⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Treningi GP Monako: Piątek na czerwono | Podsumowanie

Treningi GP Monako: Piątek na czerwono | Podsumowanie

  • Formuła 1
23 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 11 minut

Adrian Januszkiewicz

Treningi GP Monako: Piątek na czerwono | Podsumowanie

Treningi przed GP Monako klasycznie wymagały od kierowców bardzo dużo koncentracji, żeby przez zderzenia nie skomplikować sobie reszty weekendu. Najlepiej w obu piątkowych próbach wypadł Charles Leclerc.

Treningi GP Monako. FP1: Błąd Strolla i test uwagi

Już same treningi GP Monako mogły skomplikować resztę weekendu poszczególnym kierowcom i zespołom. Pierwsza sesja wzbudzała momentami większe emocje. Tor jest ciasny i trzeba być czujnym, jeśli chodzi o wydarzenia dookoła bolidu. Kluczowa jest też oczywiście komunikacja, bo zespół musi na bieżąco informować kierowców o wydarzeniach na torze. Boleśnie przekonał się o tym Lance Stroll, który zajechał drogę Charlesowi Leclercowi i przyjął uderzenie w tył przy ikonicznym nawrocie. W rezultacie bolid Kanadyjczyka miał uszkodzone tylne zawieszenie i po zaledwie 3,5 okrążenia nie powrócił już na tor. Monakijczyk miał z kolei uszkodzony przód, ale bez problemów dojechał do alei serwisowej i wymienił go na nowy. Fakt, że kierowca Ferrari miał po drodze do pokonania lwią część toru, sprawił, że jadąc zgubił dużo drobnych i ostrych elementów. To spowodowało po 7 minutach od startu sesji żółtą i potem czerwoną flagę.

I don’t want to hear a single word about Leclerc Monaco curse , this is just stroll having the situation awareness of a lorry driver pic.twitter.com/7BdYfIigKa

— ahmed baokbah 🇸🇦 🏎️🛩️ (@ahmed_baokbah) May 23, 2025

Jazdy wznowiono 6 minut później. Dalsza część sesji przebiegła względnie spokojnie. Żółte flagi wywoływały chwilowe wyjazdy poza tor w pierwszym zakręcie i przestrzelenia szykany za tunelem. Były też sytuacje, w których refleks kierowców pomagał w uniknięciu zderzenia z rywalem. Niedługo po wznowieniu treningu Liam Lawson był bliski kontaktu z Lewisem Hamiltonem przy wyjeździe na prostą startową. Później niewiele brakowało do wypadku Maxa Verstappena i Gabriela Bortoleto. Podobnych incydentów do końca treningu było całkiem sporo. Jednym z bardziej widowiskowych był ten pod koniec, kiedy Lewis Hamilton ratował się ścięciem szykany przy basenie, żeby nie wjechać w tył Kimiego Antonellego. Zastosowano na niej tzw. „sausage kerb”, czyli wypukłą tarkę, która wybiła na chwilę bolid Brytyjczyka w górę. Obyło się jednak bez większych uszkodzeń.

Gospodarze zadowoleni

Ostatecznie najlepszy czas treningu miał zeszłoroczny zwycięzca GP Monako, czyli Charles Leclerc (1:11,964). Następny był urzędujący mistrz świata, czyli Max Verstappen (1:12,127). Holender na kilkanaście minut przed zakończeniem sesji miał czas w drugiej połowie stawki, ale to dlatego, że wykonał go na twardej mieszance. Na ostatni przejazd wybrał miękką. Trzeci był Lando Norris z McLarena. Dziesiątkę uzupełnili kolejno: Alex Albon, Oscar Piastri, George Russell, Carlos Sainz, Pierre Gasly, Lewis Hamilton i Fernando Alonso.

Drugą dziesiątkę treningu otworzył Kimi Antonelli. Za nim byli następnie: Nico Hulkenberg, Isack Hadjar, Yuki Tsunoda, Oliver Bearman, Esteban Ocon, Liam Lawson, Gabriel Bortoleto i Franco Colapinto. Stawkę zamknął Lance Stroll, który zdołał przejechać zaledwie 10% dystansu pokonanego przez resztę kierowców. Dodatkowo po sesji sędziowie ukarali go cofnięciem o 1 pozycję na starcie wyścigu i 1 punktem karnym.

GP Monako: Treningi F1 2025 – wyniki FP1

Treningi GP Monako: wyniki FP1
Fot. FIA

Treningi GP Monako. FP2: Pech Hajdara i dwie czerwone flagi

Początek drugiej sesji treningowej był spokojny. W 7. minucie dobiegło to jednak końca. Isack Hadjar za wcześnie skręcił w szykanie za tunelem w wyniku czego uszkodził lewe tylne koło. Francuz dotoczył się do garażu, ale wywołał na kilka minut czerwoną flagę.

Isack Hadjar finding the limits of the track in Monaco 😬 pic.twitter.com/EmqbabiABY

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 23, 2025

Chwilę po wznowieniu sytuacja nie uspokoiła się na specjalnie długo, bo w 19. minucie treningu Oscar Piastri zblokował koła przed Sainte Devote i wjechał wprost w barierę. Na szczęście dla Australijczyka stracił tylko przednie skrzydło i bez komplikacji dojechał do garażu. Mimo to marshalle znowu machali czerwonymi flagami i sesja została przerwana do 25. minuty.

Second red flag of FP2 as Oscar Piastri hits the wall. #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/5EjYkPNVY9

— Phillip Horton (@PHortonF1) May 23, 2025

Po kolejnym wznowieniu nie było już większych incydentów do 48. minuty. Antybohaterem był ponownie Hadjar, który zbyt szybko wjechał w pierwszy zakręt i uderzył lewym tylnym kołem o barierę. Z uszkodzonym lewym tylnym zawieszeniem dotoczył się do garażu, ale już potem z niego nie wyjechał.

Poza powyższymi sytuacjami trening przebiegł dość spokojnie. Ponownie autorem najszybszego okrążenia sesji był lokalny bohater, czyli Charles Leclerc (1:11,355). Drugi najszybszy był tym razem Oscar Piastri (1:11,393), a trzeci Lewis Hamilton (1:11,460). Pierwszą dziesiątkę uzupełnili kolejno: Lando Norris, Liam Lawson, Isack Hadjar, Fernando Alonso, Alex Albon, Kimi Antonelli i Max Verstappen.

W drugiej dziesiątce znaleźli się kolejno: Yuki Tsunoda, George Russell, Carlos Sainz, Gabriel Bortoleto, Oliver Bearman, Nico Hulkenberg, Pierre Gasly, Lance Stroll, Esteban Ocon i Franco Colapinto.

GP Monako: Treningi F1 2025 – wyniki FP2

Treningi GP Monako: wyniki FP2
Fot. FIA

Przed nami sobota z FP3 i kwalifikacjami

Jutro w południe czeka nas jeszcze trzeci trening, a 4 godziny później kwalifikacje do wyścigu o GP Monako. Szczegóły dotyczące transmisji weekendu w Monte Carlo znajdują się w osobnym artykule – odnośnik poniżej.

Transmisja F1 2025

Trudno prognozować kto może być faworytem, bo ze względu na tłok na torze wszystko jest możliwe. Piątkowe treningi pokazały, że jednak Ferrari nie jest bez szans. Kluczowe będzie przejechanie czystego okrążenia. Przekonamy się zatem jutro, kto trafi na najlepsze warunki na torze i zdobędzie pole position.

Zdjęcie otwierające: Pitpass.com & Scuderia Ferrari

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • GP Monako
  • Scuderia Ferrari
  • treningi

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Treningi GP Monako: Piątek na czerwono | Podsumowanie

Treningi GP Monako: Piątek na czerwono | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
23 maja 2025

Treningi przed GP Monako klasycznie wymagały od kierowców bardzo dużo koncentracji, żeby przez zderzenia nie skomplikować sobie reszty weekendu. Najlepiej w obu piątkowych próbach wypadł Charles Leclerc.

2 pit stopy w Monako. Kierowcy ocenili pomysł

2 pit stopy w Monako. Kierowcy ocenili pomysł

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
23 maja 2025

W niedzielę podczas GP Monako kierowcy F1 będą zobowiązani wykonać 2 pit stopy. FIA chce w ten sposób zwiększyć atrakcyjność tego ikonicznego wyścigu. Kierowcy przed startem weekendu zabrali głos ws. tego pomysłu.

Charles Leclerc: Będzie ciężko. Ferrari czeka trudny weekend w F1

Charles Leclerc: Będzie ciężko. Ferrari czeka trudny weekend w F1

Wiktoria Żupińska

  • Felietony
23 maja 2025

Charles Leclerc wątpi, czy uda mu się powtórzyć sukces z zeszłego roku. Kierowca Ferrari ocenia szanse na wygraną jako niskie. Zespół się jednak nie poddaje.

Nie tylko obserwator. Adrian Newey pomoże w Monako

Nie tylko obserwator. Adrian Newey pomoże w Monako

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
22 maja 2025

Adrian Newey będzie obecny na Grand Prix Monako. Legendarny inżynier nie wystąpi jednak jedynie w roli obserwatora. Aktywnie wspomoże Astona Martina.

Ferrari potrzebuje set-up jak w Szanghaju. Tak mówi mistrz świata

Ferrari potrzebuje set-up jak w Szanghaju. Tak mówi mistrz świata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
22 maja 2025

Lewis Hamilton zwrócił uwagę, że Ferrari swoje najlepsze dotąd ustawienia bolidu miało podczas weekendu o GP Chin. Od tamtej pory Włosi nie zdołali odtworzyć takiego balansu.

Polski mistrz świata FIA o niezwykłej przygodzie | WYWIAD

Sport motorowy: Polski mistrz świata FIA o niezwykłej przygodzie | WYWIAD

Adrian Drozdek

  • Serie z Polakami
22 maja 2025

Karol Basz, kartingowy mistrz świata CIK-FIA z 2015 roku, obecnie ścigający się w GT World Challenge Europe i GT Open, opowiedział o swoich motorsportowych wyzwaniach. Polak łączy obowiązki kierowcy wyścigowego z zarządzaniem KB Management, KB Racing Experience, coachingiem i wieloma innymi projektami.

Sainz o strategii: To było za wcześnie

Sainz o strategii: To było za wcześnie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 maja 2025

Carlos Sainz po zakończeniu GP Emilii-Romanii przyznał, że miał zastrzeżenia do strategii Williamsa na wyścig. Według Hiszpana mógł on dojechać na wyższej pozycji niż ósma, bo w ten weekend bardzo dobrze czuł się w bolidzie.

Max Verstappen ostrożny w ocenie. Chwali go były szef zespołu

Max Verstappen ostrożny w ocenie. Chwali go były szef zespołu

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
21 maja 2025

Max Verstappen wygrał drugi wyścig w tym sezonie. Holender podchodzi ostrożnie do oceny dalszych szans. Były szef zespołu Haas chwali jego mentalność.

McLaren stracił swój atut? Winne dyrektywy FIA

McLaren stracił swój atut? Winne dyrektywy FIA

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
21 maja 2025

Międzynarodowa Federacja Samochodowa przedstawiła zespołom F1 nowe wytyczne jeszcze przed GP Emilii-Romanii. Rzekomo najbardziej miały one dotknąć aktualnych mistrzów świata, czyli McLarena.

Pirelli zaskoczone zachowaniem opon C6 na Imoli

Pirelli zaskoczone zachowaniem opon C6 na Imoli

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 maja 2025

Podczas GP Emilii-Romanii zadebiutowała nowa najmiększa mieszanka opon Pirelli oznaczona jako C6. Chociaż zebrała ona pozytywne oceny podczas piątkowych treningów, to w sobotę była wolniejsza niż twardsza C5. Co dziwne, nawet producent nie wie na pewno z czego to wynika.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren146
2.Lando NorrisMcLaren133
3.Max VerstappenRed Bull124
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari61
6.Lewis HamiltonFerrari53
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams40
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Carlos SainzWilliams11
12.Yuki TsunodaRed Bull10
13.Pierre GaslyAlpine7
14.Isack HadjarVisa Cash App RB7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport64
2.Luke BrowningHitech TGR58
3.Richard VerschoorMP Motorsport55
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing52
5.Arvid LindbladCampos Racing45
6.Pepe MartiCampos Racing41
7.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil38
8.Victor MartinsART Grand Prix33
9.Dino BeganovicHitech TGR29
10.Oliver GoetheMP Motorsport12
11.Gabriele MiniPrema Racing12
12.Joshua DürksenAIX Racing11
13.Roman StanekInvicta Racing9
14.Sebastián MontoyaPrema Racing7
15.Ritomo MiyataART Grand Prix3
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
17.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
18.Sami MeguetounifTrident0
19.Amaury CordeelTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team171
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP149
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team85
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team74
6.Johann ZarcoCastrol Honda LCR72
7.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team56
8.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP48
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing46
10.AI OguraTrackhouse MotoGP Team43
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech340
12.Marco BezzecchiAprilia Racing38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol37
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team23
17.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team15
19.Joan MirHonda HRC Castrol12
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione