⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Wirtualna neutralizacja w F2. Nie każdy wie o tej zasadzie

Sport motorowy. Wirtualna neutralizacja w F2. Nie każdy wie o tej zasadzie

  • Formuła 2
23 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 5 minut

Jakub Mikołajczak

Wirtualna neutralizacja w F2. Nie każdy wie o tej zasadzie

Oglądając F2 wielu kibiców zastanawia się, dlaczego w czasie wirtualnej neutralizacji kierowcy nie zjeżdżają na wymianę opon. Otóż zakazuje tego regulamin. Przyjrzyjmy się temu.

Co mówi regulamin?

W F1 nie ma żadnego ograniczenia jeżeli chodzi o zjazdy do alei serwisowej w takiej sytuacji. Wirtualna neutralizacja w F2 rządzi się swoimi prawami. W regulaminie sportowym, w artykule 38. rozdziału o sprawach organizacyjnych, można znaleźć następujący zapis:

– Podczas wyścigu głównego obowiązuje jeden obowiązkowy postój w boksach, którego nie wolno wykonywać:

a) dopóki kierowca nie ukończy sześciu okrążeń, lub;

b) podczas interwencji wirtualnego samochodu bezpieczeństwa (VSC), chyba że kierowca znajduje się już w zjeździe do boksów lub na torze w momencie uruchomienia VSC, lub;

c) w tym samym czasie, co każdy postój w boksach niezbędny po nałożeniu kary na podstawie Artykułu 39.3 c) lub d).

Ponadto w podrozdziale poświęconemu wirtualnej neutralizacji można przeczytać:

– W przypadku uruchomienia procedury VSC w trakcie wyścigu, żaden samochód nie może wjechać do boksów, gdy jest ona włączona, chyba że ma to na celu wymianę opon lub naprawę rzeczywistych uszkodzeń powstałych w wyniku wypadku.

Wirtualna neutralizacja w F2: Przykłady z przeszłości

W 2016 roku przygodę z pit-stopem miał Siergiej Sirotkin. Rosjanin zjechał do alei serwisowej w momencie, gdy dosłownie 4 sekundy wcześniej, dyrekcja wyścigu ogłosiła wirtualną neutralizację. Miało to miejsce w czasie wyścigu głównego na torze Hockenheim. Przyszły kierowca Williamsa musiał raz jeszcze zawitać do mechaników, aby odbyć obowiązkową wymianę ogumienia. Podopieczny SMP Racing pomimo tej sytuacji po brawurowej jeździe zdołał wygrać wyścig.

W sezonie 2022 w czasie zawodów na torze Imola dwójka kierowców – Marino Sato i Felipe Drugovich, czekała na to aż dyrekcja wyścigu zmieni wirtualną neutralizację na tą rzeczywistą. Dopiero wtedy Japończyk i Brazylijczyk zjechali do swoich mechaników, aby nie naruszyć przepisów.

Z kolei przed rokiem przygodę z wirtualną neutralizacją miał Pepe Marti. Hiszpan podczas zawodów na Red Bull Ringu zjechał za późno do alei serwisowej. Zespół nie ściągnął go jednak na nowy pit-stop. Z tego powodu junior Red Bulla otrzymał karę doliczenia 30 sekund do końcowego czasu wyścigu. To zepchnęło go z 4. pozycji na 15.

Czasem… trzeba mieć farta

Wirtualna neutralizacja w F2 może także szansą. Tak było w minionej edycji bezpośredniego zaplecza F1 z Zakiem O’Sullivanem. Brytyjczyk w czasie wyścigu głównego w Monako zjechał do alei serwisowej na 2 okrążenia przed końcem wyścigu. Dosłownie 7 sekund po jego manewrze dyrekcja wyścigu uruchomiła procedurą wirtualnej neutralizacji, ponieważ Zane Maloney zderzył się z Joshuą Durksenem. Ówczesny podopieczny Williamsa po pit-stopie wyjechał przed wściekłym Isackiem Hadjarem i pognał po swoją premierową wygraną w F2.

To 7 sekund zdecydowało pomiędzy dyskwalifikacją, a wygraną. Szerzej tamten wyścig opiszę w innym materiale.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F2
  • F2 2025
  • Isack Hadjar

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Błąd sędziów? Na szali pole position

Sport motorowy - Błąd sędziów? Na szali pole position

Jakub Mikołajczak

  • Formuła 2
23 maja 2025

Po kilku godzinach poznaliśmy werdykt w sprawie kolizji pomiędzy Alexem Dunnem i Rafaelem Villagomezem. Decyzja już teraz wywołała sporo kontrowersji.

Wirtualna neutralizacja w F2. Nie każdy wie o tej zasadzie

Sport motorowy. Wirtualna neutralizacja w F2. Nie każdy wie o tej zasadzie

Jakub Mikołajczak

  • Formuła 2
23 maja 2025

Oglądając F2 wielu kibiców zastanawia się, dlaczego w czasie wirtualnej neutralizacji kierowcy nie zjeżdżają na wymianę opon. Otóż zakazuje tego regulamin. Przyjrzyjmy się temu.

F2: Crawford wygrał w sprincie, Dunne w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu na Imoli

Sport motorowy. F2: Crawford wygrał w sprincie, Dunne w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu na Imoli

Wiktor Żuchowski

  • Formuła 2
19 maja 2025

Podczas GP Emilii-Romagnii, obok rywalizacji kierowców Formuły 1, walka trwała także w Formule 2. Czas na podsumowanie tych zmagań na torze Imola.

Doohan miał pistolet przy skroni. Kierowcy F1 o sytuacji w Alpine

Doohan miał pistolet przy skroni. Kierowcy F1 o sytuacji w Alpine

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
15 maja 2025

Kierowcy F1 skrytykowali dzisiaj sytuację w Alpine. Wyrazili swoje opinie o wymianie kierowców. Niektórzy stwierdzili, że to brutalne. Padły też ostre słowa ze strony nowicjuszy.

Klasyfikacja F2 2025. Aktualna punktacja kierowców i zespołów

Sport żużlowy. Klasyfikacja F2 2025. Aktualna punktacja kierowców i zespołów

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 2
26 kwietnia 2025

W ciągu jednego weekendu klasyfikacja F2 może się zmieniać dwukrotnie. Wynika to ze stałego formatu sprintu i wyścigu głównego na każdą rundę mistrzostw. O szczegółach dowiesz się z tego artykułu.

Kalendarz F2 2025. Gdzie i kiedy pojadą pretendenci do F1?

Sport motorowy. Kalendarz F2 2025. Gdzie i kiedy pojadą pretendenci do F1?

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 2
18 kwietnia 2025

Tak jak w ubiegłym roku kalendarz F2 obejmie 14 rund. Rozpoczął się on w marcu w Australii, a ostatni wyścig odbędzie się 7 grudnia. Poza Antypodami obejmuje on 5 rund w Azji i 8 w Europie.

Transmisja F2 2025. Gdzie oglądać wyścigi zaplecza F1 w Polsce?

Sport motorowy - Transmisja F2 2025. Gdzie oglądać wyścigi zaplecza F1 w Polsce?

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 2
17 kwietnia 2025

Dostęp do transmisji Formuły 2 w Polsce uległ zmianie wraz z odejściem z naszego rynku Viaplay. Nie jest on jednak specjalnie utrudniony. W tym artykule przedstawiamy najważniejsze informacje nt. transmisji weekendów wyścigowych bezpośredniego zaplecza Formuły 1.

Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 kwietnia 2025

Isack Hadjar był ostatnim kierowcą, którego ogłoszono na sezon 2025 po decyzji Red Bulla o tym, że Liam Lawson zastąpi Sergio Pereza. Francuz pochodzenia algierskiego zajął, w związku z tym, wolne miejsce w Racing Bulls.

Najgorsze debiuty w F1. Lista TOP 5

Najgorsze debiuty w F1. Lista TOP 5

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
11 kwietnia 2025

Formuła 1 liczy już sobie 75 lat. W tym czasie zadebiutowało w niej kilkuset kierowców. Wielu z nich swój pierwszy weekend Grand Prix (bywa, że jedyny) wolałoby zapomnieć. Oto lista TOP 5 najgorszych debiutów w F1.

Hadjar czuje niedosyt po kwalifikacjach. „Jestem wściekły na siebie za ostatnie okrążenie”

Hadjar czuje niedosyt po kwalifikacjach. „Jestem wściekły na siebie za ostatnie okrążenie”

Jakub Mikołajczak

  • Formuła 1
22 marca 2025

Isack Hadjar nie jest do końca zadowolony ze swojej pozycji w kwalifikacjach. Francuz wierzy, ze mógł wykręcić jeszcze lepszy czas od tego, jaki mu finalnie wyszedł.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren146
2.Lando NorrisMcLaren133
3.Max VerstappenRed Bull124
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari61
6.Lewis HamiltonFerrari53
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams40
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Carlos SainzWilliams11
12.Yuki TsunodaRed Bull10
13.Pierre GaslyAlpine7
14.Isack HadjarVisa Cash App RB7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport64
2.Luke BrowningHitech TGR58
3.Richard VerschoorMP Motorsport55
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing52
5.Arvid LindbladCampos Racing45
6.Pepe MartiCampos Racing41
7.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil38
8.Victor MartinsART Grand Prix33
9.Dino BeganovicHitech TGR29
10.Oliver GoetheMP Motorsport12
11.Gabriele MiniPrema Racing12
12.Joshua DürksenAIX Racing11
13.Roman StanekInvicta Racing9
14.Sebastián MontoyaPrema Racing7
15.Ritomo MiyataART Grand Prix3
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
17.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
18.Sami MeguetounifTrident0
19.Amaury CordeelTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team171
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP149
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team85
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team74
6.Johann ZarcoCastrol Honda LCR72
7.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team56
8.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP48
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing46
10.AI OguraTrackhouse MotoGP Team43
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech340
12.Marco BezzecchiAprilia Racing38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol37
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team23
17.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team15
19.Joan MirHonda HRC Castrol12
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione