⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Grand Prix Kanady: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Kanady: Zwycięzcy i przegrani

  • Formuła 1
17 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 17 minut

Wiktoria Żupińska

Grand Prix Kanady: Zwycięzcy i przegrani

George Russell wygrał czwarte Grand Prix w karierze. Andrea Kimi Antonelli zdobył pierwsze podium. Lando Norris popełnił kosztowny błąd. Kto wykorzystał swoje szanse w Kanadzie, a kto je zmarnował? Oto nasz werdykt.

Zwycięzcy

George Russell

Mercedes wyglądał w Kanadzie znacznie lepiej niż w ciągu ostatnich kilku GP. Ekipa znalazła z powrotem formę, ale trudno ocenić, czy jest to powrót ostateczny do regularnej walki. W Montrealu w tej erze regulacji dobrze sobie radzili.

These two 🤩

George and Kimi share the podium for the first time! 👀#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/gmrgAGcttG

— Formula 1 (@F1) June 15, 2025

Mercedes po poprawkach przywiózł tylne zawieszenie z Imoli. George Russell zdobył pole position, pokonując Maxa Verstappena jak w 2024. W tym roku udało mu się przekuć pozycję startową w wygraną. Kontrolował wyścig i zrobił dokładnie to, co do niego należało.

Fernando Alonso

Aston Martin wygląda na naprawdę porządny bolid od czasu poprawek na Imoli, a przynajmniej w rękach Fernando Alonso. AMR25 sprawdził się na kilku różnych torach w Emilii-Romanii, Monako, Barcelonie i Kanadzie. Jego ostatnie wyniki w kwalifikacjach to piąte, siódme (szóste po karze Hamiltona), dziesiąte i szóste.

Hiszpan po raz czwarty przeszedł do Q3 i po raz drugi zdobył punkty, po tym jak neutralizacja i awaria silnika uniemożliwiły mu to w Emilii-Romanii i Monako. Dwukrotny mistrz świata pokazał się z lepszej strony niż Lando Norris i Charles Leclerc, startując przed nimi. W trakcie wyścigu nieuchronnie został wyprzedzony przez szybszego McLarena i Ferrari, ale zmaksymalizował możliwości AMR25.

Another radio message to add to the Fernando Alonso classics 🤣#F1 #CanadianGP @alo_oficial pic.twitter.com/pUHWFbGgNj

— Formula 1 (@F1) June 16, 2025

Aston Martin obawiał się, że Kanada może odsłonić słabości aerodynamiczne bolidu, ale nie było powodów do zmartwień. W Montrealu był piątym najszybszym autem w stawce, jeśli weźmiemy dane Alonso. Co więcej, mógł wyprzedzać z pomocą DRS, w przeciwieństwie do poprzednich GP.

Nico Hülkenberg

Podobnie jak w przypadku Fernando Alonso, Nico Hülkenberg zmaksymalizował wszystkie szanse swojego bolidu. Stake zrobił duży postęp dzięki pakietowi poprawek w Barcelonie i wygląda na to, że będzie mógł stawać do walki o ostatnie punkty z pozostałymi ze środka z stawki. Szczególnie wtedy, gdy rywale tacy jak Racing Bulls, Alpine i Williams popełnią błędy.

Momentum in Montreal. Back-to-back points for Nico ✅🙌#CanadianGP🇨🇦 pic.twitter.com/rBjXg7DslA

— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) June 15, 2025

Niemiec po raz drugi z rzędu zdobył punkty dla Stake, które jest obecnie 9. w klasyfikacji konstruktorów. Zespół wyprzedza Alpine, które z kolei wygląda na bardziej zagubione niż wcześniej. Biorąc pod uwagę, w jakiej sytuacji znajdowała się przyszła ekipa Audi, poczyniony postęp jest sporym sukcesem.

Andrea Kimi Antonelli

Włoch w ostatnich trzech wyścigach nie osiągnął najlepszego wyniku (DNF, 18., DNF), co po części spowodowane było pechem i awariami. Jednak w Kanadzie Antonelli wykorzystał lepszą formę Mercedesa i wyglądał porządnie od pierwszej sesji treningowej.

A hair's breadth between Piastri and Antonelli's start times! 🤯

Timing insights powered by @awscloud ⏱️#F1 #F1Insights #CanadianGP pic.twitter.com/RsqaouEGKk

— Formula 1 (@F1) June 16, 2025

W kwalifikacjach zdobył czwarte miejsce, a tuż po starcie wyprzedził Oscara Piastriego na pierwszym okrążeniu. Ostatecznie manewr okazał się kluczowy w osiągnięciu podium, bo to właśnie McLaren był wbrew pozorom najszybszym bolidem w Kanadzie, ale tego nie wykorzystał. Andrea Kimi Antonelli nie popełnił żadnego błędu i w ostatnich okrążeniach, gdy za nim walczyli Oscar Piastri i Lando Norris, próbował zachować jednego z nim w zasięgu swojego DRS, aby chronić pozycję.

Kimi talking about being inspired by Max 🤝 pic.twitter.com/81ZGGnAItj

— ESPN F1 (@ESPNF1) June 16, 2025

18-latek jest trzecim najmłodszym kierowcą w historii F1, który stanął na podium. Niewątpliwie w ciągu roku czekają go gorsze weekendy, ale to właśnie wyniki takie jak w Kanadzie pokazują jego potencjał. Właśnie tego oczekuje Mercedes.

Przegrani

Lando Norris

McLaren jako zespół nie pokazał się z najlepszej strony w Kanadzie, ale to Lando Norris jest największym przegranym weekendu. Od pierwszej sesji treningowej wyglądał na szybszego kierowcę McLarena. Bez problemu przeszedł przez Q1 i Q2, ale w ostatniej, kluczowej sesji, zawiódł. Nie potrafił przejechać okrążenia pomiarowego bez błędu, co ostatecznie dało mu 7. miejsce za wolniejszym bolidem Alonso.

Same place, same team… 14 years apart 😵#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/KTd3d8vSpx

— Formula 1 (@F1) June 16, 2025

W ostatniej fazie wyścigu Lando Norris doganiał Oscara Piastriego i wyglądało na to, że to tylko kwestia czasu, gdy go wyprzedzi. Brytyjczyk wybrał jednak najgorszy moment na manewr i próbował zrobić to po zewnętrznej na prostej przed 1. zakrętem. Od początku było to skazane na porażkę, bo między bolidem Piastriego a bandami było niewiele przestrzeni. Norris zderzył się z nimi i rozbił się.

The Canadian Grand Prix will be the first race so far this season without a McLaren driver on the podium 😱 pic.twitter.com/ugl0bSdy53

— ESPN F1 (@ESPNF1) June 15, 2025

Oddał rywalom co najmniej dwanaście punktów i popełnił kosztowny błąd. Doskonale zdawał sobie z tego sprawę, bo natychmiast po wypadku przeprosił zespół przez radio, a potem Piastriego. Brytyjczyk sam przepowiadał, że kolizja między kierowcami McLarena jest nieunikniona. Ziściło się to już w Kanadzie, gdy po raz pierwszy mieli okazję naprawdę walczyć między sobą. Stało się to z winy Norrisa, który nie wykazał się sprytem i opanowaniem, w przeciwieństwie do kolegi zespołowego.

Ferrari

Charles Leclerc mógł mieć nadzieję, że solidny weekend do momentu, gdy się nie rozbił w pierwszej sesji treningowej. Szkody były na tyle poważne (m.in. pęknięte podwozie), że nie wziął udziału w drugim treningu w piątek.

It's safe to say Charles Leclerc wasn't impressed with his #F1 #CanadianGP qualifying run… pic.twitter.com/vMkSb8fx4f

— PlanetF1 (@Planet_F1) June 14, 2025

W kwalifikacjach Hamilton zdobył piąte, a Leclerc ósme miejsce. Monakijczyk przez cały weekend ponosił konsekwencje wypadku w FP1 i pomyłki w Q3. Do tego doszło też niezdecydowanie inżynierów i dyskusje w trakcie GP odnośnie strategii.

Lewis Hamilton dotrzymywał tempa czołówce do czasu, gdy nie przejechał świstaka. Jego bolid został uszkodzony i stracił 20 punktów docisku. Do końca Grand Prix znajdował się w ziemi niczyjej, prowadząc anonimowy wyścig. Obaj kierowcy Ferrari mieli problem z hamulcami.

Lewis Hamilton's cryptic message about the state of play at Ferrari… https://t.co/DZytKVmy04#F1 pic.twitter.com/U0OSdHn2qA

— PlanetF1 (@Planet_F1) June 17, 2025

Hamilton i Leclerc wskazują na potrzebę wprowadzenia poprawek, ale nie wiedzą, kiedy te zostaną przywiezione. Piąte i szóste miejsce nie wystarczają. Hamilton z kolei zasugerował, że wiele dzieje się za kulisami w Maranello, a struktura wymaga jeszcze reorganizacji. Nie takiego weekendu potrzebowała włoska ekipa po tym, gdy media kwestionują przyszłość Freda Vasseura. Choć właściwie powinny skupić się na wyższym kierownictwie.

Williams

Wyniki w pierwszej sesji treningowej mogły zmylić niektórych, co do właściwej formy Williamsa. W następnych treningach potwierdziło się, że będą jedynie walczyć o ostatnie punkty z resztą stawki. W kwalifikacjach jednak Carlos Sainz został przyblokowany przez Isacka Hadjara w Q1 i startował z 16. pozycji (po karze Tsunody). Alex Albon dostał się do Q3, ale wystarczyło na dziesiąte miejsce.

Mid-race frustration for Alex Albon 😢

He would sadly retire from the race with a mechanical issue several laps later#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/6vLtDcndaa

— Formula 1 (@F1) June 16, 2025

Williams zbyt długo zwlekał z pit stopem i zmianą opon średnich, więc szanse na zdobycie punktów zmalały. Co więcej, już na początku wyścigu Williams poinformował, że zmagają się z problemem z jednostką napędową, ,,ale nie tak poważnym jak w Barcelonie”. Wkrótce okazało się, że jednak poważniejszym, bo Albon ukończył GP Hiszpanii, ale Kanady już nie. Musiał przedwcześnie zakończyć wyścig ze względu na awarię silnika.

Carlos Sainz dzięki twardym oponom był w stanie przedłużyć stint i wykonać tylko jeden pit stop. Zjechał na zmianę po 58. okrążeniach, wraz z Estebanem Oconem. Pozwoliło mu to przeskoczyć parę miejsc, ale na ostatnią pozycję punktowaną awansował dzięki kolizji Lando Norrisa.

Yuki Tsunoda

Yuki Tsunoda w końcu otrzymał te same części, co Max Verstappen. Przez ostatnie parę GP płacił konsekwencje swojego wypadku w kwalifikacjach w Imoli i kosztownych zniszczeń. Red Bull i Japończyk mieli nadzieję, że pozwoli mu to polepszyć formę, ale niestety nic z tego nie wyszło.

Here's how Tsunoda picked up the penalty 👀

Read more here 👉 https://t.co/MLvtQJ8lPd#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/AR9jskRVxO

— Formula 1 (@F1) June 14, 2025

Yuki Tsunoda otrzymał karę cofnięcia o 10 miejsc na starcie za wyprzedzenie Oscara Piastriego w warunkach czerwonej flagi w trakcie sesji treningowej. Zakwalifikował się na 11. miejscu, ale startował z 18. pozycji (po tym jak Lawson i Gasly startowali z alei serwisowej). Ostatecznie zakończył wyścig na 12. loakcie, czyli poza punktami. Red Bull próbował przedłużyć stint, aby zminimalizować karę, ale nie udało się.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Andrea Kimi Antonelli
  • F1
  • F1 2025
  • Fernando Alonso
  • Ferrari
  • George Russell
  • GP Kanady
  • Lando Norris
  • McLaren
  • Mercedes F1
  • Nico Hulkenberg
  • Williams
  • Yuki Tsunoda

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 września 2025

Sobotnie kwalifikacje przed GP Azerbejdżanu mocno się wydłużyły. W ich trakcie czerwona flaga pojawiała się aż 6 razy. Część faworytów pojechała wolno lub odpadło wcześniej. Najszybszy był jednak Max Verstappen, który będzie miał obu kierowców McLarena daleko za sobą na starcie.

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
19 września 2025

Formuła 1 opuściła już Europę i sezon dokończy w Azji i na terenie obu Ameryk. Ten etap rywalizacji otwiera weekend o GP Azerbejdżanu, który rozpoczęły piątkowe treningi. Mimo tego, że McLaren jest faworytem, to dzisiejsze sesje nie przebiegły do końca po myśli ekipy z Woking.

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione