⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Fernando Alonso i Adrian Newey: Żadnych kompromisów

Fernando Alonso i Adrian Newey: Żadnych kompromisów

  • Formuła 1
30 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Wiktoria Żupińska

Fernando Alonso i Adrian Newey: Żadnych kompromisów

Aston Martin kiepsko zaczął sezon, ale pokłada nadzieję na sukces w 2026. Fernando Alonso przyznał, że zdobycie punktów w tym roku będzie trudne. Cieszy się jednak, że w końcu pracuje z Adrianem Neweyem.

Najgorszy sezon od lat

Gdy Fernando Alonso podpisał kontrakt z Astonem Martinem w 2022 roku, zaskoczył tą decyzją padok F1. Jednak debiutancki rok w barwach ekipy z Silverstone okazał się udany, bo już w pierwszych sześciu wyścigach, Hiszpan 5-krotnie stanął na podium. Sukces ten powtórzył jeszcze trzy razy, udowadniając sceptykom, że nawet będąc po czterdziestce, nadal jeździ na bardzo dobrym poziomie.

https://twitter.com/Planet_F1/status/1912808001108627874

Niestety, w ciągu ostatnich dwóch lat Aston Martin konsekwentnie przywoził nieskuteczne ulepszenia, które sprawiały, że poziom ich konkurencyjności spadał. W tym roku Fernando Alonso nie zdobył jeszcze żadnego punktu. Rozbił się w deszczowych warunkach w Grand Prix Australii, a w Chinach musiał zjechać do garażu już po sześciu okrążeniach wyścigu, bo przegrzały mu się hamulce. AMR25 ma duże problemy z podsterownością, przyczepnością i właściwie trudno wskazać jednoznacznie mocną stronę modelu. Radzi sobie przyzwoicie w szybkich zakrętach, ale niespecjalnie lepiej od rywali ze środka stawki.

Światełko w tunelu

Głównym celem Astona Martina jest dobry start w nowym cyklu regulacji w przyszłym roku. Wszystkie inwestycje w nowoczesną infrastrukturę, narzędzia, fabrykę oraz najlepszych inżynierów mają przynieść efekty w 2026 r. Chociaż intencje zespołu są jasne, nie może sobie pozwolić, żeby całkowicie spisać obecny sezon na straty.

– Oczywiście, że chcesz skończyć sezon na wysokim poziomie i utrzymać motywację dla wszystkich. Ale myślę, że motywacja w zespole i tak jest bardzo wysoka, jak wiele razy powtarzaliśmy, mamy tunel aerodynamiczny, który działa od paru tygodni, mamy Adriana w ekipie, Honda dołączy, nowe regulacje, więc sądzę, że motywacja jest naprawdę wysoka – wyjaśniał Hiszpan.

Adrian Newey is a big fan of Fernando Alonso 🤝 pic.twitter.com/CtrbbpHauE

— Autosport (@autosport) January 27, 2025

W marcu w ekipie oficjalnie zaczął pracować Adrian Newey. Legendarny projektant od samego początku skupia się wyłącznie na projektowaniu AMR26. On i zespół pod jego nadzorem mają nowy tunel aerodynamiczny. Andy Cowell przyznał, że brytyjski inżynier co prawda nie będzie zajmował się obecnym bolidem, ale już pomógł w lepszym wykorzystaniu tunelu, CFD i innych narzędzi, co otwarło im oczy na nowe możliwości.

Fernando Alonso pozostaje optymistyczny, nawet pomimo słabego początku. Według niego wszyscy w Astonie Martinie są bardzo zmotywowani. Zmianę atmosfery przypisuje pojawieniu się Adriana Neweya w roli zarządzającego dyrektora technicznego. Perspektywa zmiany regulacji i współpraca z Hondą również jest powodem do zachowania nadziei.

Alonso nie chce być słabym ogniwem

– Nie mając 50-stkę [zapytany o to, w jakim wieku planuje się jeszcze ścigać – przyp. red.]. Właśnie dlatego zachowaliśmy też możliwość [przedłużenia kontraktu – przyp. red.]. Na pewno chciałem jeździć w tym roku i następnym, z powodu zmiany przepisów – i chciałem doświadczyć regulacji w 2026 i Hondy dołączającej do zespołu. A potem niespodzianka, że Adrian dołącza parę miesięcy po tym – odpowiedział 43-latek.

Fernando Alonso's winless streak now accounts for exactly half of his F1 career 🥺 pic.twitter.com/uzfF9N6S8p

— Autosport (@autosport) March 31, 2025

Fernando Alonso podpisał kolejny dwuletni kontrakt z Astonem Martinem na początku ubiegłego roku. Oznacza to, że będzie jeździł do końca 2026. Dwukrotny mistrz świata cieszy się najdłuższą karierą w historii Formuły 1. Od jego ostatniej wygranej w Grand Prix minęło prawie 12 lat. Mimo to nawet po ponad dwudziestu latach za kierownicą nadal jest zmotywowany. Wiele razy wyrażał swoje pragnienie zdobycia trzeciego tytułu mistrzowskiego z ekipą z Silverstone.

– Były rzeczy, które wydawały się atrakcyjne w zeszłym roku, kiedy usiedliśmy i negocjowaliśmy umowę. Ale po 2026, nie wiem. Będę patrzył sezon po sezonie. Zobaczę, jak będę się czuł, jak zmotywowany będę. Teraz jestem bardzo zmotywowany, ale nie mogę tego zagwarantować na kolejne trzy albo cztery lata i narazić na szwank zespół. Więc powiedzieliśmy, zróbmy to do końca 2026 roku, a potem myślę, że od tego momentu mam niesamowitą relację z Lawrence’em i z Lancem – Alonso tłumaczył dalej.

ONE YEAR LATER..

Fernando Alonso participated in the inaugural Chinese GP in 2004 and still remains the only driver from that race still active in Formula 1 😅 https://t.co/O9yHNgCkD7 pic.twitter.com/rFOLdHfePD

— The Race (@wearetherace) March 21, 2025

Alonso pozostanie w F1

W Arabii Saudyjskiej przyznał, że będzie traktować 2026 jako swój ostatni sezon. O ewentualnym przedłużeniu kontraktu zadecyduje jego motywacja i rozmowa z zespołem. Szczegóły umowy Alonso z Astonem Martinem nie są znane. Często jednak wspominał, iż zostanie z zespołem na długie lata, nawet nie jako kierowca, można wnioskować, że zajmie się inną rolą, prawdopodobnie ambasadorską.

Would Fernando Alonso (hypothetically) welcome Max Verstappen as a team-mate?

He would – but doesn't see it happening 🤔 pic.twitter.com/I0CzgMChBy

— The Race (@wearetherace) April 17, 2025

– Będę jeździł tak długo, jak będę czuł się szybki i konkurencyjny, a zespół będzie mnie potrzebował za kierownicą. Ale mój kontrakt jest o wiele dłuższy niż moja kariera wyścigowa, więc zostanę w tym zespole przez wiele, wiele lat w innej roli. Jeśli to oznacza, że ​​możemy wygrać mistrzostwa świata, nawet gdy nie będę za kierownicą, nadal będę bardzo dumny z tego projektu – odpowiedział Fernando Alonso na pytanie o swoją przyszłość.

Foundations for the future. pic.twitter.com/8p5IOZ2ji0

— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) April 24, 2025

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Adrian Newey
  • Aston Martin F1
  • F1
  • F1 2025
  • Fernando Alonso

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione