⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Lepiej od mistrza świata? Kierowca Williamsa nabiera tempa

Lepiej od mistrza świata? Kierowca Williamsa nabiera tempa

  • Formuła 1
27 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Wiktoria Żupińska

Lepiej od mistrza świata? Kierowca Williamsa nabiera tempa

Carlos Sainz zdobył kolejne punkty w barwach Williamsa. Nie rozpoczął najlepiej sezonu, ale nabiera tempa. Radzi sobie lepiej niż Lewis Hamilton, który zastąpił go w Ferrari.

Carlos Sainz nabiera tempa

Carlos Sainz musiał znaleźć dla siebie nowy zespół, po tym jak Ferrari postanowiło zatrudnić na jego miejsce Lewisa Hamiltona. Hiszpan podpisał wieloletni kontrakt z Williamsem. Na testach przedsezonowych w Bahrajnie wykazał się dobrym tempem. Skłoniło to wielu do stwierdzenia, że z pewnością pokona Alexandra Albona na przestrzeni roku. Początek sezonu jednak okazał się trudniejszy niż Sainz oczekiwał.

Czterokrotny zwycięzca Grand Prix zakwalifikował się do wyścigu w Australii na 10. miejscu, ale rozbił się w warunkach neutralizacji, gdy kierowcy jechali za samochodem bezpieczeństwa. Tydzień później w Chinach startował z 15. lokaty i skończył na dziesiątej, dzięki dyskwalifikacji Ferrari i Pierre’a Gasly’ego.

🗣️ Carlos Sainz on his start to the season at Williams: pic.twitter.com/g6VdGwiqyp

— The Race (@wearetherace) April 10, 2025

Grand Prix Japonii pozornie nie przyniosło poprawy, a tylko więcej frustracji. Dwunaste miejsce w kwalifikacjach i czternaste w niedzielnym wyścigu skłoniły Sainza do stwierdzenia, że jeszcze ma problem z dostosowaniem stylu jazdy do FW47. Przyznał, że wynika to z przyzwyczajeń nabytych w Ferrari i musi je zmienić, ale już nad tym pracuje.

Jak powiedział, tak zrobił, bo od Bahrajnu widać wyraźną poprawę. Zakwalifikował się na ósmej lokacie, czyli wyżej od kolegi z zespołu i startował przed Lewisem Hamiltonem w Ferrari. Jego wyścig zakończył się przedwcześnie, gdy zaliczył kolizję z Yukim Tsunodą i musiał zjechać go garażu, ale pokazał dobre tempo. Potwierdził je w Arabii Saudyjskiej, gdy ponownie wykręcił lepszy czas od Albona oraz Hamiltona i startował z pozycji 6. Ukończył GP na 8. miejscu i pomógł partnerowi zespołowemu dowieźć podwójne punkty dla Williamsa.

All aboard the DRS train 🚂

Here's how we secured double points in Jeddah 👊 pic.twitter.com/eht3EXUkiy

— Atlassian Williams Racing (@WilliamsRacing) April 22, 2025

Małe kroki przynoszą efekty

Carlos Sainz niejednokrotnie już w tym sezonie chwalił Alexandra Albona. Przyznał, że ten powitał go z otwartymi rękami w Williamsie i bardzo pomógł w przyzwyczajeniu się do nowego zespołu. Przede wszystkim docenia, że tajski kierowca swoimi dobrymi występami podnosi poprzeczkę i zmusza go do bycia lepszym.

– Ma duże doświadczenie i jeździ na tak wysokim poziomie. Ciągle imponuje mi w kwalifikacjach, niektóre zakręty, które pokonuje. Jest na naprawdę, naprawdę dobrej granicy możliwości bolidu. To sprawia, że muszę wychodzić ze strefy komfortu. Myślę, że wzajemnie na siebie naciskamy i to pomaga pchać zespół do przodu. Więc tak, cieszę się, że coś wnoszę i mam nadzieję, że od tej pory będzie tylko lepiej – Hiszpan wypowiedział się po Grand Prix Arabii Saudyjskiej.

🗣️ "I'm glad I'm contributing and hopefully it just keeps getting better from here."

Carlos Sainz was full of praise for his new team-mate Alex Albon and feels their dynamic is pushing each other to get the best out of themselves: pic.twitter.com/gJ0fkq37U5

— The Race (@wearetherace) April 21, 2025

Przyznał, że wiedział, iż pierwsza część sezonu będzie trudna, nawet pomimo dobrych testów w Abu Zabi i w Bahrajnie. Oczekiwał, że w kwalifikacjach jego brak doświadczenia w bolidzie Williamsa może się ujawnić. Mimo wszystko, od trzeciej rundy nowego sezonu F1 radzi sobie znacznie lepiej i widać, że zrobił krok w dobrą stronę. Przyznał, że w Formule 1 nie ma cudów i magicznych rozwiązań, trzeba po prostu popracować nad swoimi słabymi stronami.

– Próbuję tak wiele różnych rzeczy z ustawieniami i moją jazdą, że jasne, widzisz postęp. Czasami próbuję czegoś, ale cofam się do tyłu i to później sprawia, że posuwam się do przodu, bo wiem, w jakim kierunku nie muszę iść. To samo dotyczy mojej jazdy. Próbuję małych rzeczy z moim stylem jazdy i przełącznikami w aucie i czasami się cofam, ale czasami pomaga mi to iść do przodu. To proces adaptacji i czas, który sobie daję, żeby zrozumieć te rzeczy. Uprzedzano mnie, że to zajmie czas i tak rzeczywiście jest, ale kiedy już się uda, to będę tam, gdzie chcę być – Carlos Sainz wypowiedział się po wieczornej sesji treningowej w Dżuddzie.

This one really did mean a whole lot 🥹💙 pic.twitter.com/6IZuKngAwS

— Atlassian Williams Racing (@WilliamsRacing) April 19, 2025

Carlos Sainz pewniejszy w Williamsie

Carlos Sainz wychodzi na prostą i czuje się coraz lepiej w FW47. Z kolei Lewis Hamilton, który go zastąpił w Ferrari, nadal doświadcza trudności. Charles Leclerc regularnie pokonuje go w kwalifikacjach i niedzielnych wyścigach. Lepiej radzi sobie z niestabilnym tyłem SF-25 i znalazł ustawienia, które mu odpowiadają. W Arabii Saudyjskiej Monakijczyk był szybszy w Q3 o ponad pół sekundy. W niedzielę zdobył pierwsze podium dla zespołu w sezonie 2025. Siedmiokrotny mistrz świata dojechał na 7. miejscu, prawie 31 sekund za Leclerkiem.

There's some lore behind this one 😏

Carlos Sainz goes wheel-to-wheel with his Ferrari replacement Lewis Hamilton during a great battle in Bahrain ⚔️#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/zOONDlHHfN

— Formula 1 (@F1) April 14, 2025

Sainza zapytano po kwalifikacjach w Dżuddzie, czy sprawia mu satysfakcję, że po raz drugi będzie startować wyżej od Hamiltona. Udzielił dyplomatycznej i wyważonej odpowiedzi, że jego rywalami są wszyscy i nie patrzy wyłącznie na Brytyjczyka. Po wyścigu jednak stwierdził, że widzi swój własny postęp od Japonii i przebiega on szybciej niż u pozostałych.

– Myślę, że w Chinach miałem bardzo słaby weekend, z powodów, których nadal nie rozumiem. Następnie w Japonii, szczerze brakowało mi pół dziesiątej [sekundy – przyp. red.]. A potem Bahrajn i Arabia, tak, Q3 i zbliżanie się do maksimum [możliwości – przyp. red.] bolidu. Więc myślę, że z ludzi, który zmienili zespoły, szczerze mówiąc, sądzę, że całkiem szybko nabieram tempa – podsumował kierowca Williamsa.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Carlos Sainz
  • F1
  • F1 2025
  • Williams

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

George Russell nie martwi się brakiem nowego kontraktu. Mercedes ma teraz ważniejsze rzeczy do załatwienia. Rozumie zainteresowanie Maxem Verstappenem.

Treningi GP Kanady: mieszany piątek 13-go | Podsumowanie

Treningi GP Kanady: mieszany piątek 13-go | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

Piątkowe sesje treningowe przed GP Kanady nie dały nam jeszcze jasnego obrazu, kto będzie zdecydowanym faworytem w Montrealu. Pozytywnie kończą je jednak Red Bull i Mercedes.

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

W tym tygodniu poznaliśmy już kalendarz Formuły 1 na rok 2026. Względem tegorocznego nie ma znaczących zmian. Te prawdopodobnie zaczną się za 2 lata.

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać. Grozi mu zakaz jazdy w wyścigu, ale nie myśli o tym. Kierowca ufa swoim umiejętnościom.

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Fernando Alonso jest zaskoczony trudnościami rywali. Powiedział, że Aston Martin musi radzić sobie z większymi problemami. Zespół jest jednak zmotywowany obecnością Adriana Neweya.

George Russell: Max Verstappen zapłacił wysoką cenę

George Russell: Max Verstappen zapłacił wysoką cenę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

George Russell docenia przeprosiny Maxa Verstappena. Jest zaskoczony, że mistrz świata wziął odpowiedzialność na siebie. Przyznaje, że Holender zapłacił wysoką cenę.

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

Wiktoria Żupińska

  • Felietony
12 czerwca 2025

Przyszłość szefa zespołu jest kwestionowana. Media skupiają się na formie mistrza świata. Jednak Hamilton i Vasseur nie są problemem. Ferrari potrzebuje twardego resetu na najwyższym szczeblu.

Niepewna przyszłość GP Hiszpanii. Madring ma kłopoty prawne

Niepewna przyszłość GP Hiszpanii. Madring ma kłopoty prawne

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
12 czerwca 2025

Grand Prix Hiszpanii może się nie odbyć. Przyszłość toru w Madrycie stoi pod znakiem zapytania. Organizatorzy Madringu mają kłopoty prawne.

George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

George Russell ostrzega F1: Wszystko może się rozpaść

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
11 czerwca 2025

George Russell przestrzega Formułę 1, która nie może brać swojej popularności za pewnik. Mistrzostwo znajduje się w krytycznym momencie. F1 powinna zachować ostrożność, bo wszystko może się rozpaść.

Kalendarz F1 2026. Mistrzostwa na dłużej w Europie

Kalendarz F1 2026. Mistrzostwa na dłużej w Europie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
10 czerwca 2025

Formuła 1 przedstawiła dziś oficjalny kalendarz na sezon 2026. Względem obecnego liczba wyścigów pozostaje bez zmian. Które weekendy będą obejmowały wyścig sprinterski, jeszcze oficjalnie nie wiadomo.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione