⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

  • Formuła 1
11 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

George Russell przestrzega Formułę 1, która nie może brać swojej popularności za pewnik. Mistrzostwo znajduje się w krytycznym momencie. F1 powinna zachować ostrożność, bo wszystko może się rozpaść.

Formuła 1 jest silniejsza niż kiedykolwiek

George Russell został w tym roku liderem Mercedesa po przejściu Lewisa Hamiltona do Ferrari. Od 2021 r. jest również dyrektorem Grand Prix Driver’s Association. Pełni tę rolę wraz z Carlosem Sainzem, który został wybrany w lutym 2025.

Relacja między FIA a GPDA znacznie się pogorszyła w ciągu ostatniego roku. Związane jest z to głównie z brakiem komunikacji między kierowcami a reprezentantami federacji. Przyczyną są także liczne kontrowersje, które wywołuje Mohammed Ben Sulayem swoimi decyzjami.

🗣️ "It's a bit of a strange predicament and we've still had no correspondence with anyone from the senior level of the FIA."

George Russell has given his thoughts on the news of changes to the FIA's guidelines on misconduct/swearing penalties: pic.twitter.com/ddEVZ8W7Wx

— The Race (@wearetherace) May 15, 2025

– Będę szczery: Alex Wurz i Anastasia Fowle, nasza doradczyni prawna, wykonują większość ciężkiej pracy. Ale oczywiście w ciągu ostatnich 18 miesięcy byliśmy znacznie bardziej zaangażowani, niż pierwotnie zakładaliśmy, bo sytuacja stała się tak bardzo podzielona. Rozwój wydarzeń był dość zaskakujący, nawet dla mnie osobiście. Byłem znacznie bardziej zaangażowany, ale trzeba znaleźć równowagę. Kiedy dołączyłem do GPDA, nie miałem zamiaru angażować się politycznie w FIA, ponieważ w tamtym momencie nie było to w ogóle istotne. To była raczej współpraca – opowiedział Brytyjczyk w wywiadzie dla Motorsport-Total.

F1 znajduje się w krytycznym momencie

Prezydent FIA wzbudził kontrowersje i niezadowolenie wśród kierowców m.in. zmianami w kodeksie sportowym. Załącznik B zmieniono na początku 2025, ale niedawno dokonano poprawek. Nadal jednak przewiduje on kary finansowe za m.in. używanie wulgaryzmów podczas konferencji prasowych oraz wyrażenie opinii, która mogłaby narazić na niebezpieczeństwo sędziów federacji. Można teraz wymierzać również kary sportowe, czyli np. przesunięcie o 3 miejsca na pozycji startowej.

George Russell skrytykował podejście Mohammeda Ben Sulayema. Miesiąc temu stwierdził, że rola GPDA znacznie się zmieniła od momentu powołania w 1961, a następnie ponownie w 1994. Obecnie zamiast zajmować się bezpieczeństwem, chodzi o sprawy polityczne.

🗣️ "We’re clear we want changes and once they are implemented then we’ll comment on it."

George Russell's response to FIA president Mohammed Ben Sulayem's suggestion that the controversial new guidelines introduced to help police driver conduct could be changed: pic.twitter.com/J5RLjVdoRJ

— The Race (@wearetherace) May 1, 2025

Kierowca Mercedesa jednak nie zamierza rezygnować z roli dyrektora. Swoje podejście uzasadnia pozycją, w której znajduje się Formuła 1. Sport cieszy się bezprecedensową popularnością, m.in. dzięki serialowi Drive to Survive, zakrojonych działaniach marketingowych czy obecności sportu w świadomości publicznej.

– Nie, nie zrobiłbym tego [odszedł – przyp. red.]. Ponieważ teraz jako sport płyniemy na fali – ale jeśli z niej spadniesz, sprawy mogą bardzo szybko pójść w złym kierunku. Dlatego wszyscy musimy zachować czujność i nie traktować obecnej pozycji Formuły 1 jako czegoś oczywistego. Zespoły wykonują świetną robotę. Liberty i Stefano [Domenicali] wykonują fantastyczną robotę z marketingiem i promocją, tak jak ostatnio na przykład zrobili to z Lego – kontynuował George Russell.

Max Verstappen was not giving much away post-Saudi Arabian GP about his thoughts on his 5-second penalty: pic.twitter.com/wo8AhyHjsW

— The Race (@wearetherace) April 20, 2025

Wszystko może się rozpaść

George Russell przestrzega Formułę 1 przed zbytnią pewnością siebie. Sport cieszy się popularnością, ale nie wiadomo jak długo to potrwa. Utrzymanie zainteresowania na dłuższą metę jest trudne.

Kalendarz F1 się rozrasta i więcej krajów chce organizować Grand Prix. Swoje zainteresowanie zgłosiły m.in. Rwanda, RPA i Tajlandia. Brytyjczyk uważa jednak, że Formuła 1 musi zachować ostrożność i nie odpuszczać starań o podtrzymanie pozycji mistrzostwa w świecie motorsportu.

Formula 1 sponsorships hit $2.04B in 2024 🏎️💨

Our inaugural F1 Report breaks down top sponsors, early 2025 deals, and how F1 compares to leagues like the NFL.

Curious what the average entry price is?
👉 Download the full report: https://t.co/EXOPC641Zn#formula1 #f1 #sponsors pic.twitter.com/N00KomDggl

— SponsorUnited (@sponsorunited) May 29, 2025

– Ale to jak wieża Jenga: jeśli jeden element upadnie, cała konstrukcja może się zawalić. Dlatego nie możemy teraz odpuścić, póki jesteśmy w tak silnej pozycji – bo, jak powiedziałem, wszystko może się zmienić bardzo szybko. Wzrost może zniknąć tak samo niespodziewanie, jak się pojawił. Dlatego ta faza jest być może ważniejsza niż kiedykolwiek – podsumował 27-latek.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • George Russell
  • Mercedes F1

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Fernando Alonso jest zaskoczony trudnościami rywali. Powiedział, że Aston Martin musi radzić sobie z większymi problemami. Zespół jest jednak zmotywowany obecnością Adriana Neweya.

George Russell: Max Verstappen zapłacił wysoką cenę

George Russell: Max Verstappen zapłacił wysoką cenę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

George Russell docenia przeprosiny Maxa Verstappena. Jest zaskoczony, że mistrz świata wziął odpowiedzialność na siebie. Przyznaje, że Holender zapłacił wysoką cenę.

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

Wiktoria Żupińska

  • Felietony
12 czerwca 2025

Przyszłość szefa zespołu jest kwestionowana. Media skupiają się na formie mistrza świata. Jednak Hamilton i Vasseur nie są problemem. Ferrari potrzebuje twardego resetu na najwyższym szczeblu.

Niepewna przyszłość GP Hiszpanii. Madring ma kłopoty prawne

Niepewna przyszłość GP Hiszpanii. Madring ma kłopoty prawne

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
12 czerwca 2025

Grand Prix Hiszpanii może się nie odbyć. Przyszłość toru w Madrycie stoi pod znakiem zapytania. Organizatorzy Madringu mają kłopoty prawne.

George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
11 czerwca 2025

George Russell przestrzega Formułę 1, która nie może brać swojej popularności za pewnik. Mistrzostwo znajduje się w krytycznym momencie. F1 powinna zachować ostrożność, bo wszystko może się rozpaść.

Kalendarz F1 2026. Mistrzostwa na dłużej w Europie

Kalendarz F1 2026. Mistrzostwa na dłużej w Europie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
10 czerwca 2025

Formuła 1 przedstawiła dziś oficjalny kalendarz na sezon 2026. Względem obecnego liczba wyścigów pozostaje bez zmian. Które weekendy będą obejmowały wyścig sprinterski, jeszcze oficjalnie nie wiadomo.

Zak Brown chce, żeby Fernando Alonso wrócił do McLarena

Zak Brown chce, żeby Fernando Alonso wrócił do McLarena

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
9 czerwca 2025

Zak Brown chce ponownie pracować z Fernando Alonso. Amerykanin wyraża nadzieje, że Hiszpan zostanie liderem projektu McLarena. Zespół weźmie udział w legendarnym wyścigu.

Red Bull nie widział problemu. Pierre Waché szczerze o RB21

Red Bull nie widział problemu. Pierre Waché szczerze o RB21

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 czerwca 2025

Pierre Waché przyznał, że Red Bull musi nadrobić straty do McLarena. Tegoroczny bolid jest szybszy, ale to nie wystarcza. Wierzy jednak, że zespół może się poprawić.

Czy rzeczywiście dyrektywa FIA nie zdała efektu?

Czy rzeczywiście dyrektywa FIA nie zdała efektu?

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 czerwca 2025

Dyrektywa FIA nie zniwelowała przewagi McLarena. Utrudniła jednak życie niektórym zespołom w stawce. Rywale ekipy z Woking musieli pójść na kompromis.

Lewis Hamilton: Nigdy nie mów nigdy. McLaren nie jest nietykalny

Lewis Hamilton: Nigdy nie mów nigdy. McLaren nie jest nietykalny

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 czerwca 2025

Lewis Hamilton wierzy, że pokonanie McLarena będzie trudne. Nie wyklucza jednak możliwości, że rywalom się uda. Wątpi w szanse Ferrari.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione