⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Max Verstappen zły na FIA. Red Bull wykorzysta słabość McLarena

Max Verstappen zły na FIA. Red Bull wykorzysta słabość McLarena

  • Formuła 1
23 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 14 minut

Wiktoria Żupińska

Max Verstappen zły na FIA. Red Bull wykorzysta słabość McLarena

W Arabii Saudyjskiej Max Verstappen zdobył sensacyjne pole position. Miał szansę wygrać, ale otrzymał karę. Holender nie krył swojej złości. Zespół jest pewny, że może wykorzystać słabość McLarena.

Zmarnowana szansa na wygraną

Max Verstappen przyjechał do Arabii Saudyjskiej po frustrującym Grand Prix Bahrajnu, w którym zajął 6. miejsce. McLarena uważano za faworytów, szczególnie po sesjach treningowych. Różnica w symulacjach okrążeń kwalifikacyjnych wyniosła ponad 0,3 sekundy, a długich przejazdów nawet 0,7 s nad resztą stawki. Mimo wszystko Red Bull nie zostawał daleko w tyle. Holender wraz z zespołem polepszali osiągi z każdego treningu na następny. Finalnie znaleźli najlepsze ustawienia, które ustawiły bolid w optymalnym oknie operacyjnym.

Red Bull znany jest z tego, że potrafi odmienić swoją sytuację z piątku na sobotę, dzięki dokładnej pracy i testowaniu wszystkich możliwych ustawień. W kwalifikacjach Max Verstappen sięgnął po sensacyjne pole position, z przewagą 0,010 s nad Oscarem Piastrim. Pomogła mu w tym zręczna decyzja jego inżyniera wyścigowego o zatankowaniu bolidu na dwa okrążenia pomiarowe z rzędu. Pomocny okazał się też Yuki Tsunoda, który udzielił koledze zespołowemu cienia aerodynamicznego.

Side-by-side off the start between the leading duo! 😲🤏#F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/DRk10T84aC

— Formula 1 (@F1) April 21, 2025

Niestety Holender zajął drugie miejsce, po tym jak otrzymał karę 5 sekund za incydent z kierowcą McLarena w pierwszej szykanie toru. Czterokrotny mistrz świata nie krył swojego niezadowolenia z decyzji sędziów. Mimo wszystko próbował nadrobić stratę i wydłużył pierwszy stint, ale ostatecznie zakończył wyścig 2,843 s za Piastrim.

Red Bull wykorzysta słabość McLarena

Helmut Marko ogłosił, że do Red Bulla powrócił optymizm. Wierzy, że zespół po straconej wygranej znowu czuje ducha walki. Planuje wykorzystać słabość McLarena, który ma dwóch kierowców numer jeden. Austriak jest przekonany, że między Oscarem Piastrim a Lando Norrisem prędzej czy później dojdzie do konfliktu, z którego może skorzystać ekipa z Milton Keynes.

– Jak pamiętam, w pewnym momencie mieliśmy jakieś 40 punktów straty z Vettelem, ale i tak zostaliśmy mistrzami świata. Duch walki powrócił i znamy swoje słabości. W pewnym momencie ulepszenia techniczne przyniosą rezultaty. Wolimy trochę różnorodności. Czasami jeden wygrywa, a potem inny. To jest dla nas właściwie świetna okazja. że ci dwaj [Norris i Piastri – przyp. red.] będą walczyć – podzielił się swoimi myślami w wywiadzie dla ORF.

W ubiegłym tygodniu Max Verstappen był w tak złym humorze, że ogłosił, iż nawet nie myśli o walce o mistrzostwo świata. Tor Sakhir odsłonił wszystkie słabe strony RB21. Żadne ustawienia nie pomogły na problem, który wydaje się fundamentalną wadą projektu. Jednak Red Bull przywiózł mały pakiet ulepszeń do Dżuddy, dotyczących głównie przewodów hamulcowych, co miało pomóc w redukcji zużycia opon.

Helmut Marko is feeling confident… #F1 pic.twitter.com/fW6WHuhdCm

— PlanetF1 (@Planet_F1) April 22, 2025

Początkowo miał to być jeden większy pakiet poprawek, wprowadzony na Imoli. Zespół postanowił rozdzielić go na trzy części, aby krok po kroku rozwiązać wszystkie bolączki ich bolidu. Helmut Marko przyznał, że stracone zwycięstwo jest frustrujące, ale ulepszenia zadziałały. Teraz koncentrują się przede wszystkim na powiększeniu okna operacyjnego RB21. Kiedy udaje im się znaleźć odpowiednie ustawienia, są równie szybcy, co McLaren. W dodatku mają tzw. czynnik Maxa, jak z zadowoleniem przyznał doradca Red Bulla.

– Jeżeli ktoś by nam powiedział w piątek, że skończymy jako drudzy, cieszylibyśmy się. Dobre wieści są takie, że dowiedliśmy naszego tempa. Byliśmy na równi, jeśli chodzi o zużycie opon. To nam daje pewność siebie na przyszłość – wyjawił dalej.

Max Verstappen nie krył złości

Verstappen otrzymał karę 5 sekund za wyjechanie poza tor i dołączenie do niego przed Piastrim. Holender utrzymywał, że został wypchnięty przez Australijczyka w pierwszym zakręcie tuż po starcie wyścigu i miał prawo zachować miejsce, z którego startował. Sędziowie jednak mieli inne zdanie.

Ostatecznie Verstappen zakończył niedzielne zmagania niecałe trzy sekundy za Piastrim, więc kara kosztowała go zwycięstwo w Grand Prix Arabii Saudyjskiej. Naturalnie nie był z tego powodu zadowolony, podobnie jak cała ekipa Red Bulla. Christian Horner w sesji z mediami przyniósł wydrukowany zrzut ekranu z onboardu swojego kierowcy, który miał przekonywać o jego niewinności.

Christian Horner printed out screenshots to explain to the media why Max Verstappen's 5-second penalty was unfair 👀

(via @RonaldVording) pic.twitter.com/lIViIm7Lbg

— Autosport (@autosport) April 21, 2025

Aktualny mistrz świata był wyraźnie zdenerwowany, rozmawiając tuż po zakończeniu wyścigu z Davidem Coulthardem. Odmówił odpowiedzi na pytanie o incydencie na starcie. W krótkich słowach podziękował fanom i powiedział, że nie może doczekać się Miami. Na podium nie dołączył do ogólnego świętowania, a na konferencji prasowej wstrzymywał się od dłuższych wypowiedzi.

– Start się wydarzył, zakręt pierwszy się wydarzył i nagle było 50 okrążenie. To wszystko po prostu stało się super szybko. Problem jest taki, że nie mogę wyrazić własnej opinii w tym temacie, bo mogę także zostać ukarany, także wiecie, lepiej o tym nie mówić – Verstappen defensywie odpowiedział na pytanie o sytuację po starcie z Australijczykiem.

Somewhere under there… is Max 🎊#F1 || #SaudiArabainGP pic.twitter.com/bRuNV4pknZ

— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 21, 2025

Max Verstappen swoje oszczędne odpowiedzi uzasadnił dwoma powodami. Po pierwsze, stwierdził, że woli wstrzymywać się od mówienia za dużo, bo w erze mediów społecznościowych łatwo zostać niezrozumianym. Stwierdził, że ludzie zbyt często przekręcają jego słowa. Zdecydował się zmniejszyć jakiekolwiek interakcje z ludźmi spoza bliskiego otoczenia do minimum.

FIA ogranicza wolność słowa

Jednak główny powód zdawkowych wypowiedzi to niechęć do nowych przepisów FIA. W tym roku przepisy kodeksu sportowego zostały zaostrzone. Załącznik B wywołał najwięcej kontrowersji. Wyznaczono w nim surowe kary za używanie wulgaryzmów na konferencjach prasowych i wszelkie negatywne komentarze odnośnie organizacji i sędziów. Naturalnie wzbudziło i wzbudza to nadal kontrowersje.

– Nie możesz w pełni wyrazić swojej opinii, bo najwyraźniej nie jest ona doceniana albo ludzie nie potrafią znieść całej prawdy. Szczerze mówiąc, dla mnie jest lepiej, jeśli nie mówię za dużo – pozwala mi to zaoszczędzić też czas, ponieważ już i tak musimy robić bardzo dużo [rozmawiać z mediami – przyp. red.]. Prawdę powiedziawszy, to chodzi o to, jak wszystko teraz się zmienia. Każdy jest teraz super wrażliwy na wszystko. No i to, co oczywiście mamy teraz, że nie możemy być w żaden sposób krytyczni, więc… w porządku, mniej gadania, nawet lepiej dla mnie! – stwierdził 4-krotny mistrz świata.

Deep in conversation 👀 pic.twitter.com/JuJ6A338K1

— ESPN F1 (@ESPNF1) April 21, 2025

Max Verstappen rozmawiał tuż po wyścigu z Mohammedem Ben Sulayemem. Nie wiadomo, czego dotyczyła dyskusja, ale prezydent FIA nie polepszył sytuacji i humoru już zdenerwowanego Holendra. Kierowca Red Bulla wyjawił dziennikarzom po Grand Prix swoje obawy, że przepisy odnośnie krytykowania federacji mogą być nadużywane. Stwierdził, że nie może nic mówić, bo narazi się na kłopoty.

– Wiem, że nie mogę tu przeklinać, ale jednocześnie nie możesz być krytyczny czy [wypowiadać się – przyp. red.] w żaden sposób, który mógłby zranić albo narazić na niebezpieczeństwo… pozwólcie, że wyciągnę rozpiskę, wiecie, jest tam wiele linijek. Właśnie dlatego lepiej jest nie mówić o tym, wiecie, bo możesz sobie zaszkodzić i nie sądzę, że ktokolwiek by tego chciał – gorzko podsumował 27-latek.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • FIA
  • Helmut Marko
  • Max Verstappen
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Red Bull nie widział problemu. Pierre Waché szczerze o RB21

Red Bull nie widział problemu. Pierre Waché szczerze o RB21

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 czerwca 2025

Pierre Waché przyznał, że Red Bull musi nadrobić straty do McLarena. Tegoroczny bolid jest szybszy, ale to nie wystarcza. Wierzy jednak, że zespół może się poprawić.

Czy rzeczywiście dyrektywa FIA nie zdała efektu?

Czy rzeczywiście dyrektywa FIA nie zdała efektu?

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 czerwca 2025

Dyrektywa FIA nie zniwelowała przewagi McLarena. Utrudniła jednak życie niektórym zespołom w stawce. Rywale ekipy z Woking musieli pójść na kompromis.

Lewis Hamilton: Nigdy nie mów nigdy. McLaren nie jest nietykalny

Lewis Hamilton: Nigdy nie mów nigdy. McLaren nie jest nietykalny

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 czerwca 2025

Lewis Hamilton wierzy, że pokonanie McLarena będzie trudne. Nie wyklucza jednak możliwości, że rywalom się uda. Wątpi w szanse Ferrari.

Szefowie zespołów F1 na bakier z Niemcami

Szefowie zespołów F1 na bakier z Niemcami

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
6 czerwca 2025

Szefowie zespołów F1 nie mają łatwego życia w ostatnim czasie. Co weekend muszą się mierzyć z niewygodnymi pytaniami i komentarzami niektórych ekspertów. Na ostre odpowiedzi zdecydowali się niedawno Christian Horner i Andrea Stella wobec Ralfa Schumachera i Nico Rosberga.

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Carlos Sainz wie, co czuje Lewis Hamilton. Dla niego to nic nowego

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Carlos Sainz nie sądzi, że Williams będzie gotowy wygrywać w przyszłym roku. Hiszpan marzy o byciu mistrzem świata. Problemy Lewisa Hamiltona to dla niego nic nowego.

Bloki ślizgowe bolidów F1 – jest decyzja FIA

Bloki ślizgowe bolidów F1 – jest decyzja FIA

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Bloki ślizgowe, które znajdują się pod podłogą bolidów F1 były jednym z istotniejszych tematów minionego GP Hiszpanii. W trakcie weekendu testowano te wykonane ze stali nierdzewnej, aby wywoływały mniej iskier spod bolidów i nie powodowały pożarów traw przy torze. FIA wydała już werdykt po testach.

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

McLaren znalazł sposób na… rozwiązywanie konfliktów

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
5 czerwca 2025

Szef zespołu McLaren, Andrea Stella, nie ukrywał swojej radości po dublecie w GP Hiszpanii. Włoch i inni członkowie ekipy otrzymali jednak zadanie domowe od aktualnego lidera klasyfikacji generalnej.

Red Bull szykuje kolejną zmianę w składzie?

Red Bull szykuje kolejną zmianę w składzie?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Stajnia z Milton Keynes dała Yukiemu Tsunodzie duży kredyt zaufania od GP Japonii. Jednak Japończyk nie skraca dystansu do Maxa Verstappena i nie broni się wynikami. Brak progresu w kolejnych rundach może wymusić na Red Bullu kolejną zmianę partnera aktualnego 4-krotnego mistrza świata.

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Schumacher za Colapinto? Nie można tego wykluczyć

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
4 czerwca 2025

Niepewne występy Franco Colapinto za kierownicą tegorocznego bolidu Alpine F1 Team mogą sprawić, że również Argentyńczyk zostanie zdjęty przez kierownictwo ekipy z Enstone. Jego potencjalnym następcą może być Mick Schumacher.

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Marko: Rozpętało się piekło. Verstappen zasłużył na karę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
3 czerwca 2025

Helmut Marko nie rozumie reakcji Maxa Verstappena. Twierdzi, że Holendra poniosły emocje. Przyznaje, że przyczyniły się do tego złe decyzje.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione