⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Czas na nowe otwarcie. Polacy w Hiszpańskiej F4 2025

Czas na nowe otwarcie. Polacy w Hiszpańskiej F4 2025

  • Formuła 1
  • Serie juniorskie z Polakami
27 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 24 minuty

Krzysztof Jankowski

Czas na nowe otwarcie. Polacy w Hiszpańskiej F4 2025

Tegoroczna Hiszpańska Formuła 4 zaczyna się już w ten weekend wyścigami w Aragonii. Zobaczymy w niej dwóch Polaków – Jana Przyrowskiego i Wiktora Dobrzańskiego. Czas przyjrzeć się dotychczasowym karierom dwóch biało-czerwonych.

Jan Przyrowski. Najpierw jako as gokartowego świata

Zanim na dobre rozkręcimy się z tematem „Polacy w Hiszpańskiej F4 2025” skupimy się też na drogach naszych juniorów. Na pierwszy ogień Jan Przyrowski, czyli iście modelowy przykład zawodnika, który całe swoje życie poświęcił sportowi. Pochodzący z małej wsi Rossoczyca, leżącej ok. 12 km od Sieradza, swoją przygodę z kartingiem zaczął w wieku 4 lat, w roku 2012. Szybko okazało się, że ma papiery na karierę profesjonalną. Krok po kroku piął się po kolejnych szczeblach motorsportowej drabiny.

Jako ośmiolatek debiutował w klasie Baby Rok Poland, sezon później został mistrzem kraju młodzików. W roku 2018 zdobył kolejny medal mistrzostw Polski, tym razem w klasie Mini Rok, zaś jako 11-latek zadebiutował w wyścigach WSK, by w następnym roku partycypacji w tejże kategorii wywalczyć brąz w mistrzostwach Euro Series (klasa Mini 60). Później walczył już na poziomie mistrzostw Europy i świata, przywożąc następne medale. Na Starym Kontynencie zdobył srebro; w globalnych mistrzostwach – brąz. Oba te puchary wywalczył w klasie OK Junior, w roku 2022. Warto odnotować, że już w sezonie 2021 został też członkiem słynnego fabrycznego teamu gokartowego Tony Kart, który współpracuje m.in. z Ferrari.

W 2023 r. zajął 7. miejsce w prestiżowych zawodach Champions of the Future. Widząc jego talent, decydenci z Tony Kartu nominowali Przyrowskiego do wzięcia udziału w obozie skautingowym Ferrari Driver Academy. Był to jednak tylko epizod, niezwiązany bliżej z bieżącą działalnością juniora. A ta przeniosła się do rywalizacji bolidów już w 2024 roku.

Jan Przyrowski drugi od lewej | Fot. Jan Przyrowski / Facebook

Polaka do zawodów Hiszpańskiej F4 skaptował zespół Griffin Core by Campos. Jak sama nazwa wskazuje, to siostrzana stajnia legendarnej ekipy założonej przez Adriana Camposa. Przyrowski wszedł tym samym w buty całego szeregu talentów, którzy przez dekady zasiadali w kokpitach hiszpańskich maszyn. Mowa tu chociażby o Fernando Alonso, Lucasie di Grassim, Mitchu Evansie, Roberto Merhim, Lando Norrisie, Linusie Lundqvuiście czy Isacku Hadjarze.

Polacy w Hiszpańskiej F4 2025. Perspektywiczny debiut

Podobnie jak wyżej wymienieni kierowcy, Przyrowski też miał wielkie ambicje, gdy wkraczał do nowego środowiska. – Bardzo się cieszę z dołączenia do Camposu. Moim celem na ten rok jest wygranie w Hiszpańskiej F4. Nie będzie łatwo, jest tutaj wielu dobrych rywali, z którymi już się kiedyś mierzyłem. Zdaję sobie sprawę z tego, że przede mną trudny sezon, ale jestem w najlepszej pozycji, aby wywalczyć tytuł – opowiadał przed startem roku 2024.

Planu nie udało się zrealizować niemniej Przyrowski na koniec sezonu uplasował się na godnej, 10. pozycji. Dwukrotnie stawał na podium (Jarama i Barcelona-Catalunya), kolejne 12 razy dowoził punkty do mety. Trzy razy był autorem najlepszego czasu okrążenia w wyścigu. Zaliczył też dwa weekendy, kiedy punktował w każdym z wyścigów. Raz we wspomnianej Barcelonie, raz na torze Algarve, lepiej znanym jako Portimao.

Wyniki te w zupełności wystarczyły, aby Campos był skory przedłużyć z Polakiem umowę. Już w listopadzie poprzedniego roku, podczas audycji „Czas na Motorsport” w Radiu Wnet, Przyrowski deklarował, że na 90% ponownie będzie reprezentował hiszpańską stajnię w serii na Półwyspie Iberyjskim.

– Wierzę, że razem będziemy walczyć o najwyższe cele w nadchodzącej kampanii. Po zeszłorocznych zmaganiach czuję spory niedosyt, a głód sukcesu sprawia, że nie mogę się doczekać pierwszych startów w tym roku. Przede mną walka w Zimowej Hiszpańskiej Formule 4 i następnie w Hiszpańskiej Formule 4. Zarówno mnie oraz zespół czeka wiele wyzwań, którym postaramy się sprostać. Każdy chce nawiązać do mistrzowskich tradycji, co czuć w każdej części Camposu. Już teraz chciałbym zaprosić wszystkich do śledzenia wyścigów z naszym udziałem. Będzie się działo – stwierdzał.

Polacy w Hiszpańskiej F4 2025. Dobry sezon może oznaczać Formułę 3 na horyzoncie?

Potwierdzenie przewidywanego angażu w Camposie przyszło 10 stycznia – a już na początku lutego Przyrowski startował w serii Eurocup-4 Spanish Winter Championship. Ów nowy twór, zbudowany na bazie dawnej współpracy między promotorem Hiszpańskiej F4 (Agrupación Deportiva) oraz organizatorem Spanish Winter Series, zakładał rozegranie 3 rund. Polak jeździł więc na Jerez, w Portimao i w Nawarze.

I jeździł bardzo skutecznie, odnosząc triumfy w czterech wyścigach. To pozwoliło Janowi Przyrowskiemu toczyć bój o mistrzostwo z Thomasem Strauvenem aż do ostatnich zawodów. Belg, też 16-letni, też startujący dla Griffin Core by Campos, okazał się minimalnie lepszy, ale w dużej mierze dlatego, że nasz rodak odpadł z ostatniego wyścigu tuż po starcie, będąc wykluczonym przez rywali. Sporo punktów zabrały mu też pechowe sytuacje z Portimao.

Jan Przyrowski Polacy w F4 (3)
Fot. Jan Przyrowski / FB

Po tegorocznym ściganiu Przyrowski obiecuje sobie bardzo dużo. I słusznie. Wyniki z debiutanckiego sezonu, jak również zimowej E4 i testów, wskazują na dobre tempo. Campos należy też przecież do ścisłej czołówki wśród lokalnych zespołów. Szesnastoletni Polak należy wszak do Akademii Motorsportu Orlenu, a na co dzień współpracuje również z byłym szefem Alpine, Marcinem Budkowskim.

Dzięki ich wsparciu 16-latek może zakładać, iż w przypadku zajęcia wysokiego miejsca, najlepiej w czołowej trójce, przejdzie na wyższy poziom ścigania, tak jak wcześniej robili to Maciej Gładysz czy Kacper Sztuka. Pierwszy z nich, zeszłoroczny brązowy medalista Hiszpańskiej F4, wystartuje w tym roku w Eurocup-3. Sztuka zaś, kiedy został mistrzem Włoskiej F4 (2023), przeskoczył na jeden sezon (2024) do głównej Formuły 3.

Wyniki Jana Przyrowskiego w dotychczasowej karierze wyścigowej

RokSeriaWyścigiWygranePodiaPole positionPunktyMiejsce
2024FWS*5000822.
2024Hiszpańska F4210209110.
2025E4 SWS**94421182.

Wiktor Dobrzański. Nieco późniejszy start kariery

Drugi z Polaków na hiszpańskich torach, Wiktor Dobrzański, ma znacznie mniejszy dorobek pucharowy. W przeciwieństwie do Przyrowskiego krakowianin poświęcił się motorsportowi dużo później, dopiero w wieku 15 lat. Zanim przeskoczył do zawodów Formuły 4 przez dwa lata startował w polskim oraz europejskim kartingu, ale bez większych sukcesów.

Głównie dlatego wejście w świat bolidów było (i jest) dla niego wymagające. W żadnym z czempionatów, w których startował, Dobrzański nie zdobył jeszcze punktów. Na jego korzyść gra jednak fakt, że portfolio ma bogate. Inauguracyjny sezon 2024 rozpoczął od startów w Formula Winter Series, gdzie na jego usługi skusił się mały zespół Tecnicar. Odjechał wszystkie rundy, a jego szczytowym osiągnięciem było 23. miejsce na torze Aragón.

Dobrzański Polacy w F4 (1)
Fot. Wiktor Dobrzański / Facebook

Do głównej Hiszpańskiej F4 też podszedł wraz z Tecnicarem. I tu zabrakło punktów, ale z biegiem sezonu widać było, że 16-latek wchodzi na coraz wyższy poziom. Początkowo kończył wyścigi w odmętach trzeciej dziesiątki, w drugiej części roku regularnie zaczął kręcić się w okolicach czołowej dwudziestki. Najlepiej spisał się na Paul Ricard, gdzie przeciął linię mety na 18. lokacie.

–  Poziom z wyścigu na wyścig jest coraz wyższy. Założenie na ten sezon było takie, żeby walczyć mniej więcej w środku stawki. Coraz częściej zajmujemy miejsca w połowie tabeli, finiszujemy na 20., 19. miejscu, więc są to coraz lepsze wyniki, zwłaszcza porównując je do początku sezonu, gdy były to 30., 34. pozycje, więc poczyniłem duży postęp. Jestem zadowolony, tak samo jak i mój zespół – deklarował krakowianin.

Polacy w Hiszpańskiej F4 2025. Postępy 18-latka na wielu frontach

Wyraźny progres w Hiszpanii nie wynikał jednak tylko z regularnej pracy z Tecnicarem. Dobrzański startował jednocześnie w Formule 4 CEZ, serii stworzonej przez czeską federację motorsportową ACCR z myślą o zawodnikach z Europy Środkowo-Wschodniej. Krakowianin pojechał jedną rundę na Red Bull Ringu, ale punktów nie wywalczył.

W tym samym czasie regularnie odwiedzał Italię. Jak sam stwierdzał, nie planował jazdy w ikonicznej Włoskiej F4, ale przed drugą rundą tejże serii pojawiła się okazja do sprawdzenia się w boju w barwach stajni AKM. – Pierwotnie miałem jechać tylko dwa pierwsze weekendy, a resztę sezonu kontynuować z AS Motorsport, ale stanęło na tym, że do końca sezonu będę jeździł z AKM – dopowiadał później.

Oczywiście o wielkie sukcesy było trudno. Można wręcz powiedzieć, że podobnie jak w przypadku innych czempionatów, Dobrzański prezentował się w skali całego sezonu przeciętnie. Sklasyfikowano go na 34. miejscu, dwa razy na dwanaście wyścigów wchodził do czołowej dwudziestki. Na lekkie usprawiedliwienie można stwierdzić, że charakterystyka bolidów z Włoskiej F4 wymusza na kierowcy zupełnie inne podejście do jazdy.

– Samochody są kompletnie inne. Obydwa bardzo mi się podobają, ale we włoskiej Formule 4 są ustawione bardzo agresywnie, narzucają to opony Pirelli, na których jeździmy. W hiszpańskiej natomiast bolidy ustawione są dużo łagodniej i są nieco wolniejsze. Jeśli chodzi o ulubione mistrzostwa, to chyba właśnie hiszpańska Formuła 4 – wyjaśniał kierowca.

Być w pierwszej dziesiątce

W nadchodzącym sezonie wiosenno-letnim głównym poligonem 16-letniego zawodnika będzie wspomniana Hiszpania. Już w styczniowych sesjach testowych Dobrzański prezentował się lepiej aniżeli w poprzednim roku. Lepiej radził sobie również w E4 Spanish Winter Championship. Na 36 zgłoszonych kierowców zajął miejsce 21. Szczególnie pozytywnie zapamiętał rundę na Jerez.

– Jestem bardzo zadowolony po rundzie w Jerez, mimo że niestety nie mogłem brać udziału w zawodach w sobotę. Tempo podczas testów było naprawdę obiecujące […]. W wyścigu było bardzo dużo samochodów bezpieczeństwa i sam start był kilkukrotnie opóźniany. Przebiłem się na 13. pozycję, ale niestety na ostatnim okrążeniu wjechał we mnie inny zawodnik i spadłem o 5 lokat, ale na szczęście uszkodzenia nie były na tyle duże, żebym nie mógł dojechać do mety – relacjonował.

Wiktor Dobrzański Polacy w F4 (2)
Fot. Wiktor Dobrzański

Największym, jak dotąd, kłopotem Dobrzańskiego wydaje się być praca z bolidem na okrążeniach kwalifikacyjnych. Nastawienie na sezon 2025 jest zatem klarowne – jak najwięcej nauki. Już po zimowych mistrzostwach Dobrzański mówił, że wszystkie sprawdziany i praktyki, jakie odbył, wydatnie pomogły mu przyzwyczaić się do hiszpańskiej serii. – Na razie dalej skupiam się na nauce, bo mimo zeszłego sezonu i tak ciężko nadrobić te stracone 10 lat kartingu, ale robię, co mogę. Wierzę w swoje możliwości i wiem, że wynik prędzej czy później przyjdzie – tłumaczył.

Wierzy w to też, jeśli ufać prasówkom, zespół Tecnicar. Jego decydenci twierdzą, że Dobrzański robił dobre wrażenie w serii E4. – Pokazał swoją szybkość i zawziętość, co daje nam pewność, że będzie doskonałym dodatkiem do zespołu – ogłaszał szef stajni, Javier Lapeña. Uwzględniwszy niewielkie doświadczenie krakowianina, sukcesem będzie, jeśli kierowca rozpoznawalny w padoku po wielobarwnym kasku z zielonym smokiem będzie regularnie meldował się na punktowanych lokatach. Czas pokaże, co zrobią dwaj Polacy w Hiszpańskiej F4 2025.

Wyniki Wiktora Dobrzańskiego w dotychczasowej karierze wyścigowej

RokSeriaWyścigiWygranePodiaPole positionPunktyMiejsce
2024FWS*11000044.
2024F4 CEZ3000031.
2024Włoska F412000034.
2024Hiszpańska F421000038.
2025E4 SWS**7000025.

* FWS – Formula Winter Series

** E4 SWS – Eurocup-4 Spanish Winter Series

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F4
  • Jan Przyrowski
  • Wiktor Dobrzański

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Cezary Bień po udanych testach F4 na Imoli

Motorsport. Cezary Bień po udanych testach F4 na Imoli

Adrian Drozdek

  • Polacy w Formule
25 listopada 2025

Początek sezonu 2026 zbliża się powoli, acz nieubłaganie. Kierowcy, którzy rywalizują już w tym roku, mają spore doświadczenie za kierownicą, jednak wielu nowicjuszy, którzy zadebiutują w nadchodzącym roku, musi budować swoją pewność siebie za kierownicą, wykorzystując prywatne i oficjalne testy. W dniach 18-19.11.2025 roku na torze Imola odbyły się oficjalne testy Kateyama, w których udział wziął również 14-letni Cezary Bień, będący kierowcą zespołu Maffi Racing.

Jan Przyrowski na podium w debiucie w serii FRECA

Motorsport. Jan Przyrowski na podium w debiucie w serii FRECA

Adrian Drozdek

  • Formuły regionalne
29 października 2025

Kierowca z Rossoszycy zadebiutował w wyższej kategorii motorsportowej, jaką jest FRECA (Formula Regional European Championship by Alpine). W dniach 23-26 października Jan Przyrowski w barwach RPM pokazał swój potencjał na legendarnym torze Monza. Protegowany Akademii Motorsportu ORLEN i Prosperity Investment Management ukończył finałowy wyścig na 5. miejscu i został wyróżniony na podium jako najlepszy debiutant.

Jan Przyrowski kierowcą RPM podczas finału FRECA 2025

Motorsport. Jan Przyrowski kierowcą RPM podczas finału FRECA 2025

Adrian Drozdek

  • Formuły regionalne
23 października 2025

Już w nadchodzący weekend, 24-26 października, Jan Przyrowski podejmie się nowego wyzwania w swojej karierze. Protegowany Akademii Motorsportu ORLEN i Prosperity Investment Management pojedzie w finałowej rundzie FRECA (Formula Regional European Championship by Alpine) na torze Monza wraz z zespołem RPM. Celem nadchodzących startów w szybszej kategorii będzie zdobycie doświadczenia w nowym samochodzie i nabranie szybkości przed potencjalnym krokiem naprzód w sezonie 2026.

Jan Przyrowski dwukrotnie na podium na torze Ricardo Tormo

Motorsport. Jan Przyrowski dwukrotnie na podium na torze Ricardo Tormo

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
21 października 2025

W dniach 17-19 października polski kierowca zespołu Griffin Core by Campos rywalizował na torze Ricardo Tormo w Cheste nieopodal Walencji. Podczas szóstej rundy tegorocznej edycji Hiszpańskiej Formuły 4 w dwóch z trzech wyścigów Jan Przyrowski zameldował się na podium - raz na drugim i raz na trzecim miejscu. Niewiele zabrakło, aby podopieczny Akademii Motorsportu ORLEN i Prosperity Investment Management zaliczył trzecią wizytę w czołowej trójce, ponieważ był czwarty w finałowych zawodach.

Pracowity weekend wyścigowy Polki na włoskim torze Misano

Motorsport: Pracowity weekend wyścigowy Polki na włoskim torze Misano

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
15 października 2025

Pięć wyścigów w dwa dni – szalony weekend wyścigowy. Tymczasem zawodnicy i zawodniczki, startujący w tym roku we Włoskiej Formule 4, stanęli przed takim właśnie wyzwaniem w ramach wieńczącej sezon rundy, rozgrywanej na torze Misano World Circuit Marco Simoncelli w terminie 10-12 października 2025. W gronie tym znalazła się także Kornelia Olkucka, reprezentująca szwajcarski zespół Maffi Racing.

Olkucka ambasadorką SOS Wiosek Dziecięcych

Motorsport. Olkucka ambasadorką SOS Wiosek Dziecięcych

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
12 października 2025

Szybkość, odwaga i serce do pomagania – to połączenie, które najlepiej opisuje Kornelię Olkucką, startującą we Włoskiej Formule 4. Teraz młoda zawodniczka i studentka psychologii podejmuje wyzwanie szczególnie bliskie swojemu sercu – została ambasadorką Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce, organizacji od ponad 40 lat wspierającej w Polsce dzieci pozbawione opieki rodzicielskiej.

Ostatni weekend wyścigowy Olkuckiej w tym sezonie

Motorsport: Ostatni weekend wyścigowy Olkuckiej w tym sezonie

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
8 października 2025

Po rundzie pod Barceloną seria Italian F4 Championship ponownie wraca na włoską ziemię. W dniach 10-12 października na torze Misano World Circuit odbędzie się siódma, finałowa runda Włoskiej Formuły 4 w sezonie 2025. Weekend ten będzie jednak wyjątkowy takżę z innego powodu – organizatorzy przewidują aż pięć wyścigów, a to wszystko z powodu dużej liczby uczestników oraz konieczności „nadrobienia” drugiego wyścigu z Imoli.

Bień potwierdził przyszłoroczne plany. Polski kierowca w F4 CEZ

Motorsport - Bień potwierdził przyszłoroczne plany. Polski kierowca w F4 CEZ

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
7 października 2025

Po sesjach testowych na torach Cremona i Tazio Nuvolari, przyszła pora na oficjalny sprawdzian w gronie nie tylko aspirujących do miana kierowców F4, ale i zawodników regularnie biorących udział w rywalizacji na tym szczeblu motorsportowej drabinki. Pochodzący spod Warszawy Cezary Bień w terminie 30-09.-01.10. w gronie 47 zawodników miał okazję sprawdzić się w bojowych warunkach na jednym z najszybszych torów, jakim bez wątpienia jest Autodromo Nazionale di Monza.

Postępy Piotra Orzechowskiego na Brands Hatch

Motorsport. Postępy Piotra Orzechowskiego na Brands Hatch

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
7 października 2025

W miniony weekend, 3-5 października, odbyła się finałowa rywalizacja kierowców Brytyjskiej Formuły 4 na torze Brands Hatch. Na tę rundę przypadł też trzeci tegoroczny weekend wyścigowy polskiego kierowcy. Piotr Orzechowski wykorzystał kolejne starty do zebrania jak największej ilości danych i poczynienia progresu względem wcześniejszych startów na torach Silverstone i Donington Park.

Wiktor Dobrzański z progresem w tempie wyścigowym w Jerez

Motorsport: Wiktor Dobrzański z progresem w tempie wyścigowym w Jerez

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
29 września 2025

19-21 września kierowca wyścigowy z Krakowa rywalizował na hiszpańskim torze Jerez. Wiktor Dobrzański wspólnie z zespołem Tecnicar pracowali nad osiągami bolidu i zbierali kolejne cenne doświadczenia. Pomimo problemów w kwalifikacjach, w każdym z trzech wyścigów polski zawodnik skracał dystans do rywali i awansował o kilka pozycji oraz był zadowolony ze swojego racecraftu.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione