⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Hamilton go nie martwi. Leclerc chce szybkiego bolidu

Hamilton go nie martwi. Leclerc chce szybkiego bolidu

  • Formuła 1
27 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 6 minut

Wiktoria Żupińska

Hamilton go nie martwi. Leclerc chce szybkiego bolidu

Charles Leclerc nie martwi się wpływem Lewisa Hamiltona. Monakijczyk chce zwyczajnie mieć najszybszy samochód. Zawsze może ustawić go pod swój styl jazdy, jeśli będzie trzeba.

Nadzieje na przyszły rok

W tym sezonie F1 Ferrari zdobyło jedynie trzy podia w Grand Prix i wygrało sprint w Chinach. Jak dotąd zespół ma problemy z odblokowaniem potencjału SF-25. Nowa podłoga wprowadzona w Austrii ma pomóc z polepszeniem formy w kwalifikacjach i zmniejszeniu degradacji opon.

Dotychczas Charles Leclerc radzi sobie lepiej niż Lewis Hamilton. Niektórzy wyrażali obawy przez początkiem roku, że siedmiokrotny mistrz świata może zdominować Monakijczyka. Jak na razie jednak to 8-krotny zwycięzca Grand Prix pokazuje lepszą formę niż Brytyjczyk. Monakijczyk ma 25 punktów więcej i odnajduje się lepiej w bolidzie.

Charles Leclerc said his first experience driving a virtual version of Ferrari's 2026 car in the simulator was "not the most enjoyable" 😅 pic.twitter.com/ueMtTCAg7U

— ESPN F1 (@ESPNF1) June 26, 2025

Leclerc testował już bolid na 2026 w symulatorze i nie miał najlepszych wrażeń. Ferrari jednak jeszcze nie skupia się w pełni na przyszłorocznym projekcie. Monakijczyk wyjawił, że dzielą pracę po połowie na ten sezon i następny.

Leclerc nie martwi się Hamiltonem

Lewis Hamilton otwarcie mówi o swoich problemach z SF-25. Zasugerował, że już niedługo Ferrari będzie musiało podjąć decyzję o skupieniu się w całości na bolidzie na 2026. W Austrii przyznał, że już pracuje z zespołem nad przednim i tylnym zawieszeniem w przyszłym samochodzie.

– Upewnienie się, że wyciągamy wnioski z poprzednich lat, a także z tego roku, aby kolejny rok był najlepszym, jaki kiedykolwiek mieliśmy – to jest mój główny cel – powiedział Hamilton.

Nie ulega wątpliwościom, że siedmiokrotny mistrz świata będzie chciał, aby inżynierowie uwzględnili jego potrzeby i preferencje w przyszłorocznym projekcie. Leclerc jednak nie martwi się tą perspektywą.

Lewis Hamilton on the Ferrari SF-25…https://t.co/cHYWx7bYkr#F1 pic.twitter.com/KOXZRoOVM5

— PlanetF1 (@Planet_F1) June 15, 2025

– W ogóle mnie to nie martwi, ponieważ poza zespołem zawsze dużo się o tym mówi, ale w zespole dysponujemy wszystkimi narzędziami, aby dostosować samochód do moich potrzeb pod względem stylu jazdy lub Lewisa. Więc nie sądzę, żeby to był problem, chcę po prostu najszybszego samochodu, jaki jest możliwy w przyszłym roku. To jest dokładnie to, czego chce Lewis, a potem, gdziekolwiek będziemy w przyszłym roku, ustawię samochód tak, jak mi się podoba, a Lewis zrobi dokładnie to samo – wyjaśnił Monakijczyk.

Hamilton nie lubi obecnych bolidów

Lewis Hamilton ma w obecnej erze regulacji problem z stuprocentowym dostosowaniem się do bolidów. Nadal osiąga bardzo dobre wyniki, ale nie jeździ w pełni swoich możliwości. Związane jest to z charakterystyką bolidów przypowierzchniowych.

Brytyjczyk ma nadzieję, że 2026 przyniesie odmianę i nowe bolidy będą lepiej pasowały do jego stylu jazdy. Z kolei Leclerc zwyczajnie chce najszybszy samochód, aby w końcu wygrać mistrzostwo świata z Ferrari.

"You can see that Charles feels at home and Lewis doesn't yet"https://t.co/SgTC8STMoz pic.twitter.com/MwHtFzUeQ7

— PlanetF1 (@Planet_F1) June 11, 2025

– Naprawdę się tym nie martwię. Myślę, że jesteśmy w czasach w Formule 1, w których inżynierowie i technologia są na takim poziomie, że potrzebujemy po prostu najszybszego samochodu. Robimy najszybszy samochód na torze, a potem mamy całe pole możliwości. To nie jest tak jak 10 czy 15 lat temu, kiedy byłeś trochę zapędzony w róg pod względem równowagi i nie miałeś narzędzi, aby samochód jechał szybciej. Teraz mamy te narzędzia, więc zdecydowanie się nie martwię – zapewnił Charles Leclerc.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • GP Austrii
  • Lewis Hamilton

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 września 2025

Sobotnie kwalifikacje przed GP Azerbejdżanu mocno się wydłużyły. W ich trakcie czerwona flaga pojawiała się aż 6 razy. Część faworytów pojechała wolno lub odpadło wcześniej. Najszybszy był jednak Max Verstappen, który będzie miał obu kierowców McLarena daleko za sobą na starcie.

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
19 września 2025

Formuła 1 opuściła już Europę i sezon dokończy w Azji i na terenie obu Ameryk. Ten etap rywalizacji otwiera weekend o GP Azerbejdżanu, który rozpoczęły piątkowe treningi. Mimo tego, że McLaren jest faworytem, to dzisiejsze sesje nie przebiegły do końca po myśli ekipy z Woking.

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

GP Austrii MotoGP: Bezzecchi i Aldeguer rzucają rękawice Marquezowi

Motorsport. GP Austrii MotoGP: Bezzecchi i Aldeguer rzucają rękawice Marquezowi

Igor Długosz

  • MotoGP
17 sierpnia 2025

Marc Marquez musiał się wyjątkowo wysilić, aby odnieść swoje pierwsze zwycięstwo w Grand Prix Austrii. Marco Bezzecchi oraz Fermin Aldeguer stanowili realne zagrożenie dla tegorocznego dominatora MotoGP.

Sprint GP Austrii MotoGP: Od wywrotki w kwalifikacjach do zwycięstwa w sprincie

Motorsport - Sprint GP Austrii MotoGP: Od wywrotki w kwalifikacjach do zwycięstwa w sprincie

Igor Długosz

  • MotoGP
16 sierpnia 2025

Mimo specyficznej kolejności startowej, wyniki sprintu w Austrii były standardowe. Bracia Marquez przebili się na czoło stawki i zdobyli kolejny dublet.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione