⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

  • Formuła 1
13 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 12 minut

Adrian Januszkiewicz

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

W tym tygodniu poznaliśmy już kalendarz Formuły 1 na rok 2026. Względem tegorocznego nie ma znaczących zmian. Te prawdopodobnie zaczną się za 2 lata.

Kalendarz F1 2027. Priorytetem rynek amerykański

Kalendarz F1 2027 prawdopodobnie będzie inny od tego na rok 2026 i obecny. Po usunięciu kilku wyścigów i zrobieniu jednego rotacyjnym, właściciel praw komercyjnych F1, Liberty Media, ma teraz zapas poniżej górnego limitu 24 rund w roku.

Stefano Domenicali, CEO Formuły 1, wcześniej chwalił się dziesiątkami miejsc, które chcą dołączyć do kalendarza. Dwa z najnowszych wydarzeń wskazują na kierunek obrany przez Liberty Media.

Wyścig w Miami, który niedawno dołączył do kalendarza, w zeszłym miesiącu doczekał się przedłużenia umowy o dekadę. Ma zatem pewne miejsce na dłuższą metę.

Zandvoort to klasyczny obiekt, który został unowocześniony do obecnych standardów zaledwie 5 lat temu. Jest tor domowy dla Maxa Verstappena i zawsze przyciąga tłumy entuzjastycznych fanów. Wyścig w przyszłym roku będzie jego ostatnim.

Chociaż zniknięcie niderlandzkiego obiektu z harmonogramu na 2027 rok jest już potwierdzone, dalsze zmiany wydają się prawdopodobne. F1 nie powróci do Imoli w przyszłym roku, a perspektywy powrotu przy utrzymaniu wyścigu w Monzie wydają się mało prawdopodobne. Domenicali niedawno powiedział, że popyt na wyścigi F1 jest tak wysoki, że trudno jest uzasadnić organizowanie wielu wyścigów w tym samym kraju. Nie dotyczy to jednak priorytetowego rynku dla F1, czyli USA.

Hiszpania będzie miała dwie rundy w 2026 roku, ale prawdopodobnie będzie to jednorazowe. Madryt przejmie GP Hiszpanii w przyszłym roku. Z kolei Circuit de Catalunya, który gościł wyścig w każdym z ostatnich 35 lat, ma mieć rundę pożegnalną pod inną nazwą.

Niepewna przyszłość GP Hiszpanii. Madring ma kłopoty prawne

Inne wydarzenia nie podpisały jeszcze umów na powrót F1 po 2026 roku. Jednak kilka z nich prawdopodobnie okaże się formalnościami, takimi jak wyścigi w Las Vegas i Baku. Jeśli F1 zamierza nadal organizować trzy rundy rocznie w Stanach Zjednoczonych, będzie musiała odnowić umowę z Circuit of the Americas lub znaleźć inne miejsce.

Kalendarz F1 2027: Jeśli F1 zamierza nadal organizować 3 rundy rocznie w USA, będzie musiała odnowić umowę z COTA lub znaleźć inne miejsce.
Fot. Antonin Vincent / Scuderia Ferrari

Będzie mniej rund w Europie

Ale nawet jeśli wszystkie te miejsca zostaną zajęte, F1 prawdopodobnie stanie w obliczu redukcji liczby rund europejskich o dwie w 2027 roku. Kolejne miejsce będzie zwalniane naprzemiennie w latach po 2026 roku, od kiedy Spa-Francorchamps będzie organizować GP Belgii tylko w sezonach nieparzystych.

Jakie wydarzenie mogłoby zająć lukę po Spa, która przypada na połowę lipca przyszłego roku? Przeniesienie serii poza Europę kłóciłoby się z pragnieniem F1, aby usprawnić logistykę między wyścigami. Ale powrót do Katalonii lub Imoli oznaczałby nie tylko dwa wyścigi w tym samym kraju, ale także dwie wizyty w odstępie kilku tygodni: rundy w Monzie i Madrycie zaplanowano na wrzesień przyszłego roku.

Ironicznie, najlepszą opcją na tę lukę mógłby być Zandvoort. Jednak, jak zauważyli jego promotorzy w zeszłym roku, ryzyko finansowe związane z organizacją wyścigu F1 jest znaczne. Niekoniecznie zmniejsza się je, jeśli wyścig odbywa się tylko w latach naprzemiennych. Koszty mogą zostać obniżone, ale tak samo dochód z biletów.

Kalendarz F1 2027 może objąć rundę w Afryce i dodatkową w Azji

Jeśli chodzi o dwie pozostałe regularne luki, kilka możliwych miejsc deklaruje zainteresowanie przyjęciem F1.

Tajlandia podjęła ostatnią z serii prób dołączenia do kalendarza. Poprzednie próby przyjęcia F1 napotkały problemy polityczne, zaczynając od planu wyścigu w Bangkoku 10 lat temu. Nowa próba zorganizowania GP Tajlandii napotkała przeszkodę w zeszłym roku. Premier Srettha Thavisin, który spotkał się z Domenicalim, aby omówić projekt, musiał odejść po tym, jak sąd konstytucyjny Tajlandii uznał, że złamał zasady etyczne.

Jednak po spotkaniu z następczynią Thavisina, Paetongtarn Shinawatrą, Domenicali pozytywnie wypowiadał się o ich „imponujących planach zorganizowania wyścigu w Bangkoku”. Shinawatra wzięła udział w GP Monako w zeszłym miesiącu i spotkała się z Alexandrem Albonem w garażu Williamsa.

GP Tajlandii w F1? Albon zaciera ręce

Jeśli gwiazdy wydają się sprzyjać Tajlandii, to jeszcze nie sprzyjają często deklarowanemu pragnieniu F1, aby dodać wyścig w Afryce. Tylko Republika Południowej Afryki (1962-93) i Maroko (1958) wcześniej organizowały Grand Prix na Czarnym Kontynencie. Rząd tego pierwszego kraju poprosił o wyrażenie zainteresowania. Wśród możliwych opcji jest powrót na tor wyścigowy Kyalami poza Johannesburgiem lub wyścig uliczny w Kapsztadzie. Możliwy jest także powrót nad Morze Śródziemne oraz wyścig w Rwandzie.

Kolejny kraj dołącza do afrykańskiego wyścigu o F1

Kalendarz F1 2027 może obejmować GP Tajlandii. Mark Webber podczas show na ulicach Bangkoku w 2010 r.
Fot. AFP / Getty Images

Arabia Saudyjska przeniesie wyścig z Dżuddy

Następnie jest projekt Qiddiya w Arabii Saudyjskiej, w którym pieniądze nie grają roli. Czy jej ekstrawagancki tor zajmie miejsce Dżuddy, jak pierwotnie planowano, czy też zamierzają zamknąć kalendarz mistrzostw? Budżet władz na „sportwashing” wydaje się nieograniczony. Z pewnością wystarczyłby, aby złagodzić wszelkie obawy Formuły 1 dotyczące organizacji więcej niż jednego wyścigu w tym samym kraju.

Pandemia Covid-19 pokrzyżowała plany Liberty Media dotyczące zwiększenia przychodów F1 poprzez rozszerzenie kalendarza. Teraz sytuacja uległa poprawie z pełną listą dwóch tuzinów wyścigów. Wartość brakujących miejsc rośnie. Ponad połowa z nich jest zarezerwowana do lat 30. XXI wieku. W czasach, gdy zainteresowanie F1 gwałtownie wzrasta, ci, którzy chcą mieć kawałek akcji, będą musieli zapłacić większe sumy.

Zdjęcie otwierające: Marian Chytka / MCH PHOTO / Renault SAS

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • Kalendarz F1

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Nowe kontrowersje w FIA: Odeszła kolejna ważna osoba

Nowe kontrowersje w FIA: Odeszła kolejna ważna osoba

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
19 czerwca 2025

Kolejna ważna osoba odeszła z FIA. Federacja zlikwidowała stanowisko Sary Mariani. Miała skrytykować Mohammeda Ben Sulayema.

James Vowles podpisał nowy kontrakt z zespołem Williams

James Vowles podpisał nowy kontrakt z zespołem Williams

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
19 czerwca 2025

James Vowles podpisał nowy kontrakt z zespołem Williams. Brytyjczyk pozostanie w ekipie na wiele lat. Stawia jasne cele. Chce wygrywać mistrzostwa świata.

Andy Cowell: Fernando znalazł sposób. Alonso dobrze się bawił

Andy Cowell: Fernando znalazł sposób. Alonso dobrze się bawił

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
19 czerwca 2025

Andy Cowell chwali Fernando Alonso za wyniki w kwalifikacjach. Szef zespołu mówi, że Hiszpan znalazł sposób na maksymalizowanie możliwości. Mistrz świata potrafi prowadzić trudny bolid. Dobrze się bawił w Kanadzie.

Wood z powrotem w F1. Aston Martin zatrudnił go za radą Neweya

Wood z powrotem w F1. Aston Martin zatrudnił go za radą Neweya

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
18 czerwca 2025

Aston Martin nie stoi w miejscu. Zespół zatrudnił właśnie bliskiego współpracownika Adriana Neweya z Red Bulla. Pracowali razem przy sukcesie Sebastiana Vettela.

Frederic Vasseur: Zmarnowaliśmy szanse na lepszy wynik

Frederic Vasseur: Zmarnowaliśmy szanse na lepszy wynik

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
18 czerwca 2025

Frederic Vasseur, szef zespołu Scuderia Ferrari, podsumował weekend o GP Kanady w wykonaniu ekipy z Maranello. Zdaniem Francuza był to weekend zmarnowanych szans. Docenił też postęp w wykonaniu rywali.

Max Verstappen: Nie ma znaczenia, co mówią o nim byli kierowcy

Max Verstappen: Nie ma znaczenia, co mówią o nim byli kierowcy

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
18 czerwca 2025

Max Verstappen udzielił wsparcia Kimiemu Antonellemu. Nie dziwi się talentowi Włocha. Radzi, żeby nie przejmował się opiniami byłych kierowców.

Toto Wolff: To drobne i małostkowe. Red Bull skrytykowany

Toto Wolff: To drobne i małostkowe. Red Bull skrytykowany

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
17 czerwca 2025

Toto Wolff skrytykował działania Red Bulla. Nazwał protesty żenującymi. Nie rozumie, dlaczego zespół zajmuje się małostkowymi rzeczami.

Debiutant o GP Kanady: To było bardzo stresujące

Debiutant o GP Kanady: To było bardzo stresujące

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
17 czerwca 2025

Minione GP Kanady wzbudziło emocje przede wszystkim rywalizacją George'a Russella i Maxa Vaerstappena, a także zderzeniem kierowców McLarena. Przyćmiły one sukces jednego z tegorocznych debiutantów, który zdobył w Montrealu swoje pierwsze podium. Mowa oczywiście o Andrei Kimim Antonellim.

GP Tajlandii F1: rząd wyłożył pieniądze

GP Tajlandii F1: rząd wyłożył pieniądze

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
17 czerwca 2025

Kolejny krok w stronę organizacji GP Tajlandii Formuły 1 został wykonany. Rząd w Bangkoku chce podpisać kilkuletnią umowę na organizację wyścigu i zabezpieczył na ten cel stosowne środki finansowe. Suma robi wrażenie.

Stroll nie zgadza się z Alonso. Bolid nadal jest wolny

Stroll nie zgadza się z Alonso. Bolid nadal jest wolny

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
17 czerwca 2025

Lance Stroll nie zgadza się z Fernando Alonso. Według niego Aston Martin nadal jest za wolny. Nie widzi różnicy w bolidzie.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren198
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes136
5.Charles LeclercFerrari104
6.Lewis HamiltonFerrari79
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas22
10.Isack HadjarVisa Cash App RB21
11.Nico HulkenbergStake F1 Team20
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams13
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Fernando AlonsoAston Martin8
17.Oliver BearmanHaas6
18.Liam LawsonVisa Cash App RB4
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione