⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » GP Chin: Sprint w Szanghaju dla Hamiltona | Podsumowanie

GP Chin: Sprint w Szanghaju dla Hamiltona | Podsumowanie

  • Formuła 1
22 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 11 minut

Adrian Januszkiewicz

GP Chin: Sprint w Szanghaju dla Hamiltona | Podsumowanie

Sprint w Szanghaju, pierwszy w tym sezonie, padł łupem Lewisa Hamiltona. To pierwsza wygrana 7-krotnego mistrza F1, jak i samego Ferrari w sprincie. TOP 3 uzupełnili Oscar Piastri i Max Verstappen.

Opony ustaliły układ czołówki

Zanim rozpoczął się sprint w Szanghaju ciśnienie w oponach podniesiono o 1 psi. W jego trakcie nie ma obowiązkowego pit stopu, więc zarządzanie ogumieniem jest kluczowe w walce o pozycje. Widać to było w czołówce. Lewis Hamilton utrzymywał dość swobodnie prowadzenie do półmetku sprintu. Wtedy dał o sobie znać graining lewej przedniej opony i dystans między nim a drugim Verstappenem wyraźnie się skrócił. Holender jednak nie wykorzystał okazji, bo sam mocno zużył opony i musiał się bronić przed napierającym Piastrim. Australijczyk ostatecznie go wyprzedził pod koniec sprintu na 14. zakręcie Shanghai International Circuit.

Zatem cierpliwość, odpowiedzialne zarządzanie oponami i chłodna głowa dały po 19 okrążeniach Hamiltonowi, jak i Scuderii Ferrari pierwszą wygraną w sprincie. To bardzo dobra wiadomość dla ekipy z Maranello, po niezbyt udanym weekendzie podczas inauguracji sezonu w Australii.

LEWIS HAMILTON WINS #F1SPRINT, HIS FIRST VICTORY FOR FERRARI 🤩#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/zpgV66tEUw

— Formula 1 (@F1) March 22, 2025

Max Verstappen z kolei pokazał, że będzie walczył nieustannie o jak najlepszy rezultat i nie pozwoli kierowcom McLarena zbyt daleko odjechać. Dziś jednak degradacja opon zadziałała na jego niekorzyść i musiał uznać wyższość Piastriego. Dodatkowo Lando Norris finalnie zdobył 8. pozycję i zyskał dodatkowy punkcik. Gdyby nie to, to główni rywale z zeszłego sezonu, by się zrównali punktowo w generalce.

Mercedesy odpowiedzialnie, Tsunoda sprytnie

Zarówno George Russell, jak i Andrea Kimi Antonelli byli bardzo przytomni na starcie i mogli zawalczyć o dobry wynik. Finalnie Brytyjczyk poprawił się o jedną pozycję, a Włoch utrzymał swoją pozycję względem piątkowych kwalifikacji. Russell również nadrabiał dystans pod koniec i gdyby nie fakt, że musiał bronić się przed Charlesem Leclerkiem, to nawet byłby na podium sprintu.

Kolejny raz z dobrej strony pokazał się Yuki Tsunoda. Japończyk po starcie przebijał się do przodu i przytomnie wykorzystywał swoje okazje w tłoku. Przez długi czas utrzymywał się na P5, ale i jemu graining opon dał się we znaki i musiał odpuścić walkę z Ferrari Leclerca.

Yuki Tsunoda Szanghaj sprint 2025
Fot. Visa Cash App RB F1 Team

Norris popełnił błąd, Doohan i Lawson rozczarowali

Lando Norris wyglądał dobrze na starcie. Niestety, gdy zahaczył o pobocze, momentalnie zaczął tracić pozycje i przez niemal cały dystans sprintu był poza punktami. Biorąc pod uwagę, że obaj kierowcy McLarena są tegorocznymi faworytami w walce o tytuły w obu klasyfikacjach, był to występ poniżej oczekiwań.

Liam Lawson wciąż ma trudności za kierownicą RB21. Nowozelandczyk potrzebował aż 5 okrążeń, żeby poprawić się o jedną pozycję. Linię mety minął na 14. pozycji. To zdecydowanie za mało, jak na stawiane przed nim oczekiwania.

Jack Doohan miał szansę, żeby poprawić swoje wejście w sezon, po słabej inauguracji w domowym wyścigu w Melbourne. Tu również nie było widać przebłysku. Nie błyszczał tempem. W dodatku Australijczyk spowodował żółtą flagę na koniec wyścigu po nieudanym ataku w 14. zakręcie na Gabrielu Bortoleto z Saubera. To sprawiło, że minął linię mety na ostatnim miejscu, choć miał szansę na więcej.

Prowizoryczne wyniki sprintu przed GP Chin F1 2025

Prowizoryczne wyniki sobotniego sprintu o GP Chin F1 2025
Źródło: FIA

Sprint w Szanghaju daje pierwsze przetasowania

W klasyfikacji kierowców F1 zmniejszył się dystans między Norrisem a Verstappenem. Teraz dzielą ich tylko 2 punkty wobec 7 sprzed tygodnia. Kierowcy Mercedesa i Alexander Albon nie zmienili swoich pozycji. Z 6. na 8. miejsce spadł Lance Stroll. Wyprzedzili go Piastri i Hamilton, którzy mają po 9 punktów. Na 9. miejsce spadł Leclerc, a Tsunoda zdobył pierwsze w tym roku punkty dla Racing Bulls.

W klasyfikacji konstruktorów McLaren minimalnie odskoczył Mercedesowi. Strata Red Bulla do nich uległa wyraźnie powiększeniu. Wyraźny skok z 7. na 4. miejsce zaliczyło Ferrari.

Bieżącą sytuację w obu klasyfikacjach można śledzić w naszej specjalnej sekcji dostępnej TUTAJ.

Gwóźdź programu jeszcze przed nami

Dziś czekają nas jeszcze kwalifikacje do wyścigu głównego, które rozpoczną się o 8:00 czasu polskiego. Weekend sprinterski sprawia, że kierowcy, jak i zespoły muszą więcej ryzykować ze względu na tylko jeden trening podczas całego weekendu. Niewykluczone, że przed nami kolejne niespodzianki, jeśli chodzi o układ na starcie.

Jutro z kolei (też o 8:00) wyścig główny, który będzie już liczył 56 okrążeń. W jego trakcie pójdą w ruch opony twarde, które mogą być kluczowe, biorąc pod uwagę to jak ziarnienie tych pośrednich wpłynęło na tempo i strategie podczas dzisiejszego sprintu.

Szczegóły dotyczące transmisji GP Chin F1 2025 są dostępne w osobnej sekcji TUTAJ.

Po rundzie w Szanghaju czeka nas dłuższa przerwa od F1. Następny weekend wyścigowy będzie miał miejsce w Japonii na początku kwietnia. Kalendarz bieżącego sezonu jest dostępny TUTAJ.

Zachęcam też do zapoznania się z materiałem Krzysztofa Jankowskiego o przepisach F1 obowiązujących w tym roku.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • F1 Sprint
  • Ferrari
  • GP Chin
  • Lewis Hamilton
  • Scuderia Ferrari

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: [email protected]

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione