⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Maks Angelard przed startem PCG: Nie mogę się doczekać

Maks Angelard przed startem PCG: Nie mogę się doczekać

  • Formuła 1
  • Serie juniorskie z Polakami
2 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 6 minut

Adrian Drozdek

Maks Angelard przed startem PCG: Nie mogę się doczekać

Maksymilian „Maks” Angelard przesiada się do prototypów. Polski zawodnik, reprezentujący zespół BWT Mücke Motorsport ma już za sobą testy przedsezonowe, które razem z kolegą zespołowym odbył na kilku europejskich torach. Sezon ruszy już 18 kwietnia na legendarnym Spa.

Sześć rund nie tylko na terenie Niemiec

Niespełna 18-letni Maks Angelard z BWT Mücke Motorsport ma przed sobą sezon obfitujący w sześć rund wyścigowych. W ich trakcie będzie miał aż 12 okazji do walki o zwycięstwo. Pierwsza z nich odbędzie się w terminie 18-20 kwietnia na legendarnym Circuit de Spa-Francorchamps, położonym w belgijskim Stavelot. Stamtąd Maks z zespołem uda się na cztery kolejne rundy rozgrywane bezpośrednio na terenie Niemiec. Najpierw 9-11 maja na torze Hockenheimring, 23-25 maja na obiekcie Lausitzring, a następnie 4-6 lipca na torze Norisring.

Obecność serii Prototype Cup Germany w Niemczech zwieńczy przedostatnia rundą sezonu, rozgrywana na słynnym Nürburgringu. Finał zmagań prototypów klasy LMP3 zaplanowano w terminie 12-14 września, a jego areną będzie austriacki Red Bull Ring. Tym samym cykl zmagań rozpocznie i zakończy się na dwóch torach obecnych w kalendarzu Formułą 1. Co ciekawe, oba charakteryzują się odpowiednio najdłuższą i najkrótszą nitką. Cztery ostatnie rundy towarzyszyć będą ponadto serii DTM, w której w 2020 roku ścigał się m.in. Robert Kubica.

Niespełna 18-letniemu zawodnikowi jadącemu w barwach BWT przyjdzie rywalizować z wieloma o wiele bardziej doświadczonymi kierowcami. Rywale mają już za sobą po kilka sezonów zmagań w prototypach, nie tylko w Niemczech. Nie brak mu jednak chęci do walki z najlepszymi, bo ma świadomość, że w ten sposób może się sporo nauczyć w perspektywie dalszego rozwoju swojej wyścigowej kariery w LMP3 i wyższych klasach prototypów.

Kalendarz sezonu Prototype Cup Germany 2025. Gdzie rywalizuje Maks Angelard?

SPA-FRANCORCHAMPS – 24H SERIES – 18-19-20 kwietnia 2025.
HOCKENHEIMRING – ADAC HISTORIC 2025 – 9-10-11 maja 2025.
LAUSITZRING – DTM 2025 – 23-24-25 maja 2025.
NORISRING – DTM 2025 – 4-5-6 lipca 2025.
NÜRBURGRING – DTM 2025 – 9-10 sierpnia 2025.
RED BULL RING – DTM 2025 – 12-13-14 września 2025.

Format weekendów wyścigowych

Weekend wyścigowy z perspektywy zawodnika trwa od środy do niedzieli. Pierwszego dnia zespół mają dzień testowy i dwie sesje jazdy na torze. W czwartek następuje tzw. scrutineering, czyli kontrola prototypów, by w piątek rozpocząć na dobre rywalizację od dwóch sesji treningowych. Po południu następuje pierwsza sesja kwalifikacyjna, ustalająca kolejność do sobotniego wyścigu. W sobotę rano następuje druga sesja kwalifikacyjna, dzięki której poznajemy kolejność stawki wyścigu numer dwa. Obie sesje wyścigowe rozgrywane są odpowiednio w sobotę i niedzielę rano, a rywalizacja toczy się przez 55 minut + 1 okrążenie. Podczas wyścigu obu kierowców w danym prototypie pokonuje porównywalny dystans, jadąc około połowy regulaminowej długości.

Sesje kwalifikacyjne, jak i wyścigi znajdziesz na kanale serii w serwisie YouTube. To pozwala kibicom z całego świata śledzić, jak Maks Angelard poradzi sobie w nowym zespole.

Maks Angelard z pozytywnym nastawieniem. Udało się wykonać krok naprzód

– Pogoda podczas testów pozwoliła nam, szczęście w nieszczęściu, sprawdzić się w totalnie skrajnych warunkach. Jednego dnia jeździliśmy w pełnym słońcu, innego – tor zamienił się w lodowisko. Było mokro, mnie czekał ostatni wyjazd na tor, a na samochodzie były założone slicki. Cieszę się z tego typu doświadczeń, bo pozwalają one w kontrolowanych warunkach odnaleźć siebie, nabrać pewności i nieustannie trenować umiejętność improwizacji, która w warunkach wyścigowych jest nieocenioną pomocą, gdy sytuacje awaryjne zdarzają się tuż przed Tobą. Doskonale dogaduję się z moim kolegą zespołowym i inżynierami. Jestem pozytywnie nastawiony na nadchodzący sezon w barwach BWT Mücke Motorsport i nie mogę się doczekać, co on przyniesie – przyznał Maks Angelard.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • ADAC

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

GT Masters: Porsche niepokonane na Lausitzring. Daleko Ładniak

Motorsport. GT Masters: Porsche niepokonane na Lausitzring. Daleko Ładniak

Grzegorz Piotrowicz

  • Serie z Polakami
26 maja 2025

Porsche doskonale spisało się w pierwszej tegorocznej rundzie ADAC GT Masters. Natomiast mocny debiut w tej serii zaliczył Ford z nowym Mustangiem GT3.

Maks Angelard przed startem PCG: Nie mogę się doczekać

Maks Angelard przed startem PCG: Nie mogę się doczekać

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
2 kwietnia 2025

Maksymilian „Maks” Angelard przesiada się do prototypów. Polski zawodnik, reprezentujący zespół BWT Mücke Motorsport ma już za sobą testy przedsezonowe, które razem z kolegą zespołowym odbył na kilku europejskich torach. Sezon ruszy już 18 kwietnia na legendarnym Spa.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione