⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Lando Norris: Nie mam wymówek. McLaren znalazł problem

Lando Norris: Nie mam wymówek. McLaren znalazł problem

  • Formuła 1
20 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 6 minut

Wiktoria Żupińska

Lando Norris: Nie mam wymówek. McLaren znalazł problem

Lando Norris przyznaje, że musi się poprawić. Brytyjczyk traci w kwalifikacjach do kolegi zespołowego. McLaren sugeruje, że to kwestia problemu z bolidem.

Lando Norris nie ma wymówek

Oscar Piastri zdobył pole position w kwalifikacjach do Grand Prix Emilii-Romanii, ale ukończył wyścig na 3. miejscu. Pozycję stracił już na pierwszym okrążeniu, gdy Max Verstappen odważnie i bezkompromisowo wyprzedził go na dohamowaniu w drugim zakręcie. Lando Norris startował z czwartej lokaty i zakończył na drugiej przed kolegą zespołowym.

Oscar on his championship battle with Lando 👀🏆 pic.twitter.com/p61T10zGLt

— Autosport (@autosport) May 17, 2025

McLaren nie wykorzystał pełni szans w trakcie weekendu. Norris rozczarował w kwalifikacjach, a następnie Piastri stracił miejsce tuż po starcie na rzecz Verstappena. Jak wyjawił Brytyjczyk, ekipa z Woking nie miała odpowiedzi na tempo Red Bulla. Przyznał też jednak, że sam nie musi czasami pokazywać się z lepszej strony.

– Myślę, że to jest to, co tłumaczyłem przez cały sezon: każdy kierowca ma swój sposób prowadzenia samochodu. Nie mam żadnych wymówek, bo sądzę, ze moim zadaniem jest jazda każdym bolidem, więc nie będę mieć wymówek, ale czasami będę miał powody, ale koniec końców, po prostu chcę jechać najlepiej jak mogę – powiedział mediom Lando Norris przed Grand Prix Emilii-Romanii.

McLaren oferuje wyjaśnienia

Lando Norris zdobył jedyne pole position w tym sezonie w pierwszej rundzie sezonu w Australii. Następnego dnia wygrał wyścig, ale jak dotąd nie powtórzył sukcesu. Tymczasem jego kolega zespołowy stanął na najwyższym stopniu podium już czterokrotnie w 2025 i objął prowadzenie w klasyfikacji mistrzostw świata.

Brytyjczyk radzi sobie solidnie na dystansie wyścigu, ale jego weekendy obecnie polegają na minimalizowaniu i odrabianiu strat, zamiast maksymalizowaniu możliwości. Przyczyną są słabe wyniki w kwalifikacjach.

🗣️ Lando Norris tells us about the “tiny things” that have made this year’s McLaren a trickier car for him to drive so far this season: pic.twitter.com/IJ8iFhroni

— The Race (@wearetherace) April 29, 2025

McLaren jak dotąd jest bardzo wyrozumiały w stosunku do problemów Lando Norrisa. Andrea Stella już w Miami zaoferował wsparcie i wyjaśnienie kłopotów kierowcy. Szef zespołu powiedział, że to kwestia charakterystyki MCL39. Przednia oś jest dość sztywna i w konsekwencji Norris i Piastri muszą oceniać poziom przyczepności bazując na poprzednim okrążeniu, nie na bieżąco. Ewidentnie gorzej radzi sobie z tym Brytyjczyk.

Lando Norris musi się poprawić

25-latek zgodził się z wytłumaczeniem szefa zespołu. Powiedział jednak, że sam musi się poprawić. Po tym jak rozbił się w kwalifikacjach do Grand Prix Arabii Saudyjskiej przyznał, że nie powinien podejmować zbędnego ryzyka. Lando Norris przecenił ograniczenia bolidu.

Brytyjczyk ma tendencję do wchodzenia w zakręt z większą prędkością minimalną niż jego kolega zespołowy. Ten styl jazdy wymaga więcej od samochodu, a przy braku wyczucia limitu prowadzi do kosztownych błędów.

How the Drivers' title battle has played out so far after six races 🧠

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 18, 2025

– Mogę mieć dni, kiedy mam problemy. Mogę mieć dni, kiedy jadę lepiej. Żaden kierowca nie jest nigdy usatysfakcjonowany, nadal próbuję się poprawić i nadal próbujemy ulepszyć samochód, nawet jeśli wygrywamy wyścigi, jesteśmy drudzy czy dominujemy. Nadal czasami wyjeżdżamy niezadowoleni, oczekując i chcąc więcej. Więc to [sztywność przedniej osi – przyp. red.] jedna z rzeczy, które utrudniły mi życie w tym roku niż w zeszłym sezonie, nie pozwala wykorzystać w pełni potencjału. Ale tak, potrzebuję więcej od samochodu i wiem też, że czasami muszę wykonać lepszą robotę – skomentował Lando Norris na Imoli.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • GP Emilii-Romanii
  • Lando Norris
  • McLaren

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Ollie Bearman z karą do GP Wielkiej Brytanii

Ollie Bearman z karą do GP Wielkiej Brytanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
5 lipca 2025

Ollie Bearman otrzymał surową karę do GP Wielkiej Brytanii. Naruszył warunki czerwonej flagi. Uderzył w bandy podczas ostatniej sesji treningowej.

GP Wielkiej Brytanii: McLaren i Ferrari na czele w treningach | Podsumowanie

GP Wielkiej Brytanii: McLaren i Ferrari na czele w treningach | Podsumowanie

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
4 lipca 2025

Lewis Hamilton odnalazł formę w pierwszej sesji treningowej i znalazł się na szczycie klasyfikacji. Po południu najszybszy był Lando Norris, ale kierowcy Ferrari dotrzymywali mu tempa.

Prezydent FIA ma konkurencję. Tim Mayer startuje w wyborach

Prezydent FIA ma konkurencję. Tim Mayer startuje w wyborach

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
4 lipca 2025

Prezydent FIA doczekał się konkurencji w nadchodzących wyborach. Tim Mayer ogłosił swoją kandydaturę. Mohammed Ben Sulayem zwolnił go w zeszłym roku. Teraz zdecydowanie krytykuje jego rządy.

Montoya: On jest zbyt lojalny wobec Mercedesa

Montoya: On jest zbyt lojalny wobec Mercedesa

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Podczas GP Wielkiej Brytanii w ten weekend może rozstrzygnąć się przyszłość George'a Russella w Mercedesie. Juan Pablo Montoya uważa, że zespół z Brackley powinien mu zaproponować długoterminowy kontrakt.

Max Verstappen lekceważy spekulacje, ale ma wątpliwości

Max Verstappen lekceważy spekulacje, ale ma wątpliwości

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Max Verstappen zaprzecza doniesieniom o opuszczeniu Red Bulla. Zapewnia, że nic się nie zmieniło. Publicznie lekceważy spekulacje o swojej przyszłości. Pomimo tego ma wątpliwości.

George Russell: Nie sądzę, żebym się gdzieś wybierał

George Russell: Nie sądzę, żebym się gdzieś wybierał

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 lipca 2025

George Russell nie przejmuje się spekulacjami. Jest pewien przyszłości w Mercedesie. Nie sądzi, żeby miał opuścić zespół. Skupia się na swoich wynikach.

Red Bull go nie interesuje. Carlos Sainz jest wierny Williamsowi

Red Bull go nie interesuje. Carlos Sainz jest wierny Williamsowi

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Carlos Sainz wykluczył ewentualne przejście do Red Bulla. Hiszpan w zeszłym roku chciał podpisać kontrakt z zespołem. Teraz nigdzie się nie wybiera. Zauważa, że lepszy bolid sprawia Williamsowi problemy.

Domenicali nie obawia się o finał sezonu na Bliskim Wschodzie

Domenicali nie obawia się o finał sezonu na Bliskim Wschodzie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Konflikt zbrojny na Bliskim Wschodzie między Izraelem a Iranem i jego następstwa sprawiły, że pojawiły się pytania o to, czy w tych warunkach da się przeprowadzić finałowe weekendy Grand Prix Formuły 1 w Katarze i Abu Zabi. Stefano Domenicali rozwiał w tej sprawie wątpliwości w rozmowie z agencją Reuters.

Ferrari będzie testować na Mugello. Czeka ich ważna decyzja

Ferrari będzie testować na Mugello. Czeka ich ważna decyzja

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 lipca 2025

Ferrari nie podjęło jeszcze decyzji o kluczowym ulepszeniu. Zespół będzie testował na torze Mugello w lipcu. Stajnia z Maranello chce sprawdzić nowe tylne zawieszenie.

Arvid Lindblad nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem

Motorsport. Arvid Lindblad nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 2
2 lipca 2025

Arvid Lindblad pojedzie w pierwszej sesji treningowej w Silverstone. Junior Red Bulla zastąpi Yukiego Tsunodę. Helmut Marko uważa go za talent pokoleniowy. Jednak kierowca F2 nie chce być kolejnym Maxem Verstappenem.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren216
2.Lando NorrisMcLaren201
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes146
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari91
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas23
10.Nico HulkenbergStake F1 Team22
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin14
13.Fernando AlonsoAston Martin14
14.Carlos SainzWilliams13
15.Liam LawsonVisa Cash App RB12
16.Pierre GaslyAston Martin11
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione