⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Cadillac rozważa kierowcę-ulubieńca Ecclestone’a

Cadillac rozważa kierowcę-ulubieńca Ecclestone’a

  • Formuła 1
30 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Adrian Januszkiewicz

Cadillac rozważa kierowcę-ulubieńca Ecclestone’a

Cadillac powoli odkrywa kolejne karty odnośnie swojego udziału w Formule 1. Nie znamy jeszcze składu kierowców, choć kandydatów jest wielu. Wśród nich jest... Mick Schumacher, na którego powrót liczy Bernie Ecclestone.

Cadillac pojawi się w Miami, żeby porozmawiać z kierowcami. Czy będzie też Mick Schumacher?

W ten weekend podczas GP Miami Formuły 1 obecni będą oficjele General Motors i ich spółki zależnej, którą jest Cadillac. Ma to być okazja do spotkania i omówienia kolejnych etapów ich projektu wejścia do F1 w przyszłym roku. Obecni mają być też kandydaci na kierowców amerykańskiego zespołu. Chociaż w ich gronie jest też Mick Schumacher, to Niemiec nie będzie obecny na Florydzie.

Już wiemy, że Cadillac będzie 11. zespołem przyszłorocznej stawki F1 i że od 2029 r. będzie wyposażać swoje bolidy we własne jednostki napędowe. Do tego czasu ich dostawcą będzie Ferrari.

Amerykanie myślą, a Schumacher chce wrócić

Cadillac ma do obsadzenia oba fotele kierowców na przyszły rok i uważnie bada rynek. Kandydatów ma blisko dziesięciu. Wśród nich jest Mick Schumacher, który chciałby powrócić do rywalizacji w Formule 1 po swoim krótkim rozdziale z Haasem.

– Formuła 1 nadal jest ważną częścią mojej kariery – powiedział Schumacher. – Jeśli nadarzy mi się okazja, to z niej skorzystam – dodał.

Obecnie młody Niemiec jest zawodnikiem Alpine w wyścigach długodystansowych serii WEC. Podczas ostatniego wyścigu 6H Imola stanął nawet na podium, w którego zdobyciu miał istotny udział.

🏆 Back on the podium in Imola 🏆

Frédéric Makowiecki, Jules Gounon, and Mick Schumacher worked together with an inspired strategy to deliver the A424's first podium of the season at the #6HImola.
Ferdinand Habsburg, Charles Milesi and Paul-Loup Chatin fought hard to finish… pic.twitter.com/LrMvixGlvl

— Alpine Racing (@AlpineRacing) April 22, 2025

Niemiec ma wsparcie w zespole i nie tylko

Schumacher nie jest osamotniony w swoim marzeniu o powrocie. Kibicuje mu m.in. jego zespołowy kolega z Alpine, Jules Gounon.

– Niektóre rzeczy, które mu się przytrafiły, były zdecydowanie niesprawiedliwe. Pod koniec dnia zasługuje na wielki szacunek — jako mistrz F3 i F2. Niewielu kierowców to osiągnęło. Moim zdaniem jest kierowcą najwyższej klasy – powiedział Francuz.

Na powrót syna 7-krotnego mistrza świata do F1 liczy także były szef Toro Rosso i AlphaTauri, Franz Tost:

– Mam nadzieję, że dla Micka nie jest za późno. W Formule 1 szybko się zapomina, jeśli jest się zbyt długo poza grą. Ale Mick nadal ma to, czego potrzeba. Przy odpowiednim przygotowaniu byłby dobrym wyborem dla Cadillaca.

Franz Tost jako szef AlphaTauri podczas GP Abu Zabi 2023
Fot. Getty Images / Red Bull Content Pool

W gronie zwolenników zatrudnienia Niemca przez Cadillaca jest też sam Bernie Ecclestone, były szef całej Formuły 1:

– Gdyby Michael był u jego boku, Mick byłby dziś regularnym kierowcą Formuły 1. Co przemawia za nim: nazwisko Schumacher jest jeszcze bardziej atrakcyjne w USA niż w Europie. Formuła 1 nadal mogłaby dobrze wykorzystać to nazwisko.

Cadillac ma jednak więcej ciekawych opcji

Graeme Lowden ma ostatnie słowo, jeśli chodzi o finalny skład kierowców Cadillaca. Były szef zespołu Manor podkreślił, że ma w czym wybierać:

– Jest wielu naprawdę dobrych kierowców, którzy pragną albo dostać się do Formuły 1, albo do niej powrócić – mówi Lowden. – Potencjalnych kandydatów nie brakuje.

Chociaż wśród nich jest Mick Schumacher, to są też inne poważne opcje. Przykładowo Sergio Perez, zwolniony z Red Bulla pod koniec 2024 roku. Meksykanin też chce wrócić do F1, ma duże doświadczenie oraz silnych sponsorów – m.in. browar Heineken.

Sergio Perez F1 powrót 2026 doniesienia plany Cadillac rola lidera
Fot. Oracle Red Bull Racing

Z byłych kierowców Jedynki brani są także pod uwagę Valtteri Bottas i Zhou Guanyu. Za Finem przemawiają jego wyniki sportowe, a za Chińczykiem fakt, że jest podopiecznym Lowdena.

Cadillac nie wyklucza też obsadzenia jednego z foteli kierowcą amerykańskim. Tu jednak nie ma wielu opcji. Najbardziej obiecującą wydaje się Colton Herta, obecnie ścigający się w serii IndyCar dla powiązanego z Cadillacem zespołu Andretti. Brakuje mu jednak punktów do superlicencji. Żeby zebrać ich wystarczająco dużo, na koniec sezonu musi mieć co najmniej 4. miejsce w klasyfikacji generalnej. Obecnie w IndyCar ma 7. lokatę.

Źródło: F1 Insider

Zdjęcie główne: Getty Images

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Cadillac
  • F1
  • F1 2025
  • Mick Schumacher

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 maja 2025

Chociaż Max Verstappen rozpoczął GP Miami z pole position, to ukończył je poza podium. Po wyścigu w rozmowie z Viaplay szerzej powiedział, co myśli o swoim tempie.

Limit budżetowy F1 zostanie wycofany?

Limit budżetowy F1 zostanie wycofany?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
8 maja 2025

Trudno w to uwierzyć, ale wkrótce możemy mieć zwrot w sprawie limitu budżetowego w F1. Prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, cytowany przez "Associated Press", rzekomo widzi w nim tylko "problem".

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 maja 2025

Ferrari nie osiąga spodziewanych rezultatów. Zdobyli tylko jedne podium w Grand Prix w 2025. Bolid ma fundamentalny błąd. Zespół chce wprowadzić odważne zmiany.

Alpine nie zwalnia tempa. Argentyńczyk za Australijczyka

Alpine nie zwalnia tempa. Argentyńczyk za Australijczyka

Ernest Mróz

  • Formuła 1
7 maja 2025

Stało się. Właściwie mówiło się o tym przed startem sezonu. Ostatecznie stało się to po 6 rundach - Franco Colapinto wraca do ścigania w F1. Alpine nie daje mu jednak gwarancji dokończenia sezonu.

Trzęsienie w Alpine. Oliver Oakes zrezygnował

Trzęsienie w Alpine. Oliver Oakes zrezygnował

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Oliver Oakes złożył rezygnację. Nie będzie już szefem zespołu Alpine. Jego obowiązki przejmie Flavio Briatore.

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Aston Martin nie porzuca nadziei na poprawę sezonu. Niedługo wprowadzi ulepszenia. Zespół będzie testować technologie na przyszły rok.

Alex Albon: Nigdy nie miałem go w zasięgu wzroku tak długo

Alex Albon: Nigdy nie miałem go w zasięgu wzroku tak długo

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
6 maja 2025

Alex Albon był bardzo zadowolony z tempa Williamsa podczas GP Miami. Przyznał, że nawet, gdy jeździł dla Red Bull Racing, to nie miał Maxa Verstappena tak blisko przed sobą.

Red Bull potrafi wymyślać. McLaren krytykuje rywali w F1

Red Bull potrafi wymyślać. McLaren krytykuje rywali w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Oscar Piastri wygrał trzeci wyścig z rzędu. Jednak McLaren twierdzi, że Red Bull wcale nie jest bez szans. Lando Norris zarzucił Maxowi Verstappenowi złą jazdę.

Jochen Mass nie żyje. Był kierowcą F1 i triumfatorem 24h Le Mans

Jochen Mass nie żyje. Był kierowcą F1 i triumfatorem 24h Le Mans

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 maja 2025

W wyniku powikłań po przebytym udarze mózgu w wieku 78 lat zmarł Jochen Mass. Niemiecki kierowca w swojej karierze przejechał w Formule 1 ponad 100 wyścigów, a także wygrał wyścig 24h Le Mans.

Grand Prix Miami: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Miami: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
5 maja 2025

Oscar Piastri wygrał po raz trzeci z rzędu. Red Bull zaliczył kolejną wpadkę. Ferrari okazało się gorsze od Williamsa. Kto wykorzystał swoją okazję w Miami, a kto wolałby zapomnieć o tym weekendzie? Oto nasz werdykt.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren131
2.Lando NorrisMcLaren115
3.Max VerstappenRed Bull99
4.George RussellMercedes93
5.Charles LeclercFerrari53
6.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
7.Lewis HamiltonFerrari41
8.Alexander AlbonWilliams30
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Yuki TsunodaRed Bull9
12.Pierre GaslyAlpine7
13.Carlos SainzWilliams7
14.Nico HulkenbergStake F1 Team6
15.Oliver BearmanHaas5
16.Isack HadjarVisa Cash App RB5
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VeschoorMP Motorsport53
2.Pepe MartíCampos Racing41
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing40
4.Alex DunneRodin Motorsport35
5.Luke BrowningHitech TGR33
6.Victor MartinsART Grand Prix28
7.Arvid LindbladCampos Racing24
8.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil20
9.Dino BenaovicHitech TGR12
10.Gabriele MiniPrema Racing12
11.Joshua DürksenAIX Racing11
12.Roman StanekInvicta Racing8
13.Oliver GoetheCampos Racing6
14.Sebastián MontoyaPrema Racing3
15.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
16.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
17.Ritomo MiyataART Grand Prix0
18.Amaury CordeelRodin Motorsport0
19.Sami MeguetounifTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP140
2.Marc MarquezDucati Lenovo Team139
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team84
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team63
6.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team50
7.Johann ZarcoCASTROL Honda LCR43
8.AI OguraTrackhouse MotoGP Team37
9.Marco BezzecchiAprilia Racing36
10.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing33
11.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
12.Luca MariniHonda HRC Castrol32
13.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech328
14.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP25
15.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech324
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team17
18.Joan MirHonda HRC Castrol11
19.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team6
20.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
21.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
22.Lorenzo SalvadoriAprilia Racing1
23.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
24.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
25.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione