⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Charles Leclerc sięga po ekstremalne rozwiązania. Ferrari widzi efekty

Charles Leclerc sięga po ekstremalne rozwiązania. Ferrari widzi efekty

  • Formuła 1
2 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

Charles Leclerc sięga po ekstremalne rozwiązania. Ferrari widzi efekty

Charles Leclerc ma przewagę nad kolegą zespołowym. Od Grand Prix Chin pokonuje Lewisa Hamiltona w kwalifikacjach i wyścigach. Sekret tkwi w ekstremalnych ustawieniach.

Charles Leclerc rośnie w siłę

Charles Leclerc już raz pokonał 7-krotnego mistrza świata i to w pierwszym sezonie z Ferrari. Dwa lata spędzone u boku Sebastiana Vettela, który ma na koncie cztery tytuły mistrzowskie, pokazały, że Monakijczyk jest przyszłością zespołu. Teraz mierzy się z Lewisem Hamiltonem, statystycznie najlepszym kierowcą w historii F1. Pomijając zwycięstwo Brytyjczyka w sprincie w Chinach, jak dotąd Leclerc radzi sobie bardzo dobrze.

Z każdym kolejnym wyścigiem znajduje sposób, aby polepszyć swoje występy. W Arabii Saudyjskiej zdobył pierwsze podium dla Ferrari w Grand Prix w tym sezonie. Charles Leclerc wyjawił, że znalazł odpowiednie ustawienie bolidu, które pozwala mu zmaksymalizować wyniki. Wiadomo, że poszedł dość w agresywnym kierunku, co zmusiło go do zmodyfikowania stylu jazdy, bo auto ma tzw. „ostry przód”

Lewis Hamilton: "The upgrades are definitely working."

Charles Leclerc…https://t.co/GvqGy3VUs2#F1 pic.twitter.com/wiQXaR1m7I

— PlanetF1 (@Planet_F1) April 12, 2025

– Oczywiście nie zdradzę zbyt wielu szczegółów, ale to [ustawienia – przyp. red] uczyniło bolid trochę bardziej trudnym, bardzo, bardzo ostrym [czułym na przedniej osi – przyp. red.]. I to jest dość trudne w prowadzeniu, szczególnie gdy znajdujesz się na granicy w kwalifikacjach. Ale to jest coś, co lubię, co zawsze lubiłem w trakcie mojej kariery. Ponowne zmodyfikowanie wszystkiego w bolidzie, żeby pójść w tym kierunku zajmuje parę wyścigów, a to jest proces, przez który przechodzimy i w ostatnich GP to się opłaciło – Charles Leclerc wyjawił dziennikarzom The Race.

Lepszy od mistrza świata

Charles Leclerc wyjaśnił, że nadal pracuje ze swoimi inżynierami nad udoskonaleniem ustawień, ale jak dotąd przynoszą one rezultaty. W ostatnich trzech kwalifikacjach do Grand Prix był szybszy od Hamiltona kolejno o 0,311 s, 0,597 s i 0,531 s.

Monakijczyk czuje się lepiej z precyzyjniejszym przodem bolidu, co oczywiście w rezultacie powoduje zmniejszenie stabilności w tylnej części auta. Leclerc radzi sobie z tym bardzo dobrze, w przeciwieństwie do Hamiltona. Nie przepada za to za podsterownością. Znacznie lepiej od swojego kolegi zespołowego toleruje zwiększoną niestabilność przy wejściach w szybkie zakręty. Wyniki absolwenta Ferrari Driver Academy pokazują, że dobrze zaadaptował się do charakterystyki SF-25.

Lewis Hamilton had a message for his fans in London today 🙌📈 pic.twitter.com/4X8rbhHXs9

— Autosport (@autosport) April 25, 2025

– Inżynierowie, z którymi pracuję są przyzwyczajeni do ustawiania bolidu pod innego kierowcę i inny styl jazdy, a ja jestem przyzwyczajony do jeżdżenia autem z innym stylem jazdy. To jest więc kombinacja różnych czynników – Lewis Hamilton tłumaczył swoje problemy na wczorajszej konferencji prasowej w Miami.

Podobne ustawienia

Lewis Hamilton od paru tygodni otwarcie mówi, że nie wie, z czego tak naprawdę wynikają jego problemy. W Arabii Saudyjskiej ukończył wyścig prawie 31 sekund za Leclerkiem, co skłoniło go do wyznania, że jest zagubiony i nie wie, jakie są powodu jego deficytu.

Wcześniej Hamilton miał nadzieję, że nowa podłoga poprawi jego sytuację. Niestety, oczekiwania się nie spełniły. Ferrari ma miękkie tylne zawieszenie, a wiadomo, że mistrz świata preferuje bardziej sztywno ustawione auto i stabilny tył. Do tego dochodzą jego kłopoty z adaptacją stylu jazdy do obecnej generacji bolidów. Przez swoje przyzwyczajenia, nie jest w stanie osiągnąć maksimum możliwości i całkowicie odblokować swojego potencjału, nawet jeśli jego wyniki nie są najgorsze.

Charles Leclerc has overtaken Sebastian Vettel as the driver who has scored the most points with Ferrari 🔥#JapaneseGP pic.twitter.com/QIlkunyEcO

— Motorsport.com (@Motorsport) April 6, 2025

Według Charlesa Leclerka, ustawienia jego i Lewisa Hamiltona teraz są znacznie bardziej zbliżone niż wcześniej. Sugeruje to, że 40-latek nie do końca czuje się komfortowo z ekstremalnym podejściem, które wybrał jego kolega zespołowy. Tym gorzej dla niego, bo wygląda na to, że SF-25 działa najlepiej właśnie wtedy, gdy kierowca podąży w tym bardziej ,,drastycznym” kierunku.

– Zawsze bardzo, bardzo trudno porównać odczucia kierowców, bo jeśli nie czujesz się komfortowo, to zawsze jest coś, z czym zmagasz się bardziej niż inny kierowca i dlatego nie możesz jechać szybko. Jeśli chodzi o mnie, w tym roku poszliśmy w dość ekstremalnych kierunkach pod względem ustawień, aby wycisnąć z samochodu trochę więcej, więc czuję, że muszę zmienić całkiem sporo w swoim stylu jazdy, aby dostosować się do nowych wymagań tego samochodu – odpowiedział Leclerc przed Grand Prix Miami.

Dodał, że rozumie, że pewne rzeczy są dla niego naturalne po siedmiu latach w Ferrari. Chodzi o sposób funkcjonowania zespołu, pracy z inżynierami, znajomość narzędzi i metod działania. Jak sam jednak powiedział, czuje, że w tym roku jeździ zupełnie inaczej, bo SF-25 wymaga innych ustawień i stylu jazdy.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • Ferrari
  • Lewis Hamilton
  • Scuderia Ferrari

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Hamilton i Ferrari pod presją

Hamilton i Ferrari pod presją

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 maja 2025

Przed nami GP Emilii-Romanii na torze w Imoli. To jeden z dwóch domowych wyścigów Ferrari, gdzie presja na ekipę z Maranello jest zawsze większa. W tym roku odczuje ją także Lewis Hamilton.

Kierowca Ferrari musi iść na ustępstwa

Kierowca Ferrari musi iść na ustępstwa

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
14 maja 2025

Scuderia Ferrari robi wszystko, aby naprawić tegoroczny model SF-25. Chcąc uczynić ten pakiet bardziej wydajnym, jeden z kierowców, Charles Leclerc musi dokonywać radykalnych zmian ustawień.

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 maja 2025

Ferrari nie osiąga spodziewanych rezultatów. Zdobyli tylko jedne podium w Grand Prix w 2025. Bolid ma fundamentalny błąd. Zespół chce wprowadzić odważne zmiany.

Grand Prix Miami: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Miami: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
5 maja 2025

Oscar Piastri wygrał po raz trzeci z rzędu. Red Bull zaliczył kolejną wpadkę. Ferrari okazało się gorsze od Williamsa. Kto wykorzystał swoją okazję w Miami, a kto wolałby zapomnieć o tym weekendzie? Oto nasz werdykt.

Charles Leclerc sięga po ekstremalne rozwiązania. Ferrari widzi efekty

Charles Leclerc sięga po ekstremalne rozwiązania. Ferrari widzi efekty

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 maja 2025

Charles Leclerc ma przewagę nad kolegą zespołowym. Od Grand Prix Chin pokonuje Lewisa Hamiltona w kwalifikacjach i wyścigach. Sekret tkwi w ekstremalnych ustawieniach.

Przełom w Ferrari? Leclerc wskazał moment

Przełom w Ferrari? Leclerc wskazał moment

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
22 kwietnia 2025

Charles Leclerc po GP Arabii Saudyjskiej podkreślił, że jest zadowolony z dotychczasowego postępu w obsłudze bolidu SF-25. Według Monakijczyka jeden z nadchodzących weekendów może być przełomem dla formy Ferrari w tym sezonie.

Lewis Hamilton jest bezradny. Ferrari ostro broni kierowcy

Lewis Hamilton jest bezradny. Ferrari ostro broni kierowcy

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
22 kwietnia 2025

Charles Leclerc zdobył pierwsze podium dla Ferrari w tym sezonie w Arabii Saudyjskiej. Fred Vasseur w ostrych słowach odpiera krytykę. Broni Lewisa Hamiltona.

Grand Prix Arabii Saudyjskiej 2025: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Arabii Saudyjskiej 2025: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
21 kwietnia 2025

Piąta runda Formuły 1 za nami. Oscar Piastri wygrał pojedynek z Maxem Verstappenem. Miejsce na podium wywalczył Charles Leclerc. Nie obyło się bez rozczarowań. Oto, kto zaimponował i kto zmarnował swoje szanse w wyścigu.

Były prezydent Ferrari krytykuje zespół. Hamilton bez szans

Były prezydent Ferrari krytykuje zespół. Hamilton bez szans

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
18 kwietnia 2025

Luca di Montezemolo skrytykował Ferrari. Jest rozczarowany formą zespołu. Mówi o utracie pasji i działaniu bez celu. Przekreślił szanse Lewisa Hamiltona na zdobycie mistrzowskiego tytułu.

Sprzeczne głosy w Ferrari. Lewis Hamilton mówi o deficycie

Sprzeczne głosy w Ferrari. Lewis Hamilton mówi o deficycie

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
8 kwietnia 2025

Ferrari nie dowozi rezultatów, na jakie liczyło przez zimę. Fred Vasseur przyznał, że bolid ma potencjał, ale dotychczas nie udało się go odblokować. Lewis Hamilton z kolei zasugerował, że istnieje deficyt między autami.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren146
2.Lando NorrisMcLaren133
3.Max VerstappenRed Bull124
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari61
6.Lewis HamiltonFerrari53
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams40
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Carlos SainzWilliams11
12.Yuki TsunodaRed Bull10
13.Pierre GaslyAlpine7
14.Isack HadjarVisa Cash App RB7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VeschoorMP Motorsport53
2.Pepe MartíCampos Racing41
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing40
4.Alex DunneRodin Motorsport35
5.Luke BrowningHitech TGR33
6.Victor MartinsART Grand Prix28
7.Arvid LindbladCampos Racing24
8.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil20
9.Dino BenaovicHitech TGR12
10.Gabriele MiniPrema Racing12
11.Joshua DürksenAIX Racing11
12.Roman StanekInvicta Racing8
13.Oliver GoetheCampos Racing6
14.Sebastián MontoyaPrema Racing3
15.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
16.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
17.Ritomo MiyataART Grand Prix0
18.Amaury CordeelRodin Motorsport0
19.Sami MeguetounifTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP140
2.Marc MarquezDucati Lenovo Team139
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team84
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team63
6.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team50
7.Johann ZarcoCASTROL Honda LCR43
8.AI OguraTrackhouse MotoGP Team37
9.Marco BezzecchiAprilia Racing36
10.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing33
11.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
12.Luca MariniHonda HRC Castrol32
13.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech328
14.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP25
15.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech324
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team17
18.Joan MirHonda HRC Castrol11
19.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team6
20.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
21.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
22.Lorenzo SalvadoriAprilia Racing1
23.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
24.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
25.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione