⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
 Logo 6. runda Drużynowego Pucharu Ekstraligi 85-140cc w Rybniku
19.07.2025 14:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » IMSA: Acura wygrała GP Detroit. Ford pokonał Corvette „w domu”

Motorsport. IMSA: Acura wygrała GP Detroit. Ford pokonał Corvette „w domu”

  • Serie z Polakami
1 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Grzegorz Piotrowicz

IMSA: Acura wygrała GP Detroit. Ford pokonał Corvette „w domu”

Dotychczas Porsche miało zawsze odpowiedź na tempo Acury, BMW czy Cadillaca. Tym razem jednak doszło do zmiany układu sił. W Detroit to wspomniana Acura najlepiej się zakwalifikowała i pomimo dobrej strategii ekipy Penske to Meyer Shank Racing dowiózł zwycięstwo w domu Forda i General Motors.

Acura znalazła odpowiedź na strategię Porsche

Start przebiegał doskonale dla aut MSR. Udało się utrzymać dublet przed autami Porsche, BMW i Cadillaca. Podobnie to wyglądało na restarcie, który miał miejsce chwilę później, gdy na drugim „kółku” wyjechał samochód bezpieczeństwa. Wobec tak dobrego tempa ARX-06 trudno było o walkę o prowadzenie na torze. Dlatego Penske zdecydowało się ściągnąć #6 i #7 do boksu na podcięcie Acur w momencie, w którym te natrafią na największy korek na torze. Dzięki udanemu tankowaniu oraz wymianie kierowców, Nasr z #7 zdołał podciąć van der Zande z #93. Sytuacji japońskiej marce nie ułatwił też Cadillac #10. Albuquerque wykorzystał dłuższy przejazd i jazdę w czystym powietrzu i jego samochód zdołał utrzymać prowadzenie po pit stopie, po którym auto przejął Ricky Taylor.

Swoje trzy grosze w tym wyścigu dodała jeszcze druga neutralizacja, która miała miejsce po pierwszej godzinie. Kiedy na trzydzieści minut przed metą doszło do wznowienia to otrzymaliśmy niesamowicie zbitą stawkę. Rywalizację ubarwił nam fakt, że wspomniany Taylor na prowadzeniu był hamulcowym i powstrzymywał czołówkę w GTP. Tu jednak świetnie spisał się Renger van der Zande. Holender w #93 w ostatnim kwadransie przypuścił szarżę na Nasra. Natomiast w ostatnich trzech minutach w końcu udało mu się „rozpracować” Taylora, którego wyprzedził z zaskoczenia po wewnętrznej za wyjazdem z alei serwisowej.

Cadillac bliski zwycięstwa w gp Detroit 2025 imsa
Fot. Lumen Digital Agency / IMSA

Tego już zawodnik Cadillaca nie był w stanie skontrować. Tym samym Nick Yelloly i Renger van der Zande wygrali tegoroczne GP Detroit IMSA w GTP. Za nim na metę wpadł #10 Cadillac. Zaś duet Porsche Penske podzielił między sobą trzecie i czwarte miejsce. Za nimi zameldował się duet BMW i druga Acura przed Astonem Martinem Valkyrie.

GP Detroit IMSA 2025: Ford wrócił na szczyt w GTD Pro

Od samego startu widać było, że w świetnej formie są duety Forda i BMW. Tym drugim niestety zabrakło niezawodności i chłodnej głowy. Najpierw przez hamulce z walką pożegnała się #1, a później karę za kolizje zarobiła #48. Szkoda, ponieważ obydwa auta Paul Miller Racing były mocne. Problemy BMW nie oznaczały jednak, że Forda czeka „spacer po parku” w drodze po zwycięstwo. #65 również wypadła nam z walki w dalszej części wyścigu.

Natomiast najważniejsze dla amerykańskiej marki było to, że bliźniacza #66 trzymała się twardo. Niezależnie od tempa, jakie pokazał #14 Lexus Vasser Sullivan, Corvette czy #9 Lamborghini Pfaffa, to #64 miała dla nich odpowiedź. Do samej mety Mustang odpierał ataki #3 i #9. Dzięki temu Sebastian Prialoux i Mike Rockenfeller zdobyli drugie zwycięstwo dla Forda w ich programie w GTD Pro. Ten triumf jest o tyle słodszy, że Ford pokonał Chevroleta w w mieście, z którego zasadniczo wywodzą się obydwie marki.

Ford pokonał Corvette w Detroit gp 2025 imsa
Fot. Lumen Digital Agency / IMSA

Jeśli chodzi o Porsche to #77 AO Racing miało trudne popołudnie. Heinrich oraz Bachler byli obijani przez każdego możliwego rywala z GTD Pro. Najzabawniejsza była jednak sytuacja, w której #4 Corvette uderzyła Heinricha w taki sposób, że ten podczas niekontrolowanego obrotu uderzył w rywala tak, że ten sam został obrócony. Można powiedzieć, że karma wróciła natychmiast.

Klasyfikacja IMSA po GP Detroit

W klasie GTP jedno zwycięstwo Acury nie zmieniło praktycznie nic. Nadal na czele mamy dwa Porsche przed dwoma BMW. Natomiast piąta jest teraz Acura #93. Zaś w GTD Pro nadal na czele mamy załogę #77 Porsche AO, ale na drugą lokatę wskoczyła #3 Corvette, która przeskoczyła kilka samochodów.

Następna runda to 6h Watkins Glen

Po trzech sprintach, w tym dwóch na torach ulicznych, amerykańska seria wraca do rywalizacji na dłuższym dystansie. 22 czerwca, w więc tydzień po tegorocznym 24h Le Mans, wszystkie cztery klasy zmierzą się w 6h Watkins Glen. Na torze zobaczymy dodatkowe auto w GTP w postaci Porsche Proton Competition, samochody LMP2, w tym Inter Europol Competition oraz kategorie GTD Pro i GTD.

Wyniki wyścigu o GP Detroit 2025 IMSA

Ford wygrał w GP Detroit
Fot. Alkamel IMSA

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • gtp
  • IMSA
  • IMSA 2025
  • LMGT3

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

IMSA: BMW zakończyło historyczną współpracę

Motorsport: IMSA: BMW zakończyło historyczną współpracę

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
11 lipca 2025

W środku nocy potwierdzona została jedna z najważniejszych decyzji kontraktowych na sezon 2026 IMSA. Po aż siedemnastu latach współpracy BMW postanowiło rozstać się z Team RLL. Jaka teraz będzie przyszłość ich programu GTP?

6H Sao Paulo BoP: Czy to koniec dominacji Ferrari?

Motorsport: 6H Sao Paulo BoP: Czy to koniec dominacji Ferrari?

Igor Długosz

  • Inne wyścigi
10 lipca 2025

6 Hours of Sao Paulo najprawdopodobniej ujrzy kres tegorocznej hegemonii Ferrari. Po wygraniu wszystkich czterech dotychczasowych wyścigów, model 499P (nareszcie) został poważnie spowolniony. Tifosi mogą również oczekiwać trudnego weekendu w klasie LMGT3.

Kwalifikacje w 24h Le Mans: Cadillac najszybszy w przed Hyperpole

Motorsport. Kwalifikacje w 24h Le Mans: Cadillac najszybszy w przed Hyperpole

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
11 czerwca 2025

Pierwszy dzień kwalifikacji upłynął nam pod znakiem czerwonych flag oraz paru niespodzianek. W Hypercarach nie zobaczymy jutro jednej z Toyot.

Przewodnik 24h Le Mans 2025: Zapowiedź LMGT3

Motorsport. Przewodnik 24h Le Mans 2025: Zapowiedź LMGT3

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
9 czerwca 2025

Drugi rok klasy LMGT3 w WEC i ELMS nie oznacza, że mamy wystarczająco dużo wiedzy, aby określić, kto może być faworytem do zwycięstwa w 24h Le Mans 2025. Spróbujemy jednak przyblżyć szanse poszczególnych producentów oraz niektórych załóg na sukces w nadchodzącym wyścigu.

IMSA: Acura wygrała GP Detroit. Ford pokonał Corvette „w domu”

Motorsport. IMSA: Acura wygrała GP Detroit. Ford pokonał Corvette „w domu”

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
1 czerwca 2025

Dotychczas Porsche miało zawsze odpowiedź na tempo Acury, BMW czy Cadillaca. Tym razem jednak doszło do zmiany układu sił. W Detroit to wspomniana Acura najlepiej się zakwalifikowała i pomimo dobrej strategii ekipy Penske to Meyer Shank Racing dowiózł zwycięstwo w domu Forda i General Motors.

IMSA: Porsche pokonało BMW w GP Monterey. Kolizja na finiszu

Motorsport: IMSA: Porsche pokonało BMW w GP Monterey. Kolizja na finiszu

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
12 maja 2025

Trwa absolutna dominacja Porsche w amerykańskich mistrzostwach. W GP Monterey w IMSA, ponownie z pole position ruszył Dries Vanthoor z BMW i znowu #24 musiała uznać wyższość duetu Porsche Penske.

IDEC wygrał 4h Le Castellet. Sukces kobiet i podium IEC

Motorsport. IDEC wygrał 4h Le Castellet. Sukces kobiet i podium IEC

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
4 maja 2025

Niedzielne zmagania ELMS w Le Castellet urozmaicone zostały przez opady deszczu. Te mocno wywróciły ściganie do góry nogami. W trudnych warunkach doskonale odnalazła się #18 IDEC Sport. Ponownie w LMP2 zobaczyliśmy spore przemieszanie załóg Pro-Am.

Porsche zdominowało GP Long Beach IMSA. Klęska BMW

Porsche zdominowało GP Long Beach IMSA. Klęska BMW

Grzegorz Piotrowicz

  • Formuła 1
13 kwietnia 2025

GP Long Beach IMSA momentami było dość spokojne i generalnie trudno się wyprzedzało na tym torze. Nadal jednak duet Porsche Penske pokazał, że strategią można wiele ugrać. W GTD kapitalną strategią popisało się Porsche AO Racing.

Nowa generacja LMP2. Przepisy nabierają kształtu

Nowa generacja LMP2. Przepisy nabierają kształtu

Igor Długosz

  • Formuła 1
30 marca 2025

Po latach opóźnień i niezdecydowania FIA oraz ACO wreszcie czują się gotowe do wprowadzenia następnej generacji aut LMP2. W przeciągu ostatnich kilku dni dowiedzieliśmy się o przetargach na nowe silniki i podwozia.

Potrójna korona wyścigów długodystansowych. Nick Tandy dołączył do ekskluzywnego grona

Potrójna korona wyścigów długodystansowych. Nick Tandy dołączył do ekskluzywnego grona

Igor Długosz

  • Formuła 1
21 marca 2025

Potrójna korona to termin znany wśród fanów motorsportu. Nie tak dużo osób jednak wie, o istnieniu długodystansowej wersji tego osiągnięcia. W zeszły weekend na listę jej zwycięzców wpisał się nowy zawodnik.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione