⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Grand Prix Monako: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Monako: Zwycięzcy i przegrani

  • Formuła 1
26 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 20 minut

Wiktoria Żupińska

Grand Prix Monako: Zwycięzcy i przegrani

Lando Norris odnalazł formę w Monako. Aston Martin zmarnował kolejną szansę, a Mercedes zaliczył okropny weekend. Zawiodły też nowe przepisy FIA. Kto rozczarował, a kto wykorzystał swoją szansę? Oto nasz werdykt.

Przegrani

FIA i Grand Prix Monako

FIA wprowadziło w tym roku obowiązek wykonania dwóch pit stopów w Monako. Miało to urozmaicić ściganie i wprowadzić element strategiczny. Nie powiodło się. Lewis Hamilton wyprzedził dwa bolidy dzięki pierwszej zmianie opon, ale później pozostał na piątej pozycji do końca Grand Prix. Po tym jak Fernando Alonso musiał przedwcześnie zakończyć wyścig z powodu awarii jednostki napędowej, wszyscy za nim z pierwszej dziesiątki plus Carlos Sainz przesunęli się o jedno miejsce i tak zostało do końca.

A totally not sarcastic review of the 2025 Monaco GP from Max Verstappen 😅 pic.twitter.com/tI4r96acgd

— The Race (@wearetherace) May 25, 2025

Williams i Racing Bulls rozdzieliły strategię i wykorzystały kolejno Alexandra Albona i Liama Lawsona, aby spowolnić resztę stawki. Ich koledzy zespołowi, Carlos Sainz i Isack Hadjar, mogli dzięki temu wykonać pit stopy bez tracenia pozycji.

Obaj kierowcy ekipy z Grove nie byli jednak zadowoleni z takiej strategii. Stwierdzili, że nie tak wolą się ścigać, ale charakterystyka toru zmusza do podejmowania podobnych decyzji taktycznych. Max Verstappen również wyraził swoją dezaprobatę, sarkastycznie komentując, że w Monako samochodem F1 da się jedynie wyprzedzić bolid F2. Dodał, że zwyczajnie nie da się w Monte Carlo ścigać, nawet jeśli trzeba będzie wykonać 10 pit stopów.

😣| Jenson Button on the intentional slow driving at Monaco:

"When teams were using one driver to help another and going six seconds a lap slower, it looked a bit silly.

"Then we had George trying to jump Albon through the chicane to get in front and push on, again, it makes a… pic.twitter.com/rmWLjLG1sw

— Fastest Pitstop (@FastestPitStop) May 25, 2025

Aston Martin

Adrian Newey pojawił się po raz pierwszy na torze w tym sezonie w barwach Astona Martina i od razu przystąpił do pracy. Już w czwartek powiedział otwarcie mediom, że symulator nie ma korelacji z rzeczywistością. Lance Stroll otrzymał karę przesunięcia o jedno miejsce za wypadek z Charlesem Leclerkiem w piątkowej sesji treningowej. Następnie w kwalifkacjach przyblokował Pierre’a Gasly’ego, za co sędziowe ukarali go przesunięciem o kolejne 3 pozycje.

💀 pic.twitter.com/1MdzBX9IFh

— Autosport (@autosport) May 23, 2025

Mimo wszystko, Fernando Alonso awansował do Q3 i uplasował się na siódmym miejscu, co pokazuje, że ulepszenia z Imoli rzeczywiście działają. Po karze Lewisa Hamiltona startował z szóstego. Niestety, najpierw Aston Martin dokonał kolejnej złej decyzji strategicznej, posyłając go na pit stop przedwcześnie. Potem szło tylko gorzej, bo od 15. okrążenia miał problem z brakiem mocy w jednostce napędowej – stracił aż 160 koni mechanicznych.

LAP 39/78

Gutting for Alonso 😖

He's had to retire his Aston Martin with a first points finish of the season in sight#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/a6GRo5HTqG

— Formula 1 (@F1) May 25, 2025

Ostatecznie nie udało się poprawić sytuacji z pozycji kokpitu, a silnik całkowicie się poddał. Hiszpan musiał przedwcześnie zakończyć wyścig na 38. okrążeniu. Kierowca zasugerował, że nie był to pech, lecz przed wyścigiem nie przygotowano wszystkiego prawidłowo. Lance Stroll z kolei zakończył Grand Prix na 15. miejscu.

Alpine

Monako okazało się jednym z najsłabszych torów dla Alpine. Bolid nie radził sobie na miękkiej mieszance C6, które Pirelli przywiozło na Grand Prix. Franco Colapinto zakwalifikował się na 20. miejscu, a Pierre Gasly na 18. Po karach dla Lance’a Strolla i Ollie Bearmana, obaj kierowcy francusko-brytyjskiej ekipy startowali kolejno z 18. i 17. pozycji.

Niestety Grand Prix zakończyło się przedwcześnie dla Francuza. Doznał awarii hamulców niedługo po starcie i wjechał w Yukiego Tsunodę. Uszkodził m.in. przednie skrzydło, ale udało mu się dojechać do alei serwisowej z ledwie trzymającą się oponą. Jego wyścig zakończył się przedwcześnie.

Pierre Gasly had to grind into the pit lane after colliding with Yuki Tsunoda 😳 pic.twitter.com/lBu8LzirKB

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 25, 2025

Franco Colapinto zakończył GP na 13. miejscu, co oznacza, że Alpine nie zdobył żadnych punktów. Haas i Racing Bulls wyprzedziły ich w klasyfikacji konstruktorów. Mają też o połowę punktów mniej niż Aston Martin, z czego właściwie powinni się cieszyć. Ekipa z Silverstone po ulepszeniach ma bolid, który może spokojnie konkurować z autem zespołu z Enstone. Błędy strategiczne i awarie (może trochę pecha) sprawiły, że nie zdobyli więcej punktów.

Lewis Hamilton

Ferrari nie spodziewało się, że tak dobrze im pójdzie w Monako, choć może nie byli tak pesymistyczni jak Charles Leclerc. Słabością SF-25 są wolne zakręty, ale coś zaskoczyło i od pierwszej sesji treningowej obaj kierowcy wykazywali się dobrym tempem. Możliwe, że związane jest to z tym, że ze względu na charakterystykę toru zespół mógł ustawić bolid bez obawy, że ucierpią osiągi w innych typach zakrętów (np. szybkich), ale też wysokość prześwitu, o którą stajnia z Maranello nie musiała się tutaj martwić.

Lewis Hamilton on being told to "push now. This is our race.":https://t.co/D6uTu5z76W pic.twitter.com/vFZ2gPj97E

— PlanetF1 (@Planet_F1) May 25, 2025

Charles Leclerc zakwalifikował się na drugim miejscu, a Lewis Hamilton na czwartym. Otrzymał jednak karę cofnięcia o 3 pozycje za blokowanie Maxa Verstappena w Q1. Była to w większości wina słabej komunikacji z inżynierem wyścigowym, który nie ostrzegł go przed nadjeżdżającym Holendrem.

Siedmiokrotnemu mistrzowi świata udało się nadrobić dwie pozycje dzięki pit stopowi. Do końca jechał raczej samotne Grand Prix, mając w pewnym momencie prawie 50 sekund straty do Verstappena na czwartym miejscu, ale z przewagą nad Isackiem Hadjarem na szóstym. Ponownie doszło do nieporozumienia z inżynierem wyścigowym, który albo nie odpowiadał bezpośrednio na jego pytania, albo zbywał milczeniem.

Mercedes

Mercedes aż do Grand Prix Imoli cieszył się dobrą formą. Od tamtej pory jednak mają problemy. Kimi Antonelli rozbił się w kwalifikacjach w Monako w Q1. Następnie George Russell stracił moc w jednostce napędowej w Q2 i nie przeszedł dalej. Nie wiadomo, czy przyczyna tej awarii była taka sama, co u 18-letniego Włocha na Imoli. Podobny los spotkał Fernando Alonso w wyścigu, który potem zasugerował, że jego silnik nie został należycie przygotowany, co może być przytykiem w stronę Mercedesa.

🗣️ "From lap one, I felt back in the game."

A disappointing end to a qualifying session that George Russell felt Mercedes had turned a corner in: pic.twitter.com/ZAWP9IZ9bm

— The Race (@wearetherace) May 24, 2025

Podczas Grand Prix wszystko wskazywało, że zespół zapomniał o obowiązkowych dwóch pit stopach lub liczył na neutralizację samochodem bezpieczeństwa. Jednak to Racing Bulls i Williams sprytnie zaszkodziły strategii Mercedesa. Obaj kierowcy niemieckiego niemieckiej stajni zjechali bardzo późno na zmianę opon.

George Russell's response after he was given a 20-second drive-through penalty for this move 👀 pic.twitter.com/k2qsbdEp2u

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 25, 2025

Weekend w Monako dla ekipy z Brackley właściwie był przesądzony po kwalifikacjach, co powiedział George Russell w sobotę. Bez zamieszania i ewentualnych neutralizacji zdobycie punktów było niemożliwe. Brytyjczyk był skutecznie blokowany przez Alexa Albona, który chciał stworzyć okno pit stopowe dla kolegi zespołowego. Sfrustrowało go tak bardzo, że przeciął szykanę i wyprzedził kierowcę Williamsa, za co otrzymał karę przejazdu bez boksy. Antonelli z kolei zaliczył anonimowy wyścig, który zakończył na 18. miejscu.

Zwycięzcy

Lando Norris

Lando Norris otwarcie mówił o swoich problemach w kwalifikacjach w tym sezonie. Jak dotąd to jego kolega zespołowy maksymalizował możliwości bolidu lub Max Verstappen wykorzystywał błędy kierowców McLarena. W Monako jednak Brytyjczyk odnalazł formę i pokazał się z najlepszej strony.

Lando when asked what his first Monaco win will mean to him 🧡 pic.twitter.com/M3gns3SkFS

— ESPN F1 (@ESPNF1) May 25, 2025

Faworytem do zdobycia pole position był Charles Leclerc, ale to Lando Norris je wywalczył. Co prawda zblokował opony w pierwszym zakręcie, co mogło źle się skończyć, ale ogólnie nie popełnił większych błędów. Wygrał swoje pierwsze Grand Prix Monako w karierze. Do lidera klasyfikacji, Oscara Piastriego, brakuje mu 3. punktów.

Charles Leclerc

Charles Leclerc spodziewał się bardzo trudnego domowego wyścigu. Jak się jednak okazało, jego obawy były bezzasadne, nawet jeśli Ferrari samo nie do końca potrafi wytłumaczyć, dlaczego SF-25 tak dobrze spisał się na ulicach Monako, biorąc pod uwagę słabość w wolnych zakrętach.

Monakijczyk zawsze pokazuje się z najlepszej strony w domowym Grand Prix, nawet jeśli wygrał je tylko raz w 2024. Był najszybszy we wszystkich sesjach treningowych, lecz ostatecznie pokonał go Lando Norris w świetnym MCL39. Po kwalifikacjach Leclerc był rozczarowany, bo liczył na pole position, ale mając na względzie obecną formę SF-25, drugie miejsce to bardzo dobry wynik.

P2 at home. Gave everything. Thank you so much for the amazing support, it means so much ❤️ pic.twitter.com/Ro7wRDTziG

— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) May 25, 2025

Gdy Max Verstappen spowolnił Lando Norrisa na ostatnich okrążeniach, Charlesowi Leclerkowi udało się nadrobić stratę i zbliżyć do Brytyjczyka. Tor jednak jest zbyt wąski i wyprzedzanie jest praktycznie niemożliwe. Mimo wszystko, kierowca Ferrari zdobył drugie podium w Grand Prix dla zespołu w sezonie.

Racing Bulls

Racing Bulls ma dobry bolid i z niego korzysta. Na początku sezonu popełnili błędy strategiczne, które kosztowały ich punkty w pierwszych rundach, ale wyciągnęli z tego lekcję, czyli coś, czego na razie nie potrafi Aston Martin. Isack Hadjar zakwalifikował się na szóstym miejscu, dotychczas swoim najlepszym w karierze F1. Liam Lawson startował z dziewiątej pozycji.

What a rookie season Isack Hadjar is having! 👏

He has taken home more points this season than Lawson and Tsunoda combined 👀 pic.twitter.com/tPHCxTH443

— The Race (@wearetherace) May 25, 2025

Zespół wykorzystał nowe przepisy, nakazujące wykonanie dwóch pit stopów i rozdzielił strategię. Liam Lawson przyblokował resztę stawki, żeby Isack Hadjar mógł spokojnie zmienić opony. Zmusiło to Williams do podjęcia podobnych działań i prawdopodobnie zaszkodziło strategii Mercedesa.

Nowozelandczyk zakończył Grand Prix na ósmym miejscu, zdobywając pierwsze punkty w tym sezonie. Francuz z kolei zaliczył kolejny solidny weekend i uplasował na szóstym. Tym samym Racing Bulls wyprzedził Astona Martina w klasyfikacji konstruktorów.

Esteban Ocon

Esteban Ocon dostał się do Q3 i uplasował się na ósmym miejscu. W trakcie sesji treningowych forma Haasa nie wyglądała najlepiej, ale zespół dokonał zmian, które okazały się skuteczne w kwalifikacjach.

Francuz zrobił, co do niego należało. Przejechał solidny wyścig. Podciął strategicznie Fernando Alonso przy pit stopach, co okazało się właściwie niepotrzebne, bo później Hiszpan miał awarię. Esteban Ocon skończył Grand Prix na siódmej pozycji i zdobył sześć punktów dla zespołu.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Aston Martin F1
  • Charles Leclerc
  • Esteban Ocon
  • F1
  • F1 2025
  • FIA
  • GP Monako
  • Isack Hadjar
  • Lance Stroll
  • Lando Norris
  • Lewis Hamilton
  • Liam Lawson
  • Racing Bulls

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Kwalifikacje GP Azerbejdżanu: pogoda dla Verstappena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
20 września 2025

Sobotnie kwalifikacje przed GP Azerbejdżanu mocno się wydłużyły. W ich trakcie czerwona flaga pojawiała się aż 6 razy. Część faworytów pojechała wolno lub odpadło wcześniej. Najszybszy był jednak Max Verstappen, który będzie miał obu kierowców McLarena daleko za sobą na starcie.

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Treningi GP Azerbejdżanu: Dwa oblicza piątku dla McLarena

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
19 września 2025

Formuła 1 opuściła już Europę i sezon dokończy w Azji i na terenie obu Ameryk. Ten etap rywalizacji otwiera weekend o GP Azerbejdżanu, który rozpoczęły piątkowe treningi. Mimo tego, że McLaren jest faworytem, to dzisiejsze sesje nie przebiegły do końca po myśli ekipy z Woking.

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione