Dotychczas Porsche miało zawsze odpowiedź na tempo Acury, BMW czy Cadillaca. Tym razem jednak doszło do zmiany układu sił. W Detroit to wspomniana Acura najlepiej się zakwalifikowała i pomimo dobrej strategii ekipy Penske to Meyer Shank Racing dowiózł zwycięstwo w domu Forda i General Motors.
Acura znalazła odpowiedź na strategię Porsche
Start przebiegał doskonale dla aut MSR. Udało się utrzymać dublet przed autami Porsche, BMW i Cadillaca. Podobnie to wyglądało na restarcie, który miał miejsce chwilę później, gdy na drugim „kółku” wyjechał samochód bezpieczeństwa. Wobec tak dobrego tempa ARX-06 trudno było o walkę o prowadzenie na torze. Dlatego Penske zdecydowało się ściągnąć #6 i #7 do boksu na podcięcie Acur w momencie, w którym te natrafią na największy korek na torze. Dzięki udanemu tankowaniu oraz wymianie kierowców, Nasr z #7 zdołał podciąć van der Zande z #93. Sytuacji japońskiej marce nie ułatwił też Cadillac #10. Albuquerque wykorzystał dłuższy przejazd i jazdę w czystym powietrzu i jego samochód zdołał utrzymać prowadzenie po pit stopie, po którym auto przejął Ricky Taylor.
Swoje trzy grosze w tym wyścigu dodała jeszcze druga neutralizacja, która miała miejsce po pierwszej godzinie. Kiedy na trzydzieści minut przed metą doszło do wznowienia to otrzymaliśmy niesamowicie zbitą stawkę. Rywalizację ubarwił nam fakt, że wspomniany Taylor na prowadzeniu był hamulcowym i powstrzymywał czołówkę w GTP. Tu jednak świetnie spisał się Renger van der Zande. Holender w #93 w ostatnim kwadransie przypuścił szarżę na Nasra. Natomiast w ostatnich trzech minutach w końcu udało mu się „rozpracować” Taylora, którego wyprzedził z zaskoczenia po wewnętrznej za wyjazdem z alei serwisowej.
Fot. Lumen Digital Agency / IMSATego już zawodnik Cadillaca nie był w stanie skontrować. Tym samym Nick Yelloly i Renger van der Zande wygrali tegoroczne GP Detroit IMSA w GTP. Za nim na metę wpadł #10 Cadillac. Zaś duet Porsche Penske podzielił między sobą trzecie i czwarte miejsce. Za nimi zameldował się duet BMW i druga Acura przed Astonem Martinem Valkyrie.
GP Detroit IMSA 2025: Ford wrócił na szczyt w GTD Pro
Od samego startu widać było, że w świetnej formie są duety Forda i BMW. Tym drugim niestety zabrakło niezawodności i chłodnej głowy. Najpierw przez hamulce z walką pożegnała się #1, a później karę za kolizje zarobiła #48. Szkoda, ponieważ obydwa auta Paul Miller Racing były mocne. Problemy BMW nie oznaczały jednak, że Forda czeka „spacer po parku” w drodze po zwycięstwo. #65 również wypadła nam z walki w dalszej części wyścigu.
Natomiast najważniejsze dla amerykańskiej marki było to, że bliźniacza #66 trzymała się twardo. Niezależnie od tempa, jakie pokazał #14 Lexus Vasser Sullivan, Corvette czy #9 Lamborghini Pfaffa, to #64 miała dla nich odpowiedź. Do samej mety Mustang odpierał ataki #3 i #9. Dzięki temu Sebastian Prialoux i Mike Rockenfeller zdobyli drugie zwycięstwo dla Forda w ich programie w GTD Pro. Ten triumf jest o tyle słodszy, że Ford pokonał Chevroleta w w mieście, z którego zasadniczo wywodzą się obydwie marki.
Fot. Lumen Digital Agency / IMSAJeśli chodzi o Porsche to #77 AO Racing miało trudne popołudnie. Heinrich oraz Bachler byli obijani przez każdego możliwego rywala z GTD Pro. Najzabawniejsza była jednak sytuacja, w której #4 Corvette uderzyła Heinricha w taki sposób, że ten podczas niekontrolowanego obrotu uderzył w rywala tak, że ten sam został obrócony. Można powiedzieć, że karma wróciła natychmiast.
Klasyfikacja IMSA po GP Detroit
W klasie GTP jedno zwycięstwo Acury nie zmieniło praktycznie nic. Nadal na czele mamy dwa Porsche przed dwoma BMW. Natomiast piąta jest teraz Acura #93. Zaś w GTD Pro nadal na czele mamy załogę #77 Porsche AO, ale na drugą lokatę wskoczyła #3 Corvette, która przeskoczyła kilka samochodów.
Następna runda to 6h Watkins Glen
Po trzech sprintach, w tym dwóch na torach ulicznych, amerykańska seria wraca do rywalizacji na dłuższym dystansie. 22 czerwca, w więc tydzień po tegorocznym 24h Le Mans, wszystkie cztery klasy zmierzą się w 6h Watkins Glen. Na torze zobaczymy dodatkowe auto w GTP w postaci Porsche Proton Competition, samochody LMP2, w tym Inter Europol Competition oraz kategorie GTD Pro i GTD.
Wyniki wyścigu o GP Detroit 2025 IMSA
Fot. Alkamel IMSAAby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!