⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Grand Prix Kanady: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Kanady: Zwycięzcy i przegrani

  • Formuła 1
17 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 17 minut

Wiktoria Żupińska

Grand Prix Kanady: Zwycięzcy i przegrani

George Russell wygrał czwarte Grand Prix w karierze. Andrea Kimi Antonelli zdobył pierwsze podium. Lando Norris popełnił kosztowny błąd. Kto wykorzystał swoje szanse w Kanadzie, a kto je zmarnował? Oto nasz werdykt.

Zwycięzcy

George Russell

Mercedes wyglądał w Kanadzie znacznie lepiej niż w ciągu ostatnich kilku GP. Ekipa znalazła z powrotem formę, ale trudno ocenić, czy jest to powrót ostateczny do regularnej walki. W Montrealu w tej erze regulacji dobrze sobie radzili.

These two 🤩

George and Kimi share the podium for the first time! 👀#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/gmrgAGcttG

— Formula 1 (@F1) June 15, 2025

Mercedes po poprawkach przywiózł tylne zawieszenie z Imoli. George Russell zdobył pole position, pokonując Maxa Verstappena jak w 2024. W tym roku udało mu się przekuć pozycję startową w wygraną. Kontrolował wyścig i zrobił dokładnie to, co do niego należało.

Fernando Alonso

Aston Martin wygląda na naprawdę porządny bolid od czasu poprawek na Imoli, a przynajmniej w rękach Fernando Alonso. AMR25 sprawdził się na kilku różnych torach w Emilii-Romanii, Monako, Barcelonie i Kanadzie. Jego ostatnie wyniki w kwalifikacjach to piąte, siódme (szóste po karze Hamiltona), dziesiąte i szóste.

Hiszpan po raz czwarty przeszedł do Q3 i po raz drugi zdobył punkty, po tym jak neutralizacja i awaria silnika uniemożliwiły mu to w Emilii-Romanii i Monako. Dwukrotny mistrz świata pokazał się z lepszej strony niż Lando Norris i Charles Leclerc, startując przed nimi. W trakcie wyścigu nieuchronnie został wyprzedzony przez szybszego McLarena i Ferrari, ale zmaksymalizował możliwości AMR25.

Another radio message to add to the Fernando Alonso classics 🤣#F1 #CanadianGP @alo_oficial pic.twitter.com/pUHWFbGgNj

— Formula 1 (@F1) June 16, 2025

Aston Martin obawiał się, że Kanada może odsłonić słabości aerodynamiczne bolidu, ale nie było powodów do zmartwień. W Montrealu był piątym najszybszym autem w stawce, jeśli weźmiemy dane Alonso. Co więcej, mógł wyprzedzać z pomocą DRS, w przeciwieństwie do poprzednich GP.

Nico Hülkenberg

Podobnie jak w przypadku Fernando Alonso, Nico Hülkenberg zmaksymalizował wszystkie szanse swojego bolidu. Stake zrobił duży postęp dzięki pakietowi poprawek w Barcelonie i wygląda na to, że będzie mógł stawać do walki o ostatnie punkty z pozostałymi ze środka z stawki. Szczególnie wtedy, gdy rywale tacy jak Racing Bulls, Alpine i Williams popełnią błędy.

Momentum in Montreal. Back-to-back points for Nico ✅🙌#CanadianGP🇨🇦 pic.twitter.com/rBjXg7DslA

— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) June 15, 2025

Niemiec po raz drugi z rzędu zdobył punkty dla Stake, które jest obecnie 9. w klasyfikacji konstruktorów. Zespół wyprzedza Alpine, które z kolei wygląda na bardziej zagubione niż wcześniej. Biorąc pod uwagę, w jakiej sytuacji znajdowała się przyszła ekipa Audi, poczyniony postęp jest sporym sukcesem.

Andrea Kimi Antonelli

Włoch w ostatnich trzech wyścigach nie osiągnął najlepszego wyniku (DNF, 18., DNF), co po części spowodowane było pechem i awariami. Jednak w Kanadzie Antonelli wykorzystał lepszą formę Mercedesa i wyglądał porządnie od pierwszej sesji treningowej.

A hair's breadth between Piastri and Antonelli's start times! 🤯

Timing insights powered by @awscloud ⏱️#F1 #F1Insights #CanadianGP pic.twitter.com/RsqaouEGKk

— Formula 1 (@F1) June 16, 2025

W kwalifikacjach zdobył czwarte miejsce, a tuż po starcie wyprzedził Oscara Piastriego na pierwszym okrążeniu. Ostatecznie manewr okazał się kluczowy w osiągnięciu podium, bo to właśnie McLaren był wbrew pozorom najszybszym bolidem w Kanadzie, ale tego nie wykorzystał. Andrea Kimi Antonelli nie popełnił żadnego błędu i w ostatnich okrążeniach, gdy za nim walczyli Oscar Piastri i Lando Norris, próbował zachować jednego z nim w zasięgu swojego DRS, aby chronić pozycję.

Kimi talking about being inspired by Max 🤝 pic.twitter.com/81ZGGnAItj

— ESPN F1 (@ESPNF1) June 16, 2025

18-latek jest trzecim najmłodszym kierowcą w historii F1, który stanął na podium. Niewątpliwie w ciągu roku czekają go gorsze weekendy, ale to właśnie wyniki takie jak w Kanadzie pokazują jego potencjał. Właśnie tego oczekuje Mercedes.

Przegrani

Lando Norris

McLaren jako zespół nie pokazał się z najlepszej strony w Kanadzie, ale to Lando Norris jest największym przegranym weekendu. Od pierwszej sesji treningowej wyglądał na szybszego kierowcę McLarena. Bez problemu przeszedł przez Q1 i Q2, ale w ostatniej, kluczowej sesji, zawiódł. Nie potrafił przejechać okrążenia pomiarowego bez błędu, co ostatecznie dało mu 7. miejsce za wolniejszym bolidem Alonso.

Same place, same team… 14 years apart 😵#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/KTd3d8vSpx

— Formula 1 (@F1) June 16, 2025

W ostatniej fazie wyścigu Lando Norris doganiał Oscara Piastriego i wyglądało na to, że to tylko kwestia czasu, gdy go wyprzedzi. Brytyjczyk wybrał jednak najgorszy moment na manewr i próbował zrobić to po zewnętrznej na prostej przed 1. zakrętem. Od początku było to skazane na porażkę, bo między bolidem Piastriego a bandami było niewiele przestrzeni. Norris zderzył się z nimi i rozbił się.

The Canadian Grand Prix will be the first race so far this season without a McLaren driver on the podium 😱 pic.twitter.com/ugl0bSdy53

— ESPN F1 (@ESPNF1) June 15, 2025

Oddał rywalom co najmniej dwanaście punktów i popełnił kosztowny błąd. Doskonale zdawał sobie z tego sprawę, bo natychmiast po wypadku przeprosił zespół przez radio, a potem Piastriego. Brytyjczyk sam przepowiadał, że kolizja między kierowcami McLarena jest nieunikniona. Ziściło się to już w Kanadzie, gdy po raz pierwszy mieli okazję naprawdę walczyć między sobą. Stało się to z winy Norrisa, który nie wykazał się sprytem i opanowaniem, w przeciwieństwie do kolegi zespołowego.

Ferrari

Charles Leclerc mógł mieć nadzieję, że solidny weekend do momentu, gdy się nie rozbił w pierwszej sesji treningowej. Szkody były na tyle poważne (m.in. pęknięte podwozie), że nie wziął udziału w drugim treningu w piątek.

It's safe to say Charles Leclerc wasn't impressed with his #F1 #CanadianGP qualifying run… pic.twitter.com/vMkSb8fx4f

— PlanetF1 (@Planet_F1) June 14, 2025

W kwalifikacjach Hamilton zdobył piąte, a Leclerc ósme miejsce. Monakijczyk przez cały weekend ponosił konsekwencje wypadku w FP1 i pomyłki w Q3. Do tego doszło też niezdecydowanie inżynierów i dyskusje w trakcie GP odnośnie strategii.

Lewis Hamilton dotrzymywał tempa czołówce do czasu, gdy nie przejechał świstaka. Jego bolid został uszkodzony i stracił 20 punktów docisku. Do końca Grand Prix znajdował się w ziemi niczyjej, prowadząc anonimowy wyścig. Obaj kierowcy Ferrari mieli problem z hamulcami.

Lewis Hamilton's cryptic message about the state of play at Ferrari… https://t.co/DZytKVmy04#F1 pic.twitter.com/U0OSdHn2qA

— PlanetF1 (@Planet_F1) June 17, 2025

Hamilton i Leclerc wskazują na potrzebę wprowadzenia poprawek, ale nie wiedzą, kiedy te zostaną przywiezione. Piąte i szóste miejsce nie wystarczają. Hamilton z kolei zasugerował, że wiele dzieje się za kulisami w Maranello, a struktura wymaga jeszcze reorganizacji. Nie takiego weekendu potrzebowała włoska ekipa po tym, gdy media kwestionują przyszłość Freda Vasseura. Choć właściwie powinny skupić się na wyższym kierownictwie.

Williams

Wyniki w pierwszej sesji treningowej mogły zmylić niektórych, co do właściwej formy Williamsa. W następnych treningach potwierdziło się, że będą jedynie walczyć o ostatnie punkty z resztą stawki. W kwalifikacjach jednak Carlos Sainz został przyblokowany przez Isacka Hadjara w Q1 i startował z 16. pozycji (po karze Tsunody). Alex Albon dostał się do Q3, ale wystarczyło na dziesiąte miejsce.

Mid-race frustration for Alex Albon 😢

He would sadly retire from the race with a mechanical issue several laps later#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/6vLtDcndaa

— Formula 1 (@F1) June 16, 2025

Williams zbyt długo zwlekał z pit stopem i zmianą opon średnich, więc szanse na zdobycie punktów zmalały. Co więcej, już na początku wyścigu Williams poinformował, że zmagają się z problemem z jednostką napędową, ,,ale nie tak poważnym jak w Barcelonie”. Wkrótce okazało się, że jednak poważniejszym, bo Albon ukończył GP Hiszpanii, ale Kanady już nie. Musiał przedwcześnie zakończyć wyścig ze względu na awarię silnika.

Carlos Sainz dzięki twardym oponom był w stanie przedłużyć stint i wykonać tylko jeden pit stop. Zjechał na zmianę po 58. okrążeniach, wraz z Estebanem Oconem. Pozwoliło mu to przeskoczyć parę miejsc, ale na ostatnią pozycję punktowaną awansował dzięki kolizji Lando Norrisa.

Yuki Tsunoda

Yuki Tsunoda w końcu otrzymał te same części, co Max Verstappen. Przez ostatnie parę GP płacił konsekwencje swojego wypadku w kwalifikacjach w Imoli i kosztownych zniszczeń. Red Bull i Japończyk mieli nadzieję, że pozwoli mu to polepszyć formę, ale niestety nic z tego nie wyszło.

Here's how Tsunoda picked up the penalty 👀

Read more here 👉 https://t.co/MLvtQJ8lPd#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/AR9jskRVxO

— Formula 1 (@F1) June 14, 2025

Yuki Tsunoda otrzymał karę cofnięcia o 10 miejsc na starcie za wyprzedzenie Oscara Piastriego w warunkach czerwonej flagi w trakcie sesji treningowej. Zakwalifikował się na 11. miejscu, ale startował z 18. pozycji (po tym jak Lawson i Gasly startowali z alei serwisowej). Ostatecznie zakończył wyścig na 12. loakcie, czyli poza punktami. Red Bull próbował przedłużyć stint, aby zminimalizować karę, ale nie udało się.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Andrea Kimi Antonelli
  • F1
  • F1 2025
  • Fernando Alonso
  • Ferrari
  • George Russell
  • GP Kanady
  • Lando Norris
  • McLaren
  • Mercedes F1
  • Nico Hulkenberg
  • Williams
  • Yuki Tsunoda

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

GP Belgii: Piastri i Verstappen w 1. rzędzie do sprintu

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Oscar Piastri zdominował piątkowe sesje do GP Belgii Formuły 1. Australijczyk ruszy z pole position do sobotniego sprintu na Spa-Francorchamps. Obok niego z 1. rzędu ruszy Max Verstappen.

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Ferrari na najlepszej drodze do zwycięstw. Nadchodzi ich czas?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
25 lipca 2025

Scuderia Ferrari zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i to pomimo tego, że sezon 2025 nie układa się po ich myśli. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nie wygrali jeszcze ani jednego wyścigu w tym roku. Według byłego kierowcy F1 i eksperta telewizyjnego, Jolyona Palmera, sytuacja szybko ulegnie zmianie.

Pierwsze zwycięstwo Ferrari w F1 – Silverstone 1951

Pierwsze zwycięstwo Ferrari w F1 – Silverstone 1951

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
14 lipca 2025

14 lipca to jeden z wyjątkowych dni w historii Ferrari. Właśnie tego dnia podczas GP Wielkiej Brytanii 1951 ekipa z Maranello osiągnęła swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Zawdzięcza to Argentyńczykowi José Froilánowi Gonzálezowi.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione