⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
Cellfast Wilki Krosno Logo
6:6
../../../wp-content/uploads/2021/12/ABRAMCZYK_POLONIA_BYDGOSZCZ.png Logo
24.08.2025 13:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Lepiej od mistrza świata? Kierowca Williamsa nabiera tempa

Lepiej od mistrza świata? Kierowca Williamsa nabiera tempa

  • Formuła 1
27 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Wiktoria Żupińska

Lepiej od mistrza świata? Kierowca Williamsa nabiera tempa

Carlos Sainz zdobył kolejne punkty w barwach Williamsa. Nie rozpoczął najlepiej sezonu, ale nabiera tempa. Radzi sobie lepiej niż Lewis Hamilton, który zastąpił go w Ferrari.

Carlos Sainz nabiera tempa

Carlos Sainz musiał znaleźć dla siebie nowy zespół, po tym jak Ferrari postanowiło zatrudnić na jego miejsce Lewisa Hamiltona. Hiszpan podpisał wieloletni kontrakt z Williamsem. Na testach przedsezonowych w Bahrajnie wykazał się dobrym tempem. Skłoniło to wielu do stwierdzenia, że z pewnością pokona Alexandra Albona na przestrzeni roku. Początek sezonu jednak okazał się trudniejszy niż Sainz oczekiwał.

Czterokrotny zwycięzca Grand Prix zakwalifikował się do wyścigu w Australii na 10. miejscu, ale rozbił się w warunkach neutralizacji, gdy kierowcy jechali za samochodem bezpieczeństwa. Tydzień później w Chinach startował z 15. lokaty i skończył na dziesiątej, dzięki dyskwalifikacji Ferrari i Pierre’a Gasly’ego.

🗣️ Carlos Sainz on his start to the season at Williams: pic.twitter.com/g6VdGwiqyp

— The Race (@wearetherace) April 10, 2025

Grand Prix Japonii pozornie nie przyniosło poprawy, a tylko więcej frustracji. Dwunaste miejsce w kwalifikacjach i czternaste w niedzielnym wyścigu skłoniły Sainza do stwierdzenia, że jeszcze ma problem z dostosowaniem stylu jazdy do FW47. Przyznał, że wynika to z przyzwyczajeń nabytych w Ferrari i musi je zmienić, ale już nad tym pracuje.

Jak powiedział, tak zrobił, bo od Bahrajnu widać wyraźną poprawę. Zakwalifikował się na ósmej lokacie, czyli wyżej od kolegi z zespołu i startował przed Lewisem Hamiltonem w Ferrari. Jego wyścig zakończył się przedwcześnie, gdy zaliczył kolizję z Yukim Tsunodą i musiał zjechać go garażu, ale pokazał dobre tempo. Potwierdził je w Arabii Saudyjskiej, gdy ponownie wykręcił lepszy czas od Albona oraz Hamiltona i startował z pozycji 6. Ukończył GP na 8. miejscu i pomógł partnerowi zespołowemu dowieźć podwójne punkty dla Williamsa.

All aboard the DRS train 🚂

Here's how we secured double points in Jeddah 👊 pic.twitter.com/eht3EXUkiy

— Atlassian Williams Racing (@WilliamsRacing) April 22, 2025

Małe kroki przynoszą efekty

Carlos Sainz niejednokrotnie już w tym sezonie chwalił Alexandra Albona. Przyznał, że ten powitał go z otwartymi rękami w Williamsie i bardzo pomógł w przyzwyczajeniu się do nowego zespołu. Przede wszystkim docenia, że tajski kierowca swoimi dobrymi występami podnosi poprzeczkę i zmusza go do bycia lepszym.

– Ma duże doświadczenie i jeździ na tak wysokim poziomie. Ciągle imponuje mi w kwalifikacjach, niektóre zakręty, które pokonuje. Jest na naprawdę, naprawdę dobrej granicy możliwości bolidu. To sprawia, że muszę wychodzić ze strefy komfortu. Myślę, że wzajemnie na siebie naciskamy i to pomaga pchać zespół do przodu. Więc tak, cieszę się, że coś wnoszę i mam nadzieję, że od tej pory będzie tylko lepiej – Hiszpan wypowiedział się po Grand Prix Arabii Saudyjskiej.

🗣️ "I'm glad I'm contributing and hopefully it just keeps getting better from here."

Carlos Sainz was full of praise for his new team-mate Alex Albon and feels their dynamic is pushing each other to get the best out of themselves: pic.twitter.com/gJ0fkq37U5

— The Race (@wearetherace) April 21, 2025

Przyznał, że wiedział, iż pierwsza część sezonu będzie trudna, nawet pomimo dobrych testów w Abu Zabi i w Bahrajnie. Oczekiwał, że w kwalifikacjach jego brak doświadczenia w bolidzie Williamsa może się ujawnić. Mimo wszystko, od trzeciej rundy nowego sezonu F1 radzi sobie znacznie lepiej i widać, że zrobił krok w dobrą stronę. Przyznał, że w Formule 1 nie ma cudów i magicznych rozwiązań, trzeba po prostu popracować nad swoimi słabymi stronami.

– Próbuję tak wiele różnych rzeczy z ustawieniami i moją jazdą, że jasne, widzisz postęp. Czasami próbuję czegoś, ale cofam się do tyłu i to później sprawia, że posuwam się do przodu, bo wiem, w jakim kierunku nie muszę iść. To samo dotyczy mojej jazdy. Próbuję małych rzeczy z moim stylem jazdy i przełącznikami w aucie i czasami się cofam, ale czasami pomaga mi to iść do przodu. To proces adaptacji i czas, który sobie daję, żeby zrozumieć te rzeczy. Uprzedzano mnie, że to zajmie czas i tak rzeczywiście jest, ale kiedy już się uda, to będę tam, gdzie chcę być – Carlos Sainz wypowiedział się po wieczornej sesji treningowej w Dżuddzie.

This one really did mean a whole lot 🥹💙 pic.twitter.com/6IZuKngAwS

— Atlassian Williams Racing (@WilliamsRacing) April 19, 2025

Carlos Sainz pewniejszy w Williamsie

Carlos Sainz wychodzi na prostą i czuje się coraz lepiej w FW47. Z kolei Lewis Hamilton, który go zastąpił w Ferrari, nadal doświadcza trudności. Charles Leclerc regularnie pokonuje go w kwalifikacjach i niedzielnych wyścigach. Lepiej radzi sobie z niestabilnym tyłem SF-25 i znalazł ustawienia, które mu odpowiadają. W Arabii Saudyjskiej Monakijczyk był szybszy w Q3 o ponad pół sekundy. W niedzielę zdobył pierwsze podium dla zespołu w sezonie 2025. Siedmiokrotny mistrz świata dojechał na 7. miejscu, prawie 31 sekund za Leclerkiem.

There's some lore behind this one 😏

Carlos Sainz goes wheel-to-wheel with his Ferrari replacement Lewis Hamilton during a great battle in Bahrain ⚔️#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/zOONDlHHfN

— Formula 1 (@F1) April 14, 2025

Sainza zapytano po kwalifikacjach w Dżuddzie, czy sprawia mu satysfakcję, że po raz drugi będzie startować wyżej od Hamiltona. Udzielił dyplomatycznej i wyważonej odpowiedzi, że jego rywalami są wszyscy i nie patrzy wyłącznie na Brytyjczyka. Po wyścigu jednak stwierdził, że widzi swój własny postęp od Japonii i przebiega on szybciej niż u pozostałych.

– Myślę, że w Chinach miałem bardzo słaby weekend, z powodów, których nadal nie rozumiem. Następnie w Japonii, szczerze brakowało mi pół dziesiątej [sekundy – przyp. red.]. A potem Bahrajn i Arabia, tak, Q3 i zbliżanie się do maksimum [możliwości – przyp. red.] bolidu. Więc myślę, że z ludzi, który zmienili zespoły, szczerze mówiąc, sądzę, że całkiem szybko nabieram tempa – podsumował kierowca Williamsa.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Carlos Sainz
  • F1
  • F1 2025
  • Williams

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione