⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

  • Formuła 1
7 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Wiktoria Żupińska

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Ferrari nie osiąga spodziewanych rezultatów. Zdobyli tylko jedne podium w Grand Prix w 2025. Bolid ma fundamentalny błąd. Zespół chce wprowadzić odważne zmiany.

Niespełnione nadzieje

Ferrari miało walczyć o mistrzostwo świata w tym sezonie. Jednak wygląda to co raz bardziej wątpliwie. Do liderów klasyfikacji konstruktorów, czyli McLarena, brakuje im aż 152 punkty. Tracą też sporo do Mercedesa, znajdującego się na drugim miejscu. Mają również 11 mniej niż Red Bull, mimo że ta pozycja w tabeli generalnej ekipy z Milton Keynes to zasługa w większości jednego kierowcy, Maxa Verstappena.

Ferrari team principal Fred Vasseur defended the handling of team orders between Leclerc and Hamilton during the Miami GP, despite both drivers being unhappy about the situation during the race: pic.twitter.com/0dp2rqHt0H

— The Race (@wearetherace) May 5, 2025

Na Grand Prix Bahrajnu zespół przywiózł nową podłogę, która miała naprawić problemy ze stabilnością. Tylne zawieszenie SF-25 jest zbyt miękkie, co czyni tył bolidu nieprzewidywalnym. Ferrari ma też problem z wysokością prześwitu i musi podwyższać auto, aby nie ryzykować zbytniego zużycia deski. To sprawia, że nie funkcjonuje w optymalnym oknie operacyjnym. Jeszcze w Arabii Saudyjskiej Charles Leclerc miał nadzieję, że znalazł odpowiednie ustawienia, które pozwolą zmaksymalizować rezultaty.

Fundamentalna wada

Optymizm Charlesa Leclerca po zdobyciu pierwszego podium dla Ferrari w Grand Prix w sezonie okazał się przedwczesny. W Miami zespół został pokonany w kwalifikacjach przez obu kierowców Williamsa, a w niedzielnym wyścigu przez Alexa Albona. Carlos Sainz był w stanie walczyć z dwoma Ferrari, które ostatecznie okazały się niewiele lepsze. Ekipa z Grove jednak pokazała swoje mocne strony i postęp w stosunku do zeszłego roku. Stajnia z Maranello za to zaliczyła jak dotąd najgorszy weekend w 2025, wyłączając podwójną dyskwalifikację w Chinach.

"I was one of the first to arrive at the circuit to make sure we took the right steps through the day, but it didn't make any difference."

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 4, 2025

Jedynym jasnym punktem w Miami dla Ferrari było podium Lewisa Hamiltona w sprincie, w którym pomogła nieprzewidywalna pogoda i dobra decyzja strategiczna. Charles Leclerc rozbił się jeszcze przed startem, po tym jak zespół wysłał go na oponach deszczowych przejściowych na mokry tor.

Następnego dnia jednak Brytyjczyk startował z 12., a Monakijczyk z 8. miejsca. McLaren okazał się nietykalny, z czym nie mógł poradzić sobie nawet Max Verstappen, choć próbował jak najbardziej utrudnić kierowcom życie. Oscar Piastri wygrał trzecie Grand Prix z rzędu, a za nim dojechał Lando Norris.

Jakby tego było mało, Ferrari wprowadziło zamieszenie po pit stopach, nie mogąc zdecydować się na optymalną strategię. Chociaż okazuje się, że to najmniejszy z ich problemów. Inżynierowie z Maranello nie potrafią sprawić, aby tylne zawieszenie działało prawidłowo.

"Fred came to my room. I just put my hand on his shoulder and like, 'Dude, calm down, don't be so sensitive.' I could have said way worse things on the radio"

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 7, 2025

Ferrari i nieużyteczny potencjał

Giuliano Duchessa z Autoracer.it podaje, że Ferrari pracuje nad nowym zawieszeniem. Nowe części mogłyby zostać połączone z pakietem ulepszeń, ale dokładna data nie jest znana. Bardzo możliwe, że prace w tym zakresie trwają już od pewnego czasu.

Chęć dokonania zmian w zawieszeniu w trakcie sezonu sugeruje, że SF-25 ma fundamentalny błąd. Od początku roku Fred Vasseur zarzeka się, że bolid posiada potencjał, tylko musi zostać odblokowany. Jednak informacja, którą podzielił się dzisiaj włoski dziennikarz świadczy o tym, że problem z autem nie dotyczy tylko obszaru aerodynamicznego, ale ma też podłoże mechaniczne.

🗣️ "We had a few upgrades that I think should have helped for here, and the gap seems pretty similar."

P4 on the grid, Charles Leclerc feels he's getting the most out of his Ferrari – and "feels good" in it – but the laptimes just aren't where he wants. pic.twitter.com/5lOcboOXIf

— The Race (@wearetherace) April 19, 2025

Potencjał, o którym nieustannie mówi szef zespołu, istnieje, ale w symulatorze. Na torze jednak rzeczywistość wygląda inaczej, właśnie przez ograniczenia związane z tylnym zawieszeniem. Prace nad poprawkami nadzoruje Loic Serra, który odpowiedzialny też jest za projekt na 2026, czyli pierwszy w Ferrari, nad którym będzie sprawował całkowitą pieczę.

Decyzja o wprowadzeniu tak dużych zmian w trakcie sezonu może wydawać się zaskakująca, ale Ferrari nie może sobie pozwolić na ryzyko, że 2025 będzie wyglądać tak jak dotychczas pod względem wyników.

Czy warto było zmieniać?

Bolid z poprzedniego roku został całkowicie zmodyfikowany. Fred Vasseur mówił przed początkiem sezonu, że zmianom uległo nawet 99% auta, bo Ferrari chciało zaryzykować, aby walczyć z McLarenem o tytuły mistrzowskie. W 2024 r. zajęli drugie miejsce i mieli jedynie 14 punktów straty.

Esclusiva Ferrari: la SF-25 non funziona, Serra lavora a una nuova sospensione! https://t.co/ASs9TIGhqY

— Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) May 7, 2025

Jednak SF-25 posiada inną równowagę aerodynamiczną niż SF-24. Ma również przednie zawieszenie typu pull-rod. Skupiono się bardziej na przedniej części pojazdu, co zmusiło do zaprojektowania innej ogólnej geometrii pojazdu. Zmodyfikowano również skrzynię biegów i zmniejszono tylne zawieszenie. Jak na razie nie przyniosło to efektów, a jedynie ograniczenia.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Charles Leclerc
  • F1
  • F1 2025
  • Ferrari
  • Frederic Vasseur
  • Lewis Hamilton

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Pirelli zaskoczone zachowaniem opon C6 na Imoli

Pirelli zaskoczone zachowaniem opon C6 na Imoli

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 maja 2025

Podczas GP Emilii-Romanii zadebiutowała nowa najmiększa mieszanka opon Pirelli oznaczona jako C6. Chociaż zebrała ona pozytywne oceny podczas piątkowych treningów, to w sobotę była wolniejsza niż twardsza C5. Co dziwne, nawet producent nie wie na pewno z czego to wynika.

Lando Norris: Nie mam wymówek. McLaren znalazł problem

Lando Norris: Nie mam wymówek. McLaren znalazł problem

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
20 maja 2025

Lando Norris przyznaje, że musi się poprawić. Brytyjczyk traci w kwalifikacjach do kolegi zespołowego. McLaren sugeruje, że to kwestia problemu z bolidem.

Villeneuve bezlitosny wobec mistrzów świata

Villeneuve bezlitosny wobec mistrzów świata

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 maja 2025

Znany ze swojego ostrego języka, Jacques Villeneuve nie zostawił suchej nitki na McLarenie po wyścigu o GP Emilii-Romanii. W rozmowie ze Sky Sports F1 powiedział wprost o słabości ekipy z Woking.

Grand Prix Emilii-Romanii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Emilii-Romanii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
19 maja 2025

Max Verstappen kontrolował Grand Prix Emilii-Romanii. Nie popełnił żadnego błędu. Ferrari odrabiało straty po sobotnim rozczarowaniu. McLaren nie wykorzystał okazji. Kto zaimponował, a kto zmarnował szanse? Oto nasz werdykt.

GP Emilii-Romanii: Verstappen w swoim żywiole | Podsumowanie

GP Emilii-Romanii: Verstappen w swoim żywiole | Podsumowanie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
18 maja 2025

Max Verstappen z Red Bulla wygrał po raz drugi w tym sezonie. Czterokrotny mistrz świata po wygraniu walki w pierwszym zakręcie oddalił się od rywali i pomknął po przekonujące zwycięstwo. Podium uzupełnili kierowcy McLarena, Lando Norris i Oscar Piastri.

Przebudzenie Astona Martina. Entuzjastyczne wypowiedzi kierowców po kwalifikacjach

Przebudzenie Astona Martina. Entuzjastyczne wypowiedzi kierowców po kwalifikacjach

Eryk Dziemiańczuk

  • Formuła 1
18 maja 2025

Aston Martin ma za sobą najlepsze kwalifikacje w obecnej kampanii, które są przełamaniem dla niemrawego startu sezonu.

Kwalifikacje GP Emilii-Romanii: Piastri ledwo pokonał Verstappena

Kwalifikacje GP Emilii-Romanii: Piastri ledwo pokonał Verstappena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
17 maja 2025

Kwalifikacje do GP Emilii-Romanii padły łupem Oscara Piastriego. Australijczyk o zaledwie 0,034 s wygrał walkę o pole position z Maxem Verstappenem. Z P3 do wyścigu ruszy George Russell.

Andrea Stella: Oscar Piastri jest szybszy. McLaren chwali kierowcę

Andrea Stella: Oscar Piastri jest szybszy. McLaren chwali kierowcę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
17 maja 2025

Andrea Stella nie szczędzi pochwał dla swojego kierowcy. Według niego Oscar Piastri jest teraz szybszym kierowcą. Sugeruje, że ma lepsze podejście niż Lando Norris.

GP Emilii-Romanii: McLaren był nietykalny na treningach | Podsumowanie

GP Emilii-Romanii: McLaren był nietykalny na treningach | Podsumowanie

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
16 maja 2025

Zespoły testowały dużo ulepszeń podczas treningów. Kierowcy McLarena okazali się najszybsi. Pierre Gasly dotrzymywał im tempa. Nie obyło się bez wypadków.

Oscar Piastri spodziewa się większej rywalizacji w F1

Oscar Piastri spodziewa się większej rywalizacji w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
15 maja 2025

Oscar Piastri cieszy się sukcesem w F1. Lider klasyfikacji generalnej spodziewa się większej rywalizacji. Mówi, że McLarenowi trudno będzie powtórzyć przewagę z Miami.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren146
2.Lando NorrisMcLaren133
3.Max VerstappenRed Bull124
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari61
6.Lewis HamiltonFerrari53
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams40
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Carlos SainzWilliams11
12.Yuki TsunodaRed Bull10
13.Pierre GaslyAlpine7
14.Isack HadjarVisa Cash App RB7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport64
2.Luke BrowningHitech TGR58
3.Richard VerschoorMP Motorsport55
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing52
5.Arvid LindbladCampos Racing45
6.Pepe MartiCampos Racing41
7.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil38
8.Victor MartinsART Grand Prix33
9.Dino BeganovicHitech TGR29
10.Oliver GoetheMP Motorsport12
11.Gabriele MiniPrema Racing12
12.Joshua DürksenAIX Racing11
13.Roman StanekInvicta Racing9
14.Sebastián MontoyaPrema Racing7
15.Ritomo MiyataART Grand Prix3
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
17.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
18.Sami MeguetounifTrident0
19.Amaury CordeelTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team171
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP149
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team85
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team74
6.Johann ZarcoCastrol Honda LCR72
7.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team56
8.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP48
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing46
10.AI OguraTrackhouse MotoGP Team43
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech340
12.Marco BezzecchiAprilia Racing38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol37
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team23
17.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team15
19.Joan MirHonda HRC Castrol12
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione