Władze Formuły 1 i FIA oficjalnie potwierdziły daty przedsezonowych testów, jak i aktualizację kalendarza wyścigów F1 w 2026 roku.
Nie jedna, lecz trzy tury testów
Testy i kalendarz F1 2026 – w porównaniu do ostatnich lat, kiedy liczba tur i dni testowych przed rozpoczęciem sezonu została ograniczona do jednej składającej się z 3 dni, dostrzec można rozszerzenie. Jako że 2026 rok przyniesie rewolucję techniczną w królowej sportów motorowych, zespoły zabiegały o więcej dni na sprawdzenie swoich maszyn. Sami kierowcy także wyrażali takie zainteresowanie. Dziś – 30 czerwca – otrzymaliśmy potwierdzenie i zarazem realizację tego, o co wnioskowali wszyscy w padoku.
Pierwszy sprawdzian nowych konstrukcji przypadnie na 26-20 stycznia 2026 roku. Wówczas odbędzie się pierwsza, trzydniowa, ale i zarazem prywatna tura testów na torze Barcelona-Catalunya. Następnie, po raz kolejny stawka spotka się w Bahrajnie na torze Sakhir w dniach 11-13 lutego. Natomiast ostatnia tura odbędzie się w tym samym miejscu w dniach 18-20 lutego. Później zespoły będą miały jeszcze trochę czasu do inauguracji sezonu w Australii, którą zaplanowano na 6-8 marca.
Nietypowa zmiana na prośbę władz Azerbejdżanu
Promotor Grand Prix Azerbejdżanu wystosował prośbę do F1 i FIA, aby te zgodziły się na modyfikację terminu. Ze względu na święto narodowe zależało im na przeniesieniu wyścigu z niedzieli, 27 września, na sobotę, 26 września. Ostatecznie uzyskali zgodę, co oznacza, że będą drugim po GP Las Vegas wyścigiem rozgrywanym w inny dzień niż niedziela. Zespoły także otrzymały informacje o zmianie i ją zaakceptowały – dla nich to szczególnie istotne pod kątem logistyki, ponieważ dla nich wyścigowy weekend rozpocznie się o jeden dzień szybciej.
Poniżej znajduje się zaktualizowany kalendarz F1 2026.
Fot. F1.comTesty i kalendarz F1 2026
Obecnie trwający sezon 2025 zapewnia nam wielu emocji i jest zarazem ostatnim z zastosowaniem poprzedniej rewolucji technicznej wdrożonej w 2022 roku. Teraz Formuła 1 idzie w nowym kierunku: nowe silniki (bez MGU-H, ale z rozbudowanym MGU-K), nowa filozofia budowy bolidów, aktywna aerodynamika i ponowny rozbrat z efektem przypowierzchniowym. Początek może przynieść nam pewne przetasowania, problemy z niezawodnością i wydajnością, co mogłoby wywołać zmiany w układzie sił. Czas pokaże, czy kolejny rok przyniesie nam bardziej zaciętą walkę i przyczyni się do wzrostu liczby manewrów wyprzedzania.
Zdjęcie główne: McLaren / X
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!