⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

  • Formuła 1
31 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 11 minut

Adrian Januszkiewicz

Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

Kwalifikacje przed GP Hiszpanii były kolejnymi udanymi dla McLarena. Z pierwszego pola ruszy Oscar Piastri przed Lando Norrisem i Maxem Verstappenem.

Lider klasyfikacji generalnej ruszy z PP

Kwalifikacje GP Hiszpanii były kolejną udaną sesją tego weekendu dla McLarena. Z pierwszego pola do wyścigu ruszy Oscar Piastri przed Lando Norrisem i Maxem Verstappenem. Australijczyk wypracował najlepszą przewagę w tym sezonie nad kierowcą z drugiego pola, która wyniosła 0,209 s.

OSCAR PIASTRI IS ON POLE POSITION! 🥇👏

The McLaren driver leads a 1-2 for the team ahead of Verstappen and Russell!#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/3uBGHv5SPM

— Formula 1 (@F1) May 31, 2025

Treningi GP Hiszpanii: duet z Woking najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Hiszpanii. Q1: Colapinto i Tsunoda z kłopotami

Już od pierwszej części kwalifikacji stawka była bardzo zbita, bo 16 na 20 kierowców miało czasy mieszczące się w 1 sekundzie. Wolniejsi od nich byli tylko Esteban Ocon, Carlos Sainz, Yuki Tsunoda i Gabriel Bortoleto.

Przed wyjazdem na drugi przejazd Franco Colapinto zgłaszał problemy z bolidem w alei serwisowej. Wywołał w ten sposób korek i inni kierowcy musieli omijać Argentyńczyka. Choć ostatecznie wyjechał na tor, to od razu musiał zatrzymać na poboczu i zgasić auto. W rezultacie, to kolejne nieudane kwalifikacje dla Argentyńczyka od momentu jego powrotu do F1. Yuki Tsunoda z kolei zgłaszał zespołowi, żeby zwrócić uwagę na stan jego podłogi. Być może Japończyk zbyt agresywnie wjechał w jeden z zakrętów i ją uszkodził. Koniec końców nie miał on czasu pozwalającego na awans do Q2. Poza nim do kolejnej części kwalifikacji nie weszli: Nico Hulkenberg, Esteban Ocon, Carlos Sainz i Franco Colapinto.

🔵⚪🔵FRANCO COLAPINTO

🎙️Así fue la comunicación por radio de Franco Colapinto con Stuart Barlow al momento del problema mecanico sobre el final de la Q1.pic.twitter.com/rSFJGbSwkj

— Corazondef1 (@Corazondef1) May 31, 2025

Q2: McLareny blisko siebie, Hadjar znów w TOP 10

Sesja Q2 przebiegła bez komplikacji dla zawodników. Po pierwszych przejazdach czołowa dziesiątka czasy mieszczące się w 1 sekundzie. Wolniejsi byli Gabriel Bortoleto, Liam Lawson, Alex Albon, Lance Stroll i Oliver Bearman. Finalnie to właśnie ci kierowcy nie weszli do Q3. Najlepsze czasy miał duet McLarena przed Maxem Verstappenem. Różnica czasowa między kierowcami z Woking była poniżej 0,1 s. Tempem w kwalifikacjach niewątpliwie zaskoczył Isack Hadjar, który po raz kolejny znalazł się w TOP 10 „czasówki”. Widać zatem, że falstart w Australii był tylko wypadkiem przy pracy Francuza.

Five more are eliminated! This time it's the end of Q2… ❌

11. Albon
12. Bortoleto
13. Lawson
14. Stroll
15. Bearman#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/qCQzBM6equ

— Formula 1 (@F1) May 31, 2025

Kwalifikacje GP Hiszpanii. Q3: szybkość Piastriego niepodważalna

W ostatniej części kwalifikacji dalej kierowcy McLarena wyznaczali tempo. Przy pierwszych przejazdach nie każdy zdecydował się na zrobienie czasu. W garażach zostali Fernando Alonso i Isack Hadjar. Hiszpan wyjechał dopiero, gdy pozostałych 8 kierowców przejechało swoje okrążenie pomiarowe. Jego czas dawał mu 5. miejsce po pierwszych przejazdach, ale już potem nie wrócił na tor. Z kolei kierowca Racing Bulls wyjechał z garażu w tym samym momencie, gdy pozostała część stawki, poza Charlesem Leclerkiem, wyjechała na drugie przejazdy.

Najszybsze okrążenie przejechał Oscar Piastri – czas 1:11,546. Drugi był Lando Norris ze stratą 0,209 s, a trzeci Max Verstappen z różnicą 0,302 s. Była to więc największa w tym sezonie różnica czasowa między kierowcą z PP a tym z P2. Co ciekawe, ten sam czas co Holender miał George Russell, ale ponieważ uzyskał go później, to ruszy do wyścigu z P4. Dziesiątkę uzupełnili kolejno: Lewis Hamilton, Kimi Antonelli, Charles Leclerc, Pierre Gasly, Isack Hadjar i Fernando Alonso. Nie było zatem niespodzianek w obsadzie czołówki stawki.

Wyniki kwalifikacji do GP Hiszpanii F1 2025

Kwalifikacje GP Hiszpanii. Klasyfikacja. Piastri z PP
Fot. FIA

Niedzielny wyścig na zamknięcie triple-headera

Jutro wyścig o GP Hiszpanii, który zakończy 3 weekendy z rzędu z Formułą 1. Zatem po nim będziemy mieli chwilowo przerwę od ścigania. Zdecydowanymi faworytami są kierowcy McLarena. Nic w tej chwili nie wskazuje na to, że tempem Max Verstappen jest im w stanie jakkolwiek zagrozić. Tu jednak bardzo ważna będzie strategia, ponieważ obiekt pod Barceloną nie jest litościwy dla opon. W związku z tym kluczowe będzie też zarządzanie ogumieniem na dystansie wyścigu. Oznacza to też, że stawka może się jakoś wymieszać. Przekonamy się więc jutro, kto lepiej zarządza oponami i jest najlepiej przygotowany do tej rywalizacji. Parada kierowców będzie transmitowana jutro od 12:55. Transmisja wyścigu z kolei zacznie się o 14:55.

Transmisja F1 2025

Zdjęcie otwierające: McLaren / X

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • GP Hiszpanii
  • Kwalifikacje
  • McLaren
  • Oscar Piastri

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: [email protected]

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione