostrożnie do oceny dalszych szans. Były szef zespołu Haas chwali jego mentalność.

McLaren stracił swój atut? Winne dyrektywy FIA

McLaren stracił swój atut? Winne dyrektywy FIA

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
21 maja 2025

Międzynarodowa Federacja Samochodowa przedstawiła zespołom F1 nowe wytyczne jeszcze przed GP Emilii-Romanii. Rzekomo najbardziej miały one dotknąć aktualnych mistrzów świata, czyli McLarena.

Pirelli zaskoczone zachowaniem opon C6 na Imoli

Pirelli zaskoczone zachowaniem opon C6 na Imoli

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 maja 2025

Podczas GP Emilii-Romanii zadebiutowała nowa najmiększa mieszanka opon Pirelli oznaczona jako C6. Chociaż zebrała ona pozytywne oceny podczas piątkowych treningów, to w sobotę była wolniejsza niż twardsza C5. Co dziwne, nawet producent nie wie na pewno z czego to wynika.

Lando Norris: Nie mam wymówek. McLaren znalazł problem

Lando Norris: Nie mam wymówek. McLaren znalazł problem

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
20 maja 2025

Lando Norris przyznaje, że musi się poprawić. Brytyjczyk traci w kwalifikacjach do kolegi zespołowego. McLaren sugeruje, że to kwestia problemu z bolidem.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren146
2.Lando NorrisMcLaren133
3.Max VerstappenRed Bull124
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari61
6.Lewis HamiltonFerrari53
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams40
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Carlos SainzWilliams11
12.Yuki TsunodaRed Bull10
13.Pierre GaslyAlpine7
14.Isack HadjarVisa Cash App RB7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport64
2.Luke BrowningHitech TGR58
3.Richard VerschoorMP Motorsport55
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing52
5.Arvid LindbladCampos Racing45
6.Pepe MartiCampos Racing41
7.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil38
8.Victor MartinsART Grand Prix33
9.Dino BeganovicHitech TGR29
10.Oliver GoetheMP Motorsport12
11.Gabriele MiniPrema Racing12
12.Joshua DürksenAIX Racing11
13.Roman StanekInvicta Racing9
14.Sebastián MontoyaPrema Racing7
15.Ritomo MiyataART Grand Prix3
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
17.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
18.Sami MeguetounifTrident0
19.Amaury CordeelTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team171
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP149
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team85
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team74
6.Johann ZarcoCastrol Honda LCR72
7.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team56
8.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP48
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing46
10.AI OguraTrackhouse MotoGP Team43
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech340
12.Marco BezzecchiAprilia Racing38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol37
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team23
17.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team15
19.Joan MirHonda HRC Castrol12
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione