⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
 Logo 1. półfinał DMPJ w Ostrowie – grupa 1
30.07.2025 17:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

  • Formuła 1
11 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

George Russell przestrzega Formułę 1, która nie może brać swojej popularności za pewnik. Mistrzostwo znajduje się w krytycznym momencie. F1 powinna zachować ostrożność, bo wszystko może się rozpaść.

Formuła 1 jest silniejsza niż kiedykolwiek

George Russell został w tym roku liderem Mercedesa po przejściu Lewisa Hamiltona do Ferrari. Od 2021 r. jest również dyrektorem Grand Prix Driver’s Association. Pełni tę rolę wraz z Carlosem Sainzem, który został wybrany w lutym 2025.

Relacja między FIA a GPDA znacznie się pogorszyła w ciągu ostatniego roku. Związane jest z to głównie z brakiem komunikacji między kierowcami a reprezentantami federacji. Przyczyną są także liczne kontrowersje, które wywołuje Mohammed Ben Sulayem swoimi decyzjami.

🗣️ "It's a bit of a strange predicament and we've still had no correspondence with anyone from the senior level of the FIA."

George Russell has given his thoughts on the news of changes to the FIA's guidelines on misconduct/swearing penalties: pic.twitter.com/ddEVZ8W7Wx

— The Race (@wearetherace) May 15, 2025

– Będę szczery: Alex Wurz i Anastasia Fowle, nasza doradczyni prawna, wykonują większość ciężkiej pracy. Ale oczywiście w ciągu ostatnich 18 miesięcy byliśmy znacznie bardziej zaangażowani, niż pierwotnie zakładaliśmy, bo sytuacja stała się tak bardzo podzielona. Rozwój wydarzeń był dość zaskakujący, nawet dla mnie osobiście. Byłem znacznie bardziej zaangażowany, ale trzeba znaleźć równowagę. Kiedy dołączyłem do GPDA, nie miałem zamiaru angażować się politycznie w FIA, ponieważ w tamtym momencie nie było to w ogóle istotne. To była raczej współpraca – opowiedział Brytyjczyk w wywiadzie dla Motorsport-Total.

F1 znajduje się w krytycznym momencie

Prezydent FIA wzbudził kontrowersje i niezadowolenie wśród kierowców m.in. zmianami w kodeksie sportowym. Załącznik B zmieniono na początku 2025, ale niedawno dokonano poprawek. Nadal jednak przewiduje on kary finansowe za m.in. używanie wulgaryzmów podczas konferencji prasowych oraz wyrażenie opinii, która mogłaby narazić na niebezpieczeństwo sędziów federacji. Można teraz wymierzać również kary sportowe, czyli np. przesunięcie o 3 miejsca na pozycji startowej.

George Russell skrytykował podejście Mohammeda Ben Sulayema. Miesiąc temu stwierdził, że rola GPDA znacznie się zmieniła od momentu powołania w 1961, a następnie ponownie w 1994. Obecnie zamiast zajmować się bezpieczeństwem, chodzi o sprawy polityczne.

🗣️ "We’re clear we want changes and once they are implemented then we’ll comment on it."

George Russell's response to FIA president Mohammed Ben Sulayem's suggestion that the controversial new guidelines introduced to help police driver conduct could be changed: pic.twitter.com/J5RLjVdoRJ

— The Race (@wearetherace) May 1, 2025

Kierowca Mercedesa jednak nie zamierza rezygnować z roli dyrektora. Swoje podejście uzasadnia pozycją, w której znajduje się Formuła 1. Sport cieszy się bezprecedensową popularnością, m.in. dzięki serialowi Drive to Survive, zakrojonych działaniach marketingowych czy obecności sportu w świadomości publicznej.

– Nie, nie zrobiłbym tego [odszedł – przyp. red.]. Ponieważ teraz jako sport płyniemy na fali – ale jeśli z niej spadniesz, sprawy mogą bardzo szybko pójść w złym kierunku. Dlatego wszyscy musimy zachować czujność i nie traktować obecnej pozycji Formuły 1 jako czegoś oczywistego. Zespoły wykonują świetną robotę. Liberty i Stefano [Domenicali] wykonują fantastyczną robotę z marketingiem i promocją, tak jak ostatnio na przykład zrobili to z Lego – kontynuował George Russell.

Max Verstappen was not giving much away post-Saudi Arabian GP about his thoughts on his 5-second penalty: pic.twitter.com/wo8AhyHjsW

— The Race (@wearetherace) April 20, 2025

Wszystko może się rozpaść

George Russell przestrzega Formułę 1 przed zbytnią pewnością siebie. Sport cieszy się popularnością, ale nie wiadomo jak długo to potrwa. Utrzymanie zainteresowania na dłuższą metę jest trudne.

Kalendarz F1 się rozrasta i więcej krajów chce organizować Grand Prix. Swoje zainteresowanie zgłosiły m.in. Rwanda, RPA i Tajlandia. Brytyjczyk uważa jednak, że Formuła 1 musi zachować ostrożność i nie odpuszczać starań o podtrzymanie pozycji mistrzostwa w świecie motorsportu.

Formula 1 sponsorships hit $2.04B in 2024 🏎️💨

Our inaugural F1 Report breaks down top sponsors, early 2025 deals, and how F1 compares to leagues like the NFL.

Curious what the average entry price is?
👉 Download the full report: https://t.co/EXOPC641Zn#formula1 #f1 #sponsors pic.twitter.com/N00KomDggl

— SponsorUnited (@sponsorunited) May 29, 2025

– Ale to jak wieża Jenga: jeśli jeden element upadnie, cała konstrukcja może się zawalić. Dlatego nie możemy teraz odpuścić, póki jesteśmy w tak silnej pozycji – bo, jak powiedziałem, wszystko może się zmienić bardzo szybko. Wzrost może zniknąć tak samo niespodziewanie, jak się pojawił. Dlatego ta faza jest być może ważniejsza niż kiedykolwiek – podsumował 27-latek.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • George Russell
  • Mercedes F1

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Helmut Marko podsumował współpracę z Christianem Hornerem

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Christian Horner od GP Belgii nie będzie już szefem zespołu Red Bull Racing. Dotychczasowe stanowisko zajmował przez 20 lat od momentu rebrandingu ekipy z Jaguara. Helmut Marko, doradca austriackiej ekipy, podsumował lata współpracy z Brytyjczykiem.

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Wheatley: Od pewnego czasu uważam go za wyjątkowy talent

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 lipca 2025

Jonathan Wheatley, szef zespołu Sauber, docenił wyczyn Nico Hulkenberga podczas minionego GP Wielkiej Brytanii. Podkreślił przy tym, że nigdy nie wątpił w talent Niemca.

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Kim jest Laurent Mekies? Kariera nowego szefa Red Bull Racing

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Laurent Mekies przejął wczoraj obowiązki Christiana Hornera. Francuz został CEO i szefem Red Bull Racing. Czeka go niełatwe zadanie. Jak wyglądała jego dotychczasowa kariera w F1?

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Co dalej? Możliwa przyszłość Christiana Hornera w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 lipca 2025

Christian Horner został niespodziewanie zwolniony po 20 latach. Rozstaje się z zespołem, którym kierował od samego początku w F1. Jakie ma teraz możliwości?

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren266
2.Lando NorrisMcLaren250
3.Max VerstappenRed Bull185
4.George RussellMercedes157
5.Charles LeclercFerrari149
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Isack HadjarVisa Cash App RB22
12.Pierre GaslyAlpine20
13.Lance StrollAston Martin20
14.Liam LawsonVisa Cash App RB16
15.Fernando AlonsoAston Martin16
16.Carlos SainzWilliams16
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas8
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team6
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione