⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Szef Red Bulla ostro o przyszłorocznych przepisach F1

Szef Red Bulla ostro o przyszłorocznych przepisach F1

  • Formuła 1
14 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 4 minuty

Adrian Drozdek

Szef Red Bulla ostro o przyszłorocznych przepisach F1

Christian Horner zabrał głos w sprawie nowego limitu wagowego na sezon 2026. Według szefa Red Bull Racing, zespoły F1 będą zmuszone do wydawania większych środków finansowych, aby zrealizować ten zapis.

Horner bije na alarm

Rewolucja techniczna F1 2026 obejmie nie tylko obszar aerodynamiki, podwozia, ale i silników. Zmniejszy się wykorzystanie efektu przypowierzchniowego, a przy okazji nowe konstrukcje mają być nieco mniejsze i lżejsze. Nowe regulacje mają sprawić, że na torze zobaczymy więcej walki. W ostatnich latach masa całkowita bolidu systematycznie rosła. Tym razem ma zmaleć nawet o 76 kg. Waga bolidu F1 na przyszły rok ma wynieść 724 kg. Dziś jest to aż 800 kg. Tymczasem Horner nie ukrywał faktu, że realizacja celów autorów przepisów będzie niezwykle trudna.

Szef Red Bull Racing zwrócił uwagę na to, że im lżejszy samochód, tym droższy. Gdy zestawimy to z tym, że minimalną wagę można bezkarnie przekroczyć zaledwie o 10 kg, sporo zespołów może czuć niepokój. Już rewolucja F1 2022 pokazała, że niemal cała stawka miała sporą nadwagę i dopiero z czasem udało się to zmienić. Tutaj będzie się to musiało stać od razu.

– Liczba określająca masę samochodu została wyssana z palca. Mamy znacznie cięższe silniki i niższą [wymaganą – przyp. red.] masę samochodu, więc osiągnięcie tego celu będzie ogromnym wyzwaniem dla każdego zespołu. Oszczędność masy kosztuje kolosalne pieniądze. Była dyskusja o wprowadzeniu stalowych bloków ślizgowych. Może to uzasadniałoby dodanie 5 kilogramów do minimalnej masy – powiedział Christian Horner m.in. na łamach RacingNews365.

– Ale tak już jest i dotyczy to każdego. Zespoły będą podejmować decyzje, aby osiągnąć wagę, ponieważ waga to darmowy czas okrążenia. Każde 10 kilogramów to około 0,35 sekundy, ale wszystkim zespołom będzie bardzo trudno zejść do minimalnej wagi – dodał.

Szef Mercedesa doskonale rozumie rywala

Toto Wolff również był pytany przez media o kwestię minimalnej wagi bolidu w sezonie 2026. Austriak wielokrotnie przekomarza się z Christianem Hornerem, ale w tej kwestii postanowił się z nim zgodzić.

– Jak powiedział Christian, podejmujecie decyzje jako zespół. Ile czasu okrążenia przypisujesz masie i balastowi? Gdzie chcesz zaoszczędzić? Możesz pójść na kompromis z innymi częściami wydajnościowymi, jeśli chcesz zmniejszyć wagę lub odwrotnie. To jest wyzwanie. Robimy to, aby samochody były bardziej zwinne. Czy to było coś ważnego? Myślę, że tak. Musimy od czegoś zacząć. Ten pierwszy krok jest trudny, ale jest taki sam dla każdego – ocenił szef Mercedesa.

Zdjęcie główne: Red Bull Content Pool

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Christian Horner
  • F1
  • F1 2025
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Szef Red Bulla ostro o przyszłorocznych przepisach F1

Szef Red Bulla ostro o przyszłorocznych przepisach F1

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
14 maja 2025

Christian Horner zabrał głos w sprawie nowego limitu wagowego na sezon 2026. Według szefa Red Bull Racing, zespoły F1 będą zmuszone do wydawania większych środków finansowych, aby zrealizować ten zapis.

Kierowca Ferrari musi iść na ustępstwa

Kierowca Ferrari musi iść na ustępstwa

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
14 maja 2025

Scuderia Ferrari robi wszystko, aby naprawić tegoroczny model SF-25. Chcąc uczynić ten pakiet bardziej wydajnym, jeden z kierowców, Charles Leclerc musi dokonywać radykalnych zmian ustawień.

Franco Colapinto wzmocni Alpine. Williams udziela wsparcia

Franco Colapinto wzmocni Alpine. Williams udziela wsparcia

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
14 maja 2025

Franco Colapinto oficjalnie powrócił do Formuły 1. Czeka go jednak sprawdzian. Musi się szybko wykazać. Szef zespołu Williams udziela wsparcia.

GP Wielkiej Brytanii 1950. Wspominamy pierwszy wyścig F1

GP Wielkiej Brytanii 1950. Wspominamy pierwszy wyścig F1

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
13 maja 2025

Dokładnie 75 lat temu odbył się pierwszy oficjalny wyścig Formuły 1. Historię Królowej Motorsportu rozpoczęło GP Wielkiej Brytanii 1950. Atmosferę tamtego dnia opiszemy w dzisiejszym materiale.

Mercedes chce znowu wygrywać w F1. Szykuje poprawki

Mercedes chce znowu wygrywać w F1. Szykuje poprawki

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 maja 2025

George Russell stanął cztery razy na podium, ale zespół chce więcej. Mercedes nie poddaje się i szykuje poprawki. Zamierza walczyć do końca sezonu.

Nürburgring 1984: Wyścig Mistrzów wygrany przez zmiennika

Nürburgring 1984: Wyścig Mistrzów wygrany przez zmiennika

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
12 maja 2025

12 maja od lat jest jednym z ważniejszych dni w historii międzynarodowego motorsportu. To właśnie tego dnia miał miejsce słynny Wyścig Mistrzów Nürburgring 1984, w którym wzięło udział 9 z 14 ówczesnych mistrzów świata Formuły 1. Dziś przypomnimy to, z kilku względów, wyjątkowe wydarzenie.

Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 maja 2025

Yuki Tsunoda jak dotąd przyzwoicie spisuje się w Red Bullu. Zespół pochwalił kierowcę za radzenie sobie z presją. Kierowca nie boi się wyrażać własnego zdania.

Były szef Alpine wprowadzi dwunasty zespół do F1?

Były szef Alpine wprowadzi dwunasty zespół do F1?

Adrian Drozdek

  • Felietony
9 maja 2025

Otmar Szafnauer, były szef Alpine i Force India/Racing Point, przekonywał, że Formuła 1 potrzebuje kolejnego zespołu. Sam widziałby też siebie jako na czele nowego projektu.

Vettel wróci do Red Bulla?

Vettel wróci do Red Bulla?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
9 maja 2025

Sebastian Vettel wielokrotnie wiązany był z powrotem do Formuły 1. Niemiec często łączony był z powrotem do roli kierowcy, ale ostatnio coraz częściej widzi się go w innych rolach.

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 maja 2025

Chociaż Max Verstappen rozpoczął GP Miami z pole position, to ukończył je poza podium. Po wyścigu w rozmowie z Viaplay szerzej powiedział, co myśli o swoim tempie.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren131
2.Lando NorrisMcLaren115
3.Max VerstappenRed Bull99
4.George RussellMercedes93
5.Charles LeclercFerrari53
6.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
7.Lewis HamiltonFerrari41
8.Alexander AlbonWilliams30
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Yuki TsunodaRed Bull9
12.Pierre GaslyAlpine7
13.Carlos SainzWilliams7
14.Nico HulkenbergStake F1 Team6
15.Oliver BearmanHaas5
16.Isack HadjarVisa Cash App RB5
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VeschoorMP Motorsport53
2.Pepe MartíCampos Racing41
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing40
4.Alex DunneRodin Motorsport35
5.Luke BrowningHitech TGR33
6.Victor MartinsART Grand Prix28
7.Arvid LindbladCampos Racing24
8.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil20
9.Dino BenaovicHitech TGR12
10.Gabriele MiniPrema Racing12
11.Joshua DürksenAIX Racing11
12.Roman StanekInvicta Racing8
13.Oliver GoetheCampos Racing6
14.Sebastián MontoyaPrema Racing3
15.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
16.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
17.Ritomo MiyataART Grand Prix0
18.Amaury CordeelRodin Motorsport0
19.Sami MeguetounifTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP140
2.Marc MarquezDucati Lenovo Team139
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team84
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team63
6.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team50
7.Johann ZarcoCASTROL Honda LCR43
8.AI OguraTrackhouse MotoGP Team37
9.Marco BezzecchiAprilia Racing36
10.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing33
11.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
12.Luca MariniHonda HRC Castrol32
13.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech328
14.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP25
15.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech324
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team17
18.Joan MirHonda HRC Castrol11
19.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team6
20.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
21.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
22.Lorenzo SalvadoriAprilia Racing1
23.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
24.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
25.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione