⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Hamilton nadal ma problemy. Chce, aby Ferrari skupiło się na 2026

Hamilton nadal ma problemy. Chce, aby Ferrari skupiło się na 2026

  • Formuła 1
1 lipca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

Hamilton nadal ma problemy. Chce, aby Ferrari skupiło się na 2026

To nie koniec problemów Lewisa Hamiltona. Ferrari przywiozło ulepszenia do Austrii. Siedmiokrotny mistrz świata nadal ma trudności z adaptacją do SF-25. Sugeruje, że czas skupić się na przyszłorocznym bolidzie.

Anonimowy wyścig w Austrii

Ferrari przywiozło nową podłogę i dyfuzor na Grand Prix Austrii. Jest to część pakietu ulepszeń, który ostatecznie ma odblokować potencjał SF-25. Na pierwszy rzut oka poprawki okazały się skuteczne, bo Charles Leclerc zakwalifikował się na 2. miejscu, a Lewis Hamilton na 4. Skończyli wyścig kolejno na trzeciej i czwartej pozycji.

Jednak trudno ocenić jednoznacznie, jaką poprawę przyniosły ulepszenia. Trzeba wziąć pod uwagę, że sesja Q3 w kwalifikacjach została zakłócona przez żółte flagi, co wpłynęło na okrążenia m.in. Verstappena i Piastriego.

https://twitter.com/ESPNF1/status/1939337128703299971

W wyścigu Ferrari brakowało tempa, aby dogonić McLarena, ale nie byli też zagrożeni ze strony rywali. Verstappen został wyeliminowany już na 1. okrążeniu przez Antonellego, a Russell nie miał szans przez wysokie temperatury niekorzystne dla Mercedesa i złe ustawienia. Hamilton i Leclerc przejechali dość anonimowy wyścig.

Monakijczyk musiał też uważać na hamulce przez całe GP, stosując technikę lift and coast. W Montrealu i Barcelonie również się z tym zmagał, lecz nie w tak dużym stopniu. Sugeruje to, że problem z przegrzewaniem hamulców jest poważniejszy niż pierwotnie przewidywano.

Więcej obciążenia

Nowa podłoga nie przyniosła spektakularnej poprawy stricte w czasach okrążenia. Jej głównym celem było zwiększenie obciążenia aerodynamicznego, a także ułatwienie prowadzenia bolidu.

Ulepszenia miały też zapewnić większą stabilność i przewidywalność w zachowaniu samochodu. Skupiono się również na lepszym traktowaniu opon, aby bolid nie był wrażliwy na wysokie temperatury.

https://twitter.com/Planet_F1/status/1938526408923627747

Jednak kluczowy element, nad którym Ferrari pracuje od miesięcy to tylne zawieszenie. Motorsport Italia podaje, że zostanie przywiezione dopiero na Grand Prix Belgii pod koniec miesiąca.

Ferrari spodziewa się, że pomoże to w przyczepności w wychodzeniu z wolnych zakrętów i zredukuje degradację opon. Może jednak wpłynąć na stabilność tyłu SF-25 podczas hamowania, z czym Lewis Hamilton ma szczególny problem.

A list of legends 👊

Lewis Hamilton's 2024 victory was his ninth British Grand Prix win, meaning he tops the list of Brits to have won on home soil 🏆#F1 #BritishGP pic.twitter.com/pPblJvA5dV

— Formula 1 (@F1) July 1, 2025

– Po prostu mam trudności ze stabilnością. [Leclerc – przyp. red.] jeździ ogromnie nadsterownym samochodem. Jakoś udaje mu się ślizgać tyłem bez degradacji. Kiedy ja wprowadzam tył w poślizg, mam ogromną degradację. To zdecydowanie coś, do czego trzeba się przyzwyczaić – żalił się siedmiokrotny mistrz świata w Styrii.

Z tego względu stajnia z Maranello planuje przywieźć kolejną ulepszoną podłogę na Grand Prix Węgier. Ma ona zrównoważyć negatywne efekty nowego tylnego zawieszenia i zwiększyć docisk.

Hamilton chce pełnej uwagi

Lewis Hamilton już sugeruje Ferrari, że powinno całkowicie skupić się na projekcie bolidu na 2026. Siedmiokrotny mistrz świata ma problem z adaptacją do SF-25. Nie był zbyt optymistyczny, gdy zapytano go o wrażenia po GP Austrii.

– Ogólnie rzecz biorąc, mam problem z prowadzeniem tego samochodu w wyścigu. To dla mnie ogromne wyzwanie. Przyzwyczajam się do balansu… ale było mi trudno w trakcie wyścigu. Poprawiliśmy się w kwalifikacjach, ale miałem problemy z podsterownością i nadsterownością zarówno przy niskiej, jak i wysokiej prędkości i nie mogłem tego zrekompensować. Na takim torze potrzebna jest stabilność przy dużej prędkości i żeby samochód mógł się obracać na zakrętach. A na dodatek przegrzewały się hamulce – powiedział mediom Hamilton.

Bernie Ecclestone does not believe Lewis Hamilton can win his fifth championship. In fact, he believes the Briton won his first seven when the competition was… easier. 😬#F1 #Formula1 #LewisHamilton #BritishGP pic.twitter.com/SdX6EvjrsE

— GPblog.com (@GPblog_com) July 1, 2025

Kierowca Ferrari powiedział, że Mercedes już poświęca dużo uwagi bolidowi na przyszły rok. W 2026 zmieniają się regulacje technicznie, które mogą zmienić układ sił w stawce.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Lewis Hamilton
  • Scuderia Ferrari

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 września 2025

Sobotnie kwalifikacje przed GP Azerbejdżanu mocno się wydłużyły. W ich trakcie czerwona flaga pojawiała się aż 6 razy. Część faworytów pojechała wolno lub odpadło wcześniej. Najszybszy był jednak Max Verstappen, który będzie miał obu kierowców McLarena daleko za sobą na starcie.

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
19 września 2025

Formuła 1 opuściła już Europę i sezon dokończy w Azji i na terenie obu Ameryk. Ten etap rywalizacji otwiera weekend o GP Azerbejdżanu, który rozpoczęły piątkowe treningi. Mimo tego, że McLaren jest faworytem, to dzisiejsze sesje nie przebiegły do końca po myśli ekipy z Woking.

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione