⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Lewis Hamilton jest bezradny. Ferrari ostro broni kierowcy

Lewis Hamilton jest bezradny. Ferrari ostro broni kierowcy

  • Formuła 1
22 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 13 minut

Wiktoria Żupińska

Lewis Hamilton jest bezradny. Ferrari ostro broni kierowcy

Charles Leclerc zdobył pierwsze podium dla Ferrari w tym sezonie w Arabii Saudyjskiej. Fred Vasseur w ostrych słowach odpiera krytykę. Broni Lewisa Hamiltona.

Obietnice rzucone na wiatr

Ferrari z pewnością siebie mówiło o ambicjach na walkę o mistrzostwa świata kierowców i konstruktorów. Zakończyli zeszły sezon jako wicemistrzowie, zaledwie 14 punktów za McLarenem. Cztery zwycięstwa w 2024 roku w Australii, Monako, Monzy i Meksyku sugerowały, że zespół po wielu latach zmian kadrowych i zmarnowanych okazji, w końcu znajduje się na dobrej drodze. Stajni z Maranello udało się zachęcić Lewisa Hamiltona, który wraz z Charlesem Leclerkiem stanowi według wielu najmocniejszy duet w Formule 1. Wszystko wskazywało na to, że Ferrari będzie siłą nie do zatrzymania, która rzuci wyzwanie ekipie z Woking.

Benvenuto, Lewis! pic.twitter.com/VR3J1jFmQk

— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) January 20, 2025

Rzeczywistość okazała się jednak bardziej rozczarowująca. Ich dotychczas najlepsze miejsce to podium Charlesa Leclerca w Grand Prix Arabii Saudyjskiej. SF-25 ma zbyt miękkie tylne zawieszenie, które uniemożliwia osiągnięcie pożądanej stabilności. Wysokość prześwitu także jest problemem, bo Ferrari musi go zwiększać, żeby nie ryzykować dyskwalifikacji za zbyt duże zużycie deski. Wpływa to jednak negatywnie na osiągi, wyprowadzając auto z optymalnego okna operacyjnego. W bolidzie lepiej od Hamiltona radzi sobie Leclerc.

Lewis Hamilton jest bezradny

Lewis Hamilton uważany jest za jednego z najlepszych kierowców w F1. W swojej karierze zdobył 105 pole position, najwięcej w historii Formuły 1. Mimo to przegrywa solidnie w kwalifikacjach z Charlesem Leclerkiem. W Japonii stracił do niego ponad trzy dziesiąte sekundy, w Bahrajnie 0,597 s, a w Dżudzie 0,531 s.

Dotychczas różnice te tłumaczono tym, że Lewis Hamilton zmienił zespół po 13 latach i musi przyzwyczaić się nie tylko do nowego bolidu, który ma inny typ zawieszenia niż Mercedes, ale także do funkcjonowania zespołu. Ferrari używa również hamulców Brembo, a nie Carbon Industrie. Brytyjczyk twierdzi, że opanował już niektóre narzędzia i sposób ich używania i przyzwyczaił się do nowej kierownicy i jej funkcji. Nadal ma problem z hamowaniem silnikiem, co w Ferrari jest standardową praktyką.

Grand Prix Arabii Saudyjskiej 2025 Lewis Hamilton Ferrari
Fot. Scuderia Ferrari HP / Lewis Hamilton przed GP Arabii Saudyjskiej

Powszechnie wiadomo, że siedmiokrotny mistrz świata ma problem z adaptacją do obecnej ery bolidów, co sam wielokrotnie przyznał. Jego styl jazdy polega na mocnym i późnym hamowaniu i obciążaniu przednich opon, gdy auto przechyla się do przodu i wprowadzaniu go w zakręt odrobinę wcześniej, niż musi.

– Jeśli spojrzysz na mój styl jazdy, szczególnie w 2020, 2021 i wcześniej, to sprawdził się on w tym gatunku samochodów. Ten styl jazdy, może inni już go mają i wiem, że Charles ma go odkąd tu jest od kilku lat, jest dla mnie po prostu nowy. To jest takie naturalne, że gdy pojawia się presja, narasta i trzeba naprawdę wyciągnąć trochę dodatkowego czasu, można łatwo wrócić do starych nawyków – żalił się Lewis Hamilton po kwalifikacjach do Grand Prix Arabii Saudyjskiej.

🗣️ "Nothing positive from today. Except for Charles finishing on the podium, which is great for the team."

Lewis Hamilton wasn't happy following his Saudi Arabian GP: pic.twitter.com/iXTPf5ENNc

— The Race (@wearetherace) April 20, 2025

Ferrari broni słabych występów Lewisa Hamiltona

Podpisanie kontraktu z Lewisem Hamiltonem w zeszłym roku wywołało ogromną sensację. Wielu określiło to jako największy taki ruch w historii Formuły 1 – połączenie kierowcy, który odniósł najwięcej sukcesów z legendarnym zespołem. Biorąc pod uwagę ten fakt oraz otwarcie wyrażone przez Ferrari jak i Brytyjczyka ambicje o mistrzostwie świata, oczekiwania naturalnie były duże.

Jednak w obliczu rozczarowującej formy Hamiltona, zaczęły się pojawiać się niekomfortowe pytania. Nie tylko SF-25 nie okazał się tak konkurencyjnym bolidem, jak się spodziewano, to najlepszy wynik siedmiokrotnego mistrza świata to jak dotychczas zwycięstwo w sprincie w Chinach. Z pokazanej tam kondycji nie pozostał żaden ślad. Odstaje od Charlesa Leclerca w kwalifikacjach i to bardziej niż Kimi Antonelli od George’a Russella w Mercedesie. Monakijczyk właśnie zdobył pierwsze podium dla stajni z Maranello w tym sezonie. Hamilton zakończył wyścig na 7. miejscu, 31 sekund za kolegą zespołowym.

Grand Prix Arabii Saudyjskiej 2025 Fred Vasseur Ferrari
Fot. Scuderia Ferrari HP / Szef zespołu Ferrari broni Lewisa Hamiltona

Naturalną koleją rzeczy, pojawiły się pytania, czy spadek formy Hamiltona nie ma związku z jego wiekiem. W styczniu skończył czterdzieści lat. Za każdym razem na podobne zarzuty musi odpowiadać 43-letni Fernando Alonso, gdy osiągnie słabszy wynik. Fred Vasseur zdecydowanie odrzucił podobne sugestie.

– To nie jest dramatyczne [spadek formy Hamiltona – przyp. red.]. Do tej pory odbyło się pięć wyścigów. Wiem, że chcecie mieć jutro nagłówki: «Fred to powiedział». Ale to jest gówno prawda. Koniec końców, jesteśmy w trakcie rywalizacji. Masz wzloty i upadki. Kiedy mamy wzloty, nie jesteśmy mistrzami świata. Kiedy doświadczamy upadków, nie jesteśmy nigdzie. To tylko rywalizacja – w ostrych słowach bronił Hamiltona w wywiadzie dla Sky Sports.

Lewis Hamilton jest traktowany inaczej

Szef zespołu Ferrari zasugerował także, że Lewisa Hamiltona traktuje się inaczej, niż Maxa Verstappena. Wyniki Holendra mają być traktowane bardziej pobłażliwie, jeśli zaliczy gorszy weekend. Aktualny mistrz świata mierzył się z problemami w Grand Prix Bahrajnu, gdzie ukończył na wywalczonej trudem 6. pozycji. W Arabii Saudyjskiej zdobył spektakularne pole position i zajął 2. miejsce w wyścigu.

Zasadnicza różnica między Verstappenem a Hamiltonem jest taka, że Holendrowi brakuje 12 punktów do obecnego lidera klasyfikacji mistrzostw, a Brytyjczykowi 68. Fred Vasseur jednak nalega, że to kwestia małych różnic czasowych w stawce.

GP Arabii Saudyjskiej 2025 Charles Leclerc podium Ferrari
Fot. Scuderia Ferrari HP / Charles Leclerc zdobył pierwsze podium w sezonie

– Nie jestem pewien, czy możesz wyciągać jakieś wnioski z Maxem w zeszłym tygodniu, kiedy był siódmy. Jest jak jest. Stawka jest ciasna. Masz 10 aut i parę dziesiątych [sekund – przyp. red.]. Popatrz na Maxa. Wygrał w Japonii. W Bahrajnie skończył 30 sekund za Piastrim, a w Arabii Saudyjskiej był drugi i zdobył pole position. Po prostu musimy zachować spokój. Możecie robić, co chcecie. Nie chcę się dla was martwić. Przynajmniej dla nas jako zespołu, musimy pracować krok po kroku – kontynuował dalej Francuz.

Fred Vasseur zaprzeczył, że sezon 2025 będzie dla Lewisa Hamiltona rokiem przejściowym. Pochwalił też jego frustrację – gdyby był zadowolony ze swoich wyników, nie byłoby to normalne. Zaznaczył, że Ferrari musi pracować razem i pomóc Brytyjczykowi z jego problemami. Przypomniał, że siedmiokrotny mistrz świata pokonał Piastriego i Verstappena w sprincie w Chinach, a także pochwalił drugi stint w Bahrajnie i Dżudzie. Nalega, że jest potencjał, tylko Ferrari musi ulepszyć stabilność.

Leaving it all on track 👊 pic.twitter.com/hy9lDA2S8H

— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) April 21, 2025

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • Frederic Vasseur
  • Lewis Hamilton

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 września 2025

Sobotnie kwalifikacje przed GP Azerbejdżanu mocno się wydłużyły. W ich trakcie czerwona flaga pojawiała się aż 6 razy. Część faworytów pojechała wolno lub odpadło wcześniej. Najszybszy był jednak Max Verstappen, który będzie miał obu kierowców McLarena daleko za sobą na starcie.

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
19 września 2025

Formuła 1 opuściła już Europę i sezon dokończy w Azji i na terenie obu Ameryk. Ten etap rywalizacji otwiera weekend o GP Azerbejdżanu, który rozpoczęły piątkowe treningi. Mimo tego, że McLaren jest faworytem, to dzisiejsze sesje nie przebiegły do końca po myśli ekipy z Woking.

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione