⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Zmiany przepisów MotoGP. Newsy przed GP Francji

Zmiany przepisów MotoGP. Newsy przed GP Francji

  • Formuła 1
  • MotoGP
8 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Igor Długosz

Zmiany przepisów MotoGP. Newsy przed GP Francji

W czasie pomiędzy GP Hiszpanii a GP Francji, MotoGP zatwierdziło wiele ciekawych zmian regulaminu. Oprócz tego, otrzymaliśmy nowe informacje na temat stanu zdrowia kilku zawodników. Oto newsowe podsumowanie tygodnia przed szóstą rundą sezonu.

Skutki zagrywki Marqueza

MotoGP prędko zareagowało na zamieszanie, którego byliśmy świadkami na starcie tegorocznego Grand Prix Ameryk. W ramach przypomnienia – ośmiokrotny mistrz świata tuż przed rozpoczęciem okrążenia formującego pobiegł sprintem do alei serwisowej. Hiszpan w ostatniej chwili postanowił zmienić motocykl na ten, który miał założone slicki zamiast deszczówek. W jego ślady poszło wielu innych zawodników, co wywołało kompletny chaos oraz odwołanie startu. Jak się okazało, sędziowie złamali w ten sposób regulamin, gdyż pola startowe nie opuściło wystarczająco wielu zawodników, aby wymusić wstrzymanie procedury startowej. Natomiast Marquez przyznał się, że jego działanie było celowe. Zaledwie miesiąc później, tuż przed GP Francji, potwierdzono zmiany przepisów w tym zakresie.

Zasada o odwołaniu startu, której sędziowie nie uszanowali w Teksasie, pozostaje dokładnie taka sama. Zaostrzono jednak karę za rozpoczęcie okrążenia formującego z alei serwisowej. Zawodnicy będą musieli dwa razy, a nie jak dotychczas, tylko raz, pokonać nitkę „Long Lap”. Powinno to zniechęcić od tej ryzykownej strategii. Podczas tegorocznego GP Ameryk nikt jednak nie otrzymał kary ze względu na odwołanie startu. Sędziowie będą musieli zatem w takich sytuacjach bardziej się pilnować.

Dodatkowe testy dla kontuzjowanych zawodników

Start tegorocznej kampanii Jorge Martina to istny koszmar. Hiszpan doznał kontuzji już podczas pierwszego dnia testów w Malezji, a następnie jego powrót przedłużył się jeszcze bardziej przez kolejny uraz. Urzędujący mistrz świata wykonał swój debiut dla Aprilii dopiero w Katarze, praktycznie bez doświadczenia na motocyklu RS-GP. Przed tym wyścigiem marka z Noale poprosiła o możliwość zorganizowania dla Martina specjalnych, prywatnych testów, aby mógł się on odnaleźć za kierownicą. MotoGP oraz każdy ze startujących w mistrzostwach producentów wydał na to zgodę – poza jednym. Ducati zawetowało wniosek Aprilii, co niektórzy uważają za pstryczek w nos zawodnika, który odebrał im plakietkę z numerem #1.

Organizatorom serii bardzo spodobał się jednak pomysł testów dla wracających do ścigania motocyklistów. W trybie natychmiastowym zostały one dodane do MotoGP. O specjalny dzień prywatnych jazd będą mogli ubiegać się zawodnicy, którzy:

– nie wzięli udziału w wydarzeniu MotoGP od co najmniej 45-ciu dni

– opuścili ostatnie 3 wydarzenia z rzędu.

Do „wydarzeń” zalicza się nie tylko Grand Prix, ale również oficjalne sesje testowe MotoGP. Testy, które mają miejsce w poniedziałek po wyścigu nie są traktowane jako oddzielny event. Jeżeli chodzi o wybór toru, zawodnicy nie mogą wykonać swojego powrotu na obiekcie organizującym Grand Prix w trakcie najbliższych ośmiu tygodni lub w później części rozpoczętego sezonu. Tor musi także spełniać wymogi koncesyjne dla danego producenta. W trakcie tych 1-dniowych testów wracający po kontuzji zawodnik uzyska dostęp do trzech kompletów opon. Jego producent będzie musiał je odliczyć od wyznaczonej dla niego przed sezonem alokacji ogumienia na testy.

Motocykle 2027 poczekają na swój debiut

Zmiana ta nie została oficjalnie wprowadzona do regulaminu, lecz uzgodnili ją między sobą producenci. Zrewolucjonizowane motocykle na sezon 2027, które zawierają silniki 850cc, nie będą mogły być testowane przed końcem aktualnego sezonu. Jest to sposób na ograniczenie wydatków, co z pewnością zadowoli KTM-a.

Decyzja ta nie będzie miała wpływu na debiut opon Pirelli. Włoski dostawca ogumienia dołączy do MotoGP od 2027 roku, lecz pierwsze testy jego produktu zostaną przeprowadzone już niedługo. Zespoły spotkają się na torze Aragon z przerobionymi motocyklami aktualnej generacji. Nadal będą je zasilać silniki o pojemności 1000cc, lecz zabraknie w nich systemów opuszczania zawieszenia, a wszelkie elementy aerodynamiczne zostaną ograniczone. W ten sposób Pirelli sprawdzi swoje opony na maszynach imitujących motocykle 2027. Data tego testu nie została jeszcze wyznaczona.

Oliveira wraca na motocykl w GP Francji…

Gdyby nowe przepisy odnośnie post-kontuzyjnych testów weszły w życie odrobinę wcześniej, to już mógłby z nich skorzystać Miguel Oliveira. Pod względem zdrowotnym, jest on jednym z najbardziej pechowych zawodników we współczesnej historii MotoGP. Portugalczyk aż pięciokrotnie doznał kontuzji w przeciągu ostatnich trzech lat. Każdy z tych urazów był skutkiem kolizji niewinnego Oliveiry z rywalem. Tym razem do uszczerbku na zdrowiu 30-latka przyczynił się Fermin Aldeguer, który uderzył swojego przeciwnika podczas sprintu w Argentynie.

Oliveira odsiedział niecałe 2 miesiące przez zwichnięte więzadło mostkowo-obojczykowe w lewym ramieniu. W tym czasie zastępował go zawodnik testowy Yamahy, Augusto Fernandez. Od GP Francji obowiązki Hiszpana ponownie dotyczyć będą wyłącznie rozwoju motocykla. Swój proces adaptacji do Yamahy kontynuować natomiast będzie Oliveira, który jeszcze przed urazem zaliczył wymagający start sezonu 2025.

Podczas nadchodzącego GP Francji on oraz Jack Miller będą jeździć motocyklem YZR-M1 ze specjalnym malowaniem. Pramac przygotował nowe barwy na domowy wyścig ich głównego sponsora, Alpine. Zostaną one odsłonięte w niedzielę przed wyścigiem.

… a Chantra z niego zsiada

Na weekend MotoGP z pełną stawką jeszcze w tym roku poczekamy. Nie dość, że Jorge Martin kontynuuje rehabilitację po kolejnym, okropnym wypadku w Katarze, kontuzji doznał też Somkiat Chantra. Zawodnik LCR przeszedł w ostatnich dniach operację, której celem było pozbycie się zespołu ciasnoty przedziałów powięziowych – czyli tzw. „arm pump’a”. Jest to dość powszechny problem zdrowotny wśród motocyklistów. Taj nie czuje się na siłach, aby wrócić za kierownicę już w GP Francji. To być może tłumaczy jego bardzo słabe osiągi w USA, Katarze i Hiszpanii.

Dokładnie taki sam zabieg przeszedł również rozczarowujący w ostatnim okresie Pedro Acosta. Hiszpan jest jednak gotowy do rywalizacji. Testy medyczne przed startem weekendu przeszedł również Franco Morbidelli, który zakończył swój udział w GP Hiszpanii poważną kraksą.

Harmonogram oraz informacje na temat transmisji z GP Francji MotoGP znajdziecie tutaj.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • MotoGP
  • MotoGP 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Zmiany przepisów MotoGP. Newsy przed GP Francji

Zmiany przepisów MotoGP. Newsy przed GP Francji

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 maja 2025

W czasie pomiędzy GP Hiszpanii a GP Francji, MotoGP zatwierdziło wiele ciekawych zmian regulaminu. Oprócz tego, otrzymaliśmy nowe informacje na temat stanu zdrowia kilku zawodników. Oto newsowe podsumowanie tygodnia przed szóstą rundą sezonu.

Alex Marquez wygrał GP Hiszpanii MotoGP. Wywrotka Marca

Alex Marquez wygrał GP Hiszpanii MotoGP. Wywrotka Marca

Grzegorz Piotrowicz

  • Formuła 1
27 kwietnia 2025

GP Hiszpanii MotoGP przyniosło nam kolejne zrównanie na szczycie klasyfikacji generalnej. Marc Marquez znów nie opanował nerwów i wywracajac się oddał zwycięstwo w ręce brata.

Sprint GP Hiszpanii MotoGP: Marquez rozegrał Quartararo

Sprint GP Hiszpanii MotoGP: Marquez rozegrał Quartararo

Igor Długosz

  • Formuła 1
26 kwietnia 2025

Po szokujących kwalifikacjach, sprint MotoGP w Jerez niestety nie dostarczył takiego samego poziomu emocji.

Kwalifikacje GP Hiszpanii MotoGP: Quartararo szokuje cały padok!

Kwalifikacje GP Hiszpanii MotoGP: Quartararo szokuje cały padok!

Igor Długosz

  • Formuła 1
26 kwietnia 2025

Takiego rezultatu nikt nie oczekiwał. Po raz pierwszy od ponad tysiąca dni motocykl Yamahy wystartuje z pole positon w MotoGP.

Zawodnik Dnia MotoGP. Kolejny pomysł zaciągnięty z F1

Zawodnik Dnia MotoGP. Kolejny pomysł zaciągnięty z F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
26 kwietnia 2025

Liberty Media jeszcze nie weszło w posiadanie MotoGP. Mimo to motocyklowe mistrzostwa już teraz wprowadzają swoją wersję konkursu na "Kierowcę Dnia".

GP Kataru MotoGP: Wygrana Marqueza. Szalony Vinales

GP Kataru MotoGP: Wygrana Marqueza. Szalony Vinales

Grzegorz Piotrowicz

  • Formuła 1
13 kwietnia 2025

GP Kataru MotoGP na początku było niezwykle szalone, bo na czele mieliśmy takie nazwiska jak Morbidelli czy Vinales. Natomiast ostatecznie po profesorsku rozegrał wszystko Marc Marquez, który nie dał szans rywalom.

GP Kataru MotoGP: Marquezowie na czele. Festiwal wyprzedzania w sprincie

GP Kataru MotoGP: Marquezowie na czele. Festiwal wyprzedzania w sprincie

Igor Długosz

  • Formuła 1
12 kwietnia 2025

Choć Marquezowie zdominowali rywalizację na torze Lusail, zupełnie nie oni byli w dzisiejszym centrum uwagi. Podium sprintu razem z Marciem i Alexem uzupełnił Franco Morbidelli.

Powrót Jorge Martina. Znamy datę debiutu mistrza świata w Aprilii

Powrót Jorge Martina. Znamy datę debiutu mistrza świata w Aprilii

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 kwietnia 2025

Zeszłoroczny mistrz świata MotoGP nareszcie rozpoczyna swój sezon. Powrót Jorge Martina wydarzy się podczas Grand Prix Kataru.

GP Ameryk MotoGP: Za kulisami kuriozalnego startu

GP Ameryk MotoGP: Za kulisami kuriozalnego startu

Igor Długosz

  • Formuła 1
1 kwietnia 2025

Sytuacja ta mogła przypominać żart primaaprilisowy, ale niestety nim nie była. Tłumaczymy chaos, do którego doszło na starcie GP Ameryk MotoGP.

GP Ameryk MotoGP: Absurdy oponowe w Teksasie | Podsumowanie

GP Ameryk MotoGP: Absurdy oponowe w Teksasie | Podsumowanie

Igor Długosz

  • Formuła 1
31 marca 2025

Świetna jakość ścigania w sprincie oraz niepewne prognozy pogody sugerowały bardzo ciekawe GP Ameryk MotoGP. Nikt nie mógł jednak przewidzieć tego, co faktycznie zobaczyliśmy.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren131
2.Lando NorrisMcLaren115
3.Max VerstappenRed Bull99
4.George RussellMercedes93
5.Charles LeclercFerrari53
6.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
7.Lewis HamiltonFerrari41
8.Alexander AlbonWilliams30
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Yuki TsunodaRed Bull9
12.Pierre GaslyAlpine7
13.Carlos SainzWilliams7
14.Nico HulkenbergStake F1 Team6
15.Oliver BearmanHaas5
16.Isack HadjarVisa Cash App RB5
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VeschoorMP Motorsport53
2.Pepe MartíCampos Racing41
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing40
4.Alex DunneRodin Motorsport35
5.Luke BrowningHitech TGR33
6.Victor MartinsART Grand Prix28
7.Arvid LindbladCampos Racing24
8.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil20
9.Dino BenaovicHitech TGR12
10.Gabriele MiniPrema Racing12
11.Joshua DürksenAIX Racing11
12.Roman StanekInvicta Racing8
13.Oliver GoetheCampos Racing6
14.Sebastián MontoyaPrema Racing3
15.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
16.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
17.Ritomo MiyataART Grand Prix0
18.Amaury CordeelRodin Motorsport0
19.Sami MeguetounifTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP140
2.Marc MarquezDucati Lenovo Team139
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team84
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team63
6.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team50
7.Johann ZarcoCASTROL Honda LCR43
8.AI OguraTrackhouse MotoGP Team37
9.Marco BezzecchiAprilia Racing36
10.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing33
11.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
12.Luca MariniHonda HRC Castrol32
13.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech328
14.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP25
15.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech324
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team17
18.Joan MirHonda HRC Castrol11
19.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team6
20.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
21.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
22.Lorenzo SalvadoriAprilia Racing1
23.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
24.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
25.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione