⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Red Bull Racing w Polsce. Wizyty mistrzów świata

Red Bull Racing w Polsce. Wizyty mistrzów świata

  • Formuła 1
  • Historia Formuły
  • Kącik ciekawostek
30 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Adrian Januszkiewicz

Red Bull Racing w Polsce. Wizyty mistrzów świata

Red Bull Racing na przestrzeni lat pojawiał się w Polsce przy okazji ciekawych wydarzeń motorsportowych. Dziś przypomnimy je, w tym ubiegłoroczne Red Bull Speed Ways we Wrocławiu.

Debiut na polskiej ziemi – Red Bull 3D Race Kraków 2007

Po raz pierwszy ekipa Red Bull Racing w Polsce zorganizowała swoją specjalną imprezę 15 sierpnia 2007 r. Tego dnia w pobliżu Mostu Dębnickiego odbyła się rywalizacja bolidu RB2 z samolotem Edge 540 i wyścigową motorówką. Za kierownicą bolidu siedział Sebastian Vettel, za sterami samolotu Hannes Arch, a motorówki Bartłomiej Marszałek. Dystans wyścigu wyniósł 1200 m i przyciągnął uwagę blisko 60 tys. osób.

Red Bull w Polsce. Red Bull 3D Race Kraków 2007
Fot. Constans PR

Red Bull Racing w Polsce A.D. 2010 – Mark Webber w Warszawie

Dnia 4 września 2010 r. Red Bull Racing powrócił do Polski. Tym razem jednak przy Placu Czterech Krzyży w Warszawie. Odbywał się wtedy finał akcji Red Bull As w Karcie. Gośćmi specjalnymi wydarzenia byli Mark Webber i Jaime Alguersuari, kierowcy kolejno Red Bulla i Toro Rosso. Australijczyk pokazywał swoje umiejętności za kierownicą bolidu RB5, który w poprzednim sezonie dał Czerwonym Bykom pierwsze wygrane. Hiszpan z kolei imponował za kierownicą gokarta.

Red Bull As w Karcie miał za zadanie wyłonić najlepszego kierowcę-amatora w gokarcie. Tytuł ten przypadł ostatecznie Dariuszowi Madurze, który mógł sprawdzić swoje umiejętności w rywalizacji z Jaime Alguersuarim. Finalnie Hiszpan okazał się lepszy, ale i tak Polak w nagrodę mógł być specjalnym gościem Red Bull Racing podczas GP Brazylii 2010. Z pewnością był to wyjazd pełen wrażeń.

Red Bull Racing w Polsce. Red Bull As w Karcie 2010
Fot. Red Bull Content Pool

Verva Street Racing 2012

Verva Street Racing przez kilka lat ściągało w jedno miejsce polskich miłośników motorsportu. Zawsze mogli liczyć na emocje i ryk silników. 15 września roku 2012 jednym z gości tego wydarzenia był Jean-Eric Vergne. Kierowca Toro Rosso i rezerwowy Red Bull Racing wykonywał przejazdy za kierownicą bolidu RB7 z sezonu 2011. To za jego kierownicą Sebastian Vettel zdominował czempionat i zdobył swój drugi tytuł mistrzowski.

Tego dnia kibice oglądali ponad 210 pojazdów dwu- i czterokołowych, które wykonały 38 przejazdów w ciągu ok. 5 godzin wydarzenia.

Red Bull Racing na Verva Street Racing w Warszawie 2012
Fot. redbull.com

Red Bull Racing w Polsce. Rok 2024 – Wrocław i żużel

Po raz ostatni Red Bull Racing w Polsce pojawił się dokładnie rok temu we Wrocławiu. Tego dnia organizowany był Red Bull Speed Ways. Inicjatorem wydarzenia był Maciej „Magic” Janowski, reprezentant Polski i WTS Sparty Wrocław w żużlu. Główną atrakcją był pokazowy wyścig motocykla żużlowego i bolidu F1 po torze żużlowym na wrocławskim Stadionie Olimpijskim. Poza „Magikiem” nie zabrakło też innych głośnych nazwisk motorsportowych. Obecni byli także Kuba Przygoński w swoim driftowozie czy Adam Małysz za kierownicą rajdowego VW Polo. Bolidem F1, a dokładniej RB7, kierował sam David Coulthard. Dodatkowo widowisko wzbogacił Łukasz Czepiela swoimi akrobacjami w samolocie. Również ta maszyna kręciła kółka po torze żużlowym, chociaż przy niedużych prędkościach.

Event poprzedził Preshow na Błoniach Stadionu Olimpijskiego. Był on dostępny dla każdego za darmo, w związku z tym zainteresowanie było duże. Gwóźdź programu na płycie stadionu był jednak biletowany. Przed pokazowymi wyścigami każdy z gości mógł m.in. sprawdzić swoje umiejętności w Pit Stop Challange, przejechać się na symulatorach Logitecha, wziąć udział w różnych grach i zabawach organizowanych przez Vartę, Garmin czy Red Bull Mobile. Można było kupić także gadżety zespołu Red Bull Racing. Godne uwagi były także dwa bolidy i ciężarówka ekipy z Milton Keynes. Najważniejszymi częściami Preshow były jednak sesje autografowe gwiazd wydarzenia i pokazowe przejazdy ich maszyn na prostym odcinku z nawrotem. Zaprezentowali się także studenci Politechniki Wrocławskiej reprezentujący zespół PWR Racing startujący w Formule Student.

W trakcie głównego wydarzenia trybuny Stadionu Olimpijskiego były wypełnione po brzegi. Z pewnością było ono potrzebne kibicom po latach przerwy spowodowanych także pandemią COVID-19.

RB Speed Ways Wrocław 2024
Fot. Marcin Kin / Red Bull Content Pool

Podsumowanie

Być może jeszcze nie raz Czerwone Byki zawitają nad Wisłę. Austriacki zespół to wciąż jedna z najbardziej utytułowanych ekip w historii Formuły 1. Nadal stać ich na kolejne trofea, mimo że niekoniecznie będą dominować. Z pewnością sama Polska potrzebuje też imprez pokroju powyższych. Dzięki nim kibice są zdecydowanie bliżej swoich idoli i niezwykłych maszyn. Chociaż nie mamy jeszcze własnego Grand Prix, to właśnie takie wydarzenia pomagają nam przybliżyć jego klimat. Ryk silnika, wysoka prędkość, zawodnicy światowego formatu. To wszystko zgromadzone w jednym miejscu daje zdecydowanie niezapomniane wrażenia.

Zdjęcie otwierające: Adrian Januszkiewicz

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: [email protected]

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione