⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Hamilton nadal ma problemy. Chce, aby Ferrari skupiło się na 2026

Hamilton nadal ma problemy. Chce, aby Ferrari skupiło się na 2026

  • Formuła 1
1 lipca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

Hamilton nadal ma problemy. Chce, aby Ferrari skupiło się na 2026

To nie koniec problemów Lewisa Hamiltona. Ferrari przywiozło ulepszenia do Austrii. Siedmiokrotny mistrz świata nadal ma trudności z adaptacją do SF-25. Sugeruje, że czas skupić się na przyszłorocznym bolidzie.

Anonimowy wyścig w Austrii

Ferrari przywiozło nową podłogę i dyfuzor na Grand Prix Austrii. Jest to część pakietu ulepszeń, który ostatecznie ma odblokować potencjał SF-25. Na pierwszy rzut oka poprawki okazały się skuteczne, bo Charles Leclerc zakwalifikował się na 2. miejscu, a Lewis Hamilton na 4. Skończyli wyścig kolejno na trzeciej i czwartej pozycji.

Jednak trudno ocenić jednoznacznie, jaką poprawę przyniosły ulepszenia. Trzeba wziąć pod uwagę, że sesja Q3 w kwalifikacjach została zakłócona przez żółte flagi, co wpłynęło na okrążenia m.in. Verstappena i Piastriego.

https://twitter.com/ESPNF1/status/1939337128703299971

W wyścigu Ferrari brakowało tempa, aby dogonić McLarena, ale nie byli też zagrożeni ze strony rywali. Verstappen został wyeliminowany już na 1. okrążeniu przez Antonellego, a Russell nie miał szans przez wysokie temperatury niekorzystne dla Mercedesa i złe ustawienia. Hamilton i Leclerc przejechali dość anonimowy wyścig.

Monakijczyk musiał też uważać na hamulce przez całe GP, stosując technikę lift and coast. W Montrealu i Barcelonie również się z tym zmagał, lecz nie w tak dużym stopniu. Sugeruje to, że problem z przegrzewaniem hamulców jest poważniejszy niż pierwotnie przewidywano.

Więcej obciążenia

Nowa podłoga nie przyniosła spektakularnej poprawy stricte w czasach okrążenia. Jej głównym celem było zwiększenie obciążenia aerodynamicznego, a także ułatwienie prowadzenia bolidu.

Ulepszenia miały też zapewnić większą stabilność i przewidywalność w zachowaniu samochodu. Skupiono się również na lepszym traktowaniu opon, aby bolid nie był wrażliwy na wysokie temperatury.

https://twitter.com/Planet_F1/status/1938526408923627747

Jednak kluczowy element, nad którym Ferrari pracuje od miesięcy to tylne zawieszenie. Motorsport Italia podaje, że zostanie przywiezione dopiero na Grand Prix Belgii pod koniec miesiąca.

Ferrari spodziewa się, że pomoże to w przyczepności w wychodzeniu z wolnych zakrętów i zredukuje degradację opon. Może jednak wpłynąć na stabilność tyłu SF-25 podczas hamowania, z czym Lewis Hamilton ma szczególny problem.

A list of legends 👊

Lewis Hamilton's 2024 victory was his ninth British Grand Prix win, meaning he tops the list of Brits to have won on home soil 🏆#F1 #BritishGP pic.twitter.com/pPblJvA5dV

— Formula 1 (@F1) July 1, 2025

– Po prostu mam trudności ze stabilnością. [Leclerc – przyp. red.] jeździ ogromnie nadsterownym samochodem. Jakoś udaje mu się ślizgać tyłem bez degradacji. Kiedy ja wprowadzam tył w poślizg, mam ogromną degradację. To zdecydowanie coś, do czego trzeba się przyzwyczaić – żalił się siedmiokrotny mistrz świata w Styrii.

Z tego względu stajnia z Maranello planuje przywieźć kolejną ulepszoną podłogę na Grand Prix Węgier. Ma ona zrównoważyć negatywne efekty nowego tylnego zawieszenia i zwiększyć docisk.

Hamilton chce pełnej uwagi

Lewis Hamilton już sugeruje Ferrari, że powinno całkowicie skupić się na projekcie bolidu na 2026. Siedmiokrotny mistrz świata ma problem z adaptacją do SF-25. Nie był zbyt optymistyczny, gdy zapytano go o wrażenia po GP Austrii.

– Ogólnie rzecz biorąc, mam problem z prowadzeniem tego samochodu w wyścigu. To dla mnie ogromne wyzwanie. Przyzwyczajam się do balansu… ale było mi trudno w trakcie wyścigu. Poprawiliśmy się w kwalifikacjach, ale miałem problemy z podsterownością i nadsterownością zarówno przy niskiej, jak i wysokiej prędkości i nie mogłem tego zrekompensować. Na takim torze potrzebna jest stabilność przy dużej prędkości i żeby samochód mógł się obracać na zakrętach. A na dodatek przegrzewały się hamulce – powiedział mediom Hamilton.

Bernie Ecclestone does not believe Lewis Hamilton can win his fifth championship. In fact, he believes the Briton won his first seven when the competition was… easier. 😬#F1 #Formula1 #LewisHamilton #BritishGP pic.twitter.com/SdX6EvjrsE

— GPblog.com (@GPblog_com) July 1, 2025

Kierowca Ferrari powiedział, że Mercedes już poświęca dużo uwagi bolidowi na przyszły rok. W 2026 zmieniają się regulacje technicznie, które mogą zmienić układ sił w stawce.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Lewis Hamilton
  • Scuderia Ferrari

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Hamilton nadal ma problemy. Chce, aby Ferrari skupiło się na 2026

Hamilton nadal ma problemy. Chce, aby Ferrari skupiło się na 2026

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
1 lipca 2025

To nie koniec problemów Lewisa Hamiltona. Ferrari przywiozło ulepszenia do Austrii. Siedmiokrotny mistrz świata nadal ma trudności z adaptacją do SF-25. Sugeruje, że czas skupić się na przyszłorocznym bolidzie.

Schumacher świętował jubileusz i wspominał dawne lata

Schumacher świętował jubileusz i wspominał dawne lata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
1 lipca 2025

Wczoraj, 30 czerwca, Ralf Schumacher skończył 50 lat. F1-Insider z tej okazji zadał mu kilka pytań o jego przeszłość w motorsporcie, brata Michaela i syna Davida.

Adrian Newey zainterweniował. Aston Martin zmienił plan

Adrian Newey zainterweniował. Aston Martin zmienił plan

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
1 lipca 2025

Adrian Newey zainterweniował i Aston Martin zmienił pierwotny plan. Zespół nie porzuci rozwoju obecnego bolidu. Wszystko dzięki Grand Prix Monako. Legendarny inżynier znalazł sposób na poprawę sezonu.

Silverstone Festival uczci 75-lecie Formuły 1

Silverstone Festival uczci 75-lecie Formuły 1

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 czerwca 2025

Przed nami weekend Formuły 1 na torze Silverstone, gdzie 75 lat temu zaczęła się jej historia. Organizatorzy GP Wielkiej Brytanii w jego trakcie najpewniej nawiążą do tego jubileuszu. To jednak nie będzie wszystko, bo organizatorzy sierpniowego Silverstone Festival zapowiedzieli swoje obchody tej rocznicy i specjalną atrakcję.

Carlos Sainz chce, aby Williams wziął odpowiedzialność

Carlos Sainz chce, aby Williams wziął odpowiedzialność

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
30 czerwca 2025

Carlos Sainz wzywa Williamsa do wzięcia odpowiedzialności. W Austrii zespół nie zdobył żadnego punktu. Bolidy obu kierowców doznały awarii.

Znamy daty testów i aktualizację kalendarza F1 2026. Jest wyjątek

Znamy daty testów i aktualizację kalendarza F1 2026. Jest wyjątek

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
30 czerwca 2025

Władze Formuły 1 i FIA oficjalnie potwierdziły daty przedsezonowych testów, jak i aktualizację kalendarza wyścigów F1 w 2026 roku.

Grand Prix Austrii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Austrii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
30 czerwca 2025

Bortoleto zdobył pierwsze punkty w F1. Norris wygrał Grand Prix Austrii. Antonelli wjechał w Verstappena, a Williams zaliczył podwójny DNF. Alpine znowu nie zdobyło punktów. Kto zaskoczył, a kto nie wykorzystał swojej szansy? Oto nasz werdykt.

Kimi Antonelli z karą za wypadek w GP Austrii

Kimi Antonelli z karą za wypadek w GP Austrii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
29 czerwca 2025

Kimi Antonelli otrzymał karę za wypadek w GP Austrii. Wyeliminował Maxa Verstappena z wyścigu. W ten sposób Włoch zmniejszył szanse Holendra w walce o mistrzostwo świata.

GP Austrii: Norris po raz trzeci, przebudzenie Lawsona i Saubera

GP Austrii: Norris po raz trzeci, przebudzenie Lawsona i Saubera

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
29 czerwca 2025

Lando Norris z McLarena wygrał po raz trzeci w tym sezonie i odrobił część strat w "generalce" do zespołowego kolegi, Oscara Piastriego. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari.

Kwalifikacje GP Austrii: Verstappen poza TOP 3 | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Austrii: Verstappen poza TOP 3 | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
28 czerwca 2025

Kwalifikacje przed GP Austrii dały dość ciekawe rezultaty. Ku rozczarowaniu lokalnej publiczności, nie zobaczymy z przodu kierowców Red Bull Racing. Zawodnicy McLarena stoją więc przed szansą, żeby odskoczyć po tym weekendzie jeszcze bardziej swojemu głównemu rywalowi w klasyfikacji kierowców.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren216
2.Lando NorrisMcLaren201
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes146
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari91
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas23
10.Nico HulkenbergStake F1 Team22
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin14
13.Fernando AlonsoAston Martin14
14.Carlos SainzWilliams13
15.Liam LawsonVisa Cash App RB12
16.Pierre GaslyAston Martin11
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione