⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Treningi GP Monako: Piątek na czerwono | Podsumowanie

Treningi GP Monako: Piątek na czerwono | Podsumowanie

  • Formuła 1
23 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 11 minut

Adrian Januszkiewicz

Treningi GP Monako: Piątek na czerwono | Podsumowanie

Treningi przed GP Monako klasycznie wymagały od kierowców bardzo dużo koncentracji, żeby przez zderzenia nie skomplikować sobie reszty weekendu. Najlepiej w obu piątkowych próbach wypadł Charles Leclerc.

Treningi GP Monako. FP1: Błąd Strolla i test uwagi

Już same treningi GP Monako mogły skomplikować resztę weekendu poszczególnym kierowcom i zespołom. Pierwsza sesja wzbudzała momentami większe emocje. Tor jest ciasny i trzeba być czujnym, jeśli chodzi o wydarzenia dookoła bolidu. Kluczowa jest też oczywiście komunikacja, bo zespół musi na bieżąco informować kierowców o wydarzeniach na torze. Boleśnie przekonał się o tym Lance Stroll, który zajechał drogę Charlesowi Leclercowi i przyjął uderzenie w tył przy ikonicznym nawrocie. W rezultacie bolid Kanadyjczyka miał uszkodzone tylne zawieszenie i po zaledwie 3,5 okrążenia nie powrócił już na tor. Monakijczyk miał z kolei uszkodzony przód, ale bez problemów dojechał do alei serwisowej i wymienił go na nowy. Fakt, że kierowca Ferrari miał po drodze do pokonania lwią część toru, sprawił, że jadąc zgubił dużo drobnych i ostrych elementów. To spowodowało po 7 minutach od startu sesji żółtą i potem czerwoną flagę.

I don’t want to hear a single word about Leclerc Monaco curse , this is just stroll having the situation awareness of a lorry driver pic.twitter.com/7BdYfIigKa

— ahmed baokbah 🇸🇦 🏎️🛩️ (@ahmed_baokbah) May 23, 2025

Jazdy wznowiono 6 minut później. Dalsza część sesji przebiegła względnie spokojnie. Żółte flagi wywoływały chwilowe wyjazdy poza tor w pierwszym zakręcie i przestrzelenia szykany za tunelem. Były też sytuacje, w których refleks kierowców pomagał w uniknięciu zderzenia z rywalem. Niedługo po wznowieniu treningu Liam Lawson był bliski kontaktu z Lewisem Hamiltonem przy wyjeździe na prostą startową. Później niewiele brakowało do wypadku Maxa Verstappena i Gabriela Bortoleto. Podobnych incydentów do końca treningu było całkiem sporo. Jednym z bardziej widowiskowych był ten pod koniec, kiedy Lewis Hamilton ratował się ścięciem szykany przy basenie, żeby nie wjechać w tył Kimiego Antonellego. Zastosowano na niej tzw. „sausage kerb”, czyli wypukłą tarkę, która wybiła na chwilę bolid Brytyjczyka w górę. Obyło się jednak bez większych uszkodzeń.

Gospodarze zadowoleni

Ostatecznie najlepszy czas treningu miał zeszłoroczny zwycięzca GP Monako, czyli Charles Leclerc (1:11,964). Następny był urzędujący mistrz świata, czyli Max Verstappen (1:12,127). Holender na kilkanaście minut przed zakończeniem sesji miał czas w drugiej połowie stawki, ale to dlatego, że wykonał go na twardej mieszance. Na ostatni przejazd wybrał miękką. Trzeci był Lando Norris z McLarena. Dziesiątkę uzupełnili kolejno: Alex Albon, Oscar Piastri, George Russell, Carlos Sainz, Pierre Gasly, Lewis Hamilton i Fernando Alonso.

Drugą dziesiątkę treningu otworzył Kimi Antonelli. Za nim byli następnie: Nico Hulkenberg, Isack Hadjar, Yuki Tsunoda, Oliver Bearman, Esteban Ocon, Liam Lawson, Gabriel Bortoleto i Franco Colapinto. Stawkę zamknął Lance Stroll, który zdołał przejechać zaledwie 10% dystansu pokonanego przez resztę kierowców. Dodatkowo po sesji sędziowie ukarali go cofnięciem o 1 pozycję na starcie wyścigu i 1 punktem karnym.

GP Monako: Treningi F1 2025 – wyniki FP1

Treningi GP Monako: wyniki FP1
Fot. FIA

Treningi GP Monako. FP2: Pech Hajdara i dwie czerwone flagi

Początek drugiej sesji treningowej był spokojny. W 7. minucie dobiegło to jednak końca. Isack Hadjar za wcześnie skręcił w szykanie za tunelem w wyniku czego uszkodził lewe tylne koło. Francuz dotoczył się do garażu, ale wywołał na kilka minut czerwoną flagę.

Isack Hadjar finding the limits of the track in Monaco 😬 pic.twitter.com/EmqbabiABY

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 23, 2025

Chwilę po wznowieniu sytuacja nie uspokoiła się na specjalnie długo, bo w 19. minucie treningu Oscar Piastri zblokował koła przed Sainte Devote i wjechał wprost w barierę. Na szczęście dla Australijczyka stracił tylko przednie skrzydło i bez komplikacji dojechał do garażu. Mimo to marshalle znowu machali czerwonymi flagami i sesja została przerwana do 25. minuty.

Second red flag of FP2 as Oscar Piastri hits the wall. #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/5EjYkPNVY9

— Phillip Horton (@PHortonF1) May 23, 2025

Po kolejnym wznowieniu nie było już większych incydentów do 48. minuty. Antybohaterem był ponownie Hadjar, który zbyt szybko wjechał w pierwszy zakręt i uderzył lewym tylnym kołem o barierę. Z uszkodzonym lewym tylnym zawieszeniem dotoczył się do garażu, ale już potem z niego nie wyjechał.

Poza powyższymi sytuacjami trening przebiegł dość spokojnie. Ponownie autorem najszybszego okrążenia sesji był lokalny bohater, czyli Charles Leclerc (1:11,355). Drugi najszybszy był tym razem Oscar Piastri (1:11,393), a trzeci Lewis Hamilton (1:11,460). Pierwszą dziesiątkę uzupełnili kolejno: Lando Norris, Liam Lawson, Isack Hadjar, Fernando Alonso, Alex Albon, Kimi Antonelli i Max Verstappen.

W drugiej dziesiątce znaleźli się kolejno: Yuki Tsunoda, George Russell, Carlos Sainz, Gabriel Bortoleto, Oliver Bearman, Nico Hulkenberg, Pierre Gasly, Lance Stroll, Esteban Ocon i Franco Colapinto.

GP Monako: Treningi F1 2025 – wyniki FP2

Treningi GP Monako: wyniki FP2
Fot. FIA

Przed nami sobota z FP3 i kwalifikacjami

Jutro w południe czeka nas jeszcze trzeci trening, a 4 godziny później kwalifikacje do wyścigu o GP Monako. Szczegóły dotyczące transmisji weekendu w Monte Carlo znajdują się w osobnym artykule – odnośnik poniżej.

Transmisja F1 2025

Trudno prognozować kto może być faworytem, bo ze względu na tłok na torze wszystko jest możliwe. Piątkowe treningi pokazały, że jednak Ferrari nie jest bez szans. Kluczowe będzie przejechanie czystego okrążenia. Przekonamy się zatem jutro, kto trafi na najlepsze warunki na torze i zdobędzie pole position.

Zdjęcie otwierające: Pitpass.com & Scuderia Ferrari

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • GP Monako
  • Scuderia Ferrari
  • treningi

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Ford w Formule 1. Od dominacji do marginalizacji

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 lipca 2025

Za sprawą współpracy z Red Bull Racing koncern Ford będzie znów obecny w Formule 1. Oznacza to kolejny amerykański akcent w Jedynce w ostatnim czasie. Ford jednak w przeciwieństwie do Haasa czy Cadillaca ma w niej wiele sukcesów, które warto przypomnieć.

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

GP Belgii: Pomarańczowa dominacja. Zmiana pozycji w McLarenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
27 lipca 2025

Oscar Piastri dopisał sobie szóste zwycięstwo w sezonie 2025. Australijczyk wygrał GP Belgii dzięki dojrzałej jeździe i ograniu Lando Norrisa na samym początku wyścigu. Podium uzupełnił Charles Leclerc z Ferrari, który stoczył zaciętą walkę z Maxem Verstappenem.

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Kwalifikacje GP Belgii: pierwszy rząd dla kierowców McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Sobotnie kwalifikacje do GP Belgii były kolejnym pokazem siły kierowców McLarena. Tym razem lepszą pozycję na starcie wywalczył Lando Norris. Niespodziewanie Max Verstappen nie znalazł się w TOP 3 sesji.

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

GP Belgii: Verstappen wygrał swój dwunasty sprint

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
26 lipca 2025

Max Verstappen bardzo dobrze wykorzystał swoją okazję i wygrał sprint F1 po raz dwunasty. Oscar Piastri trzymał się bardzo blisko mistrza świata, jednak nie był w stanie go wyprzedzić przez blisko 15 okrążeń.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione