⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Fernando Alonso i Adrian Newey: Żadnych kompromisów

Fernando Alonso i Adrian Newey: Żadnych kompromisów

  • Formuła 1
30 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 10 minut

Wiktoria Żupińska

Fernando Alonso i Adrian Newey: Żadnych kompromisów

Aston Martin kiepsko zaczął sezon, ale pokłada nadzieję na sukces w 2026. Fernando Alonso przyznał, że zdobycie punktów w tym roku będzie trudne. Cieszy się jednak, że w końcu pracuje z Adrianem Neweyem.

Najgorszy sezon od lat

Gdy Fernando Alonso podpisał kontrakt z Astonem Martinem w 2022 roku, zaskoczył tą decyzją padok F1. Jednak debiutancki rok w barwach ekipy z Silverstone okazał się udany, bo już w pierwszych sześciu wyścigach, Hiszpan 5-krotnie stanął na podium. Sukces ten powtórzył jeszcze trzy razy, udowadniając sceptykom, że nawet będąc po czterdziestce, nadal jeździ na bardzo dobrym poziomie.

https://twitter.com/Planet_F1/status/1912808001108627874

Niestety, w ciągu ostatnich dwóch lat Aston Martin konsekwentnie przywoził nieskuteczne ulepszenia, które sprawiały, że poziom ich konkurencyjności spadał. W tym roku Fernando Alonso nie zdobył jeszcze żadnego punktu. Rozbił się w deszczowych warunkach w Grand Prix Australii, a w Chinach musiał zjechać do garażu już po sześciu okrążeniach wyścigu, bo przegrzały mu się hamulce. AMR25 ma duże problemy z podsterownością, przyczepnością i właściwie trudno wskazać jednoznacznie mocną stronę modelu. Radzi sobie przyzwoicie w szybkich zakrętach, ale niespecjalnie lepiej od rywali ze środka stawki.

Światełko w tunelu

Głównym celem Astona Martina jest dobry start w nowym cyklu regulacji w przyszłym roku. Wszystkie inwestycje w nowoczesną infrastrukturę, narzędzia, fabrykę oraz najlepszych inżynierów mają przynieść efekty w 2026 r. Chociaż intencje zespołu są jasne, nie może sobie pozwolić, żeby całkowicie spisać obecny sezon na straty.

– Oczywiście, że chcesz skończyć sezon na wysokim poziomie i utrzymać motywację dla wszystkich. Ale myślę, że motywacja w zespole i tak jest bardzo wysoka, jak wiele razy powtarzaliśmy, mamy tunel aerodynamiczny, który działa od paru tygodni, mamy Adriana w ekipie, Honda dołączy, nowe regulacje, więc sądzę, że motywacja jest naprawdę wysoka – wyjaśniał Hiszpan.

Adrian Newey is a big fan of Fernando Alonso 🤝 pic.twitter.com/CtrbbpHauE

— Autosport (@autosport) January 27, 2025

W marcu w ekipie oficjalnie zaczął pracować Adrian Newey. Legendarny projektant od samego początku skupia się wyłącznie na projektowaniu AMR26. On i zespół pod jego nadzorem mają nowy tunel aerodynamiczny. Andy Cowell przyznał, że brytyjski inżynier co prawda nie będzie zajmował się obecnym bolidem, ale już pomógł w lepszym wykorzystaniu tunelu, CFD i innych narzędzi, co otwarło im oczy na nowe możliwości.

Fernando Alonso pozostaje optymistyczny, nawet pomimo słabego początku. Według niego wszyscy w Astonie Martinie są bardzo zmotywowani. Zmianę atmosfery przypisuje pojawieniu się Adriana Neweya w roli zarządzającego dyrektora technicznego. Perspektywa zmiany regulacji i współpraca z Hondą również jest powodem do zachowania nadziei.

Alonso nie chce być słabym ogniwem

– Nie mając 50-stkę [zapytany o to, w jakim wieku planuje się jeszcze ścigać – przyp. red.]. Właśnie dlatego zachowaliśmy też możliwość [przedłużenia kontraktu – przyp. red.]. Na pewno chciałem jeździć w tym roku i następnym, z powodu zmiany przepisów – i chciałem doświadczyć regulacji w 2026 i Hondy dołączającej do zespołu. A potem niespodzianka, że Adrian dołącza parę miesięcy po tym – odpowiedział 43-latek.

Fernando Alonso's winless streak now accounts for exactly half of his F1 career 🥺 pic.twitter.com/uzfF9N6S8p

— Autosport (@autosport) March 31, 2025

Fernando Alonso podpisał kolejny dwuletni kontrakt z Astonem Martinem na początku ubiegłego roku. Oznacza to, że będzie jeździł do końca 2026. Dwukrotny mistrz świata cieszy się najdłuższą karierą w historii Formuły 1. Od jego ostatniej wygranej w Grand Prix minęło prawie 12 lat. Mimo to nawet po ponad dwudziestu latach za kierownicą nadal jest zmotywowany. Wiele razy wyrażał swoje pragnienie zdobycia trzeciego tytułu mistrzowskiego z ekipą z Silverstone.

– Były rzeczy, które wydawały się atrakcyjne w zeszłym roku, kiedy usiedliśmy i negocjowaliśmy umowę. Ale po 2026, nie wiem. Będę patrzył sezon po sezonie. Zobaczę, jak będę się czuł, jak zmotywowany będę. Teraz jestem bardzo zmotywowany, ale nie mogę tego zagwarantować na kolejne trzy albo cztery lata i narazić na szwank zespół. Więc powiedzieliśmy, zróbmy to do końca 2026 roku, a potem myślę, że od tego momentu mam niesamowitą relację z Lawrence’em i z Lancem – Alonso tłumaczył dalej.

ONE YEAR LATER..

Fernando Alonso participated in the inaugural Chinese GP in 2004 and still remains the only driver from that race still active in Formula 1 😅 https://t.co/O9yHNgCkD7 pic.twitter.com/rFOLdHfePD

— The Race (@wearetherace) March 21, 2025

Alonso pozostanie w F1

W Arabii Saudyjskiej przyznał, że będzie traktować 2026 jako swój ostatni sezon. O ewentualnym przedłużeniu kontraktu zadecyduje jego motywacja i rozmowa z zespołem. Szczegóły umowy Alonso z Astonem Martinem nie są znane. Często jednak wspominał, iż zostanie z zespołem na długie lata, nawet nie jako kierowca, można wnioskować, że zajmie się inną rolą, prawdopodobnie ambasadorską.

Would Fernando Alonso (hypothetically) welcome Max Verstappen as a team-mate?

He would – but doesn't see it happening 🤔 pic.twitter.com/I0CzgMChBy

— The Race (@wearetherace) April 17, 2025

– Będę jeździł tak długo, jak będę czuł się szybki i konkurencyjny, a zespół będzie mnie potrzebował za kierownicą. Ale mój kontrakt jest o wiele dłuższy niż moja kariera wyścigowa, więc zostanę w tym zespole przez wiele, wiele lat w innej roli. Jeśli to oznacza, że ​​możemy wygrać mistrzostwa świata, nawet gdy nie będę za kierownicą, nadal będę bardzo dumny z tego projektu – odpowiedział Fernando Alonso na pytanie o swoją przyszłość.

Foundations for the future. pic.twitter.com/8p5IOZ2ji0

— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) April 24, 2025

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Adrian Newey
  • Aston Martin F1
  • F1
  • F1 2025
  • Fernando Alonso

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Luca de Meo odchodzi. Ma działać w innej branży

Luca de Meo odchodzi. Ma działać w innej branży

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
16 czerwca 2025

Luca de Meo, dotychczasowy szef Renault, zdecydował się opuścić koncern, jak i branżę motoryzacyjną. Informacja wyszła chwilę po zakończeniu GP Kanady Formuły 1. Nieoficjalnie wiadomo, gdzie zajmie nowe stanowisko.

GP Kanady: Mercedes po raz pierwszy w sezonie

GP Kanady: Mercedes po raz pierwszy w sezonie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
15 czerwca 2025

George Russell z Mercedesa zdobył dla siebie i zespołu pierwsze zwycięstwo w sezonie 2025. Podium uzupełnili Max Verstappen z Red Bulla i drugi z kierowców Srebrnych Strzał - Andrea Kimi Antonelli - dla którego było to pierwsze podium w karierze.

Kwalifikacje GP Kanady: napięcie do samego końca

Kwalifikacje GP Kanady: napięcie do samego końca

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

Kwalifikacje do GP Kanady Formuły 1 2025 były bardzo emocjonujące. Tym razem to nie McLaren rozdawał karty. Blisko pole position był Max Verstappen, ale to Mercedes może być bardziej zadowolony z "czasówki".

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

George Russell nie martwi się brakiem nowego kontraktu. Mercedes ma teraz ważniejsze rzeczy do załatwienia. Rozumie zainteresowanie Maxem Verstappenem.

Treningi GP Kanady: mieszany piątek 13-go | Podsumowanie

Treningi GP Kanady: mieszany piątek 13-go | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
14 czerwca 2025

Piątkowe sesje treningowe przed GP Kanady nie dały nam jeszcze jasnego obrazu, kto będzie zdecydowanym faworytem w Montrealu. Pozytywnie kończą je jednak Red Bull i Mercedes.

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

F1 2027. Jak może wyglądać kalendarz Jedynki za 2 lata?

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

W tym tygodniu poznaliśmy już kalendarz Formuły 1 na rok 2026. Względem tegorocznego nie ma znaczących zmian. Te prawdopodobnie zaczną się za 2 lata.

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Max Verstappen nie zamierza się zmieniać. Grozi mu zakaz jazdy w wyścigu, ale nie myśli o tym. Kierowca ufa swoim umiejętnościom.

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Fernando Alonso zaskoczony trudnościami rywali

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

Fernando Alonso jest zaskoczony trudnościami rywali. Powiedział, że Aston Martin musi radzić sobie z większymi problemami. Zespół jest jednak zmotywowany obecnością Adriana Neweya.

George Russell: Max Verstappen zapłacił wysoką cenę

George Russell: Max Verstappen zapłacił wysoką cenę

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
13 czerwca 2025

George Russell docenia przeprosiny Maxa Verstappena. Jest zaskoczony, że mistrz świata wziął odpowiedzialność na siebie. Przyznaje, że Holender zapłacił wysoką cenę.

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

OPINIA: Hamilton i Vasseur nie są problemem, Ferrari jest

Wiktoria Żupińska

  • Felietony
12 czerwca 2025

Przyszłość szefa zespołu jest kwestionowana. Media skupiają się na formie mistrza świata. Jednak Hamilton i Vasseur nie są problemem. Ferrari potrzebuje twardego resetu na najwyższym szczeblu.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren198
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull155
4.George RussellMercedes136
5.Charles LeclercFerrari104
6.Lewis HamiltonFerrari79
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Esteban OconHaas22
10.Isack HadjarVisa Cash App RB21
11.Nico HulkenbergStake F1 Team20
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams13
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Fernando AlonsoAston Martin8
17.Oliver BearmanHaas6
18.Liam LawsonVisa Cash App RB4
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione